Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο δεν έχει δει ακόμη αρκετές τράπεζες να περιορίζουν τον δανεισμό σε τέτοιο βαθμό που θα μπορούσε να αναγκάσει την Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ να αλλάξει πορεία σχετικά με τον κύκλο αύξησης των επιτοκίων.
«Δεν βλέπουμε ακόμη σημαντική επιβράδυνση στον δανεισμό. Υπάρχουν κάποιοι, αλλά όχι στην κλίμακα που θα οδηγούσαν στην αλλαγή πλεύσης της Fed», είπε η Διευθύνουσα Σύμβουλος του ΔΝΤ Κρισταλίνα Γκεοργκίεβα, μιλώντας στο CNBC.
Η Federal Reserve σε έκθεση των τραπεζών τον Μάιο προειδοποίησε ότι οι δανειστές ανησυχούν για τις μελλοντικές συνθήκες, καθώς τα προβλήματα στα μεσαίου μεγέθους χρηματοπιστωτικά ιδρύματα στις ΗΠΑ ανάγκασαν τις τράπεζες να αυστηροποιήσουν τα πρότυπα δανεισμού για νοικοκυριά και επιχειρήσεις.
Οι αξιωματούχοι δανείων της Fed πρόσθεσαν ότι αναμένουν τα ζητήματα να συνεχιστούν το επόμενο έτος λόγω των μειωμένων προβλέψεων για την ανάπτυξη και των ανησυχιών για εκροές καταθέσεων και της μειωμένης ανοχής στον κίνδυνο.
Αβέβαιο περιβάλλον
Η Georgieva είπε στο CNBC: «Θα πρέπει να τονίσω ότι βρισκόμαστε σε ένα εξαιρετικά αβέβαιο περιβάλλον. Επομένως, πρέπει να δίνουμε προσοχή στις τάσεις και να είμαστε ευέλικτοι, να προσαρμοζόμαστε εάν αλλάξουν οι τάσεις».
Τα νέα σχόλια του ΔΝΤ για τον ρυθμό επιβράδυνσης του παγκόσμιου δανεισμού έρχονται στον απόηχο των δηλώσεων του επικεφαλής οικονομολόγου του διεθνούς οργανισμού Pierre-Olivier Gourinchas τον Απρίλιο ότι οι τράπεζες βρίσκονται τώρα σε μια «πιο επισφαλή κατάσταση» που θα έθετε σε κίνδυνο τις προβλέψεις του διεθνούς οργανισμού για την παγκόσμια ανάπτυξη.
Η πλειονότητα των μεγάλων παγκόσμιων κεντρικών τραπεζών, συμπεριλαμβανομένης της Ομοσπονδιακής Τράπεζας των ΗΠΑ, έχουν αυστηροποιήσει τη νομισματική τους πολιτική επιθετικά για να δαμάσουν τον εκτοξευόμενο πληθωρισμό. Εν τω μεταξύ, το παγκόσμιο χρέος έχει διογκωθεί σε επίπεδο σχεδόν ρεκόρ των 305 τρισεκατομμυρίων δολαρίων , σύμφωνα με το Ινστιτούτο Διεθνών Οικονομικών. Το IIF ανέφερε στην έκθεσή του τον Μάιο ότι τα υψηλά επίπεδα χρέους και τα επιτόκια έχουν οδηγήσει σε περαιτέρω ανησυχίες σχετικά με τη μόχλευση στο χρηματοπιστωτικό σύστημα.
Βραδυφλεγής «βόμβα» χρέους – Πάνω από ποιες χώρες πλανάται το φάντασμα της χρεοκοπίας
Latest News
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες
Πώς η ΑΙ αυξάνει την χρήση του φυσικού αερίου
Οι κλιματικοί στόχοι κινδυνεύουν καθώς η Big Tech στρέφεται στο φυσικό αέριο για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση ενέργειας
Οι θεριακλήδες της Κίνας και τα φορολογικά έσοδα του Σι Τζινπίνγκ
Το 7% των εσόδων της κεντρικής κυβέρνησης προέρχονται από την φορολόγηση της China National Tobacco Corporation, η οποία κατέχει το μονοπώλιο καπνού
Οι «χρησμοί» του πανίσχυρου CEO της BofA για το 2025 - Τραμπ, τράπεζες και κλίμα
Ο CEO της BofA, Μπράιαν Μόινιχαν, έχει αναδειχθεί σε μια ήρεμη δύναμη της Wall Street
Γιατί η ισορροπία δυνάμεων στην αγορά εργασίας γέρνει και πάλι προς τα αφεντικά
Με την αγορά εργασίας λιγότερο σφιχτή, οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν εντολές επιστροφής στο γραφείο, μικρότερα μπόνους και όχι άλλες ημέρες ασθενείας για κατοικίδια
Μια νέα Berkshire Hathaway του Warren Buffett θέλει να «χτίσει» ο Bill Ackman
Πολλοί οπαδοί του Ackman περίμεναν εδώ και καιρό ότι είτε θα συγχωνεύσει το hedge fund του με την Howard Hughes ή απλώς θα το αποκτήσει
Ο νέος πονοκέφαλος στις αεροπορικές εταιρείες - Ψάχνουν και δεν βρίσκουν αεροπλάνα
Έρευνα της PwC αποκαλύπτει ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια ξεπερνά τη δυνατότητα των αερομεταφορέων να αυξήσουν τον στόλο τους