Δυναμικό comeback με ένα νέο επιχειρηματικό εγχείρημα κάνει στην αγορά της μόδας ο Λάκης Γαβαλάς. Μετά τις πολυετείς περιπέτειες που είχε με τη L.A.K., ο πάντα εκκεντρικός και ετοιμόλογος δημιουργός και επιχειρηματίας αποκαλύπτει στον OT ότι είναι έτοιμος να ταράξει και πάλι τα νερά στον κόσμο της μόδας.
Είτε συμφωνεί κανείς, είτε όχι με τον Λάκη Γαβαλά, με το προφίλ και το μοναδικό στιλ του όλα αυτά τα χρόνια, δεν μπορεί να μην του αναγνωρίσει ότι αναγεννάται από τις στάχτες του. Ό,τι κι αν πέρασε τα τελευταία χρόνια, δεν έχασε την ελπίδα του, το χιούμορ του και αυτή την καθαρότητα που εκπέμπει ο λόγος του.
AB InBev: Ο Έλληνας πίσω από το τιμόνι της μεγαλύτερης ζυθοποιίας στον κόσμο
Δεν τον γνώριζα προσωπικά, όμως διέκρινα αμέσως την ευγένεια, την αμεσότητα και την εμπειρία του.
Αν και διστακτική στην αρχή, αποφάσισα να επικοινωνήσω μαζί του με αφορμή το νέο του επιχειρηματικό project.
Η αναμονή για τη συνομιλία με μια διάσημη και πολυσχιδή προσωπικότητα σαν του Λάκη, όπως απλά τον αποκαλούν οι περισσότεροι σαν να τον γνωρίζουν χρόνια, ομολογώ ότι μου προκαλούσε άγχος. Όμως, χρειάστηκαν μόνο λίγα λεπτά για να συστηθούμε και να ξεκινήσει μια ενδιαφέρουσα συζήτηση.
Ανοιχτός, πρόσχαρος και προσιτός απάντησε χωρίς δισταγμό σε όλες τις ερωτήσεις. Ε, λοιπόν, ο Λάκης σπάει τα στερεότυπα και κάνει… comeback!
Το νέο brand έχει… όνομα
Ο Λάκης Γαβαλάς επιστρέφει στον χώρο της δημιουργίας ως co-founder και creative director της Temeno. Στόχος του νέου brand είναι να προτείνει genderless δημιουργίες, με διαχρονικό χαρακτήρα.
Συνοδοιπόρος του Λάκη Γαβαλά, είναι ο Guy Krief, angel investor και co-founder των τεχνολογικών εταιρειών Persado και Bryq, προσφέροντας στο εγχείρημα την εμπειρία του στην επιχειρηματικότητα και την καινοτομία.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Από την πρώτη συλλογή διακρίνονται όλες εκείνες οι αξίες που έχει στον πυρήνα της η Temeno. Δημιουργίες αποκλειστικά φτιαγμένες στην Ελλάδα, που αφουγκράζονται τα trends της εποχής, χωρίς ταμπέλες και στερεότυπα, που αναδεικνύουν ένα ευρύ φάσμα σωματοτύπων, δεν βάζουν περιορισμούς στο φύλο και την ηλικία και έχουν στο επίκεντρο την προώθηση της βιωσιμότητας.
Το basic επαναπροσδιορίζεται και παρουσιάζεται πιο ευρηματικό, με γεωμετρίες που θα αποτελούν το σήμα κατατεθέν του brand. Η χρωματική παλέτα είναι κλασική συνδυάζοντας το μαύρο, με το υπόλευκο κι ουδέτερο Avena Beige.
