Η φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, που αποτελεί μια χρονοβόρα διαδικασία για όσους αγοράζουν ένα EV μοντέλο, όπως φαίνεται στο μέλλον θα αποτελεί μια γραφική ανάμνηση, χάρη στην επαγωγική φόρτιση που είναι γνωστή ως ασύρματη. Χωρίς καλώδια και με φόρτιση ακόμη και τη στιγμή που το ηλεκτρικό θα είναι σε κίνηση, η επαγωγική φόρτιση δείχνει να είναι το μεγάλο επιχειρηματικό πρότζεκτ κολοσσών ενέργειας, αυτοκινητοβιομηχανιών και κρατών που θα πρέπει να δημιουργήσουν υποδομές ώστε τα ηλεκτρικά να κυκλοφορούν απρόσκοπτα χωρίς το άγχος της αυτονομίας.
Hδη στη Σουηδία ετοιμάζεται σύντομα να λειτουργήσει ένας μεγάλος αυτοκινητόδρομος, που θα προσφέρει επαγωγική φόρτιση, στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μάλιστα η σκανδιναβική χώρα ευελπιστεί να έχει έτοιμο τον συγκεκριμένο δρόμο έως το 2025.
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Σχεδόν 1 στους 2 οδηγούς χάνει το φθηνότερο τιμολόγιο φόρτισης στο σπίτι
Στην πράξη τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα έχουν τη δυνατότητα να φορτίζονται επαγωγικά χωρίς να απαιτείται οι οδηγοί τους να επισκεφθούν ένα σταθμό φόρτισης. Το μεγαλεπήβολο σχέδιο προβλέπει ένα δίκτυο ηλεκτρικού… δρόμου που θα αγγίζει τα 3.000 χλμ.! Εκτός από τη Σουηδία, ήδη αρκετές εταιρείες, όπως η Hyundai ετοιμάζουν τα πρώτα μοντέλα – με την ανάλογη τεχνολογία – που θα φορτίζουν με επαγωγικό τρόπο και θα… κουνάνε το μαντίλι στα καλώδια! Στόχος σε λίγα χρόνια το καλώδιο φόρτισης να μη χρειάζεται να βρίσκεται στον χώρο αποσκευών.
Το επόμενο στοίχημα
Πάντως, η σύρματη φόρτιση φαίνεται να έχει μπει στο στόχαστρο της Toyota, που μετά την υδρογονοκίνηση, στην οποία πιστεύει και έχει επενδύσει με μοντέλα όπως το Mirai αλλά και την υβριδική τεχνολογία (με εμπειρία άνω των 20 ετών), η ιαπωνική φίρμα βλέπει την επαγωγική διαδικασία φόρτισης ως το επόμενο στοίχημά της. Το πρώτο δείγμα γραφής είναι έτοιμο και βρίσκεται σε τροχιά εξαντλητικών δοκιμών. Ενα Toyota Rav4 PHEV κατάφερε να διανύσει σχεδόν 2.000 χλμ. χωρίς στάση φορτίζοντας με επαγωγική μέθοδο.
Η δοκιμασία ήταν αρκετά απαιτητική αφού το ιαπωνικό SUV κατάφερε να κινηθεί μόνο με ηλεκτρική ενέργεια – όντας ένα plug in υβριδικό μοντέλο – και διένυσε για την ακρίβεια 1.942 χλμ. για 100 ώρες. Η διαδρομή ήταν μέσα σε πίστα 200 μέτρων, οβάλ που διέθετε σύστημα ασύρματης τεχνολογίας. Μάλιστα για την επίτευξη του στόχου πήραν μέρος αρκετοί οδηγοί με το αυτοκίνητο να σταμάτα μόνο όταν απαιτούνταν η αλλαγή οδηγών.
Συνολικά η επαγωγική φόρτιση απαλλάσσει τον οδηγό από τη διαδικασία της φόρτισης σε σταθμό δημόσιου ταχυφορτιστή ενώ ο χαμένος χρόνος στην αναμονή και στάση για φόρτιση μειώνονται αισθητά.
Επίσης, ο οδηγός θα χρεώνεται την ενέργεια που έχει δαπανήσει σε εφαρμογή στο smartphone του όπως συμβαίνει και σήμερα με τους παρόχους ρεύματος. Δύο από τις εταιρείες που έχουν περάσει στη φάση της επαγωγικής φόρτισης είναι η Siemens και η Mahle.
Και οι δύο φίρμες ποντάρουν στην ασύρματη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων, όντας μια σημαντική αγορά για το μέλλον της ηλεκτροκίνησης. Στη Νορβηγία μια γκάμα ηλεκτρικών μοντέλων εξοπλίστηκε με σύστημα επαγωγικής φόρτισης, με τα αποτελέσματα να είναι ιδιαίτερα αισιόδοξα για τη συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων που διανύουν εκατοντάδες χιλιόμετρα ημερησίως.
Latest News
Θέρμανση με κλιματιστικό: Συμβουλές για μέγιστη απόδοση και οικονομία!
Επιλέγοντας κλιματιστικά Fujitsu επιλέγετε υψηλή ενεργειακή απόδοση και διευρυμένο εύρος λειτουργίας
nrg: Λύσεις ηλεκτροκίνησης για επιχειρήσεις με το incharge – Η συνεργασία με την Astrazeneca
Η nrg με το incharge παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις ηλεκτροκίνησης για τις επιχειρήσεις
Τίτλοι τέλους για το Gigafactory της Sunlight στη Δ. Μακεδονία – Τα εμπόδια
Η Sunlight Group δεν θα κατασκευάσει το εργοστάσιο μπαταριών λιθίου – Η αποχώρηση Μαντζούφα – Η επιδότηση των 245 εκατ. ευρώ
Μιχάλης Γραμματικόπουλος (Moody’s): Ποιους κλάδους της οικονομίας απειλεί η κλιματική αλλαγή
Ο οικονομικός αναλυτής και assistant director στη Moody’s αναλύει στην έντυπη έκδοση του Οικονομικού Ταχυδρόμου στο Βήμα. τα σενάρια βάσει των οποίων διάφορες κλιματικές πολιτικές, εκπομπές αερίων, άνοδοι των θερμοκρασιών και φυσικοί κίνδυνοι μπορούν να πλήξουν τη χώρα μας
Άνοιξαν οι αιτήσεις για τα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» - Οι δικαιούχοι
Το πρόγραμμα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» υλοποιείται στο πλαίσιο του “RePowerEU”
Μειώθηκαν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 7% στην ΕΕ το 2023
Μεταξύ 2013 και 2023, οι παραγωγοί σε όλες σχεδόν τις οικονομικές δραστηριότητες μείωσαν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου
Ανοίγει σήμερα η πλατφόρμα για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»
Προτεραιότητα θα δοθεί στους δυνητικούς ωφελούμενους του προγράμματος, «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Θερμοσίφωνα» με μη εξαργυρωμένα voucher
Μπορεί η Ελλάδα να αντιμετωπίσει πυρκαγιές τύπου Λος Άντζελες - Τι απαντά ο Συνολάκης
«Οι άνεμοι είχαν ταχύτητες που φτάνανε τα 160 χιλιόμετρα την ώρα και με τέτοιες ταχύτητες δεν μπορεί κανείς να σταματήσεις τις πυρκαγιές γιατί δεν μπορούν να πετάξουν αεροπλάνα»
Πρωταγωνίστρια στα PPAs η Ελλάδα
Τα τεχνολογικά μεγαθήρια όπως η Amazon, η Google και η Microsoft επιλέγουν την Ελλάδα για επενδύσεις στην ανανεώσιμη ενέργεια
Ποιες οι περιοχές με το μεγαλύτερο προβάδισμα στο Εξοικονομώ 2025
Στον Οδηγό του προγράμματος περιλαμβάνεται η κατάταξη κάθε οικισμού της χώρας ξεχωριστά, ως προς το κριτήριο των «βαθμοημερών»