Από εξονυχιστικούς ελέγχους περνούν τα πετρελαιοφόρα ηλικίας άνω των 15 ετών που καταπλέουν στους τερματικούς σταθμούς στα κινεζικά λιμάνια της Σαντόνγκ, σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το Reuters. Οι έλεγχοι αυτοί έχουν ως αποτέλεσμα να παρατηρούνται καθυστερήσεις στην εκφόρτωση των αποστολών αργού στον μεγαλύτερο εισαγωγέα πετρελαίου στον κόσμο.
Ένας ναυτιλιακός πράκτορας και δύο έμποροι που διαχειρίζονται κινεζικές εισαγωγές πετρελαίου δήλωσαν στο ειδησεογραφικό πρακτορείο ότι οι διοικήσεις ναυτιλιακής ασφάλειας στο Qingdao και στο Rizhao, που καλύπτει τους τερματικούς σταθμούς πετρελαίου στο λιμάνι του Lanshan, ειδοποίησαν τις ναυτιλιακές εταιρείες να υποβάλουν λεπτομέρειες σχετικά με την ηλικία των πλοίων τους, τη σημαία την οποία φέρει, την ασφαλιστική κάλυψη και τυχόν περιπτώσεις όπου το πλοίο άλλαξε το όνομα και την ιδιοκτησία του τους τελευταίους 36 μήνες, καθώς και παλαιότερα αρχεία επιθεωρήσεων.
«Τρέχει» με… χίλια η ανάπτυξη στο λιμάνι της Τιεντζίν
Οι πηγές αρνήθηκαν να κατονομαστούν λόγω της ευαισθησίας του θέματος.
Ο ναυτιλιακός πράκτορας επεσήμανε ότι οι λεπτομέρειες οι οποίες ζητούνται αποτελούν νέα πολιτική καθώς παλαιότερα οι αρχές ασφαλείας δεν ζητούσαν αυτά τα δεδομένα. Τα νέα έγγραφα πρέπει να υποβληθούν πέντε ημέρες πριν από την άφιξη ενός σκάφους, ανέφεραν οι πηγές.
Ηγεμονική θέση στα λιμάνια κατέχει η Κίνα
Σημαντικές καθυστερήσεις
Το Qingdao και το Lanshan είναι δύο από τα πέντε μεγαλύτερα λιμάνια εισαγωγής πετρελαίου στην Κίνα, σύμφωνα με στοιχεία της Kpler. Οι καθυστερήσεις σε αυτούς τους τερματικούς σταθμούς ενδέχεται να προκαλέσουν διακοπές στα κινεζικά διυλιστήρια που αναμένεται να αυξήσουν την παραγωγή καυσίμου καθώς η χώρα ανακάμπτει από τους περιορισμούς του 2022 για την COVID.
Η Διοίκηση Ναυτικής Ασφάλειας της Σαντόνγκ δήλωσε στο Reuters ότι δεν έχει θέσει ειδικές απαιτήσεις επιθεώρησης για δεξαμενόπλοια πέρα από τους ισχύοντες κανονισμούς και τις διεθνείς συμβάσεις.
Τα λιμάνια του Qingdao και του Rizhao δεν απάντησαν στα αιτήματα για σχολιασμό.
Οι ίδιες πηγές ανέφεραν επίσης ότι οι λιμενικές αρχές θα μπορούσαν να κρατήσουν πλοία για μέρες προκειμένου να διορθώσουν τυχόν προβλήματα, ωθώντας τους φορτωτές να εκτρέψουν τα φορτία τους σε άλλα κινεζικά λιμάνια.
Οι αρχές είναι επιφυλακτικές για πιθανά περιστατικά όπως η πετρελαιοκηλίδα από σύγκρουση πλοίου κοντά στο Κινγκντάο το 2021, είπε μια από τις πηγές.
«Οι κινεζικές λιμενικές αρχές συνειδητοποίησαν μετά τα πρόσφατα περιστατικά ότι τα παλιά δεξαμενόπλοια έχουν σοβαρές ελλείψεις και δεν καλύπτονται καλά από ασφάλιση, κάτι που ενδεχομένως είναι προβληματικό για το περιβάλλον και τη λειτουργία του λιμανιού», είπε.
Ο μέσος χρόνος αναμονής για ένα δεξαμενόπλοιο στο Qingdao αυξήθηκε σε περισσότερες από δύο ημέρες την Κυριακή, από λιγότερο από μία ημέρα πριν από μια εβδομάδα, σύμφωνα με στοιχεία του Refinitiv Eikon.
Τα δεξαμενόπλοια που δεν μπορούν να παράσχουν τα απαιτούμενα έγγραφα μπορούν να εκτρέπονται σε λιμάνια σε άλλες κοντινές επαρχίες όπως το Jiangsu, το Hebei ή το Liaoning, είπε ο ναυτιλιακός πράκτορας, καθώς οι νέες απαιτήσεις περιορίζονται στην Σαντόνγκ.
Latest News
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Πώς η κρουαζιέρα γέμισε τα ταμεία του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας
Ο Οργανισμός για το λιμάνι Κέρκυρας ανακοίνωσε έσοδα 4,8 εκατ. ευρώ για το 2023 – Στα 420 τα κρουαζιερόπλοια την περασμένη χρονιά
Cosco – PCT: Yποτροφίες ύψους 2.500 ευρώ σε 4 πρωτοετείς φοιτήτριες στο Πέραμα
Η απονομή των υποτροφιών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Νοεμβρίου σε εορταστική εκδήλωση την οποία διοργάνωσε η PCT/COSCO
ΟΛΘ: Απορρίφθηκε από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων η προσφυγή της Goldair
H Goldair έχει δικαίωμα δέκα ημερών να προσφύγει στο ΣτΕ για τον ΟΛΘ