Ο ναυτιλιακός δείκτης της Xeneta (XSI) στην αγορά των ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών, σημειώνει πτώση τους τελευταίους εννέα μήνες, καθώς οι ναυλωτές επαναδιαπραγματεύονται χαμηλότερες τιμές συμβολαίων λόγω της απότομης πτώσης των τιμών στη spot αγορά.
Οι αλλαγές έρχονται καθώς τον Μάιο λήγουν οι υπάρχουσες 12μηνες συμβάσεις στις ΗΠΑ και τίθενται σε ισχύ νέες συμφωνίες. Αυτές αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα των σημερινών υποτονικών αγορών, γι’ αυτό και τιμολογούνται πολύ χαμηλότερα από τις προηγούμενες. Ο αντίκτυπος αυτού του γεγονότος στον ευρύτερο κλάδο είναι εδώ, ανέφερε ο Patrik Berglund, CEO της Xeneta.
Βόμβα στην παραγωγή containers – Κίνδυνος να…. «πνιγούν» τα λιμάνια
Εξετάζοντας συγκεκριμένα το εισαγωγικό εμπόριο στις ΗΠΑ, ο υποδείκτης για το εμπόριο αυτό έχει χάσει το 54,6% της αξίας του από την κορύφωσή του τον Οκτώβριο του περασμένου έτους.
Τι λέει η Drewry
Στο μεταξύ, την περασμένη εβδομάδα ο δείκτης WCI της Drewry σημείωσε οριακή πτώση της τάξεως του 0,2%, δηλαδή διαμορφώθηκε στα 1.682,10 δολ./FEU την εβδομάδα με πέρας την 1η Ιουνίου, ενώ συγκριτικά με την αντίστοιχη τιμή του δείκτη πέρυσι, η μείωση αγγίζει το 77,9%.
Σε σύγκριση με τον κυλιόμενο μέσο όρο των τελευταίων δέκα ετών, ο δείκτης βρίσκεται σε κατά 37% χαμηλότερα επίπεδα. Ωστόσο, παραμένει σε κατά 18% υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με εκείνα του 2019 (προ πανδημίας).
Επιπλέον, οι ναύλοι στις διαδρομές Νέα Υόρκη-Ρότερνταμ κατέγραψαν εβδομαδιαία μείωση 4%, ενώ εκείνοι στα routes Ρότερνταμ-Σαγκάη και Σαγκάη-Λος Άντζελες μείωση 1%. Αντίθετα, οι ναύλοι στα routes Σαγκάη-Νέα Υόρκη και Σαγκάη-Ρότερνταμ κατέγραψαν αύξηση 3% και 1% αντίστοιχα. Επιπλέον, οι ναύλοι στο route Σαγκάη-Γένοβα και Λος Άντζελες-Σαγκάη παρέμειναν σε παρεμφερή επίπεδα με εκείνα της προηγούμενης εβδομάδας.
Τέλος, ο ίδιος οίκος αναμένει οι ναύλοι στη spot αγορά των containerships σε routes από την Ανατολή στη Δύση να σημειώσουν περαιτέρω πτώση τις επόμενες εβδομάδες.
Latest News
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς
Στη «λίστα κυρώσεων» των ΗΠΑ η Cosco - Τι απαντούν οι Κινέζοι
Τι θα σημάνει για τα δεξαμενόπλοια και τους ναύλους η ένταξη της Cosco στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ για τις σχέσεις με τον κινεζικο στρατό
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Οι προτεραιότητες και οι στόχοι του υπουργείου Ναυτιλίας
Σε μια περίοδο που χαρακτηρίζεται από σημαντικές προκλήσεις και δύσκολες γεωπολιτικές συγκυρίες, η ελληνική ναυτιλία παραμένει η ραχοκοκαλιά του διεθνούς εμπορίου
Οι νέες προκλήσεις για την ελληνική ναυτιλία
Η «πράσινη μετάβαση», οι επενδυτικές ανάγκες και η υιοθέτηση ρεαλιστικών λύσεων για τη βιωσιμότητα στην ελληνική και διεθνή ναυτιλία