Ενώ οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες παρουσιάζουν τα νέα τους αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, το μοντέλο 911 της Porsche θα συνεχίσει να «βρυχάται» με κινητήρα εσωτερικής καύσης προς το παρόν. Μέχρι στιγμής, η εταιρεία της Στουτγάρδης έχει κυκλοφορήσει μονάχα ένα πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο, κρατώντας σαφώς απόσταση από το πνεύμα της εποχής. Παρά το γεγονός αυτό – ή ενδεχομένως εξαιτίας αυτού – 75 χρόνια μετά το πρώτο σπορ αυτοκίνητό της, η Porsche είναι πιο επιτυχημένη από ποτέ. Όταν όμως η ηλεκτροκίνηση επικρατήσει, θα συνεχιστεί η επιτυχία;
Porsche, Mercedes και GM στοιχηματίζουν σε μπαταρίες με άνοδο από πυρίτιο
Η αρχή της επιτυχίας
35 ίπποι, βάρος λιγότερο από 600 κιλά και τελική ταχύτητα 135 χιλιομέτρων/ώρα: αυτό που σήμερα δεν ακούγεται σαν σπορ αυτοκίνητο αποτέλεσε μια μικρή τεχνολογική επανάσταση το 1948. Με τα στρογγυλά φώτα και το κομψό σχήμα της, η Porsche 356 θυμίζει σε πολλά σημεία τους διαδόχους της. Σαν σήμερα, στις 8 Ιουνίου 1948, γεννήθηκε το πρώτο σπορ αυτοκίνητο Porsche στο Γκμιντ της Αυστρίας.
Από τότε η εταιρεία πέτυχε πολλά, δημιουργώντας το 1963 την 911 και γνωρίζοντας αγωνιστικές επιτυχίες και μία μεγάλη ανάπτυξη. Παρά την παρακμή της δεκαετίας του 1990 και τη χαμένη ευκαιρία εξαγοράς της Volkswagen, η Porsche πέτυχε και σε άλλους τομείς, όπως στην κατηγορία των SUV, με το μοντέλο Cayenne να κάνει ρεκόρ πωλήσεων.
Στη διάρκεια των δεκαετιών, το χαρακτηριστικό λογότυπο με το άλογο χρησιμοποιείται από το 1952. Και, παρ’ όλο που η εταιρεία παρουσίασε στις αρχές Ιουνίου μία εκμοντερνισμένη εκδοχή του, οι αναφορές στη Στουτγάρδη, το χρυσό φόντο και οι μαύρες και κόκκινες γραμμές παρέμειναν σε μεγάλο βαθμό αναλλοίωτα.
Αφοσιωμένοι οι λάτρεις των Porsche
Όπως παρατηρεί ο επιχειρηματικός ψυχολόγος Ρούντιγκερ Χόσιεπ από το Πανεπιστήμιο του Μπόχουμ, το ίδιο παρατηρείται και στους πελάτες της Porsche, τους οποίους περιγράφει ως εξής: «Οι οδηγοί Porsche θέλουν να εκπέμπουν το μήνυμα ότι είναι φερέγγυοι, σπορ και ευδιάθετοι. Πολλοί – ιδίως οι άνδρες – εκπληρώνουν επίσης έτσι ένα νεανικό όνειρο». Η ίδια η Porsche αναφέρεται επίσης στην αφοσιωμένη πελατεία της, που δεν άλλαξε ούτε με το άνοιγμα στα SUV. Ακόμη, με την παρουσίαση του μοναδικού αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου Taycan, προσελκύστηκαν και νέες ομάδες πελατών.
Σύμφωνα με μελέτες του Χόσιεπ, οι οδηγοί Porsche εστιάζουν, μεταξύ άλλων, σημαντικά περισσότερο από το μέσο οδηγό στο σπορ στιλ, τη γοητεία και την εξωτερική εμφάνιση του αυτοκινήτου και την απόλαυση της οδηγικής εμπειρίας. Αντιθέτως, ενδιαφέρονται λιγότερο για τη συμμόρφωση με τους κανόνες, την ασφάλεια και τη λειτουργικότητα.
Όπως λέει ο ειδικός σε θέματα αυτοκινήτων Φέρντιναντ Ντουντενχέφερ, μια Porsche είναι «ένα παιχνίδι για ανθρώπους που κερδίζουν καλά χρήματα και θέλουν να δείξουν ότι διασκεδάζουν στη ζωή τους». Ακόμη, οι πελάτες της Porsche είναι επίσης άνθρωποι που αρέσκονται να περιφρονούν τον συμβατικό τρόπο ζωής και να παρουσιάζονται ως επιχειρηματίες. Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που ο υπουργός Οικονομικών Κρίστιαν Λίντνερ (FDP) είναι τόσο ερωτευμένος με την Porsche.
Ένα άκρως κερδοφόρο «παιχνίδι»
Το ότι με ένα τέτοιο «παιχνίδι» μπορεί μία εταιρεία να έχει μεγάλο κέρδος, φαίνεται και από τα τρέχοντα στοιχεία της εταιρείας Zuffenhausen. Τα κέρδη αυξάνονται σταθερά και οι περισσότεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων μπορούν μόνο να ονειρεύονται ένα περιθώριο κέρδους της τάξης του 18,2%. Επιπλέον, λιγότερο από έναν χρόνο μετά την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο, η χρηματιστηριακή αποτίμηση της Porsche έχει ξεπεράσει προ πολλού αυτήν της μητρικής της εταιρείας VW.
