Με τους εργοδότες να δυσκολεύονται όχι μόνο να προσελκύσουν ταλέντα, αλλά και να κρατήσουν τους εργαζόμενους που ήδη απασχολούν, η δημιουργία ενός ισχυρού employer brand φαίνεται ότι πλέον είναι παραπάνω από ανάγκη. Κι αυτό γιατί η απλή προσφορά ικανοποιητικών αποδοχών δεν αρκεί.
Για να χτίσει μια εταιρεία προφίλ ιδανικού εργοδότη, χρειάζεται να είναι ελκυστική σε πολλές διαφορετικές πτυχές, από τις οικονομικές αποδοχές μέχρι το ευχάριστο περιβάλλον και τις δυνατότητες εξέλιξης που προσφέρει στους εργαζόμενους της.
Αυτά είναι, μεταξύ άλλων, τα ευρήματα, της έρευνας employer brand της Randstad πάνω στην εικόνα του εργοδότη έτσι όπως γίνεται αντιληπτή από το ευρύ κοινό. Η έρευνα διεξάγεται πάνω από 22 χρόνια παγκοσμίως, ενώ από το 2018 πραγματοποιείται και στην Ελλάδα.
Οι καλύτεροι Έλληνες εργοδότες
Κάνοντας μια ανάλυση των στοιχείων όλα αυτά τα χρόνια διαπιστώσουμε τα εξής:
Mόνο δύο εταιρείες, η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης και η σοκολατοβιομηχανία ΙΟΝ, βρίσκονται σταθερά στη λίστα με τους 10 πιο ελκυστικούς εργοδότες στην Ελλάδα.
Τις περισσότερες πρωτιές κατέχει η εταιρεία Παπαστράτος, η οποία και το 2023 αναδείχθηκε ο ελκυστικότερος εργοδότης στην Ελλάδα για τρίτη συνεχή χρονιά.
Η Σκλαβενίτης από την άλλη, ενώ το 2018 και το 2019 είχε κατακτήσει την κορυφαία θέση του πιο ελκυστικού εργοδότη, τις επόμενες χρονιές υποχώρησε στην κατάταξη.
Όσον αφορά την ΙΟΝ ενώ περιλαμβάνεται και στις 6 έρευνες στο top10 και μάλιστα σε υψηλές θέσεις ποτέ δεν έχει καταφέρει να πάρει την πρωτιά έως σήμερα.
Ενδιαφέρον είναι επίσης ότι η Aegean Airlines, η οποία κατέγραψε μια σημαντική άνοδο το 2023 που τη φέρνει στην τρίτη θέση της σχετικής κατάταξης, το 2022 δεν είχε παρουσία στη λίστα παρόλο που το 2020 είχε πάρει την πρώτη θέση ως ο πιο ελκυστικός εργοδότης στην Ελλάδα.
Την ίδια στιγμή, η Παπαδοπούλου, η γνωστή βιομηχανία των μπισκότων και ειδών διατροφής, δεν έχει ανέβει πάνω από το Νο 5 της σχετικής κατάταξης, έχοντας συνεχή παρουσία από το 2019 έως και εφέτος.
Για εφέτος, η φαρμακοβιομηχανία είναι ο πιο ελκυστικός κλάδος, καθώς πάνω από τους μισούς ερωτηθέντες (58%) θα ήταν πρόθυμοι να εργαστούν σε μια εταιρεία του κλάδου αυτού. Σε αντίθεση με άλλους κλάδους στην αγορά, αυτό δεν οφείλεται στην ισχυρή θέση των φαρμακευτικών εταιρειών στην πρώτη δεκάδα, καθώς μόνο μία φαρμακευτική εταιρεία, η ELPEN Φαρμακευτική, συμπεριλαμβάνεται στη σχετική λίστα.
Μόνο το 2021 η πρώτη δεκάδα των ελκυστικότερων εργοδοτών στην Ελλάδα περιελάμβανε 2 φαρμακευτικές εταιρείες, ενδεχομένως λόγω της επίδρασης της πανδημίας του covid 19.
Εκτός από το 2018 σταθερή παρουσία στο top10 έχει και η Τράπεζα της Ελλάδας, ενώ από πέρσι την εμφάνισή τους στη λίστα των ελκυστικότερων εργοδοτών κάνουν και ξενοδοχειακές επιχειρήσεις. Το Costa Navarino εντάχθηκε για πρώτη φορά στη σχετική λίστα εφέτος, η LAMPSA Hotels (Grand Bretagne, King George, Sheraton Rhodes) έχει παρουσία τα δύο τελευταία χρόνια (2022 και 2023).
