Από εξονυχιστικούς ελέγχους περνούν τα πετρελαιοφόρα ηλικίας άνω των 15 ετών που καταπλέουν στους τερματικούς σταθμούς στα κινεζικά λιμάνια της Σαντόνγκ, σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το Reuters. Οι έλεγχοι αυτοί έχουν ως αποτέλεσμα να παρατηρούνται καθυστερήσεις στην εκφόρτωση των αποστολών αργού στον μεγαλύτερο εισαγωγέα πετρελαίου στον κόσμο.
Ένας ναυτιλιακός πράκτορας και δύο έμποροι που διαχειρίζονται κινεζικές εισαγωγές πετρελαίου δήλωσαν στο ειδησεογραφικό πρακτορείο ότι οι διοικήσεις ναυτιλιακής ασφάλειας στο Qingdao και στο Rizhao, που καλύπτει τους τερματικούς σταθμούς πετρελαίου στο λιμάνι του Lanshan, ειδοποίησαν τις ναυτιλιακές εταιρείες να υποβάλουν λεπτομέρειες σχετικά με την ηλικία των πλοίων τους, τη σημαία την οποία φέρει, την ασφαλιστική κάλυψη και τυχόν περιπτώσεις όπου το πλοίο άλλαξε το όνομα και την ιδιοκτησία του τους τελευταίους 36 μήνες, καθώς και παλαιότερα αρχεία επιθεωρήσεων.
«Τρέχει» με… χίλια η ανάπτυξη στο λιμάνι της Τιεντζίν
Οι πηγές αρνήθηκαν να κατονομαστούν λόγω της ευαισθησίας του θέματος.
Ο ναυτιλιακός πράκτορας επεσήμανε ότι οι λεπτομέρειες οι οποίες ζητούνται αποτελούν νέα πολιτική καθώς παλαιότερα οι αρχές ασφαλείας δεν ζητούσαν αυτά τα δεδομένα. Τα νέα έγγραφα πρέπει να υποβληθούν πέντε ημέρες πριν από την άφιξη ενός σκάφους, ανέφεραν οι πηγές.
Ηγεμονική θέση στα λιμάνια κατέχει η Κίνα
Σημαντικές καθυστερήσεις
Το Qingdao και το Lanshan είναι δύο από τα πέντε μεγαλύτερα λιμάνια εισαγωγής πετρελαίου στην Κίνα, σύμφωνα με στοιχεία της Kpler. Οι καθυστερήσεις σε αυτούς τους τερματικούς σταθμούς ενδέχεται να προκαλέσουν διακοπές στα κινεζικά διυλιστήρια που αναμένεται να αυξήσουν την παραγωγή καυσίμου καθώς η χώρα ανακάμπτει από τους περιορισμούς του 2022 για την COVID.
Η Διοίκηση Ναυτικής Ασφάλειας της Σαντόνγκ δήλωσε στο Reuters ότι δεν έχει θέσει ειδικές απαιτήσεις επιθεώρησης για δεξαμενόπλοια πέρα από τους ισχύοντες κανονισμούς και τις διεθνείς συμβάσεις.
Τα λιμάνια του Qingdao και του Rizhao δεν απάντησαν στα αιτήματα για σχολιασμό.
Οι ίδιες πηγές ανέφεραν επίσης ότι οι λιμενικές αρχές θα μπορούσαν να κρατήσουν πλοία για μέρες προκειμένου να διορθώσουν τυχόν προβλήματα, ωθώντας τους φορτωτές να εκτρέψουν τα φορτία τους σε άλλα κινεζικά λιμάνια.
Οι αρχές είναι επιφυλακτικές για πιθανά περιστατικά όπως η πετρελαιοκηλίδα από σύγκρουση πλοίου κοντά στο Κινγκντάο το 2021, είπε μια από τις πηγές.
«Οι κινεζικές λιμενικές αρχές συνειδητοποίησαν μετά τα πρόσφατα περιστατικά ότι τα παλιά δεξαμενόπλοια έχουν σοβαρές ελλείψεις και δεν καλύπτονται καλά από ασφάλιση, κάτι που ενδεχομένως είναι προβληματικό για το περιβάλλον και τη λειτουργία του λιμανιού», είπε.
Ο μέσος χρόνος αναμονής για ένα δεξαμενόπλοιο στο Qingdao αυξήθηκε σε περισσότερες από δύο ημέρες την Κυριακή, από λιγότερο από μία ημέρα πριν από μια εβδομάδα, σύμφωνα με στοιχεία του Refinitiv Eikon.
Τα δεξαμενόπλοια που δεν μπορούν να παράσχουν τα απαιτούμενα έγγραφα μπορούν να εκτρέπονται σε λιμάνια σε άλλες κοντινές επαρχίες όπως το Jiangsu, το Hebei ή το Liaoning, είπε ο ναυτιλιακός πράκτορας, καθώς οι νέες απαιτήσεις περιορίζονται στην Σαντόνγκ.
Latest News
Cosco – PCT: Yποτροφίες ύψους 2.500 ευρώ σε 4 πρωτοετείς φοιτήτριες στο Πέραμα
Η απονομή των υποτροφιών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Νοεμβρίου σε εορταστική εκδήλωση την οποία διοργάνωσε η PCT/COSCO
ΟΛΘ: Απορρίφθηκε από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων η προσφυγή της Goldair
H Goldair έχει δικαίωμα δέκα ημερών να προσφύγει στο ΣτΕ για τον ΟΛΘ
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο
Τρία νέα λιμάνια για κρουαζιερόπλοια – Διαγωνισμοί για Πάτρα, Καβάλα και Κατάκολο
Στο πακέτο μέτρων για την κρουαζιέρα περιλαμβάνονται και οι διαγωνισμοί παραχώρησης ή υπο-παραχώρησης λιμένων από το ΤΑΙΠΕΔ
Ε.ΛΙΜ.Ε: Ένταξη τεσσάρων νέων Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων
Η Ε.ΛΙΜ.Ε απαριθμεί πλέον 35 μέλη
«Πατήθηκε το κουμπί» για το νέο λιμάνι στη Σαντορίνη - Η νέα θέση και το... τελεφερίκ
Άρχισαν οι διεργασίες στα συναρμόδια υπουργεία για το νέο λιμάνι στη Σαντορίνη - Το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ και η ελαφρά... μετατόπιση
Το λιμάνι της Ρουμανίας που «κερδίζει» από τον πόλεμο στην Ουκρανία - Κόμβος logistics στη Μ. Θάλασσα
Η Ρουμανία έχει γίνει η μεγαλύτερη εναλλακτική οδός εξαγωγής σιτηρών της Ουκρανίας, μετά την εισβολή της Ρωσίας το 2022
Eπενδύει στον ψηφιακό μετασχηματισμό ο ΟΛΘ - Τα οφέλη στους εργαζόμενους
Οι κυβερνο-απειλές αυξάνουν τους κινδύνους και ο ΟΛΘ θωρακίζεται επενδύοντας στην κυβερνοασφάλεια
Νέο ρεκόρ στην ιστορία του Λιμένα Θεσσαλονίκης - Κατέπλευσε το «Jean Gabriel» [φωτό]
Στο πρώτο εξάμηνο του 2024 ο τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΘ, σημείωσε σημαντική αύξηση εσόδων κατά 16,7%
Μega-λιμάνι που κατασκεύασε η Κίνα στο Περού θα συνδέει Ασία - Νότια Αμερική
Το τεράστιο λιμάνι Chancay του Περού θεωρείται ότι θα εξελιχθεί σε σημαντικό ναυτιλιακό κόμβο σε παγκόσμιο επίπεδο