
Σε ανοδική αναθεώρηση των εκτιμήσεών τους για τα κέρδη τους το 2023 προχώρησαν οι παγκόσμιες αεροπορικές εταιρείες, υπερδιπλασιάζοντας την αρχική πρόβλεψή τους από 4,7 δισ. δολάρια που ήταν αρχικά, στα 9,8 δισεκατομμύρια δολάρια, χάρη στην έντονη ταξιδιωτική ζήτηση καθώς ο κλάδος ανακάμπτει από την πανδημία COVID-19.
«Τα χρόνια της πανδημίας είναι πίσω μας και τα σύνορα είναι ανοιχτά κανονικά», δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής Γουίλι Γουόλς στην ετήσια συνάντηση της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA).
Ωστόσο, πρόσθεσε ότι τα περιθώρια κέρδους, που έφτασαν στο 1,2%, παραμένουν ακόμη πολύ μικρά ώστε να διασφαλίσουν τη μακροπρόθεσμη οικονομική ευρωστία του κλάδου.
Γιατί τα αεροπορικά εισιτήρια… απογειώθηκαν – Οι 5 λόγοι για τις υψηλές τιμές
Ισχυρά αποτελέσματα
Οι παγκόσμιες αεροπορικές εταιρείες έχουν αναφέρει ισχυρά αποτελέσματα τους τελευταίους μήνες καθώς προετοιμάζονται για μια πολύ καλή καλοκαιρινή σεζόν, με τη ζήτηση ταξιδιών να μην δείχνει σημάδια επιβράδυνσης παρά την κορύφωση του πληθωρισμού.
Τα επίπεδα εσόδων για το 2023 πλησιάζουν επίσης τα επίπεδα πριν από την πανδημία, ανεβαίνοντας στα αναμενόμενα 803 δισεκατομμύρια δολάρια έναντι 838 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2019.
Αερομεταφορές: Η ανάκαμψη που έρχεται από την ταξιδιωτική έκρηξη
«Πολλοί άνθρωποι όχι απλώς πρέπει να ταξιδέψουν, αλλά θέλουν να ταξιδέψουν. Και θα συνεχίσουν να το κάνουν και φέτος», είπε ο Γουόλς σε συνέντευξή του στο Reuters, και πρόσθεσε ότι η ζήτηση αυξάνεται από τα υψηλά επίπεδα απασχόλησης, παρά το γεγονός ότι οι οικονομικές προοπτικές είναι ασθενέστερες.
«Αυτό τείνει να δίνει στους καταναλωτές εμπιστοσύνη ότι μπορούν να ξοδέψουν χρήματα, ότι μπορούν να χρεωθούν για να συνεχίσουν να απολαμβάνουν αυτό που κάνουν».
Οι προκλήσεις του κλάδου
Ωστόσο, ο επικεφαλής της IATA είπε στους αντιπροσώπους από περίπου 300 αεροπορικές εταιρείες ότι οι συνεχιζόμενες προκλήσεις, όπως τα ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας και οι αυξανόμενες χρεώσεις των αεροδρομίων, επιβραδύνουν την ανάκαμψη του κλάδου.
«Οι προμηθευτές δεν αντιμετωπίζουν εγκαίρως τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας, τα οποία αυξάνουν το κόστος και περιορίζουν την ικανότητά μας να αναπτύξουμε αεροσκάφη», είπε.
«Οι αεροπορικές εταιρείες είναι πέρα για πέρα απογοητευμένες. Πρέπει να βρεθεί λύση», τόνισε.
Οι όγκοι φορτίου παραμένουν επίσης αρκετά χαμηλοί σε σύγκριση με το 2019, και αναμένεται να διαμορφωθούν σε 57,8 εκατομμύρια τόνους το 2023 σε σύγκριση με 61,5 εκατομμύρια τόνους το 2019 λόγω της επιβράδυνσης του παγκόσμιου εμπορίου.
Ο Γουόλς υποστήριξε επίσης ότι τις δραστηριότητες των αεροπορικών εταιρειών παρεμπόδισαν επίσης, οι αυξήσεις των χρεώσεων από το αεροδρόμιο Schiphol στην Ολλανδία και τα αεροδρόμια στη Νότια Αφρική: «Μπορώ τώρα να επιβεβαιώσω ότι το αεροδρόμιο Schiphol δεν ντρέπεται. Μετά από μια αυτοδημιούργητη επιχειρησιακή καταστροφή το 2022, το αεροδρόμιο συνεχίζει την τριετή αύξηση των χρεώσεων 37% με 12% φέτος», είπε ο Γουόλς.
Ο Schiphol δεν απάντησε αμέσως σε αίτημα του Reuters για σχόλιο.
Ένα φλιτζάνι καφέ
Παρά την ισχυρή ανάκαμψη της ζήτησης, πρόσθεσε ο Γουόλς, το τρέχον χαμηλό επίπεδο κερδοφορίας του κλάδου δεν είναι βιώσιμο, σημειώνοντας ότι ο κλάδος πέτυχε κέρδος περίπου 2,25 δολάρια ανά επιβάτη, «που είναι μικρότερος από την τιμή ενός φλιτζανιού καφέ, ή ενός εισιτηρίου μετρό».


Latest News

Αντιμέτωπη με νέα αγωγή στη Βρετανία η Google - Πιθανές αποζημιώσεις 5 δισ. λιρών
Η μήνυση ασκείται για λογαριασμό όλων των οργανισμών που εδρεύουν στη Βρετανία και που χρησιμοποίησαν τις υπηρεσίες διαφήμισης αναζήτησης της Google από την 1η Ιανουαρίου 2011
![ΔΝΤ: Ηχηρό καμπανάκι για γήρανση πληθυσμού – Πλήγμα σε ανάπτυξη και συντάξεις [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/11/work-600x362.jpg)
Καμπανάκι ΔΝΤ για τη γήρανση του πληθυσμού - «Πλήγμα» σε ανάπτυξη και... συντάξεις
Το ΔΝΤ προβλέπει χαμηλότερη ανάπτυξη και αυξημένες δημοσιονομικές πιέσεις στην παγκόσμια οικονομία

Η ΕΕ απλοποιεί τη διαδικασία για την εφαρμογή του νόμου περί αποψίλωσης των δασών
Τα μέτρα θα πρέπει να οδηγήσουν σε μείωση κατά 30% στο διοικητικό κόστος, ανέφερε η Κομισιόν

Σοκ και δέος: Με δασμούς 245% απειλεί ο Τραμπ την Κίνα και φουντώνει τον εμπορικό πόλεμο
Η Κίνα αντιμετωπίζει τώρα δασμούς έως και 245% στις εισαγωγές στις Ηνωμένες Πολιτείες ως αποτέλεσμα των αντίποινων ενεργειών της, αναφέρεται σε ανακοίνωση του Λευκού Οίκου

Τι υπόσχονται βιομηχανίες στον Τραμπ για να αποφύγουν το χάος των δασμών
Θα χρειαστούν χρόνια για να τηρήσουν τις υποσχέσεις τους την ίδια ώρα που η εμπορική πολιτική των ΗΠΑ παραμένει ασαφής

Το Χονγκ Κονγκ σταματάει την αποστολή δεμάτων στις ΗΠΑ, λόγω των δασμών Τραμπ
Οι ΗΠΑ είναι παράλογες, εκφοβίζουν και επιβάλλουν δασμούς καταχρηστικά, ανακοίνωσαν τα ταχυδρομεία του Χονγκ Κονγκ

Χαμηλότερος από τον αναμενόμενο ο πληθωρισμός στη Βρετανία τον Μάρτιο
Τι θα κάνει η Τράπεζα της Αγγλίας με τα επιτόκια

Η Κίνα αντικαθιστά τον κορυφαίο διεθνή εμπορικό διαπραγματευτή της
Ποιος είναι ο νέος επικεφαλής για την Κίνα στις εμπορικές διαπραγματεύσεις - Τι σηματοδοτεί η αλλαγή

Η Nvidia θα «χάσει» 5,5 δισ. καθώς οι ΗΠΑ περιορίζουν τις πωλήσεις chip στην Κίνα
Η Nvidia ανακοίνωσε ότι οι ΗΠΑ έχουν ξεκαθαρίσει ότι οι νέοι περιορισμοί είναι απαραίτητοι για την αντιμετώπιση του κινδύνου χρήσης τσιπ H20 σε «έναν υπερυπολογιστή στην Κίνα»

Οι κατηγορίες «πρωταθλητές» στα ράφια των σούπερ μάρκετ
Η Circana δημοσιεύει σε συνεργασία με το περιοδικό ESM τις κατηγορίες προϊόντων που κατέγραψαν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη τον τελευταίο χρόνο