
Tα ηλεκτρικά οχήματα και άλλες τεχνολογίες που συνεισφέρουν στη μείωση των εκπομπών είναι πιθανό να οδηγήσουν σε αύξηση της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας στη Γαλλία έως το 2035, πράγμα που σημαίνει ότι η Γαλλία θα χρειαστεί να διατηρήσει την υπάρχουσα πυρηνική ισχύ της δήλωσε την Τετάρτη ο πάροχος δικτύου RTE.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση ενέκρινε τον Μάρτιο έναν νόμο για τον τερματισμό των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων που εκπέμπουν C02 το 2035.
Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, απαιτείται ηλεκτρική ενέργεια τόσο για την τροφοδοσία των ηλεκτρικών οχημάτων όσο και για τις βιομηχανικές μονάδες παραγωγής μπαταριών που χρειάζονται οι αυτοκινητοβιομηχανίες για την παραγωγή τους. Η παραγωγή συνθετικών αεροπορικών καυσίμων βασίζεται επίσης σε μεγάλο βαθμό στην ηλεκτρική ενέργεια.
Αύξηση χρήσης ενέργειας κατά 10 τεραβατώρες ετησίως
Με βάση τα παραπάνω, εκτιμάται ότι η χρήση ηλεκτρικής ενέργειας είναι πιθανό να αυξάνεται κατά σχεδόν 10 τεραβατώρες (TWh) ετησίως κατά μέσο όρο την επόμενη δεκαετία, σε μεταξύ 580 και 640 TWh, το 2035, αναφέρει η έκθεση RTE για το κλίμα και την ενέργεια.
Να σημειωθεί ότι το 2022, η χρήση ηλεκτρικής ενέργειας είχε περιοριστεί στις 452,8 TWh, καθώς ήταν ένα έτος κρίσης με την Ευρώπη να προσπαθεί να περιορίσει την ενεργειακή της ζήτηση για να αντιμετωπίσει τον αντίκτυπο του πολέμου της Ουκρανίας, με τα πυρηνικά εργοστάσια της Γαλλίας να υπόκεινται σε ασυνήθιστα υψηλό επίπεδο συντήρησης, που σημαίνει ότι η ενεργειακή της παραγωγή μειώθηκε σε χαμηλό 34 ετών.

Η ζήτηση παρέμεινε κάτω από τα προ-πανδημικά επίπεδα και μόνο από το 2025 η έκθεση προβλέπει ότι η αύξηση της ζήτησης θα ανταποκρίνεται στα επίπεδα που παρουσιάστηκαν στα τέλη της δεκαετίας του 1980, όταν κατασκευάστηκαν πολλές νέες μονάδες πυρηνικής ενέργειας ώστε να ανταποκριθεί η προσφορά ενέργειας στη ζήτηση.
«Αυτό υπογραμμίζει το μέγεθος της πρόκλησης που αντιμετωπίζει το γαλλικό σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας», ανέφερε η έκθεση.
Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας έως το 2035, η RTE προβλέπει κατά μέσο όρο 350 TWh διαθεσιμότητας πυρηνικής ενέργειας ετησίως.
Ένας νέος αντιδραστήρας Flammanville 3, που αναμένεται να αρχίσει να παράγει στο τέλος του έτους, υπό την προϋπόθεση ότι δεν υπάρχουν περαιτέρω καθυστερήσεις, θα προσθέτει 10 TWh ετησίως.
Ωστόσο, η έκθεση αναφέρει ότι η Γαλλία θα χρειαστεί και στους άλλους αντιδραστήρες της χώρας, να παρατείνει τη διάρκεια ζωής τους στα 60 χρόνια, κάτι που εξετάζει η ASN.
Η πυρηνική ενέργεια συνήθως προμήθευε περίπου το 70% της ηλεκτρικής ενέργειας της Γαλλίας και θα παραμείνει κυρίαρχη ως προς το μερίδιό της, αλλά και οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας θα αυξηθούν. Η χερσαία αιολική και ηλιακή ενέργεια αναμένεται να κυριαρχήσουν στην ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας έως το 2030. Η υπεράκτια αιολική ενέργεια αναμένεται να ξεπεράσει ως η κύρια πηγή ανάπτυξης μεταξύ 2030 και 2035.


Latest News

Ερχεται το μεγαλύτερο δίκτυο φορτιστών στην Ευρώπη - Το σχέδιο του συνασπισμού των «Big 4»
Τέσσερις κορυφαίες ευρωπαϊκές εταιρείες ανακοίνωσαν ότι θα δημιουργήσουν το μεγαλύτερο δημόσιο δίκτυο για φόρτιση EV στην Ευρώπη

«Κλειδώνουν» έξτρα μπόνους για τα έργα στην αποθήκευση ενέργειας
Αποφασίζονται την Πέμπτη 3 Απριλίου από την Ολομέλεια της Αρχής τα νέα κίνητρα για τα έργα στην αποθήκευση ενέργειας

Με δέλεαρ άτοκα δάνεια, η Tesla... σπρώχνει το Model Y στην Κίνα
Η αυτοκινητοβιομηχανία του Ιλον Μασκ, Τesla, βρίσκεται αντιμέτωπη με μια μεγάλη πτώση στις πωλήσεις των οχημάτων της στην Κίνα

Συναγερμός για το οικοσύστημα από τον Εμανουέλ Μακρόν
Την ώρα που το Εφετείο καταδίκαζε τη Μαρίν Λεπέν, ο γάλλος πρόεδρος δημιουργούσε Συμβούλιο Οικολογικού Σχεδιασμού

Δύο ταχυφορτιστές εγκατέστησε ο ΗΡΩΝ στην Νέα Οδό
Οι εγκατεστημένοι ταχυφορτιστές είναι ήδη διαθέσιμοι μέσω της εφαρμογής ΗΡΩΝ Pulse
![Τουρκία: Μεγάλες βλέψεις για παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_turkish_autos-600x352.png)
Τουρκικές βλέψεις για παραγωγή EV [γράφημα]
Η Τουρκία επιδιώκει να αξιοποιήσει τη γεωγραφική της θέση προσπαθώντας να γίνει πύλη αυτοκινητοβιομηχανιών, εκτός ΕΕ κυρίως, προς την ευρωπαϊκή αγορά

Οι περικοπές πράσινης ηλεκτροπαραγωγής θα αυξάνονται με τη διείσδυση ΑΠΕ
Βασική ευθύνη του ΑΔΜΗΕ είναι η ασφάλεια του συστήματος και με αυτό το κριτήριο χορηγούνται και θα χορηγούνται προσφορές σύνδεσης στα νέα έργα ΑΠΕ

Μπαίνει ο… ήλιος στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο – Η συμφωνία της UEFA με την SolarPower
Πώς θα «πρασινίσουν» τα γήπεδα - Στα θρανία οι ομάδες για σεμινάρια από τη SolarPower

Σε ιστορικό χαμηλό οι πάγοι της Αρκτικής – Προειδοποίηση για τον καιρό στο Βόρειο Ημισφαίριο
Ο θαλάσσιος πάγος της Αρκτικής βρίσκεται αυτή την περίοδο στη μέγιστη έκτασή του, η οποία όμως έχει πέσει στα χαμηλότερα επίπεδα που έχουν καταγραφεί ποτέ.
![BYD: Ποιος είναι ο Γουάνγκ Τσουανφού που χτίζει τα όνειρα της Κίνας [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_BYD_Ceo_CHUANFU-600x352.png)
Γουάνγκ Τσουανφού: Χτίζει τα Όνειρα της Κίνας με την BYD [γράφημα]
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD του Γουάνγκ Τσουανφού ανακοίνωσε πωλήσεις για όλο το 2024 που ξεπέρασαν αυτές της Tesla