Η φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, που αποτελεί μια χρονοβόρα διαδικασία για όσους αγοράζουν ένα EV μοντέλο, όπως φαίνεται στο μέλλον θα αποτελεί μια γραφική ανάμνηση, χάρη στην επαγωγική φόρτιση που είναι γνωστή ως ασύρματη. Χωρίς καλώδια και με φόρτιση ακόμη και τη στιγμή που το ηλεκτρικό θα είναι σε κίνηση, η επαγωγική φόρτιση δείχνει να είναι το μεγάλο επιχειρηματικό πρότζεκτ κολοσσών ενέργειας, αυτοκινητοβιομηχανιών και κρατών που θα πρέπει να δημιουργήσουν υποδομές ώστε τα ηλεκτρικά να κυκλοφορούν απρόσκοπτα χωρίς το άγχος της αυτονομίας.

Hδη στη Σουηδία ετοιμάζεται σύντομα να λειτουργήσει ένας μεγάλος αυτοκινητόδρομος, που θα προσφέρει επαγωγική φόρτιση, στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μάλιστα η σκανδιναβική χώρα ευελπιστεί να έχει έτοιμο τον συγκεκριμένο δρόμο έως το 2025.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Σχεδόν 1 στους 2 οδηγούς χάνει το φθηνότερο τιμολόγιο φόρτισης στο σπίτι

Στην πράξη τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα έχουν τη δυνατότητα να φορτίζονται επαγωγικά χωρίς να απαιτείται οι οδηγοί τους να επισκεφθούν ένα σταθμό φόρτισης. Το μεγαλεπήβολο σχέδιο προβλέπει ένα δίκτυο ηλεκτρικού… δρόμου που θα αγγίζει τα 3.000 χλμ.! Εκτός από τη Σουηδία, ήδη αρκετές εταιρείες, όπως η Hyundai ετοιμάζουν τα πρώτα μοντέλα – με την ανάλογη τεχνολογία – που θα φορτίζουν με επαγωγικό τρόπο και θα… κουνάνε το μαντίλι στα καλώδια! Στόχος σε λίγα χρόνια το καλώδιο φόρτισης να μη χρειάζεται να βρίσκεται στον χώρο αποσκευών.

Το επόμενο στοίχημα

Πάντως, η  σύρματη φόρτιση φαίνεται να έχει μπει στο στόχαστρο της Toyota, που μετά την υδρογονοκίνηση, στην οποία πιστεύει και έχει επενδύσει με μοντέλα όπως το Mirai αλλά και την υβριδική τεχνολογία (με εμπειρία άνω των 20 ετών), η ιαπωνική φίρμα βλέπει την επαγωγική διαδικασία φόρτισης ως το επόμενο στοίχημά της. Το πρώτο δείγμα γραφής είναι έτοιμο και βρίσκεται σε τροχιά εξαντλητικών δοκιμών. Ενα Toyota Rav4 PHEV κατάφερε να διανύσει σχεδόν 2.000 χλμ. χωρίς στάση φορτίζοντας με επαγωγική μέθοδο.

Η δοκιμασία ήταν αρκετά απαιτητική αφού το ιαπωνικό SUV κατάφερε να κινηθεί μόνο με ηλεκτρική ενέργεια – όντας ένα plug in υβριδικό μοντέλο – και διένυσε για την ακρίβεια 1.942 χλμ. για 100 ώρες. Η διαδρομή ήταν μέσα σε πίστα 200 μέτρων, οβάλ που διέθετε σύστημα ασύρματης τεχνολογίας. Μάλιστα για την επίτευξη του στόχου πήραν μέρος αρκετοί οδηγοί με το αυτοκίνητο να σταμάτα μόνο όταν απαιτούνταν η αλλαγή οδηγών.

Συνολικά η επαγωγική φόρτιση απαλλάσσει τον οδηγό από τη διαδικασία της φόρτισης σε σταθμό δημόσιου ταχυφορτιστή ενώ ο χαμένος χρόνος στην αναμονή και στάση για φόρτιση μειώνονται αισθητά.

Επίσης, ο οδηγός θα χρεώνεται την ενέργεια που έχει δαπανήσει σε εφαρμογή στο smartphone του όπως συμβαίνει και σήμερα με τους παρόχους ρεύματος.  Δύο από τις εταιρείες που έχουν περάσει στη φάση της επαγωγικής φόρτισης είναι η Siemens και η Mahle.

Και οι δύο φίρμες ποντάρουν στην ασύρματη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων, όντας μια σημαντική αγορά για το μέλλον της ηλεκτροκίνησης. Στη Νορβηγία μια γκάμα ηλεκτρικών μοντέλων εξοπλίστηκε με σύστημα επαγωγικής φόρτισης, με τα αποτελέσματα να είναι ιδιαίτερα αισιόδοξα για τη συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων που διανύουν εκατοντάδες χιλιόμετρα ημερησίως.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα