Πρόκειται για τη μεγαλύτερη άσκηση του ΝΑΤΟ στους αιθέρες από τη σύσταση της Βορειοατλαντικής Συμμαχίας. Ξεκινά στον γερμανικό εναέριο χώρο τη Δευέρα 12 Ιουνίου. Για δεκαπέντε ημέρες, 25 κράτη-μέλη της Βορειοατλαντικής Συμμαχίας θα προχωρήσουν στην άσκηση με την ονομασία Air Defender 23. Πρόκειται για την ανάπτυξη περισσότερων από 250 στρατιωτικών αεροσκαφών πάνω από τον γερμανικό εναέριο χώρο και θα περιλαμβάνει από μεταγωγικά μέχρι μαχητικά αεροσκάφη. Η άσκηση θα έχει όμως συνέπειες και για την πολιτική εναέρια κυκλοφορία στη Γερμανία.

Τα πολιτικά αεροσκάφη δεν θα πετούν σε περιοχές που βρίσκονται στο οπτικό πεδίο των στρατιωτικών πιλότων. Παρόλα αυτά, η  στρατιωτική άσκηση “Air Defender” θα έχει φυσικά τεράστιο αντίκτυπο στο σχεδιασμό πτήσεων των πολιτικών αεροσκαφών, δηλώνει ο επικεφαλής του συνδικάτου ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας GdF, Ματίας Μάας.

Μαζί με την άσκηση ξεκινούν και οι καλοκαιρινές διακοπές

Εξαιτίας του πολέμου στην Ουκρανία γίνεται πάντως κατανοητή η αναγκαιότητα της άσκησης, διαβεβαιώνει εκπρόσωπος της γερμανικής ένωσης αεροπορικών μεταφορών. Ωστόσο οι αεροπορικές εταιρείες αλλά και οι επιβάτες θέλουν να γνωρίζουν εγκαίρως τι θα πρέπει κάνουν και πώς να προετοιμαστούν. Πρόκειται άλλωστε για τις πρώτες εβδομάδες του καλοκαιριού με ιδιαίτερα έντονη  κινητικότητα στα αεροδρόμια.

Η Lufthansa για παράδειγμα, εξετάζει τις επιπτώσεις και προσπαθεί να διατηρήσει, σύμφωνα με εκπροσωπό της, τις υπηρεσίες της όσο το δυνατόν πιο σταθερές και αξιόπιστες. Οι εκπαιδευτικές πτήσεις θα πραγματοποιηθούν σε τρεις στενά καθορισμένους εναέριους χώρους, οι οποίοι θα χρησιμοποιούνται εναλλάξ τις καθημερινές.

Αναμένονται έως και 50.000 λεπτά καθυστέρησης ανά ημέρα άσκησης, σύμφωνα με σενάρια που έχει εκπονήσει ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια των Πτήσεων Eurocontrol. Αυτό σημαίνει ότι μέχρι 100 αεροσκάφη θα μπορούσαν να να μην φτάσουν στον προορισμό τους σε πτήσεις που είναι προγραμματισμένες για νυχτερινές ώρες, με δυσάρεστες συνέπειες για τους επιβάτες και τις εταιρείες των οποίων τα αεροσκάφη δεν θα μπορούσαν να απογειωθούν εγκαίρως το πρωί. Πρόκειται πάντως για εκτιμήσεις.

Επιπρόσθετα μέτρα

Οι ομοσπονδιακοί υπουργοί Άμυνας και Μεταφορών ζήτησαν ωστόσο από τα κρατίδια να χαλαρώσουν τους περιορισμούς νυχτερινών πτήσεων στα αεροδρόμια έτσι ώστε τα επιβατικά αεροσκάφη που έχουν καθυστερήσει, να μπορούν να προσγειωθούν και αργά τη νύχτα. Μέχρι στιγμής, η Βάδη-Βυρτεμβέργη, το Αμβούργο, το Ντίσελντορφ αλλά και η Φρανκφούρτη θα δώσουν παράταση στη νυχτερινή λειτουργία των αεροδρομίων.

Μεγαλύτερα αεροδρόμια χωρίς απαγόρευση νυχτερινών πτήσεων υπάρχουν μόνο στην Κολωνία, τη Λειψία και τη Νυρεμβέργη. Οι ασκήσεις του ΝΑΤΟ έχουν προγραμματιστεί να γίνουν πάνω από το Μεκλεμβούργο-Δυτική Πομερανία και τη Βαλτική Θάλασσα από τις 10:00  έως τις 14:00. Το νότιο τμήμα εκπαίδευσης εκτείνεται από το Λέχφελντ στη Βαυαρία έως τη Ρηνανία-Παλατινάτο και θα χρησιμοποιείται από τις 13:00 έως τις 17:00 και πάνω από τη Βόρεια Θάλασσα, οι ασκήσεις θα γίνονται από τις 16:00 έως τις 20:00.

Τυχεροί θα είναι οι επιβάτες των πολιτικών πτήσεων που θα προσγειώνονται ή απογειώνονται νωρίς το πρωί. Η εταιρεία αναλύσεων A3M με έδρα το Τύμπιγκεν αναμένει τα μεγαλύτερα προβλήματα στα αεροδρόμια της Φρανκφούρτης.

Τέλος, αν και οι γνώμες διίστανται για το εάν θα υπάρξουν μεγάλες καθυστερήσεις, ένας έμπειρος ελεγκτής αναφέρει πως πάντα όταν γίνονται μεγάλες στρατιωτικές ασκήσεις επηρεάζονται με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο και οι πολιτικές πτήσεις.

Deutsche Welle 

Κρίστιαν Έμπνερ, dpa

Επιμέλεια: Μαρία Ρηγούτσου

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επικαιρότητα