
Εξατομικευμένη αγοραστική εμπειρία επιθυμούν πάνω από έξι στους δέκα καταναλωτές, επιλέγοντας μάλιστα το 1/3 από αυτούς έναν συνδυασμό αγορών από τα καταστήματα αλλά και ηλεκτρονικά, με τις νεότερες ηλικίες να είναι πιο ανοικτές στην εισαγωγή της τεχνολογίας στη διαδικασία των αγορών τους τόσο σε φυσικά όσο και σε ηλεκτρονικά καταστήματα.
Οι αλλαγές που φέρνουν τα τεχνολογικά επιτεύγματα, όπως για παράδειγμα η τεχνητή νοημοσύνη, οδηγούν και σε αναμόρφωση το εμπόριο και δεν αποκλείεται σύντομα ένα ρομπότ να «σετάρει» τα ρούχα για λογαριασμό ενός καταναλωτή ή να επιλέγει το κρασί που θα αγοράσει για το δείπνο.
Ο χάρτης των online αγορών – Εννέα στους 10 Έλληνες στο διαδίκτυο
Ερευνα της εταιρείας Klarna, η οποία παρέχει υπηρεσίες πληρωμών και αγορών με την υποστήριξη της τεχνητής νοημοσύνης και αφορά το μέλλον των αγορών, έδειξε πώς εξελίσσονται οι καταναλωτικές προτιμήσεις και συμπεριφορές στο πλαίσιο των αγορών και πληρωμών και πώς αναμένουν οι καταναλωτές να επηρεαστεί η αγοραστική εμπειρία τους από τις τεχνολογικές εξελίξεις τα επόμενα χρόνια.
Οι γενιές των καταναλωτών που έλαβαν μέρος στην έρευνα είναι οι Gen Z (18-26 ετών), οι Millennials (27-42 ετών), οι Gen Χ (43-57 ετών) και οι Baby Boomers (58-77 ετών) με τις νεότερες ηλικιακά ομάδες να είναι πιο ανοιχτές στις προκλήσεις της τεχνολογίας και την εισαγωγή της στην καθημερινότητα.

Τα αποτελέσματα δείχνουν τις προβλέψεις των καταναλωτών αυτών και συγκεκριμένα ότι η μεγαλύτερη εξατομίκευση των υπηρεσιών από την πλευρά των επιχειρήσεων προς τους καταναλωτές θα είναι η κορυφαία απαίτηση αφού το 65% των καταναλωτών επιθυμεί η αγοραστική εμπειρία να γίνει πιο προσωποποιημένη στο μέλλον με το 36% να συνδυάζει για τις αγορές του τόσο τα παραδοσιακά όσο και τα ηλεκτρονικά καταστήματα.
Οι αλλαγές στις συνήθειες των καταναλωτών που φέρνει στο λιανεμπόριο η τεχνολογία είναι εμφανείς, καθώς αν και ο ένας στους δύο πιστεύει ότι θα συνεχίζει να δοκιμάζει ρούχα με τον ίδιο τρόπο όπως σήμερα, το 48% δηλώνει παράλληλα ότι θέλει στο μέλλον να χρησιμοποιήσει εικονικά δοκιμαστήρια, το 28% την Επαυξημένη Πραγματικότητα και το 23% θα βασιστεί στην Τεχνητή Νοημοσύνη για να επιλέξει τα ρούχα που ταιριάζουν καλύτερα στον σωματότυπο και το προσωπικό του στυλ.
Παράλληλα μια νέα «απαίτηση» που φαίνεται να γεννιέται είναι και οι ρομποτικοί σύμβουλοι μόδας και εικονικοί προσωπικοί βοηθοί αγορών, με το 59% των καταναλωτών να δηλώνουν «ανοιχτοί» στην παρουσία ρομπότ εντός των καταστημάτων, τα οποία θα τους προσεγγίζουν για να πάρουν τα μέτρα τους και να τους προτείνουν στυλ και είδη που τους ταιριάζουν.
Την ίδια ώρα, όπως όλα δείχνουν, η Επαυξημένη Πραγματικότητα θα αναβαθμίσει την αγοραστική εμπειρία στα καταστήματα στο μέλλον με το 37% να πιστεύει ότι η τεχνολογία αυτή τελικά θα κυριαρχήσει σε όλα τα λιανεμπορικά καταστήματα.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ


Latest News
![Χρυσές λίρες: Φρενίτιδα χωρίς τέλος – Πόσες πούλησαν και αγόρασαν οι Έλληνες [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/xrises-lires-600x300.jpg)
Φρενίτιδα χωρίς τέλος - Πόσες λίρες πούλησαν και αγόρασαν οι Έλληνες [πίνακες]
Οι κλυδωνισμοί από τον «τυφώνα» των δασμών - Οι Ελληνες πουλάνε τις λίρες τους ενώ ο χρυσός καλπάζει

Επιδόματα: Ποιες πληρωμές θα γίνουν από 22 έως 25 Απριλίου
Το χρονοδιάγραμμα ΕΦΚΑ - ΔΥΠΑ - Ποιοι πάνε ταμείο την ερχόμενη εβδομάδα

Ξεκινά το «παζάρι» για τις νέες φοροελαφρύνσεις - Η ημερομηνία κλειδί και τα σενάρια
Δασμοί και έξτρα έσοδα από φοροδιαφυγή ορίζουν τον δημοσιονομικό χώρο για νέες φοροελαφρύνσεις

Πότε θα καταβληθούν οι συντάξεις - – Όλες οι ημερομηνίες ανά ταμείο
Οι ημερομηνίες πληρωμής για τις συντάξεις ακολουθούν τον κανόνα του διαχωρισμού μεταξύ Μισθωτών και Μη Μισθωτών

Μεγάλη η απήχηση των Youth Pass στους νέους - Πόσοι έλαβαν 150 ευρώ
Το Youth Pass μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την πραγματοποίηση αγορών ή τη λήψη υπηρεσιών από επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς του πολιτισμού, του τουρισμού και των μεταφορών

Ποια ελληνικά προϊόντα χτυπούν οι δασμοί Τραμπ - Πώς επηρεάζονται οι τιμές
Η κλιμάκωση του εμπορικού πολέμου όπως εξελίσσεται αναμένεται να διαταράξει τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού απειλώντας την ανθεκτικότητα των οικονομιών

Η επόμενη μέρα για το ελληνικό χρέος - Τι φέρνει η αποπληρωμή των δανείων του Μνημονίου
Το δημόσιο χρέος της Ελλάδας, που είναι σήμερα το υψηλότερο στην ευρωζώνη, αναμένεται να «πέσει» κοντά στο 135% του ΑΕΠ μέχρι το 2027

Η ανάγκη για επαναβιομηχάνιση της Ελλάδας - Τι λένε κορυφαίοι Έλληνες επιχειρηματίες
Μονόδρομο αποτελεί η επαναβιομηχανοποίηση της χώρας και η ενίσχυση της παραγωγικότητας και της εξωστρέφειας της ελληνικής οικονομίας
![Επιχειρήσεις: Με τι επιτόκιο δανείζονται – Πώς θα ξεκλειδώσει περισσότερη ρευστότητα [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/daneia-trapezes-768x432-1-600x338.jpg)
Με τι επιτόκιο δανείζονται οι ελληνικές επιχειρήσεις - Πώς θα ξεκλειδώσει περισσότερη ρευστότητα [γράφημα]
Η υποχώρηση των επιτοκίων δημιουργεί αυξημένες ευκαιρίες για τις τράπεζες

Πού βρίσκει... πόρτα το Σπίτι μου 2 - Η κούρσα για την χρηματοδότηση
Μεγάλο ενδιαφέρον για τη δεύτερη φάση του προγράμματος Σπίτι μου 2