Μια περίεργη συμμαχία έχει δημιουργηθεί τις τελευταίες μέρες στην προεκλογική Ελλάδα. Με την ομάδα των ανθρώπων που, σωστά, ανησυχούν για τη διεύρυνση του ελλείμματος στο εξωτερικό εμπορικό ισοζύγιο της χώρας, συμφωνούν και αυτοί που προτείνουν τη μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα. Μόνο που η βασική αιτία του μεγάλου ελλείμματος είναι οι εκτεταμένες εισαγωγές καυσίμων. Η πλήρης εξάρτηση της χώρας από τις οδικές μεταφορές, συναντάει την αγάπη των Ελλήνων για το αυτοκίνητο. Και οι πολιτικοί της αντιπολίτευσης, σου λέει γιατί να τους το χαλάσουμε. Ας δώσουμε ένα παραπάνω κίνητρο για τη χρήση αυτοκινήτου, για την κατανάλωση καυσίμου. Και ας λένε ότι είναι τα κόμματα που προάγουν την οικολογία και τη φιλοπεριβαλλοντική συμπεριφορά. Και ας λένε ότι ανησυχούν για το έλλειμμα στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών.
Σε οποιαδήποτε άλλη χώρα, τα κόμματα αυτής της κατεύθυνσης, θα είχαν πιάσει την κυβέρνηση Μητσοτάκη και θα την είχαν «λιώσει», για το γεγονός ότι μοίρασε όπως λέει 60 δισεκατομμύρια ευρώ σε επιδοτήσεις την περίοδο της πανδημίας και δεν βρήκε μερικά για να φτιάξει καλές συγκοινωνίες. Τα κόμματα της ελληνικής αντιπολίτευσης νοιάζονται ωστόσο για το αυτοκίνητο του Ελληνα αντί να προτείνουν λύσεις για τον περιορισμό τους. Να αναρωτηθούν γιατί ένας νέος, αντί να βγει στη ζωή να συναναστραφεί άλλους ανθρώπους σε ένα δημόσιο μέσο μεταφοράς ή να μάθει να περπατάει και να περνάει με ασφάλεια ένα φανάρι, αυτοί θέλουν να τον κλείσουν σε ένα αυτοκίνητο. Μόνο του, σε ένα κουτί στο μποτιλιάρισμα.
Ασχολήθηκαν για λίγο με τα τρένα, με αφορμή το τραγικό γεγονός των Τεμπών και τώρα η βελτίωση του σιδηροδρόμου απλά συμπληρώνει τα προγράμματά τους. Και ας μπορούσαν εναλλακτικά να γίνουν τα τρένα το βασικό μέσο μεταφοράς των προϊόντων, οδηγώντας σε μικρότερη χρήση οδικών μεταφορών και συνακόλουθα σε λιγότερες εισαγωγές πετρελαίου.
Αυτοί όμως ασχολούνται με άλλα θέματα. Φτάνει να συνεχίσουμε να καταναλώνουμε καύσιμα, τα οποία οι ίδιοι θα έχουν φροντίσει να μας τα δίνουν σε καλή τιμή και η κατανάλωση να αυξάνεται. Την ίδια στιγμή, που τα ετήσια έσοδα που εισπράττει το κράτος από τους φόρους στα καύσιμα (ΕΦΚ και ΦΠΑ) προσεγγίζουν τα 6 δισ. ευρώ. Αποτελούν την τρίτη μεγαλύτερη πηγή εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού μετά τον φόρο εισοδήματος και τον ΦΠΑ στα υπόλοιπα προϊόντα. Οποιαδήποτε μείωση φόρων στα καύσιμα θα έχει σημαντική επίπτωση στα δημοσιονομικά της χώρας. Δυνητικά και βάσει των ευρωπαϊκών κανόνων ειδικά στη βενζίνη θα μπορούσε ο φόρος να μειωθεί από τα 70 λεπτά του ευρώ στα 36 λεπτά. Ποιο κάτω δεν μπορεί να πάει λόγω ΕΕ. Πόσο στοιχίζει το μέτρο; Κοντά στα 2,5 δισ. ευρώ ετησίως. Προφανώς οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων θα ελαφρύνονταν οικονομικά.
Ποιος όμως θα ήταν πραγματικά ο μεγάλος κερδισμένος; Αυτός που λένε ότι θα φορολογήσουν για τα υπερκέρδη. Καμώνονται τους σκληρούς με τα συμφέροντα, τις μεγάλες ενεργειακές εταιρείες και προτείνουν μέτρα που απλά θα αυξήσουν σε αυτούς τους επιχειρηματικούς ομίλους τις πωλήσεις. Και αυτό το λένε πολιτική υπέρ των πολλών.
Latest News
Ευρωπαϊκές οικονομίες σε τροχιά αβεβαιότητας
Οι προειδοποιήσεις της ΕΚΤ αποκαλύπτουν τους λόγους της ανησυχίας για την κατάσταση των οικονομιών στις ευρωπαϊκές χώρες
Χωρίς τιμαριθμοποίηση
Στην Ελλάδα η κυβέρνηση συνεχίζει να επιλέγει τον «αραμπά» του κοινωνικού αυτοματισμού
Ο θρίαμβος των αισιόδοξων
Στις μέρες μας, το 2024 εδώ στην Ελλάδα, έχουν πάρει κεφάλι και πάλι οι απαισιόδοξοι και φοβούνται και τη σκιά τους
Ο θρίαμβος των αισιόδοξων
Οι ίδιοι απαισιόδοξοι ανησυχούσαν πριν από τις εκλογές του 2019 για το δημόσιο χρέος και τις τράπεζες
Οι επιχειρήσεις στην εποχή των αναταράξεων
Οι περίοδοι της σταθερότητας και μιας υποτιθέμενης κανονικότητας θα γίνονται όλο και πιο σύντομες για τις επιχειρήσεις και τις οικονομίες
Το ελαιόλαδο ρίχνει τον πληθωρισμό
Σε όλες τις απότομες αλλαγές σε μια αγορά, έτσι και στο ελαιόλαδο υπάρχουν νικητές και ηττημένοι
Στην ασφάλεια των πλεονασμάτων
Το χθεσινό μήνυμα Χατζηδάκη αποτελεί μια ελάχιστη ανταπόδοση στους χτυπημένους από τη χρεοκοπία Έλληνες φορολογουμένους
Ευκαιρία εκσυγχρονισμού
Τα Κράτη-Μέλη της ΕΕ έχουν υποχρέωση μεταφοράς, έως 15 Νοεμβρίου 2024, στο εθνικό δίκαιο της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 2022/2041 για επαρκείς κατώτατους μισθούς
Εκτός κυβερνητικού ραντάρ…
Ο τομέας μπορεί να προοδεύει την τελευταία τριετία, αλλά η παραγωγικότητά του μειώνεται
Απαγορευτικά ενοίκια
Γενικά το κόστος στέγασης αποτελεί έναν από τα σημαντικότερα πάγια έξοδα για μια επιχείρηση