
Από εξονυχιστικούς ελέγχους περνούν τα πετρελαιοφόρα ηλικίας άνω των 15 ετών που καταπλέουν στους τερματικούς σταθμούς στα κινεζικά λιμάνια της Σαντόνγκ, σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το Reuters. Οι έλεγχοι αυτοί έχουν ως αποτέλεσμα να παρατηρούνται καθυστερήσεις στην εκφόρτωση των αποστολών αργού στον μεγαλύτερο εισαγωγέα πετρελαίου στον κόσμο.
Ένας ναυτιλιακός πράκτορας και δύο έμποροι που διαχειρίζονται κινεζικές εισαγωγές πετρελαίου δήλωσαν στο ειδησεογραφικό πρακτορείο ότι οι διοικήσεις ναυτιλιακής ασφάλειας στο Qingdao και στο Rizhao, που καλύπτει τους τερματικούς σταθμούς πετρελαίου στο λιμάνι του Lanshan, ειδοποίησαν τις ναυτιλιακές εταιρείες να υποβάλουν λεπτομέρειες σχετικά με την ηλικία των πλοίων τους, τη σημαία την οποία φέρει, την ασφαλιστική κάλυψη και τυχόν περιπτώσεις όπου το πλοίο άλλαξε το όνομα και την ιδιοκτησία του τους τελευταίους 36 μήνες, καθώς και παλαιότερα αρχεία επιθεωρήσεων.
«Τρέχει» με… χίλια η ανάπτυξη στο λιμάνι της Τιεντζίν
Οι πηγές αρνήθηκαν να κατονομαστούν λόγω της ευαισθησίας του θέματος.
Ο ναυτιλιακός πράκτορας επεσήμανε ότι οι λεπτομέρειες οι οποίες ζητούνται αποτελούν νέα πολιτική καθώς παλαιότερα οι αρχές ασφαλείας δεν ζητούσαν αυτά τα δεδομένα. Τα νέα έγγραφα πρέπει να υποβληθούν πέντε ημέρες πριν από την άφιξη ενός σκάφους, ανέφεραν οι πηγές.
Ηγεμονική θέση στα λιμάνια κατέχει η Κίνα
Σημαντικές καθυστερήσεις
Το Qingdao και το Lanshan είναι δύο από τα πέντε μεγαλύτερα λιμάνια εισαγωγής πετρελαίου στην Κίνα, σύμφωνα με στοιχεία της Kpler. Οι καθυστερήσεις σε αυτούς τους τερματικούς σταθμούς ενδέχεται να προκαλέσουν διακοπές στα κινεζικά διυλιστήρια που αναμένεται να αυξήσουν την παραγωγή καυσίμου καθώς η χώρα ανακάμπτει από τους περιορισμούς του 2022 για την COVID.
Η Διοίκηση Ναυτικής Ασφάλειας της Σαντόνγκ δήλωσε στο Reuters ότι δεν έχει θέσει ειδικές απαιτήσεις επιθεώρησης για δεξαμενόπλοια πέρα από τους ισχύοντες κανονισμούς και τις διεθνείς συμβάσεις.
Τα λιμάνια του Qingdao και του Rizhao δεν απάντησαν στα αιτήματα για σχολιασμό.
Οι ίδιες πηγές ανέφεραν επίσης ότι οι λιμενικές αρχές θα μπορούσαν να κρατήσουν πλοία για μέρες προκειμένου να διορθώσουν τυχόν προβλήματα, ωθώντας τους φορτωτές να εκτρέψουν τα φορτία τους σε άλλα κινεζικά λιμάνια.
Οι αρχές είναι επιφυλακτικές για πιθανά περιστατικά όπως η πετρελαιοκηλίδα από σύγκρουση πλοίου κοντά στο Κινγκντάο το 2021, είπε μια από τις πηγές.
«Οι κινεζικές λιμενικές αρχές συνειδητοποίησαν μετά τα πρόσφατα περιστατικά ότι τα παλιά δεξαμενόπλοια έχουν σοβαρές ελλείψεις και δεν καλύπτονται καλά από ασφάλιση, κάτι που ενδεχομένως είναι προβληματικό για το περιβάλλον και τη λειτουργία του λιμανιού», είπε.
Ο μέσος χρόνος αναμονής για ένα δεξαμενόπλοιο στο Qingdao αυξήθηκε σε περισσότερες από δύο ημέρες την Κυριακή, από λιγότερο από μία ημέρα πριν από μια εβδομάδα, σύμφωνα με στοιχεία του Refinitiv Eikon.
Τα δεξαμενόπλοια που δεν μπορούν να παράσχουν τα απαιτούμενα έγγραφα μπορούν να εκτρέπονται σε λιμάνια σε άλλες κοντινές επαρχίες όπως το Jiangsu, το Hebei ή το Liaoning, είπε ο ναυτιλιακός πράκτορας, καθώς οι νέες απαιτήσεις περιορίζονται στην Σαντόνγκ.


Latest News

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)