
Εξατομικευμένη αγοραστική εμπειρία επιθυμούν πάνω από έξι στους δέκα καταναλωτές, επιλέγοντας μάλιστα το 1/3 από αυτούς έναν συνδυασμό αγορών από τα καταστήματα αλλά και ηλεκτρονικά, με τις νεότερες ηλικίες να είναι πιο ανοικτές στην εισαγωγή της τεχνολογίας στη διαδικασία των αγορών τους τόσο σε φυσικά όσο και σε ηλεκτρονικά καταστήματα.
Οι αλλαγές που φέρνουν τα τεχνολογικά επιτεύγματα, όπως για παράδειγμα η τεχνητή νοημοσύνη, οδηγούν και σε αναμόρφωση το εμπόριο και δεν αποκλείεται σύντομα ένα ρομπότ να «σετάρει» τα ρούχα για λογαριασμό ενός καταναλωτή ή να επιλέγει το κρασί που θα αγοράσει για το δείπνο.
Ο χάρτης των online αγορών – Εννέα στους 10 Έλληνες στο διαδίκτυο
Ερευνα της εταιρείας Klarna, η οποία παρέχει υπηρεσίες πληρωμών και αγορών με την υποστήριξη της τεχνητής νοημοσύνης και αφορά το μέλλον των αγορών, έδειξε πώς εξελίσσονται οι καταναλωτικές προτιμήσεις και συμπεριφορές στο πλαίσιο των αγορών και πληρωμών και πώς αναμένουν οι καταναλωτές να επηρεαστεί η αγοραστική εμπειρία τους από τις τεχνολογικές εξελίξεις τα επόμενα χρόνια.
Οι γενιές των καταναλωτών που έλαβαν μέρος στην έρευνα είναι οι Gen Z (18-26 ετών), οι Millennials (27-42 ετών), οι Gen Χ (43-57 ετών) και οι Baby Boomers (58-77 ετών) με τις νεότερες ηλικιακά ομάδες να είναι πιο ανοιχτές στις προκλήσεις της τεχνολογίας και την εισαγωγή της στην καθημερινότητα.

Τα αποτελέσματα δείχνουν τις προβλέψεις των καταναλωτών αυτών και συγκεκριμένα ότι η μεγαλύτερη εξατομίκευση των υπηρεσιών από την πλευρά των επιχειρήσεων προς τους καταναλωτές θα είναι η κορυφαία απαίτηση αφού το 65% των καταναλωτών επιθυμεί η αγοραστική εμπειρία να γίνει πιο προσωποποιημένη στο μέλλον με το 36% να συνδυάζει για τις αγορές του τόσο τα παραδοσιακά όσο και τα ηλεκτρονικά καταστήματα.
Οι αλλαγές στις συνήθειες των καταναλωτών που φέρνει στο λιανεμπόριο η τεχνολογία είναι εμφανείς, καθώς αν και ο ένας στους δύο πιστεύει ότι θα συνεχίζει να δοκιμάζει ρούχα με τον ίδιο τρόπο όπως σήμερα, το 48% δηλώνει παράλληλα ότι θέλει στο μέλλον να χρησιμοποιήσει εικονικά δοκιμαστήρια, το 28% την Επαυξημένη Πραγματικότητα και το 23% θα βασιστεί στην Τεχνητή Νοημοσύνη για να επιλέξει τα ρούχα που ταιριάζουν καλύτερα στον σωματότυπο και το προσωπικό του στυλ.
Παράλληλα μια νέα «απαίτηση» που φαίνεται να γεννιέται είναι και οι ρομποτικοί σύμβουλοι μόδας και εικονικοί προσωπικοί βοηθοί αγορών, με το 59% των καταναλωτών να δηλώνουν «ανοιχτοί» στην παρουσία ρομπότ εντός των καταστημάτων, τα οποία θα τους προσεγγίζουν για να πάρουν τα μέτρα τους και να τους προτείνουν στυλ και είδη που τους ταιριάζουν.
Την ίδια ώρα, όπως όλα δείχνουν, η Επαυξημένη Πραγματικότητα θα αναβαθμίσει την αγοραστική εμπειρία στα καταστήματα στο μέλλον με το 37% να πιστεύει ότι η τεχνολογία αυτή τελικά θα κυριαρχήσει σε όλα τα λιανεμπορικά καταστήματα.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ


Latest News

Trump Tower και στην Ελλάδα
Σύμφωνα με πληροφορίες των «ΝΕΩΝ» ο Οργανισμός Τραμπ αναζητεί το κατάλληλο μέρος στη χώρα μας όπου θα χτιστεί ο νέος ουρανοξύστης

Και όμως, οι εξαγωγές επιβαρύνουν το… εμπορικό ισοζύγιο
Το «παράδοξο» στις ελληνικές εξαγωγές που αυξάνονται μαζί με τις εισαγωγές – Η έκρηξη της εξωστρέφειας και το καμπανάκι Στουρνάρα

Το Κολωνάκι βρίσκει πάλι τη λάμψη του – Επιστρέφουν retailers και επενδυτές real estate
Το Κολωνάκι ύστερα από το «στραπάτσο» της οικονομικής κρίσης και της πανδημίας γνωρίζει άνθηση επενδύσεων στα εμπορικά ακίνητα

Ήπιες αυξήσεις στις τιμές κατοικιών στην Ευρωζώνη το 2025-2028 - Πρωτιά για την Ελλάδα
Για την Ευρωζώνη, η εικόνα που σχηματίζεται είναι μια αγορά ακινήτων που δεν καταρρέει αλλά ούτε και προσφέρει ουσιαστική αναπτυξιακή ώθηση

Το 39% των δαπανών υγείας πληρώνεται από την τσέπη μας
Σύμφωνα την έκθεση της ΕΛΣΤΑΤ για τις Δαπάνες Υγείας του 2023, τα ελληνικά νοικοκυριά βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για ιατροφαρμακευτικές ανάγκες, ξοδεύοντας το 2023 πάνω από 7,3 δισ.

«Ανάσα» στην κατανάλωση - Τι θα περιλαμβάνουν τα «Καλάθια Πάσχα και Νονού»
Στις 9 Απριλίου θα τεθεί σε ισχύ το «Καλάθι του Πάσχα» και θα διαρκέσει έως το Μεγάλο Σάββατο 19 Απριλίου - Έρχεται και το «καλάθι των Νονών»
![Ακίνητα: Καλπάζουν οι τιμές – Αυξάνεται το κατασκευαστικό κόστος στην οικοδομή [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/28_03_ot_deikths_ktiria_ΕΧΟ-600x352.png)
Ζαλίζουν οι τιμές ακίνητων - Στα ύψη το κόστος της οικοδομής [γραφήματα]
Με ταχείς ρυθμούς συνεχίζεται η ανοδική πορεία των τιμών στα ακίνητα επιτείνοντας το στεγαστικό πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί τα τελευταία χρόνια με την Golden Visa και το Airbnb

Πάνω από 1.300 ενδιαφερόμενοι αναζήτησαν εργασία στην εκδήλωση Rebrain Greece στο Λονδίνο
Στην εκδήλωση Rebrain Greece που πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο συμμετείχαν 26 ηγέτιδες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας

Επίδομα παιδιού: Ανοίγει στις 31 Μαρτίου η πλατφόρμα – Δικαιούχοι και προϋποθέσεις
Η πλατφόρμα για το επίδομα παιδιού θα παραμείνει ανοικτή και θα δέχεται νέες αιτήσεις έως τις 30 Απριλίου 2025 και ώρα 18.00

Σε έξι μήνες αλλάζουν χέρια ΜΙΝΙΟΝ και Πύργος του Πειραιά – Οι διεκδικητές
Σε νέους ιδιοκτήτες ΜΙΝΙΟΝ και Πύργος του Πειραιά – Με ποιους μιλάει η Dimand και πώς έχει αλλάξει η «δεξαμενή» των επενδυτών - Ποια είναι η πολυεθνική που «μπήκε» στο εμβληματικό κτίριο του Πειραιά