Πώς γεννήθηκε η ιδέα;
Το λανσάρισμα του νέου brand αποτέλεσε έμπνευση του Λάκη Γαβαλά. Όμως, πώς γεννήθηκε η ιδέα;
Την απάντηση τη δίνει στον ΟΤ ο ίδιος. «Με τον συνεργάτη μου Guy Krief πριν δύο χρόνια ξεκινήσαμε να κάνουμε Podcast για ανερχόμενες εταιρείες που χρειάζονταν χρηματοδότηση. Κάναμε λοιπόν τα podcast με τον κόσμο και τελικά γνωριστήκαμε καλύτερα και αποφασίσαμε να ενώσουμε τις δυνάμεις μας.
Αυτός είδε ότι εγώ είμαι ένα genious άτομο στη μόδα τόσα χρόνια και είπαμε να ξεκινήσουμε να κάνουμε μια σειρά ρούχων, όπως έκανα και παλιά με μεγάλη επιτυχία, αλλά είχα απομακρυνθεί τον τελευταίο καιρό λόγω των οικονομικών μου υποθέσεων. Μετά ξαναγύρισα, δουλεύω από το εξωτερικό ξανά, γιατί είμαι ένας άνθρωπος που δουλεύει με διάφορες ξένες εταιρείες, περισσότερο με την Hermes, καθώς δραστηριοποιούμαι στο καλλιτεχνικό κομμάτι των αξεσουάρ, και δεν ήθελα -για να πω την αλήθεια- να ξανασχοληθώ».
Πώς άλλαξε γνώμη; Ιδού η απάντηση: «η πρόταση να κάνουμε ένα online store και μόνο ώστε να έχει αντίκτυπο στον κόσμο που θέλει κάτι essential, αλλά και με μια ιδιαιτερότητα, δηλαδή αυτό που λέμε το απλό το καθημερινό με ένα twist, όπως και είναι αυτά τα ρούχα, που εγώ έχω πολλή γνώση σε αυτό γιατί αυτό έκανα και παλαιότερα με άλλη μου σειρά, και έτσι ξεκινήσαμε, πάρα πολύ, όμως, μελετημένα, σαν πανεπιστημιακή προϋπόθεση, όσον αφορά την επικοινωνία και όσον αφορά το προϊόν».
Όσο για αυτό καθαυτό το προϊόν, ο Λάκης Γαβαλάς ήταν χειμαρρώδης, όπως πάντα: «Όσον αφορά το προϊόν, να έχει μερικά ανακυκλωμένα είδη τα οποία χρησιμοποιούμε, να είναι βιώσιμα – όχι με την έννοια που το λένε τώρα, γιατί της μόδας είναι το metaverse, το sustainability, δεν υπάρχει το ένα, δεν υπάρχει το άλλο. Αυτά είναι ορολογίες εμπορικές και ανόητες. Για μένα η δουλειά πάντα έπρεπε να εμπεριέχει τη βιωσιμότητα, πάντα είχα έναν τέτοιο κύκλο, πάντα βοηθούσα τέτοιους καλλιτέχνες για να είναι κοντά μου», είπε χωρίς να μασάει τα λόγια του.
Μέσω αυτής της σειράς, λέει ο ίδιος, «εκφράζομαι ξανά, εναποτίθεμαι ξανά στη διεθνή αγορά και ακολουθώ και σέβομαι τις ορολογίες, τον πλανήτη, τη διαβίωση των ανθρώπων. Το γεγονός ότι δεν έχουν τη δυνατότητα πολλοί άνθρωποι να είναι στιλάτοι και είναι κρίμα, γιατί είναι πιο καλοί από αυτούς που έχουν τα πολλά χρήματα, και για αυτό δημιουργήθηκε αυτή η σειρά που πάει πάρα πολύ καλά».
