Το 2022 ήταν μια χρονιά ορόσημο για την αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς μετά από τέσσερες διαδοχικές χρονιές άλλαξαν οι συσχετισμοί αναφορικά με τις περισσότερες πωλήσεις ανά τον κόσμο.
Πώς η αύξηση των ηλεκτρικών οχημάτων μπορεί να εκτινάξει την ενεργειακή ζήτηση
Από το 2018 έως το 2021 την πρωτοκαθεδρία στις πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων είχε η Tesla, ωστόσο πέρυσι είδε να την προσπερνάει μια κινεζική εταιρεία και συγκεκριμένα η Byd. Η εν λόγω εταιρεία είναι η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας, με τις προοπτικές ανάπτυξής τους να έχουν αρχίσει να διαφαίνονται κάποια χρόνια πριν.
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε, ότι ο μεγαλύτερος επενδυτής στον κόσμο, ο Γουόρεν Μπάφετ, έχει επενδύσει στη Byd ακριβώς επειδή διέκρινε αυτές τις προοπτικές ανάπτυξης της εταιρείας.
Οι πωλήσεις το 2022
Το 2022 μια χρονιά στην οποία συνολικά αγοράσθηκαν 7,68 ηλεκτρικά οχήματα αναλογώντας στο 14% των συνολικών πωλήσεων των αυτοκινήτων, η Byd κατέγραψε 1.875.549 πωλήσεις σε ηλεκτρικά και plug-in οχήματα, έναντι 1.314.330 οχημάτων της Tesla (της οποία όμως τα οχήματα είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητα). Στην τρίτη θέση βρέθηκε η γερμανική Volkswagen με 831.844 πωλήσεις, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι η ιαπωνική Toyota, κατέγραψε μόλις 130.000 πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Σε σχέση με το 2021, η Byd τριπλασίασε τις πωλήσεις, αναλογώντας σε αυτήν το 18,4% των συνολικών πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων το 2022, σε μια χρονιά που εισχώρησε στις αγορές της Αυστραλίας, της Βραζιλίας, του Ισραήλ και της Ταϊλάνδης. Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία προσφάτως εισήλθε στις αγορές του Μεξικό, της Ισπανίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, ενώ επόμενος στόχος είναι η αγορά της Ιταλίας.
Η εντυπωσιακή της πορεία όμως δεν περιορίζεται στις πωλήσεις. Η Byd κατασκευάζει τις δικές της ηλεκτρικές μπαταρίες για τα οχήματά της, όπως και τους δικούς της ημιαγωγούς, κάτι που την καθιστά περισσότερο ανεξάρτητη σε σχέση με τους ανταγωνιστές της.
Επί του παρόντος είναι η δεύτερη μεγαλύτερη κατασκευάστρια ηλεκτρικών μπαταριών στον κόσμο με μερίδιο στην παγκόσμια αγορά της τάξεως του 16,1%, πίσω μόνο από την Amperex της οποίας το μερίδιο ανέρχεται στο 33,4%.
Η ταχεία της ανάπτυξη δεν θα μπορούσε να επιτευχθεί απουσία εργατικού δυναμικού κι έτσι πέρυσι συνολικά οι εργαζόμενοί της ανήλθαν στους 570.060. Ένα νούμερο άκρως εντυπωσιακό, αν αναλογισθεί κανείς ότι η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο η ιαπωνική Toyota απασχολεί συνολικά περί των 200.000 εργαζομένων λιγότερους, με την Tesla ακόμη λιγότερους περί των 128.000.
Η «ελκυστικότητα» της Byd
Τι έχει κάνει όμως την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία τόσο ελκυστική στους καταναλωτές; Οι τιμές των αυτοκινήτων της, οι οποίες σε σχέση με αυτές των ανταγωνιστών της βρίσκονται σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα.
Η τιμή για τη βασική έκδοση του Seagull της Byd ξεκινάει από τα 10.400 δολάρια, επίπεδο που απέχει παρασάγγας από τα σχεδόν 50.000 δολάρια που πωλείται το Model 3 της Tesla. Το Seagull διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα 55 KW, έχει αυτονομία 300 χιλιομέτρων και τελική ταχύτητα 128 χλμ/ώρα.
Latest News
Εκτίναξη 50% των εκπομπών CO2 σε μια τετραετία από τις ιδιωτικές πτήσεις
Οι ιδιωτικές πτήσεις παρήγαν αθροιστικά περίπου 15,6 εκατομμύρια τόνους σε άμεσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα το 2023
Το 2024 θα είναι «σχεδόν σίγουρα» η πιο ζεστή χρονιά στην ιστορία
Το 2024 αναμένεται να αναδειχθεί ως η θερμότερη χρονιά που έχει καταγραφεί ποτέ, σύμφωνα με τα στοιχεία της ευρωπαϊκής υπηρεσίας Κοπέρνικος.
Στην πρίζα… η ζήτηση για αυτοπαραγωγή ενέργειας – Τα στοιχεία του GreenTank
Αφορούν σε έργα για αυτοπαραγωγή ενέργειας από πολίτες, επιχειρήσεις, αγρότες, δήμους, ενεργειακές κοινότητες και άλλους φορείς, ισχύος 133 MW
Χατζηγάκης για Τραμπ: Ισως καθυστερήσει τη μετάβαση στις ΑΠΕ αλλά το megatrend δεν αλλάζει
Ο Μικέλης Χατζηγάκης εκτίμησε ότι η εκλογή του νέου προέδρου Ντόναλντ Τραμπ στις ΗΠΑ δεν είναι μια καλή εξέλιξη για τις ΑΠΕ
Η εκλογή Τραμπ «ρίχνει» τις μετοχές των εταιρειών καθαρής ενέργειας
Οι μετοχές των εταιρειών με δραστηριότητα στην καθαρή ενέργεια πέφτουν με την εκλογή Τράμπ καθώς έχει δεσμευτεί ότι θα καταργησει τα υπεράκτια αιολικά πάρκα
Ανησυχία στους αρχιτέκτονες της συμφωνίας του Παρισιού για την εκλογή Τραμπ ενόψει της COP29
Ο Τραμπ, γνωστός αρνητής της κλιματικής κρίσης, την έχει αποκαλέσει «μια από τις μεγάλες απάτες»
«Πέφτει» η παγκόσμια ζήτηση για EV - Τι ανησυχεί τους καταναλωτές
Μόλις κατά 3% από πέρυσι αυξήθηκε το ποσοστό των καταναλωτών που σκοπεύουν να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα σύμφωνα με έρευνα της EY
Θα μπορούσε να γίνει η Αθήνα Βαλένθια;
Ποιες περιοχές της πρωτεύουσας κινδυνεύουν από μεγάλα πλημμυρικά φαινόμενα – Η αυθαίρετη δόμηση, τα ελλιπή αντιπλημμυρικά έργα και οι επιπτώσεις από τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Αθήνα
«Πράσινη» απόβαση από τις ελληνικές επιχειρήσεις ενέργειας στο Μπακού – Ισχυρά ονόματα στην COP29
ΤΕΡΝΑ, ΔΕΗ, AKTOR, Κοπελούζος, ΤΙΤΑΝ, Helleniq Energy, Motor Oil και άλλες ενεργειακές επιχειρήσεις στην COP29
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959