Ένα μεγάλο ποσοστό εργαζομένων βιώνει μία νευρικότητα, ένα αίσθημα άγχους, τον κρύο ιδρώτα να λούζει το κορμί, όταν έρχεται η στιγμή που χρειάζεται να βρεθεί τετ α τετ με το αφεντικό του.
Στην Ιαπωνία φαίνεται πως ο «κόμπος έφτασε στο χτένι» καθώς πλέον πολλοί απευθύνονται σε εταιρείες που αναλαμβάνει να τους εκπροσωπεί μπροστά στον εργοδότη τους.
Όταν ο Toshiyuki Niino θέλησε να παραιτηθεί από μια δουλειά στην οποία ήταν δυσαρεστημένος πριν από μερικά χρόνια, βρέθηκε να δυσκολεύεται να βρει το θάρρος να αντιμετωπίσει το αφεντικό του.
Γιατί ξεφτίζει το ιαπωνικό θαύμα
Έχοντας δουλέψει σε διάφορους χώρους εργασίας, ο Niino αντιλήφθηκε πως η απόφασή του να παραιτηθεί θα έβρισκε αντίσταση.
«Όταν προσπαθείς να παραιτηθείς, σε κάνουν να νιώθεις τύψεις» είπε στο Al Jazeera ο Niino, ο οποίος ζει στην Kamakura, μια παραθαλάσσια πόλη του Τόκιο.
«Σε κάνουν να νιώθεις ντροπιασμένος και γεμάτος τύψεις που θες να εγκαταλείψεις τη δουλειά σου σε λιγότερο από τρία χρόνια» σημείωσε.
Η άσχημη εμπειρία του, έδωσε σε εκείνον και τον παιδικό του φίλο μία ιδέα: Τι θα γινόταν εάν μπορούσατε να αποφύγετε τη διαδικασία υποβολής παραίτησης, βάζοντας κάποιον άλλο να το κάνει για εσάς;
Και κάπως έτσι γεννήθηκε η startup εταιρεία «Exit», η οποία αναλαμβάνει να εκπροσωπεί τους Ιάπωνες εργαζομένους ενώπιον του αφεντικού τους, όταν οι ίδιοι το βρίσκουν τραγικά δύσκολο και αγχωτικό.
Με το αντίτιμο των 144 δολαρίων, η Exit θα επικοινωνήσει με τον εργοδότη του πελάτη της, προκειμένου να τον ενημερώσει για την απόφασή του να παραιτηθεί, επιτρέποντας έτσι στον εργαζόμενο να αποφύγει τυχόν αντιπαραθέσεις που προκαλούν άγχος.
Από την ίδρυσή της το 2017, το επιχειρηματικό μοντέλο της Exit έχει υιοθετηθεί από περίπου 24 ακόμη εταιρείες, δημιουργώντας μια εξειδικευμένη βιομηχανία παραίτησης σε εξωτερικούς συνεργάτες στην Ιαπωνία.
Ο Niino είπε ότι οι περισσότεροι από τους πελάτες του είναι άνδρες γύρω στα 20 και ότι η επιχείρησή του λαμβάνει περίπου 10.000 ερωτήματα κάθε χρόνο.
«Οι δύο βασικοί λόγοι που έρχονται σε επαφή μαζί μας είναι ότι φοβούνται το αφεντικό τους, οπότε δεν μπορούν να πουν ότι θέλουν να παραιτηθούν, καθώς και το αίσθημα ενοχής που νιώθουν επειδή θέλουν να παραιτηθούν» ανέφερε.
Ο Niino πιστεύει ότι η δημοφιλία της υπηρεσίας θα μπορούσε να έχει κάποια σχέση με την ιαπωνική κουλτούρα που αποθαρρύνει τη δυσαρμονία και προωθεί την ιδέα ότι η επιτυχία απαιτεί μακροπρόθεσμη δέσμευση.
«Είναι σαν αμαρτία»
«Εάν το παρατήσεις ή δεν το ολοκληρώσεις, είναι σαν αμαρτία. Είναι σαν να έκανες κάποιο κακό λάθος» εξηγεί ο Niino.
Η Ιαπωνία, όπου η δια βίου απασχόληση ήταν ο κανόνας για το μεγαλύτερο μέρος του 20ου αιώνα, ήταν από καιρό γνωστή για μια τιμωρητική εργασιακή κουλτούρα που ενθαρρύνει τόσο τις πολλές ώρες όσο και τη μακροχρόνια υπηρεσία.
«Karoshi»
Το «Karoshi», ένας όρος που επινοήθηκε τη δεκαετία του 1970 για να περιγράψει τον θάνατο από υπερβολική εργασία, αναγνωρίζεται επίσημα ως η αιτία εκατοντάδων θανάτων από καρδιαγγειακά νοσήματα και αυτοκτονίες κάθε χρόνο.
