Μια περίεργη συμμαχία έχει δημιουργηθεί τις τελευταίες μέρες στην προεκλογική Ελλάδα. Με την ομάδα των ανθρώπων που, σωστά, ανησυχούν για τη διεύρυνση του ελλείμματος στο εξωτερικό εμπορικό ισοζύγιο της χώρας, συμφωνούν και αυτοί που προτείνουν τη μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα. Μόνο που η βασική αιτία του μεγάλου ελλείμματος είναι οι εκτεταμένες εισαγωγές καυσίμων. Η πλήρης εξάρτηση της χώρας από τις οδικές μεταφορές, συναντάει την αγάπη των Ελλήνων για το αυτοκίνητο. Και οι πολιτικοί της αντιπολίτευσης, σου λέει γιατί να τους το χαλάσουμε. Ας δώσουμε ένα παραπάνω κίνητρο για τη χρήση αυτοκινήτου, για την κατανάλωση καυσίμου. Και ας λένε ότι είναι τα κόμματα που προάγουν την οικολογία και τη φιλοπεριβαλλοντική συμπεριφορά. Και ας λένε ότι ανησυχούν για το έλλειμμα στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών.
Σε οποιαδήποτε άλλη χώρα, τα κόμματα αυτής της κατεύθυνσης, θα είχαν πιάσει την κυβέρνηση Μητσοτάκη και θα την είχαν «λιώσει», για το γεγονός ότι μοίρασε όπως λέει 60 δισεκατομμύρια ευρώ σε επιδοτήσεις την περίοδο της πανδημίας και δεν βρήκε μερικά για να φτιάξει καλές συγκοινωνίες. Τα κόμματα της ελληνικής αντιπολίτευσης νοιάζονται ωστόσο για το αυτοκίνητο του Ελληνα αντί να προτείνουν λύσεις για τον περιορισμό τους. Να αναρωτηθούν γιατί ένας νέος, αντί να βγει στη ζωή να συναναστραφεί άλλους ανθρώπους σε ένα δημόσιο μέσο μεταφοράς ή να μάθει να περπατάει και να περνάει με ασφάλεια ένα φανάρι, αυτοί θέλουν να τον κλείσουν σε ένα αυτοκίνητο. Μόνο του, σε ένα κουτί στο μποτιλιάρισμα.
Ασχολήθηκαν για λίγο με τα τρένα, με αφορμή το τραγικό γεγονός των Τεμπών και τώρα η βελτίωση του σιδηροδρόμου απλά συμπληρώνει τα προγράμματά τους. Και ας μπορούσαν εναλλακτικά να γίνουν τα τρένα το βασικό μέσο μεταφοράς των προϊόντων, οδηγώντας σε μικρότερη χρήση οδικών μεταφορών και συνακόλουθα σε λιγότερες εισαγωγές πετρελαίου.
Αυτοί όμως ασχολούνται με άλλα θέματα. Φτάνει να συνεχίσουμε να καταναλώνουμε καύσιμα, τα οποία οι ίδιοι θα έχουν φροντίσει να μας τα δίνουν σε καλή τιμή και η κατανάλωση να αυξάνεται. Την ίδια στιγμή, που τα ετήσια έσοδα που εισπράττει το κράτος από τους φόρους στα καύσιμα (ΕΦΚ και ΦΠΑ) προσεγγίζουν τα 6 δισ. ευρώ. Αποτελούν την τρίτη μεγαλύτερη πηγή εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού μετά τον φόρο εισοδήματος και τον ΦΠΑ στα υπόλοιπα προϊόντα. Οποιαδήποτε μείωση φόρων στα καύσιμα θα έχει σημαντική επίπτωση στα δημοσιονομικά της χώρας. Δυνητικά και βάσει των ευρωπαϊκών κανόνων ειδικά στη βενζίνη θα μπορούσε ο φόρος να μειωθεί από τα 70 λεπτά του ευρώ στα 36 λεπτά. Ποιο κάτω δεν μπορεί να πάει λόγω ΕΕ. Πόσο στοιχίζει το μέτρο; Κοντά στα 2,5 δισ. ευρώ ετησίως. Προφανώς οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων θα ελαφρύνονταν οικονομικά.
Ποιος όμως θα ήταν πραγματικά ο μεγάλος κερδισμένος; Αυτός που λένε ότι θα φορολογήσουν για τα υπερκέρδη. Καμώνονται τους σκληρούς με τα συμφέροντα, τις μεγάλες ενεργειακές εταιρείες και προτείνουν μέτρα που απλά θα αυξήσουν σε αυτούς τους επιχειρηματικούς ομίλους τις πωλήσεις. Και αυτό το λένε πολιτική υπέρ των πολλών.
Latest News
Προβλήματα καθημερινότητας
Προφανώς χωρίς σχέδιο, με λύσεις βιαστικές και εκ του προχείρου... δουλειά δεν γίνεται
Αυξάνεται η αποταμίευση στην Ευρωζώνη, παραμένει αρνητική στην Ελλάδα – Οι λόγοι [γραφήματα]
Η τρέχουσα άνοδος αποδίδεται κυρίως στην αύξηση των πραγματικών εισοδημάτων, στις υψηλές αποδόσεις αποταμίευσης, στη μείωση της πραγματικής καθαρής περιουσίας και στη συγκρατημένη καταναλωτική εμπιστοσύνη
Πώς θα πετάξουν φέτος οι τουρίστες προς την Ελλάδα
Η ανάκτηση των διαθέσιμων αεροπορικών θέσεων φτάνει στη χώρα μας το 127% σε σχέση με το 2019
Οι 4+1 εποχές του τραπεζικού συστήματος
Η βαθύτερη κατανόηση της πορείας του τραπεζικού συστήματος και κυρίως της αλληλεπίδρασης μεταξύ πιστωτικής επέκτασης και επάρκειας καταθέσεων παρουσιάζει μια σειρά από προκλήσεις
Το έλλειμμα της οικονομίας
Δεν έχουμε βρει τον τρόπο να ανατρέψουμε την πιο ολέθρια για την ελληνική οικονομία συνθήκη
Ποιος ο ρόλος για τη μεταλλευτική βιομηχανία
Αν η Ελλάδα θέλει να ενισχύσει την «ενδογενή» ανάπτυξη της, αλλά με την απαραίτητη παραγωγική εξωστρέφεια, ο ορυκτός πλούτος της αποτελεί μεγάλη ευκαιρία
Κάτι ψήνεται
Η πολιτική αβεβαιότητα που περιβάλει την επιστροφή Τραμπ
Τι πρέπει να περιμένουν οι ελληνικές τράπεζες το 2025
Το έτος 2025, το ελληνικό τραπεζικό σύστημα αντιμετωπίζει μια σειρά από προκλήσεις αλλά και ευκαιρίες
Ποιοι κερδίζουν από τα ασφάλιστρα υγείας
Σύντομα θα έχουμε θέμα και με τις χρεώσεις των ιδιωτικών νοσοκομείων, καθώς οι ασφαλιστικές πετούν στα ιδιωτικά θεραπευτήρια τον «μουτζούρη» των αυξήσεων
Τι είναι η νέα επιχειρηματικότητα;
Αν και δεν υπάρχει ξεκάθαρος και ενιαίος ορισμός γιατί οι τύποι των επιχειρήσεων διαφέρουν μεταξύ τους, ωστόσο υπάρχουν αρχές της επιχειρηματικότητας οι οποίες σήμερα είναι γρήγορα μεταβαλλόμενες.