Η επένδυση
H αρχική επένδυση αγγίζει περίπου τις 200.000 ευρώ με πρώτιστο στόχο η δραστηριότητα να είναι κερδοφόρα. «Είμαστε σε μια παγκοσμιοποίηση, οι εταιρείες που παρενοχλούν –με την καλή έννοια- την αγορά θα πρέπει να είναι πολύ οργανωμένες –δεν μπορεί ξαφνικά ο καθένας να βγαίνει να κάνει μια δουλειά και τελείωσε- το eshop, το ίντερνετ βοηθούν σε πολλά πράγματα, αλλά μετά θέλει ένα γερό στήσιμο, θέλει τα data να είναι ενημερωμένα καθημερινά, να ξέρουν τι γίνεται στον πλανήτη και την ίδια στιγμή να ενθέτει και αυτός μέσω του κύρους και της οργάνωσής του μια θέση αξιολόγησης στον πλανήτη μόδα», αναφέρει ο Λάκης Γαβαλάς.
Όσο για τις τιμές των ρούχων ήταν κατηγορηματικός: «Δεν είναι απλώς οικονομικά. Για το στυλ τους είναι σχεδόν δωρεάν θα έλεγα! Δεν είναι ακριβά πράγματα. Δεν είναι προϋπόθεση να υπάρξουν ακριβά πράγματα, ο εργαζόμενος άνθρωπος θέλει μια καλή ποιότητα, βιώσιμο υλικό, που σημαίνει ότι μπορεί να το πλένει και να το ξαναφοράει και να είναι ευχαριστημένος με το στιλ που έχει».
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Οι συνδυασμοί που προτείνονται μεταξύ των ρούχων προωθούν το inclusivity. Κομμάτια από την σειρά P (Petite) συνδυάζονται με κομμάτια από την R (Regular) και όχι μόνο.
Η Temeno ενθαρρύνει τους πειραματισμούς ανάμεσα στα κομμάτια ανεξαρτήτως φύλου, size, χρώματος και γραμμής.
Παράλληλα προσπαθεί να χρησιμοποιεί υλικά και συσκευασίες με περιβαλλοντική συνείδηση, και να διατηρεί ηθικά εργασιακά πρότυπα σε όλα τα στάδια της παραγωγής του.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
«Μου είχε λείψει η διαδικασία της δημιουργίας. Από τη στιγμή της σύλληψης μέχρι τις δοκιμές στο χαρτί, την υλοποίησή τους και την αγωνία της πρώτης τους παρουσίασης στον κόσμο, όπως αυτήν τη στιγμή. Η πρώτη μας συλλογή είναι αποτέλεσμα πολυετούς εμπειρίας, ενθουσιασμού, θάρρους και σκληρής δουλειάς και πιστεύουμε ότι αντικατοπτρίζει πραγματικά τις αξίες και το όραμά μας για το πώς θα θέλαμε να είναι η συμμετοχή μας στην εξέλιξη της μόδας», σημειώνει ο Λάκης Γαβαλάς, co-founder και creative director της Temeno.
Η φυλακή
Η συζήτηση συνεχίστηκε μαζί του και στράφηκε στους μήνες που πέρασε στη φυλακή καθώς και στον τρόπο με τον οποίο διαχειρίστηκε τον εγκλεισμό του.
Ακομπλεξάριστος, πλήρωσε μέχρι κεραίας το τίμημα της αποτυχίας, μπήκε φυλακή παραδίδοντας όλη την περιουσία του. Με μια λέξη «χρεοκόπησε». Όχι γιατί έκανε απάτες, απλά δεν μπόρεσαν ο ίδιος και η εταιρεία του να διασωθούν από τη δίνη της οικονομικής κρίσης.
«Κοιτάζω μόνο μπροστά»
Τρεις λέξεις είναι αρκετές για τον Λάκη Γαβαλά «κοιτάζω μόνο μπροστά».
Όπως είπε «οι φίλοι, οι γνωστοί και οι συνεργάτες, εάν δεν είναι χρήσιμοι με την έννοια της ψυχής και της επαγγελματικότητας, κάνω delete όπως σε ένα κακό μήνυμα. Δεν ξανακοιτάζω πίσω. Εγώ κοιτάζω μπροστά. Είμαι φουτουριστικός άνθρωπος. Το έκανα από μικρό παιδί και για αυτό όλοι αυτοί που βγαίνουν τώρα και το λένε εικαστικό ή δεν ξέρω τι άλλο, με κάνουν απλά και γελάω.
