
Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τύποι ενοχλητικών συναδέλφων στον χώρο εργασίας, συμπεριλαμβανομένων αυτών που παραπονιούνται συνέχεια και αυτών που δεν έχουν όρια στις διαπροσωπικές επαφές.
Υπάρχει όμως μία κατηγορία, που συχνά είναι η πιο ανεπιθύμητη. Οι συνάδελφοι που «διψούν» για εξουσία, όπως αναφέρει το CNBC.
Gen Z: «Κακός μπελάς» για τους εργοδότες
Τα χαρακτηριστικά τους
Τέτοιου είδους συνάδελφοι αναλαμβάνουν την επιβολή κανόνων για τους οποίους πολλές φορές η διοίκηση δεν ενδιαφέρεται καν.
Η Katy DeCelles, καθηγήτρια οργανωτικής συμπεριφοράς στο Πανεπιστήμιο του Τορόντο που ερευνά τις συγκρούσεις, τα συναισθήματα, την ηθική και την επιθετικότητα, συνέγραψε μια εργασία με τίτλο «Εξετάζοντας την συχνότητα ενοχλητικών συναδέλφων στον χώρο εργασίας».
«Αυτού του τύπου οι εργαζόμενοι, πιστεύουν ότι είναι πιο ηθικοί από τον μέσο άνθρωπο», επισημαίνει.
Επιπλέον, παρόλο που δεν είναι αφεντικά, συμπεριφέρονται ανάλογα. «Είναι άνθρωποι που θέλουν πραγματικά να έχουν κάποιο είδος ελέγχου ή εξουσίας», τονίζει.
Για έναν υπάλληλο, ένας τέτοιος συνάδελφος μπορεί να τον γεμίζει άγχος και να μην επιθυμεί να προσέλθει στον χώρο εργασίας.στο χώρο εργασίας.
Υπάρχουν όμως τρόποι για να τους αντιμετωπίσετε αν βρεθείτε σε παρόμοια θέση και θα τους δούμε αναλυτικά παρακάτω.
Οι 3 τρόποι αντιμετώπισης
1. Καλύψτε τα νώτα σας
«Εάν υπάρχει κάτι που θα μπορούσε να ερμηνευθεί με κακό τρόπο ή να χρησιμοποιηθεί εναντίον σας, βεβαιωθείτε ότι το έχετε αναφέρει στον προιστάμενό σας θέμα», αναφέρει η DeCelles.
Για παράδειγμα, εάν γνωρίζετε ότι δεν μπορείτε να παρευρίσκεστε τακτικά στην εταιρεία, διευκρινίστε στον διευθυντή σας γιατί συμβαίνει αυτό και βεβαιωθείτε ότι είναι εντάξει. Με αυτόν τον τρόπο, εάν ο συνάδελφός σας το αναφέρει, το αφεντικό σας θα είναι ενήμερο.
2. Μιλήστε τους απευθείας
Μπορεί να μην συνειδητοποιούν πόσο συχνά σχολιάζουν τη δουλειά σας. Ή, μπορεί να μην συνειδητοποιούν ότι παρατηρείτε πόσο συχνά σχολιάζουν τη δουλειά σας.
«Είτε έτσι είτε αλλιώς, δεν υπάρχει τίποτα επιλήψιμο στο να τους δώσουμε μια σύντομη, ανεπίσημη εξήγηση», λέει η DeCelles.
Για παράδειγμα, εάν εκτελείτε μια εργασία με τρόπο που εκείνοι εκλαμβάνουν ως λάθος, μπορείτε απλά να πείτε, «Ευχαριστώ για τη βοήθειά σας, αλλά ο διευθυντής μου είπε ότι αυτό είναι μια χαρά».
3. Μιλήστε με τους συναδέλφους σας
Εάν ο συνάδελφός σας δεν τα «παρατήσει», μιλήστε με άλλους συναδέλφους για να δείτε αν έχουν παρατηρήσει παρόμοια συμπεριφορά. Το πιθανότερο είναι, όπως αναφέρει η DeCelles, να έχουν.
Επιπλέον, μπορείτε να απευθυνθείτε στο Ανθρώπινο Δυναμικό, αναφέροντας αυτού του είδους την συμπεριφορά.
Εν κατακλείδι, το γεγονός ότι μπορεί να το κάνει και σε άλλους που τους ενοχλεί αυτή η συμπεριφορά, μπορεί να σας δημιουργήσει μια ηρεμία στον χώρο εργασίας και να μη δίνετε τόσο μεγάλη σημασία σε τοξικούς συναδέλφους.


Latest News

Ποια επαγγέλματα «ανθούν» στην αγορά εργασίας - Τι δείχνει έρευνα του ΙΟΒΕ
Η απασχόληση κερδίζει έδαφος με την αγορά εργασίας στην Ελλάδα να βελτιώνεται αλλά παραμένουν δομικές προκλήσεις

GenZ: Ένας στους δύο σκέφτεται να αλλάξει δουλειά
Ενώ η GenΖ στη Γερμανία θέλει να αλλάζει θέση εργασίας, οι Boomer μένουν δεκαετίες στον ίδιο εργοδότη, αναφέρει η Deutsche Welle

Γιατί για κάποιους η ακαταστασία είναι παραγωγική
Όλες οι έρευνες επιμένουν πως η ακαταστασία μειώνει την παραγωγικότητά μας. Ωστόσο, για κάποιους, αποτελεί κομμάτι της δημιουργικότητάς τους.

Ο Ρόλος της Τεχνολογίας στη Διαχείριση του Επιχειρηματικού Ρίσκου
Το ρίσκο, η αβεβαιότητα και τα σύγχρονα Συστήματα Διαχείρισης της Εταιρικής Απόδοσης

Λιγότερη δουλειά - περισσότερες ανησυχίες: Τι αποκαλύπτει μελέτη της ΕΚΤ
Οι εργαζόμενοι που αντιμετωπίζουν χαμηλότερο φόρτο εργασίας τείνουν να φοβούνται για τη δουλειά τους και να περιμένουν χαμηλές μισθολογικές αυξήσεις

Τι λένε οι managers για τους νέους εργαζόμενους - Οι προκλήσεις στο χώρο εργασίας
H Έκθεση “2025 Global Human Capital Trends” της Deloitte στοχεύει στο να βοηθήσει τους ηγέτες στη διαχείριση σύνθετων εντάσεων στο εργασιακό περιβάλλον

Να παραιτηθεί σκοπεύει ένας στους δύο εργαζόμενους της Gen Z
Τι δείχνει μελέτη της ManpowerGroup

Oι τάσεις που θα διαμορφώσουν τον κλάδο των καταναλωτικών αγαθών το 2025
Οι πιέσεις στις τιμές ωθούν τις επιχειρήσεις να αναζητήσουν εναλλακτικές στρατηγικές για κερδοφορία, αναφέρει η Deloitte σε σχετική έκθεσή της