
Το λιμάνι της πόλης Τιεντζίν που βρίσκεται στα βόρεια της Κίνας κατέγραψε ετήσια αύξηση 16,9% στο εξωτερικό εμπόριο του στα 660,87 δισεκατομμύρια γιουάν (86,45 δισεκατομμύρια ευρώ) στο πρώτο τετράμηνο του 2023, σύμφωνα με τα στοιχεία των τοπικών τελωνείων.
Η αύξηση αυτή κατατάσσει το αναφερόμενο λιμάνι στην πρώτη θέση μεταξύ των 10 καλύτερων λιμανιών της Κίνας, όπως ανακοίνωσαν οι τελωνειακές αρχές της πόλης.
Από τον Ιανουάριο μέχρι τον Απρίλιο, το εξωτερικό εμπόριο του αναφερόμενου λιμανιού με τις χώρες-μέλη του Συνδέσμου των Κρατών της Νοτιοανατολικής Ασίας (ASEAN) καταγράφηκε στα 110,28 δισεκατομμύρια γιουάν (14,43 δισεκατομμύρια ευρώ) με ετήσια αύξηση 50,3%.
Τι μέτρα λαμβάνει η Σαγκάη για τη στήριξη των ιδιωτικών επενδύσεων
Ο δρόμος προς την ανάπτυξη
Σύμφωνα με το Εθνικό Γραφείο Στατιστικής της Κίνας, η οικονομία αναπτύχθηκε κατά 4,5% σε ετήσια βάση το πρώτο τρίμηνο του 2023. Αν και αυτό δεν ταιριάζει σχεδόν καθόλου με την ισχυρή ανάπτυξη της περιόδου πριν από την πανδημία, ξεπέρασε τις προσδοκίες της αγοράς. Και με τις σωστές πολιτικές η Κίνα μπορεί να τα πάει ακόμα καλύτερα. Υπάρχει αρκετή απαισιοδοξία για τις οικονομικές προοπτικές της Κίνας στις μέρες μας, με πολλούς να προειδοποιούν – όχι χωρίς λόγο – ότι η Κίνα έχει εισέλθει σε μια περίοδο αποπληθωρισμού. Το πρώτο τρίμηνο του 2023 ο δείκτης τιμών καταναλωτή (ΔΤΚ) της Κίνας αυξήθηκε μόνο κατά 1,3% σε ετήσια βάση – από 1,8% το προηγούμενο τρίμηνο. Πιο εντυπωσιακό είναι ότι ο δείκτης τιμών παραγωγού της Κίνας (PPI) μειώθηκε κατά 2,5% σε ετήσια βάση τον Μάρτιο – τον έκτο συνεχόμενο μήνα πτώσης. Οπως έμαθε η Κίνα όταν εφάρμοσε πακέτο στήριξης 4 τρισεκατομμυρίων CN¥ (578 δισεκατομμύρια δολάρια) κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης του 2008, οι μεγάλες δημόσιες επενδύσεις σε υποδομές μπορούν να οδηγήσουν σε αύξηση των χρεών της τοπικής κυβέρνησης, υπονομεύοντας τελικά τη χρηματοπιστωτική σταθερότητα.
Ωστόσο, αντί να αποθαρρύνει τις κρατικές επενδύσεις σε υποδομές, αυτή η εμπειρία θα πρέπει να παρακινήσει τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να συμμετάσχουν σε πιο προσεκτικό σχεδιασμό που να αποφεύγει τη δημιουργία πρόσθετων «λευκών ελεφάντων». Θα πρέπει επίσης να ωθήσει τις αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο η κυβέρνηση χρηματοδοτεί τις επενδύσεις της.


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Το κυβερνητικό σχέδιο
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

ΟΛΠ: Νέα αύξηση εσόδων και κερδών – Πρόταση για αυξημένο μέρισμα κατά 43,7%
Η κρουαζιέρα στον ΟΛΠ κατέγραψε νέο ρεκόρ, σε αριθμό προσεγγίσεων πλοίων, επιβατική κίνηση και έσοδα που αυξήθηκαν κατά 15,5%.