![Ναυτιλία: Κρίσιμοι μήνες για τις τιμές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1.jpg)
Απογοητευτικά παραμένουν τα αποτελέσματα του δεύτερου τριμήνου στη ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου, ωστόσο καθώς εισερχόμαστε στον τελευταίο μήνα του τριμήνου υπάρχουν ορισμένα αισιόδοξα θεμελιώδη στοιχεία ζήτησης που θα μπορούσαν να βελτιώσουν το κλίμα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.
Στην ανάλυσή του ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermodal επισημαίνει ότι αναμένεται αναζωογόνηση της κινεζικής ζήτησης σιδηρομεταλλεύματος. Οπως εξηγεί στην ανάλυσή του, ενώ το σιδηρομετάλλευμα είναι το κύριο συστατικό της παραγωγής χάλυβα, οι κινεζικές εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος δεν καθορίζονται μόνο από την παγκόσμια ζήτηση χάλυβα αλλά και από την ίδια την τιμή του σιδηρομεταλλεύματος. Οταν οι τιμές είναι χαμηλές και τα αποθέματα είναι επίσης χαμηλά, η ζήτηση τείνει να αυξάνεται, υποστηρίζοντας τη χρησιμοποίηση τόσο των πλοίων Capesize όσο και των πλοίων Kamsarmax.
BDI: Απαισιοδοξία για την πορεία της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου
Επί του παρόντος, οι τιμές του σιδηρομεταλλεύματος έχουν πέσει σε χαμηλά πέντε μηνών εν μέσω ανησυχιών για την ανάκαμψη της κινεζικής οικονομίας.
Ομως ο Γιάννης Παργανάς, αναλυτής της Intermodal, εκτιμά ότι η παραπάνω εξέλιξη θα μπορούσε επίσης να οδηγήσει σε αύξηση των εισαγωγών σιδηρομεταλλεύματος στο εγγύς μέλλον, καθώς είναι πιθανό οι κινέζοι αγοραστές να εισάγουν περισσότερα από όσα χρειάζονται, επιλέγοντας να δημιουργήσουν αποθέματα.
Να σημειωθεί ότι τα κινεζικά αποθέματα σιδηρομεταλλεύματος, στο σημερινό επίπεδο των 126 εκατ. τόνων, είναι χαμηλότερα από τον μέσο όρο 5ετίας των 134,6 εκατ. τόνων. Λαμβάνοντας υπόψη την ιστορική ανάλυση, τον Ιούνιο τείνουν να εμφανίζονται χαμηλότερα επίπεδα αποθεμάτων σιδηρομεταλλεύματος, μετά την παραδοσιακή περίοδο αιχμής των κατασκευών κατά τους μήνες Μάρτιο – Μάιο.
Η κινεζική ζήτηση για σιδηρομετάλλευμα στη συνέχεια αυξάνεται, τραβώντας τα αποθέματα σε υψηλότερα επίπεδα. Επιπλέον, καθώς τα αποθέματα σιδηρομεταλλεύματος λειτουργούν ως δίχτυ ασφαλείας μεταξύ της προσφοράς σιδηρομεταλλεύματος και της παραγωγής χαλυβουργίας, μπορούμε να δούμε ότι τα τελευταία τρία χρόνια το επίπεδο των 124 εκατ. ευρώ τείνει να είναι το χαμηλότερο σημείο. Γνωρίζουμε επίσης, προσθέτει ο κ. Παργανάς, ότι τα αποθέματα σιδηρομεταλλεύματος αυξάνονται όταν οι τιμές του μειώνονται και το αντίστροφο.
Τον Φεβρουάριο του 2023, η τιμή του σιδηρομεταλλεύματος (SGX TSI 62%) ξεπέρασε το όριο των 130 δολαρίων ανά τόνο εν μέσω αυξανόμενης ζήτησης χάλυβα μετά το τέλος των περιορισμών του Covid-19. Τον Μάρτιο του 2023, η κινεζική παραγωγή χάλυβα ανήλθε σε 95,7 εκατ. τόνους, +16% σε ετήσια βάση. Η ανάγκη για παραγωγή χάλυβα κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου αντανακλάται επίσης στις εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος, οι οποίες αυξήθηκαν σε 100,2 εκατ. τόνους τον Μάρτιο, το υψηλότερο επίπεδο από τον Νοέμβριο του 2021. Εκτοτε, ωστόσο, τόσο η παραγωγή χάλυβα όσο και οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος μειώθηκαν, με τα στοιχεία του Απριλίου να διαμορφώνονται σε 92,6 εκατ. και 90,44 εκατ. τόνους (χαμηλό 10 μηνών) αντίστοιχα. Η ισχυρή παραγωγή χάλυβα υποστηρίχθηκε από την άντληση των αποθεμάτων σιδηρομεταλλεύματος αντί της αύξησης των εισαγωγών, οδηγώντας στην τρέχουσα πτώση των αποθεμάτων του. Η μείωση της ζήτησης αντανακλάται επίσης στην πτώση των τιμών του σιδηρομεταλλεύματος, οι οποίες έπεσαν κάτω από τα 100 δολ. ο τόνος.
Το ερώτημα
Εξετάζοντας την παραγωγή χάλυβα, το ερώτημα είναι αν η ζήτηση θα μπορούσε να οδηγήσει σε υγιή παραγωγή, στηρίζοντας έτσι τις εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος. Πιστεύουμε, επισημαίνει η Intermodal, ότι η παραγωγή θα παραμείνει υποτονική ενόψει των καλοκαιρινών μηνών, όταν οι κινεζικές κατασκευές συνήθως επιβραδύνονται, καθώς οι υψηλές θερμοκρασίες και οι έντονες βροχοπτώσεις στον Νότο εμποδίζουν την υπαίθρια δραστηριότητα, ωστόσο από τον Σεπτέμβριο και μετά η παραγωγή θα μπορούσε να βρει στήριξη, όταν ο καιρός θα είναι πιο ευνοϊκός για την κατασκευή και τα πολυάριθμα μέτρα οικονομικής τόνωσης που εφαρμόζονται από τα τέλη του περασμένου έτους θα αρχίσουν να επηρεάζουν την αγορά ακινήτων.
Συνοψίζοντας, ενώ η κινεζική παραγωγή χάλυβα θα παραμείνει περιορισμένη για το υπόλοιπο του έτους, με μια σύντομη ανάκαμψη να είναι πιθανή τον Σεπτέμβριο, ο συνδυασμός των αδύναμων τιμών σιδηρομεταλλεύματος και των χαμηλών αποθεμάτων σιδηρομεταλλεύματος μπορεί να ενθαρρύνει τους κινέζους αγοραστές να εισάγουν κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Αυτό θα συμπέσει με την παραδοσιακά ισχυρότερη περίοδο των βραζιλιάνικων εξαγωγών σιδήρου τον Αύγουστο, παρέχοντας την απαραίτητη στήριξη στη δυναμική της αγοράς εμπορευματικών μεταφορών Capesize και Kamsarmax.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
![Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-600x400.jpeg)
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
![Capital Clean Energy Carriers: Αύξηση εσόδων 64% στο τέταρτο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AMORE-MIO-CAPITAL-600x270.jpg)
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
![Ναυτιλία: Κερδισμένοι και χαμένοι από τον πόλεμο δασμών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_LNG22-1024x600-1-600x352.png)
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets
![Costamare: Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Costamare-slide-2-7f29710c-600x273.jpeg)
Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024 η Costamare
H Costamare συνεχίζει τη στρατηγική ανανέωσης του ιδιόκτητου στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του