
Σε ανοδική αναθεώρηση των εκτιμήσεών τους για τα κέρδη τους το 2023 προχώρησαν οι παγκόσμιες αεροπορικές εταιρείες, υπερδιπλασιάζοντας την αρχική πρόβλεψή τους από 4,7 δισ. δολάρια που ήταν αρχικά, στα 9,8 δισεκατομμύρια δολάρια, χάρη στην έντονη ταξιδιωτική ζήτηση καθώς ο κλάδος ανακάμπτει από την πανδημία COVID-19.
«Τα χρόνια της πανδημίας είναι πίσω μας και τα σύνορα είναι ανοιχτά κανονικά», δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής Γουίλι Γουόλς στην ετήσια συνάντηση της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA).
Ωστόσο, πρόσθεσε ότι τα περιθώρια κέρδους, που έφτασαν στο 1,2%, παραμένουν ακόμη πολύ μικρά ώστε να διασφαλίσουν τη μακροπρόθεσμη οικονομική ευρωστία του κλάδου.
Γιατί τα αεροπορικά εισιτήρια… απογειώθηκαν – Οι 5 λόγοι για τις υψηλές τιμές
Ισχυρά αποτελέσματα
Οι παγκόσμιες αεροπορικές εταιρείες έχουν αναφέρει ισχυρά αποτελέσματα τους τελευταίους μήνες καθώς προετοιμάζονται για μια πολύ καλή καλοκαιρινή σεζόν, με τη ζήτηση ταξιδιών να μην δείχνει σημάδια επιβράδυνσης παρά την κορύφωση του πληθωρισμού.
Τα επίπεδα εσόδων για το 2023 πλησιάζουν επίσης τα επίπεδα πριν από την πανδημία, ανεβαίνοντας στα αναμενόμενα 803 δισεκατομμύρια δολάρια έναντι 838 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2019.
Αερομεταφορές: Η ανάκαμψη που έρχεται από την ταξιδιωτική έκρηξη
«Πολλοί άνθρωποι όχι απλώς πρέπει να ταξιδέψουν, αλλά θέλουν να ταξιδέψουν. Και θα συνεχίσουν να το κάνουν και φέτος», είπε ο Γουόλς σε συνέντευξή του στο Reuters, και πρόσθεσε ότι η ζήτηση αυξάνεται από τα υψηλά επίπεδα απασχόλησης, παρά το γεγονός ότι οι οικονομικές προοπτικές είναι ασθενέστερες.
«Αυτό τείνει να δίνει στους καταναλωτές εμπιστοσύνη ότι μπορούν να ξοδέψουν χρήματα, ότι μπορούν να χρεωθούν για να συνεχίσουν να απολαμβάνουν αυτό που κάνουν».
Οι προκλήσεις του κλάδου
Ωστόσο, ο επικεφαλής της IATA είπε στους αντιπροσώπους από περίπου 300 αεροπορικές εταιρείες ότι οι συνεχιζόμενες προκλήσεις, όπως τα ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας και οι αυξανόμενες χρεώσεις των αεροδρομίων, επιβραδύνουν την ανάκαμψη του κλάδου.
«Οι προμηθευτές δεν αντιμετωπίζουν εγκαίρως τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας, τα οποία αυξάνουν το κόστος και περιορίζουν την ικανότητά μας να αναπτύξουμε αεροσκάφη», είπε.
«Οι αεροπορικές εταιρείες είναι πέρα για πέρα απογοητευμένες. Πρέπει να βρεθεί λύση», τόνισε.
Οι όγκοι φορτίου παραμένουν επίσης αρκετά χαμηλοί σε σύγκριση με το 2019, και αναμένεται να διαμορφωθούν σε 57,8 εκατομμύρια τόνους το 2023 σε σύγκριση με 61,5 εκατομμύρια τόνους το 2019 λόγω της επιβράδυνσης του παγκόσμιου εμπορίου.
Ο Γουόλς υποστήριξε επίσης ότι τις δραστηριότητες των αεροπορικών εταιρειών παρεμπόδισαν επίσης, οι αυξήσεις των χρεώσεων από το αεροδρόμιο Schiphol στην Ολλανδία και τα αεροδρόμια στη Νότια Αφρική: «Μπορώ τώρα να επιβεβαιώσω ότι το αεροδρόμιο Schiphol δεν ντρέπεται. Μετά από μια αυτοδημιούργητη επιχειρησιακή καταστροφή το 2022, το αεροδρόμιο συνεχίζει την τριετή αύξηση των χρεώσεων 37% με 12% φέτος», είπε ο Γουόλς.
Ο Schiphol δεν απάντησε αμέσως σε αίτημα του Reuters για σχόλιο.
Ένα φλιτζάνι καφέ
Παρά την ισχυρή ανάκαμψη της ζήτησης, πρόσθεσε ο Γουόλς, το τρέχον χαμηλό επίπεδο κερδοφορίας του κλάδου δεν είναι βιώσιμο, σημειώνοντας ότι ο κλάδος πέτυχε κέρδος περίπου 2,25 δολάρια ανά επιβάτη, «που είναι μικρότερος από την τιμή ενός φλιτζανιού καφέ, ή ενός εισιτηρίου μετρό».