Ενώ το παραδοσιακό σύστημα εργασίας της Ιαπωνίας έχει αποδυναμωθεί τις τελευταίες δεκαετίες, οι εργαζόμενοι εξακολουθούν να αλλάζουν εταιρείες λιγότερο συχνά και να βασίζονται περισσότερο στην αμοιβή με βάση την παλαιότητα, σε σύγκριση με τους εργαζομένους άλλων χωρών.
Ενώ η Exit έχει εκμεταλλευτεί ένα αίτημα στην Ιαπωνία που προηγουμένως δεν καλυπτόταν, δεν είναι όλοι εντυπωσιασμένοι με τη βιομηχανία που δημιούργησε.
Ο Koji Takahashi, διευθυντής σε μια εταιρεία μηχανικών στο Τόκιο, αιφνιδιάστηκε όταν έλαβε μια κλήση από ένα πρακτορείο που τον ενημέρωσε ότι ένας υπάλληλός του είχε παραιτηθεί μετά από λίγες μέρες στη δουλειά κάτι που τον έκανε να επισκεφτεί τους γονείς του εργαζομένου του για να επιβεβαιώσει την είδηση.
«Έδωσα στους γονείς την επαγγελματική μου κάρτα, παρουσιάστηκα ως ανώτερος διευθυντής της εταιρείας, του οποίου ο γιος είχε μπει πρόσφατα στην εταιρεία και εξήγησα την κατάσταση», είπε ο Takahashi στο Al Jazeera.
«Τους είπα ότι θα δεχόμουν την παραίτηση, αλλά θα ήθελα να επικοινωνήσει μαζί μου πρώτα για να βεβαιωθώ πως είναι καλά».
Ο επιχειρηματίας είπε ότι η απόφαση του υπαλλήλου του να χρησιμοποιήσει ένα πρακτορείο είχε επηρεάσει αρνητικά την εντύπωσή του για τον χαρακτήρα του.
«Σκέφτηκα ότι αν κάποιος δεν μπορεί να παραιτηθεί χωρίς να χρησιμοποιήσει αυτό το είδος υπηρεσίας, χαμένος είναι ο ίδιος και ότι είναι μια προσωπικότητα που βλέπει την εργασία μόνο ως ένα μέσο για να βγάλει χρήματα» κατέληξε ο Takahashi.
Πηγή: in.gr
Latest News
Ποιες είναι οι πιο περιζήτητες θέσεις εργασίας - Η ανάλυση του Linkedin
Το LinkedIn εξέτασε εκατομμύρια θέσεις εργασίας διαπιστώνοντας ότι η ΑΙ είχε τη μεγαλύτερη άνοδο
Πού πήγαν όλοι οι μάνατζερ;
Η προσπάθεια των εταιρειών να εκκαθαρίσουν την κορυφή της ιεραρχίας φέρνει ευκαιρίες απασχόλησης και προαγωγών. Η αγορά εργασίας πρέπει να προσαρμοστεί αναλόγως
Γιατί οι εργαζόμενοι δεν εμπιστεύονται πλέον τους προϊσταμένους τους
Το 67% απολάμβανε την εμπιστοσύνη προς τον προϊστάμενό του ότι θα λάβει ορθές επιχειρηματικές αποφάσεις τον Μάιο του 2020 - To ποσοστό αυτό έχει μειωθεί
Αυξάνεται η εργασία εν κινήσει - Αεροδρόμια και σταθμοί τρένων γίνονται... χώροι δουλειάς
Η έξαρση της υβριδικής εργασίας στην πανδημία, ωθεί ολοένα και περισσότερους εργαζόμενους και επαγγελματίες σε τηλεργασία εν κινήσει
Μόλις ένας στους πέντε είναι ικανοποιημένος από την εργασία του στις ΗΠΑ, λέει έκθεση της Gallup
Στην εργασία τους πολλοί εργαζόμενοι δεν είναι ευχαριστημένοι και οι περιορισμένες επιλογές τους για μια νέα συμβάλλουν σε μια εποχή που η Gallup αποκαλεί «Η μεγάλη αποσύνδεση»
Θα είναι το 2025 χρονιά ορόσημο για την μεγάλη επιστροφή στο γραφείο;
Ολοένα και περισσότερες μεγάλες εταιρείες απαιτούν την επιστροφή των εργαζομένων
Ποιος είναι ο καλύτερος CEO της χρονιάς - Οι ικανοί, οι τυχεροί και μία ηχηρή απουσία
Η ετήσια αξιολόγηση του Economist για τους μεγάλους επιχειρηματίες του κόσμου
Εργασία και κοινωνική ζωή - Πόσο μπλέκονται μεταξύ τους;
Μήπως η δουλειά έχει μπει για τα καλά στην κοινωνική ζωή σας; Τι θα πρέπει να κάνουν οι επιχειρήσεις για το δικαίωμα στην αποσύνδεση