Αλλά τι θα αλλάξει όταν ο κινητήρας δεν θα βρυχάται πλέον και θα λειτουργεί με μπαταρία; Για τον Χόσιεπ, αυτό δεν θα ταιριάζει με το σπορ στιλ και «η ζωή με ένα ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο Porsche δεν θα έχει νόημα». Για τους οδηγούς σπορ αυτοκινήτων, η αίσθηση, η μυρωδιά και ο θόρυβος αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι μίας σπορ οδηγικής εμπειρίας.
Ο Ντουντενχέφερ, πάντως, έχει μια κάπως διαφορετική άποψη: τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν καλύτερη επιτάχυνση από ένα συμβατικό όχημα, κάτι που ταιριάζει και πάλι με τη δυναμικότητα. «Η εποχή που η ταχύτητα ήταν άρρηκτα συνδεδεμένη με τον θόρυβο φτάνει στο τέλος της. Και από αυτή την άποψη, νομίζω ότι η Porsche θα επιβιώσει».
Βήματα προς την ηλεκτροκίνηση
Το 80% των νέων οχημάτων Porsche πρόκειται να είναι αμιγώς ηλεκτρικά το 2030. Ωστόσο, αυτός ο στόχος φάνηκε να απομακρύνεται το 2022, καθώς πωλήθηκαν σημαντικά λιγότερα μοντέλα Taycan και το μερίδιο των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε από 13,7% σε 11%. Επιπλέον, η πτωτική τάση συνεχίστηκε και στις αρχές του 2023.
Ταυτοχρόνως, η Porsche επενδύει στη δική της παραγωγή e-Fuels στη Χιλή και βασίζεται στο δυνητικά φιλικό προς το κλίμα καύσιμο για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα του μεγάλου στόλου της.
Πάντως, ο στόχος είναι πιθανότατα να συνεχιστούν οι πωλήσεις της κλασικής 911. Σύμφωνα με την εταιρεία, δεν θα υπάρξει αμιγώς ηλεκτρική έκδοση για αυτό το μοντέλο, τουλάχιστον όπως έχουν τα πράγματα σήμερα και η διάθεση μοντέλων 911 θα συνεχιστεί όσο το επιτρέπει το κανονιστικό πλαίσιο. Ωστόσο, εξετάζεται και το ενδεχόμενο μιας υβριδικής, σπορ έκδοσης της 911.
Επιμέλεια: Γιώργος Πασσάς
Πηγή: Deutsche Welle
Latest News
«Επενδύστε σε φ/β και αποθήκευση ενέργειας»: Το κάλεσμα Σκυλακάκη στους Δήμους
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Θόδωρος Σκυλακάκης μίλησε στο ετήσιο συνέδριο της ΚΕΔΕ που διεξάγεται στη Ρόδο
Αναβιώνουν τα πυρηνικά εργοστάσια στο πρόγραμμα του γερμανικού CDU
Η επαναλειτουργία κλειστών ατομικών εργοστασίων αναμένεται να ενταχθεί στο πρόγραμμα του κόμματος των Σοσιαλδημοκρατών
Εκτίναξη 50% των εκπομπών CO2 σε μια τετραετία από τις ιδιωτικές πτήσεις
Οι ιδιωτικές πτήσεις παρήγαν αθροιστικά περίπου 15,6 εκατομμύρια τόνους σε άμεσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα το 2023
Το 2024 θα είναι «σχεδόν σίγουρα» η πιο ζεστή χρονιά στην ιστορία
Το 2024 αναμένεται να αναδειχθεί ως η θερμότερη χρονιά που έχει καταγραφεί ποτέ, σύμφωνα με τα στοιχεία της ευρωπαϊκής υπηρεσίας Κοπέρνικος.
Στην πρίζα… η ζήτηση για αυτοπαραγωγή ενέργειας – Τα στοιχεία του GreenTank
Αφορούν σε έργα για αυτοπαραγωγή ενέργειας από πολίτες, επιχειρήσεις, αγρότες, δήμους, ενεργειακές κοινότητες και άλλους φορείς, ισχύος 133 MW
Χατζηγάκης για Τραμπ: Ισως καθυστερήσει τη μετάβαση στις ΑΠΕ αλλά το megatrend δεν αλλάζει
Ο Μικέλης Χατζηγάκης εκτίμησε ότι η εκλογή του νέου προέδρου Ντόναλντ Τραμπ στις ΗΠΑ δεν είναι μια καλή εξέλιξη για τις ΑΠΕ
Η εκλογή Τραμπ «ρίχνει» τις μετοχές των εταιρειών καθαρής ενέργειας
Οι μετοχές των εταιρειών με δραστηριότητα στην καθαρή ενέργεια πέφτουν με την εκλογή Τράμπ καθώς έχει δεσμευτεί ότι θα καταργησει τα υπεράκτια αιολικά πάρκα
Ανησυχία στους αρχιτέκτονες της συμφωνίας του Παρισιού για την εκλογή Τραμπ ενόψει της COP29
Ο Τραμπ, γνωστός αρνητής της κλιματικής κρίσης, την έχει αποκαλέσει «μια από τις μεγάλες απάτες»
«Πέφτει» η παγκόσμια ζήτηση για EV - Τι ανησυχεί τους καταναλωτές
Μόλις κατά 3% από πέρυσι αυξήθηκε το ποσοστό των καταναλωτών που σκοπεύουν να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα σύμφωνα με έρευνα της EY
Θα μπορούσε να γίνει η Αθήνα Βαλένθια;
Ποιες περιοχές της πρωτεύουσας κινδυνεύουν από μεγάλα πλημμυρικά φαινόμενα – Η αυθαίρετη δόμηση, τα ελλιπή αντιπλημμυρικά έργα και οι επιπτώσεις από τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Αθήνα