Latest News

Πώς η Sephora «παίρνει κεφάλι» στη μάχη του ανταγωνισμού
Από το «φαινόμενο του κραγιόν», στα Sephora Kids, το TikTok και την premium θέση σε όλο τον κόσμο

Η Ferrari δεν φοβάται τους δασμούς Τραμπ - Τι σχεδιάζει
«Είμαστε προετοιμασμένοι απέναντι στους δασμούς Τραμπ», δηλώνει ο CEO της Ferrari

Στο τιμόνι της Loro Piana o γιος του Μπερνάρ Αρνό, Φρεντερίκ
Η LVMH όρισε τον Φρεντερίκ Αρνό ως επικεφαλής της δημοφιλούς ιταλικής μάρκας κασμίρ Loro Piana, στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης

«Κύμα» μποϊκοτάζ αμερικανικών προϊόντων - Πώς αντιδρούν οι καταναλωτές ανά τον κόσμο
Την ώρα που οι πωλήσεις της Tesla πέφτουν, ξεφυτρώνουν οι εφαρμογές και οι διαδικτυακές ομάδες, βοηθώντας τους καταναλωτές να επιλέξουν μη αμερικανικά προϊόντα

Ποιοι υπερπλούσιοι αγοράζουν επαύλεις στο Λονδίνο
Αν και τα φορολογικά σχέδια της υπουγού οικονομικών διώχνουν πολλούς πλούσιους, κάποιοι σπεύδουν ομαδόν στο Λονδίνο για αγορές κατοικιών

Πόσα θα εισφέρει η Ford στη υπερχρεωμένη γερμανική θυγατρική της
Ο αντιπρόεδρος της Ford κάλεσε την ΕΕ να κάνει περισσότερα για να στηρίξει τα EV λέγοντας ότι είναι «θέμα ζήτησης»

Ποιος κολοσσός θα αγοράσει την αμερικανική φαρμακευτική Checkpoint
Η Checkpoint έχει λάβει έγκριση για φάρμακο για τον δεύτερο πιο κοινό τύπο καρκίνου του δέρματος στις ΗΠΑ
![Northvolt: Χρεοκοπία «καμπανάκι» για την Ευρώπη – Οι προκλήσεις στις μπαταριών ΕV [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_northvolt_factory-600x352.png)
Η χρεοκοπία της Northvolt «καμπανάκι» για την Ευρώπη - Οι προκλήσεις στις μπαταριών ΕV [γράφημα]
Το παράδειγμα της Northvolt είναι χαρακτηριστικό των προκλήσεων που υπάρχουν

Ανησυχούν για το μέλλον και αναθεωρούν τις προβλέψεις τους οι αερομεταφορείς
ι αεροπορικές εταιρείες διαπιστώνουν κάμψη της καταναλωτικής εμπιστοσύνης λόγω οικονομικής αβεβαιότητας, Τραμπ και τραγικών συγκυριών

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα