Tα ηλεκτρικά οχήματα και άλλες τεχνολογίες που συνεισφέρουν στη μείωση των εκπομπών είναι πιθανό να οδηγήσουν σε αύξηση της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας στη Γαλλία έως το 2035, πράγμα που σημαίνει ότι η Γαλλία θα χρειαστεί να διατηρήσει την υπάρχουσα πυρηνική ισχύ της δήλωσε την Τετάρτη ο πάροχος δικτύου RTE.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση ενέκρινε τον Μάρτιο έναν νόμο για τον τερματισμό των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων που εκπέμπουν C02 το 2035.
Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, απαιτείται ηλεκτρική ενέργεια τόσο για την τροφοδοσία των ηλεκτρικών οχημάτων όσο και για τις βιομηχανικές μονάδες παραγωγής μπαταριών που χρειάζονται οι αυτοκινητοβιομηχανίες για την παραγωγή τους. Η παραγωγή συνθετικών αεροπορικών καυσίμων βασίζεται επίσης σε μεγάλο βαθμό στην ηλεκτρική ενέργεια.
Αύξηση χρήσης ενέργειας κατά 10 τεραβατώρες ετησίως
Με βάση τα παραπάνω, εκτιμάται ότι η χρήση ηλεκτρικής ενέργειας είναι πιθανό να αυξάνεται κατά σχεδόν 10 τεραβατώρες (TWh) ετησίως κατά μέσο όρο την επόμενη δεκαετία, σε μεταξύ 580 και 640 TWh, το 2035, αναφέρει η έκθεση RTE για το κλίμα και την ενέργεια.
Να σημειωθεί ότι το 2022, η χρήση ηλεκτρικής ενέργειας είχε περιοριστεί στις 452,8 TWh, καθώς ήταν ένα έτος κρίσης με την Ευρώπη να προσπαθεί να περιορίσει την ενεργειακή της ζήτηση για να αντιμετωπίσει τον αντίκτυπο του πολέμου της Ουκρανίας, με τα πυρηνικά εργοστάσια της Γαλλίας να υπόκεινται σε ασυνήθιστα υψηλό επίπεδο συντήρησης, που σημαίνει ότι η ενεργειακή της παραγωγή μειώθηκε σε χαμηλό 34 ετών.
Η ζήτηση παρέμεινε κάτω από τα προ-πανδημικά επίπεδα και μόνο από το 2025 η έκθεση προβλέπει ότι η αύξηση της ζήτησης θα ανταποκρίνεται στα επίπεδα που παρουσιάστηκαν στα τέλη της δεκαετίας του 1980, όταν κατασκευάστηκαν πολλές νέες μονάδες πυρηνικής ενέργειας ώστε να ανταποκριθεί η προσφορά ενέργειας στη ζήτηση.
«Αυτό υπογραμμίζει το μέγεθος της πρόκλησης που αντιμετωπίζει το γαλλικό σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας», ανέφερε η έκθεση.
Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας έως το 2035, η RTE προβλέπει κατά μέσο όρο 350 TWh διαθεσιμότητας πυρηνικής ενέργειας ετησίως.
Ένας νέος αντιδραστήρας Flammanville 3, που αναμένεται να αρχίσει να παράγει στο τέλος του έτους, υπό την προϋπόθεση ότι δεν υπάρχουν περαιτέρω καθυστερήσεις, θα προσθέτει 10 TWh ετησίως.
Ωστόσο, η έκθεση αναφέρει ότι η Γαλλία θα χρειαστεί και στους άλλους αντιδραστήρες της χώρας, να παρατείνει τη διάρκεια ζωής τους στα 60 χρόνια, κάτι που εξετάζει η ASN.
Η πυρηνική ενέργεια συνήθως προμήθευε περίπου το 70% της ηλεκτρικής ενέργειας της Γαλλίας και θα παραμείνει κυρίαρχη ως προς το μερίδιό της, αλλά και οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας θα αυξηθούν. Η χερσαία αιολική και ηλιακή ενέργεια αναμένεται να κυριαρχήσουν στην ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας έως το 2030. Η υπεράκτια αιολική ενέργεια αναμένεται να ξεπεράσει ως η κύρια πηγή ανάπτυξης μεταξύ 2030 και 2035.
Latest News
Η Κίνα κερδίζει τον αγώνα για φόρτιση EV 5 λεπτών
Ο χρόνος αναμονής για φόρτιση μπαταριών είναι ένας κύριος λόγος που αποτρέπει ππολλούς από την στροφή στην ηλεκτροκίνηση
Η άνοδος της στάθμης της θάλασσας απειλεί τα μεγαλύτερα πετρελαϊκά λιμάνια
Η κλιματική αλλαγή επιταχύνεται όσο δεν λαμβάνονται μέτρα για να περιοριστούν οι εκπομπές αερίου
Στόχος του «Εξοικονομώ 2025» η ενεργειακή αναβάθμιση 11.400 κατοικιών
Το Εξοικονομώ 2025 αφορά κτίρια που χρησιμοποιούνται ως κύρια κατοικία και θα οδηγήσει σε εξοικονόμηση ενέργειας κατά 30%
Η Tesla βλέπει την BYD να κλείνει το χάσμα και τις πωλήσεις να μειώνονται μετά από μια 10ετία ανόδου [γράφημα]
Οι πωλήσεις της BYD εκτινάχθηκαν το δεύτερο εξάμηνο του 2024 και ο Ιλον Μασκ όλα δείχνουν ότι βλέπει... εφιάλτες στην Tesla
Τσουχτερό πρόστιμο για οδήγηση πατινιού σε πεζοδρόμιο - Τι αποφάσισε η Βαρκελώνη
Υπολογίζεται ότι τα ηλεκτρικά πατίνια και σκούτερ αντιστοιχούν σε περίπου 44.000 διαδρομές την ημέρα στην πόλη της Βαρκελώνης
Πώς η Γροιλανδία απώλεσε 2.300 κυβικά χλμ πάγου σε 13 χρόνια
Το λιώσιμο των πάγων στη Γροιλανδία είναι ο δεύτερος σημαντικότερος παράγοντας πίσω από την άνοδο της στάθμης των ωκεανών.
Πώς να αλλάξετε θερμοσίφωνα - Δικαιούχοι και διαδικασία για την επιδότηση
Στα 223,2 εκατ. ευρώ ο προϋπολογισμός για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»
Οι δυσοίωνες προβλέψεις για τις βιομηχανίες EV το 2025
Οι πωλήσεις EV θα μειωθούν το 2025. Τι σημαίνει για την Tesla και την υπόλοιπη αυτοκινητοβιομηχανία.
Το 2024 είχε το θερμότερο καλοκαίρι και τον θερμότερο χειμώνα στην Ελλάδα - Τι αναφέρει το meteo.gr
Το meteo.gr συγκέντρωσε τα ρεκόρ βροχόπτωσης και θερμοκρασιών για το 2024, καθώς και άλλα αξιοσημείωτα μετεωρολογικά στοιχεία του έτους.
«Σκληρό ροκ» Κίνας με κρίσιμα ορυκτά για μπαταρίες - Νέοι περιορισμοί αγχώνουν τη Δύση
Τα σχέδια του Πεκίνου θα είναι τροχοπέδη και για την επέκταση στο εξωτερικό μεγάλων κινεζικών εταιρειών κατασκευής στις μπαταρίες λιθίου