Εγώ κοιτάζω το μέλλον μου, ανήκω στο σύμπαν, σε αυτό έχω να δώσω λόγο, έχω έδρα την Ελλάδα μου που την αγαπάω, αλλά ξυπνάω μια μέρα και είμαι στο Τόκυο, την άλλη είμαι στη Ν. Υόρκη, την άλλη είμαι στην Αφρική, έχω ένα πολύπλευρο μυαλό. Δεν κολλάω σε πράγματα. Γι’ αυτό θα μπορούσα να είμαι και ένας πάρα πολύ καλός φίλος, γιατί είμαι ένας πλανόδιος».
Latest News
Έσπασε τα κοντέρ: 60 εκατ. νοικοκυριά καθηλώθηκαν στο Netflix για τον αγώνα Πολ-Τάισον
Οι τρεις κριτές βαθμολόγησαν τον αγώνα υπέρ του Πολ με σκορ 80-72, 79-73 και 79-73 - Όλα τα ρεκόρ του Netflix
Ο Τζέικ νίκησε τον Μάικ Τάισον στο event της χρονιάς και πήρε 40 εκατομμύρια [εικόνες]
Οι τρεις κριτές βαθμολόγησαν τον αγώνα υπέρ του Πολ με σκορ 80-72, 79-73 και 79-73.
Βόπκε Χούκστρα: Δύσκολο εγχείρημα η επιτυχία της COP29
Βασική προϋπόθεση η σημαντική αλλαγή στη χρηματοδότηση, δηλώνει στα «ΝΕΑ» ο αρμόδιος επίτροπος της ΕΕ για το κλίμα αναφερόμενος στην COP29
Μαρία Αντουανέτα: 4,5 εκατ. ευρώ για τα ματωμένα διαμάντια που κόστισαν το κεφάλι της
Η σκοτεινή ιστορία του διαμαντένιου περιδεραίου που κόστισε στην Μαρία Αντουανέτα το κεφάλι της
Τουρισμός και βιομηχανία δεν βρίσκουν εργαζομένους - «Διαβατήριο» η εξειδίκευση
Το πρόβλημα στην αγορά εργασίας καταγράφεται εντονότερο στον δευτερογενή τομέα (71%) καθώς και στον τουρισμό (64%)
Πωλήθηκε το «καταραμένο μέγαρο» της Βενετίας «Κα Ντάριο»
Μετά από μακρά προσπάθεια στη Βενετία βρέθηκε αγοραστής για το ιστορικό κτήριο «Κα Ντάριο» που βρίσκεται Μεγάλο Κανάλι
Από την Οκινάουα μέχρι την Ικαρία - Η μακροζωία μέσα σε 15 βήματα
Τι κοινό έχει η Οκινάουα και η Ικαρία; Μα φυσικά, τη μακροζωία
«Χρυσό» συμβόλαιο υπέγραψε η Nike με την Barcelona FC
Ο καταλανικός ποδοσφαιρικός όμιλος ανανέωσε για μια δεκαετία τη συνεργασία με την αμερικανική εταιρεία αθλητικών ειδών
Βρίσκουν νόημα οι εργαζόμενοι στην εργασία τους; - Γιατί 1 στους 3 βλέπουν προς την έξοδο
Οι εργαζόμενοι περιμένουν ότι η εργασία τους, θα τους προσφέρει περισσότερα - Σε κρίσιμο σταυροδρόμι η σχέση τους με τους εργοδότες
Επείγουσα σύγκληση του ΠΟΥ για τον ιό mpox – Τι προκαλεί ανησυχία
Σε επείγουσα συνεδρίαση κάλεσε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγεία για τον ιό mpox, με στόχο να συζητηθεί αν η νόσος παραμένει παγκόσμια υγειονομική κρίση.