
Σημαντική αύξηση του αριθμού των πλοίων που πήγαν για διάλυση, καταγράφει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων, καθώς 36 και 32 πλοία έχουν διαλυθεί αντίστοιχα από την αρχή του έτους ενώ κατά την ίδια περίοδο του 2022 είχαν διαλυθεί μόλις 12 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και κανένα containership.
Επιπλέον, στην αγορά φυσικού αερίου παρατηρήθηκε επίσης αύξηση των πλοίων που διαλύθηκαν, καθώς μέχρι σήμερα έχουν διαλυθεί συνολικά 9 πλοία, τρεις φορές περισσότερα σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2022.
Βενεζουέλα: Υπό διάλυση ο στόλος τάνκερ – Κίνδυνος βύθισης, πυρκαγιάς και διαρροών
Από την άλλη πλευρά, η αγορά δεξαμενόπλοιων είναι το μόνο τμήμα που έχει δει μείωση στα διαλυμένα πλοία, με συνολικά 19 πλοία να έχουν πάει σε διαλυτήρια από την αρχή του έτους, σημειώνοντας μια μείωση 76% σε σύγκριση με τους πρώτους 5 μήνες του 2022.
Προ των πυλών «τσουνάμι» διαλύσεων
Όπως έγραφε ο ΟΤ, ο μεγαλύτερος φορέας ναυτιλιακών εταιρειών παγκοσμίως (BIMCO) προβλέπει ένα «τσουνάμι» διαλύσεων vintage πλοίων.
Με δεδομένο ότι ο παγκόσμιος εμπορικός στόλος γερνάει ολοένα και περισσότερο και την αναγκαστική στροφή της ναυτιλίας προς περισσότερο βιώσιμες λύσεις, η BIMCO προβλέπει ότι περισσότερα από 15.000 πλοία, που ισοδυναμούν με χωρητικότητα πάνω από 600 εκατ. dwt, περισσότερο από το ένα τέταρτο του σημερινού εμπορικού στόλου, θα μπορούσαν να οδηγηθούν στα διαλυτήρια έως το 2032.
Μια αύξηση άνω του 100% σε σχέση με την τελευταία δεκαετία. Σύμφωνα με τα έως τώρα στοιχεία, 7.780 πλοία με χωρητικότητα 285 εκατομμυρίων τόνων διαλύθηκαν τα τελευταία 10 χρόνια. Το μεγαλύτερο μέρος αυτών των πλοίων (60%) κατασκευάστηκε κατά τη δεκαετία του 1990. Στο πλαίσιο αυτό, στα επόμενα 10 χρόνια, τα πλοία που κατασκευάστηκαν κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 2000 θα είναι η κύρια πηγή ανακύκλωσης, σύμφωνα με τις προβλέψεις της BIMCO, η οποία κάνει λόγο για μια δεκαετία όπου ο παγκόσμιος στόλος επεκτάθηκε σε πολύ μεγάλο βαθμό.
Ιστορικά, περίπου το 50% της χωρητικότητας πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, δεξαμενόπλοιων και containerships έπαιρνε τον δρόμο για τα διαλυτήρια μέχρι τη στιγμή που τα πλοία ήταν 25 ετών και το υπόλοιπο ποσοστό στα 30-35 χρόνια. Αναλύοντας αυτά τα στοιχεία, η BIMCO υπογραμμίζει πως θα οδηγηθούν για σκραπ 15.000 πλοία την επόμενη δεκαετία, με τον επικεφαλής αναλυτή ναυτιλίας της ένωσης Niels Rasmussen να επισημαίνει ότι πολλά γηρασμένα πλοία αναμένεται να ανακυκλωθούν νωρίτερα από το κανονικό λόγω των ολοένα αυστηρότερων ορίων για εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.


Latest News

Η κυβέρνηση εξετάζει σχέδιο για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Τι είπε ο Κικίλιας
«Προτεραιότητα να μην αυξηθούν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια», σύμφωνα με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλη Κικίλια

Αντίποινα των Χούθι στις επιθέσεις των ΗΠΑ στην Υεμένη - Στόχος, αμερικανικά πολεμικά πλοία
Οι αντάρτες Χούθι επιτίθενται στις αμερικάνικες δυνάμεις σε ένδειξη συμπαράστασης στη Γάζα

Το LNG κερδίζει έδαφος στη ναυπήγηση πλοίων
Η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τη μετάβασή της προς πιο πράσινες πρακτικές, με το LNG να αυξάνει τη δυναμική του

Κασσελάκης: Δεν θα επιτρέψουμε η ελληνική ναυτιλία να χάσει την πρωτοκαθεδρία της λόγω άστοχων πολιτικών
«Είναι ώρα να διεκδικήσουμε το μέλλον που μας ανήκει, επενδύοντας στη ναυτιλία μας, στηρίζοντας τους ανθρώπους της», τόνισε ο Στέφανος Κασσελάκης

Η Attica Group ανακοίνωσε πασχαλινές προσφορές για οικογένειες και παρέες 3-5 ατόμων
Έκπτωση 20% για όλους τους προορισμούς από και προς Πειραιά με Ι.Χ. αυτοκίνητο από την Attica Group

Ένταξη του έργου «βελτίωση λιμενικών υποδομών στο λιμένα Γαλατά»
Το έργο συνολικού προϋπολογισμού 124.000 ευρώ, αφορά στην αποκατάσταση-επανακατασκευή του μικρού μόλου στο λιμένα Γαλατά

Κίνα: Ξένοι αγοραστές τροφοδοτούν τον ναυπηγικό τομέα και τη ναυτική της άνοδο
Η Κίνα διαθέτει κυρίαρχο εμπορικό ναυπηγικό τομέα και σημαντική ανάπτυξη στις ικανότητες ναυπήγησης για το πολεμικό ναυτικό της

ΗΠΑ: Ρωσία και Ουκρανία συμφωνούν για εκεχειρία στη Μαύρη Θάλασσα
Ρωσία και η Ουκρανία συμφώνησαν να διασφαλίσουν την ασφαλή διέλευση των εμπορικών πλοίων στη Μαύρη Θάλασσα.

Μελίνα Τραυλού: «Η ναυτιλία θεμέλιο της οικονομικής και γεωπολιτικής σταθερότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης»
Ηγετική παρουσία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στην Ευρώπη, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Διάσκεψης στις Βρυξέλλες για τη Ναυτιλία «European Shipping Summit 2025»

ECSA: Καμπανάκι για την πρόταση Τραμπ για τέλη στα κινεζικής κατασκευής πλοία
Επιστολή έστειλε η ECSA που εκπροσωπεί τον ευρωπαϊκό στόλο στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης στις ΗΠΑ