Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τύποι ενοχλητικών συναδέλφων στον χώρο εργασίας, συμπεριλαμβανομένων αυτών που παραπονιούνται συνέχεια και αυτών που δεν έχουν όρια στις διαπροσωπικές επαφές.
Υπάρχει όμως μία κατηγορία, που συχνά είναι η πιο ανεπιθύμητη. Οι συνάδελφοι που «διψούν» για εξουσία, όπως αναφέρει το CNBC.
Gen Z: «Κακός μπελάς» για τους εργοδότες
Τα χαρακτηριστικά τους
Τέτοιου είδους συνάδελφοι αναλαμβάνουν την επιβολή κανόνων για τους οποίους πολλές φορές η διοίκηση δεν ενδιαφέρεται καν.
Η Katy DeCelles, καθηγήτρια οργανωτικής συμπεριφοράς στο Πανεπιστήμιο του Τορόντο που ερευνά τις συγκρούσεις, τα συναισθήματα, την ηθική και την επιθετικότητα, συνέγραψε μια εργασία με τίτλο «Εξετάζοντας την συχνότητα ενοχλητικών συναδέλφων στον χώρο εργασίας».
«Αυτού του τύπου οι εργαζόμενοι, πιστεύουν ότι είναι πιο ηθικοί από τον μέσο άνθρωπο», επισημαίνει.
Επιπλέον, παρόλο που δεν είναι αφεντικά, συμπεριφέρονται ανάλογα. «Είναι άνθρωποι που θέλουν πραγματικά να έχουν κάποιο είδος ελέγχου ή εξουσίας», τονίζει.
Για έναν υπάλληλο, ένας τέτοιος συνάδελφος μπορεί να τον γεμίζει άγχος και να μην επιθυμεί να προσέλθει στον χώρο εργασίας.στο χώρο εργασίας.
Υπάρχουν όμως τρόποι για να τους αντιμετωπίσετε αν βρεθείτε σε παρόμοια θέση και θα τους δούμε αναλυτικά παρακάτω.
Οι 3 τρόποι αντιμετώπισης
1. Καλύψτε τα νώτα σας
«Εάν υπάρχει κάτι που θα μπορούσε να ερμηνευθεί με κακό τρόπο ή να χρησιμοποιηθεί εναντίον σας, βεβαιωθείτε ότι το έχετε αναφέρει στον προιστάμενό σας θέμα», αναφέρει η DeCelles.
Για παράδειγμα, εάν γνωρίζετε ότι δεν μπορείτε να παρευρίσκεστε τακτικά στην εταιρεία, διευκρινίστε στον διευθυντή σας γιατί συμβαίνει αυτό και βεβαιωθείτε ότι είναι εντάξει. Με αυτόν τον τρόπο, εάν ο συνάδελφός σας το αναφέρει, το αφεντικό σας θα είναι ενήμερο.
2. Μιλήστε τους απευθείας
Μπορεί να μην συνειδητοποιούν πόσο συχνά σχολιάζουν τη δουλειά σας. Ή, μπορεί να μην συνειδητοποιούν ότι παρατηρείτε πόσο συχνά σχολιάζουν τη δουλειά σας.
«Είτε έτσι είτε αλλιώς, δεν υπάρχει τίποτα επιλήψιμο στο να τους δώσουμε μια σύντομη, ανεπίσημη εξήγηση», λέει η DeCelles.
Για παράδειγμα, εάν εκτελείτε μια εργασία με τρόπο που εκείνοι εκλαμβάνουν ως λάθος, μπορείτε απλά να πείτε, «Ευχαριστώ για τη βοήθειά σας, αλλά ο διευθυντής μου είπε ότι αυτό είναι μια χαρά».
3. Μιλήστε με τους συναδέλφους σας
Εάν ο συνάδελφός σας δεν τα «παρατήσει», μιλήστε με άλλους συναδέλφους για να δείτε αν έχουν παρατηρήσει παρόμοια συμπεριφορά. Το πιθανότερο είναι, όπως αναφέρει η DeCelles, να έχουν.
Επιπλέον, μπορείτε να απευθυνθείτε στο Ανθρώπινο Δυναμικό, αναφέροντας αυτού του είδους την συμπεριφορά.
Εν κατακλείδι, το γεγονός ότι μπορεί να το κάνει και σε άλλους που τους ενοχλεί αυτή η συμπεριφορά, μπορεί να σας δημιουργήσει μια ηρεμία στον χώρο εργασίας και να μη δίνετε τόσο μεγάλη σημασία σε τοξικούς συναδέλφους.
Latest News
Πόσο ταιριάζουν οι δεξιοτήτες με την εργασία και την αγορά - Τι ζητούν οι εργοδότες
Αποκαλυπτική για την εργασία η έρευνα του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητήριου που αφορούσε και τις ανάγκες των εργοδοτών
Ποιοι θα βρουν δουλειά όταν η ΑΙ επικρατήσει στην αγορά εργασίας
H AI θα εξαλείψει θέσεις εργασίας σύμφωνα με την Manpower - Οι τεχνολογικές εξελίξεις δημιουργούν νέες ευκαιρίες απασχόλησης για όσους αναβαθμίζουν τις δεξιότητές τους
Τεχνητή νοημοσύνη: 1 στους 7 έχει χάσει την εργασία του - Αποκαλυπτική έρευνα
Ο χρόνος που εξοικονομείται από την τεχνητή νοημοσύνη προσφέρει στους εργαζόμενους περισσότερο χρόνο για άλλες δραστηριότητες
Από το «βερεσέ» των κρατών στο «τεφτέρι» των καταναλωτών - Πώς αλλάζει η τάση BNPL
Το μεγάλο όφελος του BNPL είναι επίσης το μεγαλύτερο πιθανό του πρόβλημα
Το νέο παράδοξο στην αγορά εργασίας: Θέσεις «χωρίς πτυχίο» που απαιτούν... πτυχίο
Ορισμένοι εργοδότες παραιτούνται από τις απαιτήσεις πτυχίου, ωστόσο αυτό δεν οδηγεί σε εκτεταμένες προσλήψεις.