Τέλος η Intralot, που το 2023 κατατάσσεται στους πρώτους δέκα εργοδότες, έχει άλλη μια φορά παρουσία στη σχετική λίστα, το 2020.
Οι 5 πιο σημαντικοί παράγοντες κατά την επιλογή εργοδότη
Ο μισθός και οι παροχές παραμένει πάντα το πιο σημαντικό κριτήριο, ενώ φέτος ακόμη περισσότερο αποστασιοποιείται από τους άλλους παράγοντες, πιθανώς λόγω του αυξανόμενου κόστους ζωής.
Το ευχάριστο εργασιακό περιβάλλον κατέχει τη δεύτερη θέση: με τις γυναίκες να το θεωρούν πιο σημαντικό. Οι ευκαιρίες επαγγελματικής εξέλιξης και η μακροπρόθεσμη εργασιακή ασφάλεια παραμένουν σταθερές, ενώ η ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής αυξήθηκε, αλλά όχι τόσο σημαντικά όσο σε άλλες αγορές.
Είναι χαρακτηριστικό, ότι ενώ ο υψηλός μισθός και οι παροχές συνεχίζουν να αποτελούν τον κυρίαρχο παράγοντα, οι Έλληνες εργαζόμενοι βαθμολογούν σχετικά χαμηλά τον τρέχων εργοδότη τους σε αυτόν τον τομέα.
Στην πραγματικότητα, μόλις οι μισοί εργαζόμενοι αισθάνονται ότι αμείβονται αρκετά καλά, καθώς το κριτήριο μισθός και παροχές βρίσκεται στην 8η θέση στην αξιολόγηση του τρέχοντος εργοδότη.
Το ευχάριστο εργασιακό περιβάλλον που είναι ο δεύτερος πιο σημαντικός παράγοντας, κατατάσσεται στην 5η θέση για τον τρέχοντα εργοδότη.
Τέλος, ενώ οι δυνατότητες εξέλιξης στο προφίλ του ιδανικού εργοδότη λαμβάνουν την 3η θέση, στην αξιολόγηση καταλαμβάνουν την τελευταία
Πόσοι θέλουν να αλλάξουν εργοδότη
Σημειώνεται ότι το 15% των ερωτηθέντων έχει αλλάξει εργοδότη τους τελευταίους έξι μήνες, ποσοστό ελαφρώς μεγαλύτερο από πέρυσι (13%), ενώ η πρόθεση αλλαγής εργοδότη (23%) δεν έχει μεγάλη διαφορά από πέρυσι (22%).
Συνολικά, λοιπόν, η ελληνική αγορά εργασίας φαίνεται να είναι πλέον ελαφρώς πιο ρευστή.
Όπως συνήθως, οι νέοι (έως 34 ετών) αλλάζουν πιο συχνά εργοδότη (21%) ή έχουν την πρόθεση να αλλάξουν (27%). Το φύλο ή το μορφωτικό επίπεδο δεν φαίνεται να παίζουν ρόλο στην απόφαση αλλαγής.
Το 16% των εργαζομένων φοβάται ότι θα χάσει τη δουλειά του, ποσοστό ελαφρώς μικρότερο από ότι το 2022 (19%).
Ο φόβος αυτός είναι αισθητά υψηλότερος στη Μακεδονία και τη Θράκη (20%) από ότι στην Αττική (14%). Περίπου τρεις στους δέκα (31%) που φοβούνται σκοπεύουν να αλλάξουν εργοδότη, ποσοστό παρόμοιο με πέρυσι.
Οι λόγοι αποχώρησης
Το πακέτο παροχών και αποδοχών είναι ο κυριότερος λόγος για να σκεφτεί κάποιος να φύγει δύο στους τρεις Έλληνες εργαζόμενους (64%) θα εξέταζαν το ενδεχόμενο να εγκαταλείψουν τον εργοδότη τους λόγω των χαμηλών αποδοχών τους ενόψει της αύξησης του κόστους ζωής.
Αυτό είναι το υψηλότερο ποσοστό σε σύγκριση με άλλες χώρες και η πρόθεση αυτή διαπερνά κάθε ομάδα, εκτός από τους νεότερους (18-24), από τους οποίους λίγο λιγότεροι (53%) σκέφτονται ανάλογα.
