Απογοητευτικά παραμένουν τα αποτελέσματα του δεύτερου τριμήνου στη ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου, ωστόσο καθώς εισερχόμαστε στον τελευταίο μήνα του τριμήνου υπάρχουν ορισμένα αισιόδοξα θεμελιώδη στοιχεία ζήτησης που θα μπορούσαν να βελτιώσουν το κλίμα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.
Στην ανάλυσή του ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermodal επισημαίνει ότι αναμένεται αναζωογόνηση της κινεζικής ζήτησης σιδηρομεταλλεύματος. Οπως εξηγεί στην ανάλυσή του, ενώ το σιδηρομετάλλευμα είναι το κύριο συστατικό της παραγωγής χάλυβα, οι κινεζικές εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος δεν καθορίζονται μόνο από την παγκόσμια ζήτηση χάλυβα αλλά και από την ίδια την τιμή του σιδηρομεταλλεύματος. Οταν οι τιμές είναι χαμηλές και τα αποθέματα είναι επίσης χαμηλά, η ζήτηση τείνει να αυξάνεται, υποστηρίζοντας τη χρησιμοποίηση τόσο των πλοίων Capesize όσο και των πλοίων Kamsarmax.
BDI: Απαισιοδοξία για την πορεία της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου
Επί του παρόντος, οι τιμές του σιδηρομεταλλεύματος έχουν πέσει σε χαμηλά πέντε μηνών εν μέσω ανησυχιών για την ανάκαμψη της κινεζικής οικονομίας.
Ομως ο Γιάννης Παργανάς, αναλυτής της Intermodal, εκτιμά ότι η παραπάνω εξέλιξη θα μπορούσε επίσης να οδηγήσει σε αύξηση των εισαγωγών σιδηρομεταλλεύματος στο εγγύς μέλλον, καθώς είναι πιθανό οι κινέζοι αγοραστές να εισάγουν περισσότερα από όσα χρειάζονται, επιλέγοντας να δημιουργήσουν αποθέματα.
Να σημειωθεί ότι τα κινεζικά αποθέματα σιδηρομεταλλεύματος, στο σημερινό επίπεδο των 126 εκατ. τόνων, είναι χαμηλότερα από τον μέσο όρο 5ετίας των 134,6 εκατ. τόνων. Λαμβάνοντας υπόψη την ιστορική ανάλυση, τον Ιούνιο τείνουν να εμφανίζονται χαμηλότερα επίπεδα αποθεμάτων σιδηρομεταλλεύματος, μετά την παραδοσιακή περίοδο αιχμής των κατασκευών κατά τους μήνες Μάρτιο – Μάιο.
Η κινεζική ζήτηση για σιδηρομετάλλευμα στη συνέχεια αυξάνεται, τραβώντας τα αποθέματα σε υψηλότερα επίπεδα. Επιπλέον, καθώς τα αποθέματα σιδηρομεταλλεύματος λειτουργούν ως δίχτυ ασφαλείας μεταξύ της προσφοράς σιδηρομεταλλεύματος και της παραγωγής χαλυβουργίας, μπορούμε να δούμε ότι τα τελευταία τρία χρόνια το επίπεδο των 124 εκατ. ευρώ τείνει να είναι το χαμηλότερο σημείο. Γνωρίζουμε επίσης, προσθέτει ο κ. Παργανάς, ότι τα αποθέματα σιδηρομεταλλεύματος αυξάνονται όταν οι τιμές του μειώνονται και το αντίστροφο.
Τον Φεβρουάριο του 2023, η τιμή του σιδηρομεταλλεύματος (SGX TSI 62%) ξεπέρασε το όριο των 130 δολαρίων ανά τόνο εν μέσω αυξανόμενης ζήτησης χάλυβα μετά το τέλος των περιορισμών του Covid-19. Τον Μάρτιο του 2023, η κινεζική παραγωγή χάλυβα ανήλθε σε 95,7 εκατ. τόνους, +16% σε ετήσια βάση. Η ανάγκη για παραγωγή χάλυβα κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου αντανακλάται επίσης στις εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος, οι οποίες αυξήθηκαν σε 100,2 εκατ. τόνους τον Μάρτιο, το υψηλότερο επίπεδο από τον Νοέμβριο του 2021. Εκτοτε, ωστόσο, τόσο η παραγωγή χάλυβα όσο και οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος μειώθηκαν, με τα στοιχεία του Απριλίου να διαμορφώνονται σε 92,6 εκατ. και 90,44 εκατ. τόνους (χαμηλό 10 μηνών) αντίστοιχα. Η ισχυρή παραγωγή χάλυβα υποστηρίχθηκε από την άντληση των αποθεμάτων σιδηρομεταλλεύματος αντί της αύξησης των εισαγωγών, οδηγώντας στην τρέχουσα πτώση των αποθεμάτων του. Η μείωση της ζήτησης αντανακλάται επίσης στην πτώση των τιμών του σιδηρομεταλλεύματος, οι οποίες έπεσαν κάτω από τα 100 δολ. ο τόνος.
Το ερώτημα
Εξετάζοντας την παραγωγή χάλυβα, το ερώτημα είναι αν η ζήτηση θα μπορούσε να οδηγήσει σε υγιή παραγωγή, στηρίζοντας έτσι τις εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος. Πιστεύουμε, επισημαίνει η Intermodal, ότι η παραγωγή θα παραμείνει υποτονική ενόψει των καλοκαιρινών μηνών, όταν οι κινεζικές κατασκευές συνήθως επιβραδύνονται, καθώς οι υψηλές θερμοκρασίες και οι έντονες βροχοπτώσεις στον Νότο εμποδίζουν την υπαίθρια δραστηριότητα, ωστόσο από τον Σεπτέμβριο και μετά η παραγωγή θα μπορούσε να βρει στήριξη, όταν ο καιρός θα είναι πιο ευνοϊκός για την κατασκευή και τα πολυάριθμα μέτρα οικονομικής τόνωσης που εφαρμόζονται από τα τέλη του περασμένου έτους θα αρχίσουν να επηρεάζουν την αγορά ακινήτων.
Συνοψίζοντας, ενώ η κινεζική παραγωγή χάλυβα θα παραμείνει περιορισμένη για το υπόλοιπο του έτους, με μια σύντομη ανάκαμψη να είναι πιθανή τον Σεπτέμβριο, ο συνδυασμός των αδύναμων τιμών σιδηρομεταλλεύματος και των χαμηλών αποθεμάτων σιδηρομεταλλεύματος μπορεί να ενθαρρύνει τους κινέζους αγοραστές να εισάγουν κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Αυτό θα συμπέσει με την παραδοσιακά ισχυρότερη περίοδο των βραζιλιάνικων εξαγωγών σιδήρου τον Αύγουστο, παρέχοντας την απαραίτητη στήριξη στη δυναμική της αγοράς εμπορευματικών μεταφορών Capesize και Kamsarmax.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη