Ενώ οι περισσότεροι άνθρωποι απογοητεύονται μετά από μια απόλυση, μια οικογένεια μετέτρεψε την απώλεια εργασίας σε ευκαιρία να ταξιδέψει στον κόσμο, σύμφωνα με το CNBC.
Ο σύζυγος της Lisa Terauchi-D’Rozario ήταν καπετάνιος στην εταιρεία του Χονγκ Κονγκ Cathay Dragon για 14 χρόνια όταν έχασε τη δουλειά του τον Οκτώβριο του 2020. Η Cathay Pacific έκοψε χιλιάδες θέσεις εργασίας και έκλεισε την θυγατρική της κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
iPhone: Το άγνωστο κόλπο που κάνει πιο εύκολα τα ταξίδια
Τα νέα ήταν δυσάρεστα, ανέφερε η Λίζα. Η οικογένεια αποφάσισε να φύγει από το Χονγκ Κονγκ για να επιστρέψει στην Ολλανδία, από όπου κατάγεται ο σύζυγός της, Jeroen.
Αλλά δεν έμειναν πολύ.
Ο Jeroen είναι έμπειρος ναυτικός και η ζωή στη θάλασσα «φαινόταν να είναι το καλύτερο μέρος», ειδικά από τη στιγμή που η οικογένεια πάσχιζε να αποφύγει την Covid. Έτσι, το ζευγάρι πούλησε το σπίτι του στην Ολλανδία και αγόρασε ένα μεταχειρισμένο σκάφος για να «ζήσει και να ταξιδέψει στον κόσμο».
Η οικογένεια ταξίδεψε αρχικά στη Γαλλία, στη συνέχεια στην Ισπανία και την Πορτογαλία, πριν φτάσει στη Σαρδηνία. Ξεχειμωνιάστηκαν στη Σικελία πριν ταξιδέψουν στην Ελλάδα.
Ταξίδεψαν από τον Ιούνιο του 2021 έως το καλοκαίρι του 2022 — όταν τα ταξίδια τους κόπηκαν απότομα λόγω βλάβης του κινητήρα.
Η ζωή στην θάλασσα δεν σήμαινε ότι το σκάφος της οικογένειας κινούνταν συνεχώς. «Η ιστιοπλοΐα είναι θέμα σύντομων μετακινήσεων», είπε η Λίζα. Περίπου το 85% του χρόνου τους, το περνούσαν σε μια μαρίνα, έτσι ώστε η οικογένεια να μπορέσει να εξερευνήσει πολλές ευρωπαϊκές πόλεις.
Εκπαίδευση στο σκάφος
Τα παιδιά της Λίζας εκπαιδεύτηκαν στο «σπίτι» — με το σπίτι, φυσικά, να είναι ένα σκάφος σουηδικής κατασκευής 52 ποδιών. Η οικογένεια ήρθε σε επαφή με ένα σχολείο στο Ηνωμένο Βασίλειο, το οποίο παρείχε μηνιαίες εργασίες.
Σε αντίθεση με τις παραδοσιακές τάξεις, όπου τα παιδιά «συναγωνίζονται για την προσοχή του δασκάλου», η εκπαίδευση στο σπίτι της επέτρεπε να επικεντρωθεί σε έννοιες που τα παιδιά της δεν καταλάβαιναν.
Η εκπαίδευση στο σπίτι είναι επίσης λιγότερο χρονοβόρα από την παραδοσιακή εκπαίδευση, τόνισε. «Δεν χρειάζεσαι τόσες ώρες την ημέρα για να μελετήσεις… Τελειώνεις μέσα σε δύο έως
τρεις ώρες».
Μείωση του κόστους ζωής
Επιπρόσθετα, ιστιοπλοΐα σημαίνει αποφυγή των λογαριασμών ενοικίου, ρεύματος και νερού από τις μηνιαίες δαπάνες ,δήλωσε η Λίζα.
Ενώ ζούσε στη θάλασσα, η οικογένειά της χρησιμοποιούσε μια συσκευή παραγωγής νερού για να μετατρέψει το θαλασσινό νερό σε πόσιμο. Χρησιμοποίησαν επίσης μια ανεμογεννήτρια και αποθήκευσαν ηλιακή ενέργεια με μπαταρίες λιθίου.
Επιπλέον, μείωσαν περαιτέρω το κόστος αγοράζοντας τρόφιμα που ήταν άμεσα διαθέσιμα. Σταμάτησαν να είναι vegan, καθώς οι μικρές παραθαλάσσιες πόλεις που επισκέπτονταν συχνά δεν είχαν φρέσκα λαχανικά.
Η οικογένεια στράφηκε επίσης σε τρόφιμα μακράς διάρκειας που ήταν εύκολο να αποθηκεύονται, όπως ζυμαρικά, ρύζι και σάλτσες
Η Λίζα ανησυχούσε ότι θα ένιωθε μοναξιά ενώ βρισκόταν στη θάλασσα, ειδικά χωρίς σύνδεση στο διαδίκτυο.
Αλλά η οικογένειά της έμαθε να «αγκαλιάζει» την ηρεμία. «Θα μπορούσατε απλώς να καθίσετε πάνω στο κατάστρωμα και να κοιτάξετε το νερό… και πριν το καταλάβετε, να έχουν περάσει 8 με 10 ώρες».
Η δυσκολία της άσκησης
Η άσκηση ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση, τόνισε. Το ταβάνι του σκάφους ήταν πολύ χαμηλό για να κάνει γιόγκα και μπορούσε να κολυμπήσει στον ωκεανό μόνο λίγες φορές λόγω καιρικών συνθηκών, όπως εξήγησε. Η άρση ελεύθερων βαρών στο μπροστινό κατάστρωμα απαιτούσε καλό καιρό καθώς το σκάφος έπρεπε να είναι ακίνητο, πρόσθεσε.
Στην πραγματικότητα, όλα στο πλοίο υπόκεινται στις καιρικές συνθήκες. Η οικογένεια έλεγχε συχνά τις μετεωρολογικές προβλέψεις, αλλά συνέχιζς να αντιμετωπίζει καταστάσεις για τις οποίες δεν ήταν προετοιμασμένη.
Σε μια περίπτωση, το σκάφος παρουσίασε «φουσκώματα σχεδόν τριών μέτρων» που δεν είχαν προβλεφθεί, είπε η Λίζα. Αν και η οικογένεια ήταν πελαγωμένη, το σκάφος βάρους 25 τόνων, ευτυχώς δεν υπέστη ζημιές.
«Στην πραγματικότητα, μας δίδαξε όχι μόνο να σεβόμαστε τον ωκεανό… αλλά και το σκάφος στο οποίο βρισκόμαστε», ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Το καλύτερο μέρος του να ταξιδελυεις στην θάλασσα είναι όταν δεν μπορείς να δεις γη πουθενά», δήλωσε.
Τα ηλιοβασιλέματα, οι έναστροι νυχτερινοί ουρανοί και τα φωτισμένα από το φεγγάρι κύματα ήταν κάτι μοναδικό.
Μάθημα ζωής
«Η ιστιοπλοΐα πραγματικά σας διδάσκει για τη ζωή, επειδή πολλές φορές δεν έχετε τον έλεγχο του πώς πάνε τα πράγματα», είπε η Λίζα. Πρέπει να μάθετε πώς να χειρίζεστε τον εαυτό σας και τις εκάστοτε καταστάσεις», συμπλήρωσε.
Σύμφωνα με την ίδια, πολλοί περιμένουν μέχρι να μεγαλώσουν και να έχουν εξοικονομήσει αρκετά χρήματα για να επιχειρήσουν ένα παρόμοιο ταξίδι.
«Αλλά είναι δυνατό να αγοράσετε ένα σκάφος «πραγματικά φθηνό» και να το φτιάξετε μόνοι σας». Η Λίζα πρόσθεσε ότι ο σύζυγός της έχει κάνει ο ίδιος τις περισσότερες επισκευές στο σκάφος τους.
Οι άνθρωποι που διορθώνουν πράγματα μόνοι τους μαθαίνουν «με τον δύσκολο τρόπο. Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος για να μάθεις, γιατί αυτό το βίωμα θα σε συνοδεύει για το υπόλοιπο της ζωής σου», είπε ολοκληρώνοντας την εξομολόγησή της.
Latest News
Ποιες σπάνιες γαίες εποφθαλμιά ο Ντόναλντ Τραμπ
Η Κίνα πρωτοστατεί στις σπάνιες γαίες και σχεδόν μονοπωλεί την επεξεργασία τους και οι ΗΠΑ θέλουν να απεξαρτηθούν από αυτή την επίπονη δέσμευση
Στο «ρελαντί» η πράσινη μετάβαση - Τι ζητούν οι ευρωπαίοι αυτοκινητοβιομήχανοι
«Καλός ο στρατηγικός διάλογος, αλλα χρειαζόμαστε λύσεις γρήγορα», λένε οι εκπρόσωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας - Oι καθυστερήσεις απειλούν επενδύσεις 250 δισ. ευρώ
Αδικαιολόγητοι οι δασμοί ΗΠΑ σε χάλυβα και αλουμίνιο λέει το Μεξικό
Το Μεξικό εισάγει περισσότερο χάλυβα από τις Ηνωμένες Πολιτείες απ' ό,τι εξάγει
Συνάντηση φον ντερ Λάιεν με τον Αμερικανό αντιπρόεδρο Τζέι Ντι Βανς
Η Πρόεδρος της Κομισιόν υπογράμμισε τη δέσμευση της ΕΕ για δίκαιες και ισορροπημένες εμπορικές σχέσεις
Καμπανάκι Πάουελ για το έλλειμμα στις ΗΠΑ - Καμία βιασύνη για τα επιτόκια
Τι είπε ο Πάουελ, για έλλειμμα, χρέος, δασμούς και επιτόκια στην καθιερωμένη κατάθεση του στη Γερουσία
Η Πορτογαλία εξετάζει την πώληση του 49% του εθνικού αερομεταφορέα TAP
Υπάρχουν περίπου 12 εταιρείες που ενδιαφέρονται για τον εθνικό αερομεταφορέα της Πορτογαλίας
Σόλομον: Η Goldman είναι ανοικτή σε εξαγορές στους τομείς της διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων και πλούτου
Ο πήχης για την πραγματοποίηση μιας συμφωνίας είναι πολύ υψηλός
Νέο πλήγμα για την Gucci - Συνεχίζεται η πτώση πωλήσεων
Τα έσοδα της Kering, στην οποία ανήκει η Gucci, ολόκληρου του έτους από δραστηριότητες του ομίλου ανήλθαν σε 2,6 δισεκατομμύρια ευρώ
Το Λονδίνο ζήτησε 13 δισ. στερλίνες και οι αγορές του πρόσφεραν 140 δισ.
Η έκδοση καταρρίπτει το προηγούμενο ρεκόρ ζήτησης βρετανικών ομολόγων
Γιατί η Ευρώπη ανησυχεί για την αποθήκευση φυσικού αερίου;
Καθώς η Μόσχα πίεζε τη ροή του φυσικού αερίου μέσω των ρωσικών αγωγών, η ΕΕ είχε καταφέρει να αποφύγει μια χειμερινή κρίση εφοδιασμού περιορίζοντας τη συνολική ζήτηση φυσικού αερίου