
«Αγόρασε. Χρησιμοποίησε. Πέταξε. Επανάλαβε». Αυτό το καταναλωτικό μοντέλο αλλάζει. Οχι μόνο για οικολογικούς λόγους, αλλά γιατί πλέον οι καταναλωτές εκτιμούν ότι μπορεί ο λιτός τρόπος ζωής να τους κάνει πιο ευτυχισμένους. Μάλιστα στην αλλαγή αυτή φαίνεται ότι ρόλο μπορούν να παίξουν και οι επιχειρήσεις υποστηρίζοντας συμπεριφορές που βοηθούν στην κατεύθυνση αυτή.
Ερευνα της Solid Havas που παρουσιάζει τα αποτελέσματα της παγκόσμιας μελέτης σε τριάντα χώρες και την Ελλάδα, με θέμα τις τάσεις του κοινού απέναντι στην αλλαγή του μοντέλου καταναλωτικής συμπεριφοράς, έδειξε ότι το καταναλωτικό κοινό έχει πλέον κορεστεί και αναζητά τη χαρά της λιτής ζωής, καθώς οι πολλαπλές κρίσεις – οικονομικές, οικολογικές, ιδεολογικές – κάνουν τους ανθρώπους να θέλουν να βάζουν όρια ακόμα και στην κατανάλωση.
Σούπερ μάρκετ: Πού βάζουν «σταυρό» προτίμησης οι καταναλωτές
Τρεις στους τέσσερις απορρίπτουν την ιδέα ότι οι οικονομίες πρέπει να συρρικνωθούν για να βρεθούν λύσεις σε όσα μας ταλαιπωρούν και θέλουν ζωντανές οικονομίες που να βασίζονται στην καινοτομία, σε βιώσιμα προϊόντα και υπηρεσίες.
Για αυτούς τους καταναλωτές, λιτότητα σημαίνει αγοράζω καλύτερα, κάνω περικοπές, μειώνω απορρίμματα και γίνομαι πιο αυτάρκης.
Για παράδειγμα, στον κόσμο της μόδας μπορεί κανείς να δει αυτόν τον νέο τρόπο σκέψη και τη συμβολή των επιχειρήσεων στις απαιτήσεις των καταναλωτών.
Πολλές είναι οι επιχειρήσεις που πλέον προτείνουν κλασικά κομμάτια σχεδιασμένα να διαρκούν χρόνια, αλλά και ρούχα φτιαγμένα από οργανικά υφάσματα ή ακόμα και ανακύκλωση των παλιών ρούχων των καταναλωτών, και περισσότεροι από τέσσερις στους δέκα καταναλωτές έχουν μειώσει τις αγορές τους για ρούχα.
Στην Ελλάδα, οκτώ στους δέκα καταναλωτές λένε ότι το να είναι ικανοποιημένοι με απλά πράγματα τους κάνει ευτυχισμένους.
Για τους περισσότερους (70%), το να εργάζονται λιγότερο και να περνούν περισσότερο χρόνο με την οικογένεια είναι ένας από τους λόγους που τους ελκύει αυτή η λιτή ζωή.
Ο πειρασμός όμως εξακολουθεί να έχει δύναμη, ειδικά μεταξύ των νέων, αφού περίπου οι μισοί (48%) Ελληνες της Gen Z (γεννημένοι τέλη δεκαετίας 1990 – αρχές 2010) – έναντι του 10% των baby boomers (γεννημένοι μεταξύ 1946 και 1964) – δυσκολεύονται να αντισταθούν στους πειρασμούς που παρουσιάζει η οικονομία κατανάλωσης.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ


Latest News

Trump Tower και στην Ελλάδα
Σύμφωνα με πληροφορίες των «ΝΕΩΝ» ο Οργανισμός Τραμπ αναζητεί το κατάλληλο μέρος στη χώρα μας όπου θα χτιστεί ο νέος ουρανοξύστης

Και όμως, οι εξαγωγές επιβαρύνουν το… εμπορικό ισοζύγιο
Το «παράδοξο» στις ελληνικές εξαγωγές που αυξάνονται μαζί με τις εισαγωγές – Η έκρηξη της εξωστρέφειας και το καμπανάκι Στουρνάρα

Το Κολωνάκι βρίσκει πάλι τη λάμψη του – Επιστρέφουν retailers και επενδυτές real estate
Το Κολωνάκι ύστερα από το «στραπάτσο» της οικονομικής κρίσης και της πανδημίας γνωρίζει άνθηση επενδύσεων στα εμπορικά ακίνητα

Ήπιες αυξήσεις στις τιμές κατοικιών στην Ευρωζώνη το 2025-2028 - Πρωτιά για την Ελλάδα
Για την Ευρωζώνη, η εικόνα που σχηματίζεται είναι μια αγορά ακινήτων που δεν καταρρέει αλλά ούτε και προσφέρει ουσιαστική αναπτυξιακή ώθηση

Το 39% των δαπανών υγείας πληρώνεται από την τσέπη μας
Σύμφωνα την έκθεση της ΕΛΣΤΑΤ για τις Δαπάνες Υγείας του 2023, τα ελληνικά νοικοκυριά βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για ιατροφαρμακευτικές ανάγκες, ξοδεύοντας το 2023 πάνω από 7,3 δισ.

«Ανάσα» στην κατανάλωση - Τι θα περιλαμβάνουν τα «Καλάθια Πάσχα και Νονού»
Στις 9 Απριλίου θα τεθεί σε ισχύ το «Καλάθι του Πάσχα» και θα διαρκέσει έως το Μεγάλο Σάββατο 19 Απριλίου - Έρχεται και το «καλάθι των Νονών»
![Ακίνητα: Καλπάζουν οι τιμές – Αυξάνεται το κατασκευαστικό κόστος στην οικοδομή [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/28_03_ot_deikths_ktiria_ΕΧΟ-600x352.png)
Ζαλίζουν οι τιμές ακίνητων - Στα ύψη το κόστος της οικοδομής [γραφήματα]
Με ταχείς ρυθμούς συνεχίζεται η ανοδική πορεία των τιμών στα ακίνητα επιτείνοντας το στεγαστικό πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί τα τελευταία χρόνια με την Golden Visa και το Airbnb

Πάνω από 1.300 ενδιαφερόμενοι αναζήτησαν εργασία στην εκδήλωση Rebrain Greece στο Λονδίνο
Στην εκδήλωση Rebrain Greece που πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο συμμετείχαν 26 ηγέτιδες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας

Επίδομα παιδιού: Ανοίγει στις 31 Μαρτίου η πλατφόρμα – Δικαιούχοι και προϋποθέσεις
Η πλατφόρμα για το επίδομα παιδιού θα παραμείνει ανοικτή και θα δέχεται νέες αιτήσεις έως τις 30 Απριλίου 2025 και ώρα 18.00

Σε έξι μήνες αλλάζουν χέρια ΜΙΝΙΟΝ και Πύργος του Πειραιά – Οι διεκδικητές
Σε νέους ιδιοκτήτες ΜΙΝΙΟΝ και Πύργος του Πειραιά – Με ποιους μιλάει η Dimand και πώς έχει αλλάξει η «δεξαμενή» των επενδυτών - Ποια είναι η πολυεθνική που «μπήκε» στο εμβληματικό κτίριο του Πειραιά