«Αγόρασε. Χρησιμοποίησε. Πέταξε. Επανάλαβε». Αυτό το καταναλωτικό μοντέλο αλλάζει. Οχι μόνο για οικολογικούς λόγους, αλλά γιατί πλέον οι καταναλωτές εκτιμούν ότι μπορεί ο λιτός τρόπος ζωής να τους κάνει πιο ευτυχισμένους. Μάλιστα στην αλλαγή αυτή φαίνεται ότι ρόλο μπορούν να παίξουν και οι επιχειρήσεις υποστηρίζοντας συμπεριφορές που βοηθούν στην κατεύθυνση αυτή.
Ερευνα της Solid Havas που παρουσιάζει τα αποτελέσματα της παγκόσμιας μελέτης σε τριάντα χώρες και την Ελλάδα, με θέμα τις τάσεις του κοινού απέναντι στην αλλαγή του μοντέλου καταναλωτικής συμπεριφοράς, έδειξε ότι το καταναλωτικό κοινό έχει πλέον κορεστεί και αναζητά τη χαρά της λιτής ζωής, καθώς οι πολλαπλές κρίσεις – οικονομικές, οικολογικές, ιδεολογικές – κάνουν τους ανθρώπους να θέλουν να βάζουν όρια ακόμα και στην κατανάλωση.
Σούπερ μάρκετ: Πού βάζουν «σταυρό» προτίμησης οι καταναλωτές
Τρεις στους τέσσερις απορρίπτουν την ιδέα ότι οι οικονομίες πρέπει να συρρικνωθούν για να βρεθούν λύσεις σε όσα μας ταλαιπωρούν και θέλουν ζωντανές οικονομίες που να βασίζονται στην καινοτομία, σε βιώσιμα προϊόντα και υπηρεσίες.
Για αυτούς τους καταναλωτές, λιτότητα σημαίνει αγοράζω καλύτερα, κάνω περικοπές, μειώνω απορρίμματα και γίνομαι πιο αυτάρκης.
Για παράδειγμα, στον κόσμο της μόδας μπορεί κανείς να δει αυτόν τον νέο τρόπο σκέψη και τη συμβολή των επιχειρήσεων στις απαιτήσεις των καταναλωτών.
Πολλές είναι οι επιχειρήσεις που πλέον προτείνουν κλασικά κομμάτια σχεδιασμένα να διαρκούν χρόνια, αλλά και ρούχα φτιαγμένα από οργανικά υφάσματα ή ακόμα και ανακύκλωση των παλιών ρούχων των καταναλωτών, και περισσότεροι από τέσσερις στους δέκα καταναλωτές έχουν μειώσει τις αγορές τους για ρούχα.
Στην Ελλάδα, οκτώ στους δέκα καταναλωτές λένε ότι το να είναι ικανοποιημένοι με απλά πράγματα τους κάνει ευτυχισμένους.
Για τους περισσότερους (70%), το να εργάζονται λιγότερο και να περνούν περισσότερο χρόνο με την οικογένεια είναι ένας από τους λόγους που τους ελκύει αυτή η λιτή ζωή.
Ο πειρασμός όμως εξακολουθεί να έχει δύναμη, ειδικά μεταξύ των νέων, αφού περίπου οι μισοί (48%) Ελληνες της Gen Z (γεννημένοι τέλη δεκαετίας 1990 – αρχές 2010) – έναντι του 10% των baby boomers (γεννημένοι μεταξύ 1946 και 1964) – δυσκολεύονται να αντισταθούν στους πειρασμούς που παρουσιάζει η οικονομία κατανάλωσης.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ
Latest News
ΕΤΕπ: Στήριξη στρατηγικών επενδύσεων στην Ελλάδα
Τι συζητήθηκε κατά την σημερινή επίσκεψη της Νάντια Καλβίνιο στη χώρα μας
Με την πρόεδρο της ΕΤΕπ Νάντια Καλβίνιο συναντήθηκε ο Χατζηδάκης - Τι συζήτησαν
Ο κ. Χατζηδάκης ενημέρωσε ακόμα την κ. Καλβίνιο για τη σύσταση του νέου Εθνικού Επενδυτικού Ταμείου και τις δυνατότητες συνεργασίας
Οι έμμεσοι φόροι γεμίζουν τα κρατικά ταμεία - Τι δείχνουν τα στοιχεία του ΟΟΣΑ [γράφημα]
Τα έσοδα από τον ΦΠΑ στην Ελλάδα το 2023 αντιστοιχούσαν στο 21,9% του ΑΕΠ έναντι 20,8% στις χώρες του ΟΟΣΑ
«Πράσινο φως» Παπαθανάση σε 682 επενδυτικά σχέδια στις περιοχές της Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης
Ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κ. Παπαθανάσης ανέφερε πως η κυβέρνηση συνεχίζει να υλοποιεί τις δεσμεύσεις της
Παπακωνσταντίνου (ΤτΕ): Πέντε αλλαγές στο κανονιστικό πλαίσιο των τραπεζών
Στις σημαντικές εξελίξεις στους κανονισμούς του χρηματοπιστωτικού τομέα αναφέρθηκε η Χριστίνα Παπακωνσταντίνου, υποδιοικήτρια της ΤτΕ
Πάνω από 18,7 δισ. ευρώ οι τουριστικές εισπράξεις στο εννεάμηνο - Ποιοι προτίμησαν Ελλάδα
Την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2024, το ταξιδιωτικό ισοζύγιο εμφάνισε πλεόνασμα 16.722,5 εκατ. ευρώ σύμφωνα με την ΤτΕ
Αirbnb για Βαρκελώνη: Κλειστά ακίνητα, εκτόξευση ενοικίων - Κερδισμένοι οι ξενοδόχοι
H Airbnb καλεί σε επανεξέταση της αυστηρής πολιτικής της Βαρκελώνης για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις μετά από 10ετή εμπειρία του μέτρου
Στουρνάρας στο Bloomberg: Η Ευρώπη θα απαντήσει αν ο Τραμπ επιβάλει δασμούς
Ο Γιάννης Στουρνάρας τάχθηκε υπέρ μιας μείωσης επιτοκίων κατά 25 μονάδες βάσεις στην επόμενη συνεδρίαση της ΕΚΤ
Πώς αντιμετωπίζουν την Black Friday οι Έλληνες - Η έρευνα της Revolut
Το 7% των Ελλήνων ανησυχεί μήπως πέσει θύμα απάτης στην Black Friday, ωστόσο, θα αναζητήσει μεγάλες προσφορές
«Καμπανάκι» ΙΟΒΕ για την υστέρηση των περιφερειών - Στην Αττική το μισό ΑΕΠ
Η έρευνα του ΙΟΒΕ επισήμανε πως υπάρχουν περιθώρια για βελτίωση και ευκαιρίες για σύγκλιση των ελληνικών περιφερειών σε μια σειρά από τομείς