Άλλοι παράγοντες που παίζουν επίσης ρόλο εκτός από το να λάβει κάποιος μια προσφορά που δεν μπορεί να αρνηθεί (κάτι που σπάνια συμβαίνει στην πραγματική ζωή), πέντε άλλοι παράγοντες, που ο καθένας τους έχει σχεδόν την ίδια βαρύτητα, μπορούν να επηρεάσουν και να ενισχύσουν την πρόθεση αλλαγής εργοδότη.
Ο φόβος ότι θα χάσουν τη δουλειά τους, η βελτίωση της ισορροπίας μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, η μείωση του χρόνου μετακίνησης, η έλλειψη ενδιαφέροντος για την εργασία τους ή οι ευκαιρίες εξέλιξης της καριέρας τους μπορούν επίσης να διαδραματίσουν ένα ρόλο.
Αυτοί οι παράγοντες είναι σημαντικοί για κάθε ομάδα, αν και η βελτίωση της ισορροπίας μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής δεν είναι τόσο σημαντική για όσους είναι άνω των 54 ετών (22%).
Latest News
«Πράσινο φως» Παπαθανάση σε 682 επενδυτικά σχέδια στις περιοχές της Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης
Ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κ. Παπαθανάσης ανέφερε πως η κυβέρνηση συνεχίζει να υλοποιεί τις δεσμεύσεις της
Παπακωνσταντίνου (ΤτΕ): Πέντε αλλαγές στο κανονιστικό πλαίσιο των τραπεζών
Στις σημαντικές εξελίξεις στους κανονισμούς του χρηματοπιστωτικού τομέα αναφέρθηκε η Χριστίνα Παπακωνσταντίνου, υποδιοικήτρια της ΤτΕ
«Πράσινο φως» για την ανάπλαση στις εγκαταστάσεις της πρώην Ζυθοποιίας ΦΙΞ στη Θεσσαλονίκη
Εκδόθηκε του σχετικό Προεδρικό Διάταγα, καθώς ενεργαοποιείται πολεοδομικά η περιοχή και δίνεται η δυνατότητα αξιοποίησής της
Η «Έξυπνη Μεταποίηση» χρηματοδοτεί 151 επενδυτικά σχέδια με 102,5 εκατ. ευρώ
Η «Έξυπνη Μεταποίηση» είναι εστιασμένη στην προσαρμογή των ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων στο παραγωγικό μοντέλο «Βιομηχανία 4.0»
Επέκταση της Foot Locker στη Βουλγαρία με τρία νέα καταστήματα από τον όμιλο Fourlis
Τα τρία καταστήματα, που θα ανοίξουν σε καίριες εμπορικές τοποθεσίες, είναι τα πρώτα που ανοίγει ο όμιλος Fourlis στη Βουλγαρία
Η υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με την JPMorgan Asset Management
Στόχος της πρωτοβουλίας αυτής είναι η διεύρυνση των επενδυτικών επιλογών που προσφέρει η Eurobank στους πελάτες της
Έκρηξη εσόδων για τη Γαλακτοβιομηχανία «Ομηρος» - Σχέδια επέκτασης σε νέες αγορές
H Γαλακτοβιομηχανία Όμηρος προχώρησε στην έναρξη λειτουργίας του νέου, υπερσύγχρονου εργοστασίου καθώς και την κυκλοφορία καινοτόμων προϊόντων
ΑΧΙΑ: Ισχυρά τα αποτελέσματα του ΟΠΑΠ - Στα 16,40 ευρώ η τιμή στόχος
Κατά την ΑΧΙΑ, η τριμηνιαία απόδοση οφείλεται στις συνεχιζόμενες θετικές τάσεις για τα αθλητικά στοιχήματα τόσο στα διαδικτυακά όσο και στα κανάλια λιανικής
Άλμα 661% στα καθαρά κέρδη της Ideal - Ο ρόλος των Attica και της πληροφορικής
Στα 265 εκατ. ευρώ τα έσοδα της IDEAL Holdings με άνοδο 208% - Εξετάζουμε επενδυτικές ευκαιρίες, τονίζει ο πρόεδρος
Πώς η αθόρυβη Cavino έφτασε στην κορυφή του ελληνικού κρασιού
Το success story της Cavino που κατάφερε να εξελιχθεί στη μεγαλύτερη οινοποιητική βιομηχανία της χώρας – Ο ρόλος Τσάνταλη, Μπουτάρη και Κουρτάκη