Tα ηλεκτρικά οχήματα και άλλες τεχνολογίες που συνεισφέρουν στη μείωση των εκπομπών είναι πιθανό να οδηγήσουν σε αύξηση της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας στη Γαλλία έως το 2035, πράγμα που σημαίνει ότι η Γαλλία θα χρειαστεί να διατηρήσει την υπάρχουσα πυρηνική ισχύ της δήλωσε την Τετάρτη ο πάροχος δικτύου RTE.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση ενέκρινε τον Μάρτιο έναν νόμο για τον τερματισμό των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων που εκπέμπουν C02 το 2035.
Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, απαιτείται ηλεκτρική ενέργεια τόσο για την τροφοδοσία των ηλεκτρικών οχημάτων όσο και για τις βιομηχανικές μονάδες παραγωγής μπαταριών που χρειάζονται οι αυτοκινητοβιομηχανίες για την παραγωγή τους. Η παραγωγή συνθετικών αεροπορικών καυσίμων βασίζεται επίσης σε μεγάλο βαθμό στην ηλεκτρική ενέργεια.
Αύξηση χρήσης ενέργειας κατά 10 τεραβατώρες ετησίως
Με βάση τα παραπάνω, εκτιμάται ότι η χρήση ηλεκτρικής ενέργειας είναι πιθανό να αυξάνεται κατά σχεδόν 10 τεραβατώρες (TWh) ετησίως κατά μέσο όρο την επόμενη δεκαετία, σε μεταξύ 580 και 640 TWh, το 2035, αναφέρει η έκθεση RTE για το κλίμα και την ενέργεια.
Να σημειωθεί ότι το 2022, η χρήση ηλεκτρικής ενέργειας είχε περιοριστεί στις 452,8 TWh, καθώς ήταν ένα έτος κρίσης με την Ευρώπη να προσπαθεί να περιορίσει την ενεργειακή της ζήτηση για να αντιμετωπίσει τον αντίκτυπο του πολέμου της Ουκρανίας, με τα πυρηνικά εργοστάσια της Γαλλίας να υπόκεινται σε ασυνήθιστα υψηλό επίπεδο συντήρησης, που σημαίνει ότι η ενεργειακή της παραγωγή μειώθηκε σε χαμηλό 34 ετών.
Η ζήτηση παρέμεινε κάτω από τα προ-πανδημικά επίπεδα και μόνο από το 2025 η έκθεση προβλέπει ότι η αύξηση της ζήτησης θα ανταποκρίνεται στα επίπεδα που παρουσιάστηκαν στα τέλη της δεκαετίας του 1980, όταν κατασκευάστηκαν πολλές νέες μονάδες πυρηνικής ενέργειας ώστε να ανταποκριθεί η προσφορά ενέργειας στη ζήτηση.
«Αυτό υπογραμμίζει το μέγεθος της πρόκλησης που αντιμετωπίζει το γαλλικό σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας», ανέφερε η έκθεση.
Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας έως το 2035, η RTE προβλέπει κατά μέσο όρο 350 TWh διαθεσιμότητας πυρηνικής ενέργειας ετησίως.
Ένας νέος αντιδραστήρας Flammanville 3, που αναμένεται να αρχίσει να παράγει στο τέλος του έτους, υπό την προϋπόθεση ότι δεν υπάρχουν περαιτέρω καθυστερήσεις, θα προσθέτει 10 TWh ετησίως.
Ωστόσο, η έκθεση αναφέρει ότι η Γαλλία θα χρειαστεί και στους άλλους αντιδραστήρες της χώρας, να παρατείνει τη διάρκεια ζωής τους στα 60 χρόνια, κάτι που εξετάζει η ASN.
Η πυρηνική ενέργεια συνήθως προμήθευε περίπου το 70% της ηλεκτρικής ενέργειας της Γαλλίας και θα παραμείνει κυρίαρχη ως προς το μερίδιό της, αλλά και οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας θα αυξηθούν. Η χερσαία αιολική και ηλιακή ενέργεια αναμένεται να κυριαρχήσουν στην ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας έως το 2030. Η υπεράκτια αιολική ενέργεια αναμένεται να ξεπεράσει ως η κύρια πηγή ανάπτυξης μεταξύ 2030 και 2035.
Latest News
Το 2024 θα είναι «σχεδόν σίγουρα» η πιο ζεστή χρονιά στην ιστορία
Το 2024 αναμένεται να αναδειχθεί ως η θερμότερη χρονιά που έχει καταγραφεί ποτέ, σύμφωνα με τα στοιχεία της ευρωπαϊκής υπηρεσίας Κοπέρνικος.
Στην πρίζα… η ζήτηση για αυτοπαραγωγή ενέργειας – Τα στοιχεία του GreenTank
Αφορούν σε έργα για αυτοπαραγωγή ενέργειας από πολίτες, επιχειρήσεις, αγρότες, δήμους, ενεργειακές κοινότητες και άλλους φορείς, ισχύος 133 MW
Χατζηγάκης για Τραμπ: Ισως καθυστερήσει τη μετάβαση στις ΑΠΕ αλλά το megatrend δεν αλλάζει
Ο Μικέλης Χατζηγάκης εκτίμησε ότι η εκλογή του νέου προέδρου Ντόναλντ Τραμπ στις ΗΠΑ δεν είναι μια καλή εξέλιξη για τις ΑΠΕ
Η εκλογή Τραμπ «ρίχνει» τις μετοχές των εταιρειών καθαρής ενέργειας
Οι μετοχές των εταιρειών με δραστηριότητα στην καθαρή ενέργεια πέφτουν με την εκλογή Τράμπ καθώς έχει δεσμευτεί ότι θα καταργησει τα υπεράκτια αιολικά πάρκα
Ανησυχία στους αρχιτέκτονες της συμφωνίας του Παρισιού για την εκλογή Τραμπ ενόψει της COP29
Ο Τραμπ, γνωστός αρνητής της κλιματικής κρίσης, την έχει αποκαλέσει «μια από τις μεγάλες απάτες»
«Πέφτει» η παγκόσμια ζήτηση για EV - Τι ανησυχεί τους καταναλωτές
Μόλις κατά 3% από πέρυσι αυξήθηκε το ποσοστό των καταναλωτών που σκοπεύουν να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα σύμφωνα με έρευνα της EY
Θα μπορούσε να γίνει η Αθήνα Βαλένθια;
Ποιες περιοχές της πρωτεύουσας κινδυνεύουν από μεγάλα πλημμυρικά φαινόμενα – Η αυθαίρετη δόμηση, τα ελλιπή αντιπλημμυρικά έργα και οι επιπτώσεις από τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Αθήνα
«Πράσινη» απόβαση από τις ελληνικές επιχειρήσεις ενέργειας στο Μπακού – Ισχυρά ονόματα στην COP29
ΤΕΡΝΑ, ΔΕΗ, AKTOR, Κοπελούζος, ΤΙΤΑΝ, Helleniq Energy, Motor Oil και άλλες ενεργειακές επιχειρήσεις στην COP29
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959
Πίστωση χρόνου για τα πρόστιμα στα EV ζητά η Γαλλία
Μεγαλύτερη ευελιξία ζητούν ευρωπαικές κυβερνήσεις και αυτοκινητοβιομηχανίες για το ζήτημα των ορίων στα ποσοστά εκπομπών των αυτοκινήτων