
Μια νέα έρευνα του Kaspersky Safe Kids αποκάλυψε τα ενδιαφέροντα των παιδιών με τις περισσότερες προβολές μεταξύ Μαΐου 2022 και Απριλίου 2023. Το Miraculous: Tales of Ladybug & Cat Noir και το MSA previously My Story Animated έγιναν τα πιο δημοφιλή κινούμενα σχέδια που παρακολουθήθηκαν στο διαδίκτυο. Το τραγούδι με τις περισσότερες αναζητήσεις μεταξύ των παιδιών στο YouTube ήταν το «Baby Shark», ενώ οι πιο δημοφιλείς gaming bloggers ήταν οι Aphmau, Dream και Technoblade.
Τα παιδιά στις μέρες μας πιάνουν ηλεκτρονικές συσκευές στα χέρια τους από μικρή ηλικία και αρχίζουν από νωρίς να περιηγούνται στον κυβερνοχώρο. Εκεί, μπορούν να εξερευνήσουν τον κόσμο, να κάνουν φίλους, να παίξουν παιχνίδια και να μάθουν. Η Kaspersky εξέτασε τις διαδικτυακές αναζητήσεις των παιδιών για να καταλάβει τι τα ενθουσίασε και ποια ήταν τα ενδιαφέροντά τους τον περασμένο χρόνο. Η νέα ανάλυση βασίζεται σε ανώνυμα δεδομένα – αναζητήσεις στο διαδίκτυο, οι πιο δημοφιλείς εφαρμογές Android και οι κατηγορίες ιστότοπων που ζητήθηκαν – που παρέχονται εθελοντικά από χρήστες του Kaspersky Safe Kids.
Πώς θα προστατέψετε τα προσωπικά δεδομένα σας στο διαδίκτυο – Οι 5 κινήσεις
Κατά τη διάρκεια του διαστήματος Μάιος 2022 – Απρίλιος 2023, οι πιο δημοφιλείς εφαρμογές στο Android περιλάμβαναν το YouTube (33%), το TikTok (18%) και το WhatsApp (18%). Το Roblox κατέλαβε την τέταρτη θέση (7%). Στα Windows, οι πιο δημοφιλείς εφαρμογές ήταν το Google Chrome (46%), το Microsoft Edge (13%) και η αγαπημένη εφαρμογή επικοινωνίας των παιδιών, το Discord (10%).
Το YouTube
Όσο για το YouTube, τα παιδιά έψαχναν κυρίως για κανάλια και bloggers που ανεβάζουν ψυχαγωγικό περιεχόμενο, προκλήσεις ή κανάλια lifestyle (19%), για παράδειγμα. Τα κινούμενα σχέδια, οι τηλεοπτικές εκπομπές και τα anime (17%) ήταν το επόμενο πιο δημοφιλές θέμα. Την τρίτη θέση κατέλαβαν μουσικοί ερμηνευτές (15,7%). Οι game bloggers αντιπροσώπευαν το 15,5% των αναζητήσεων και το περιεχόμενο gaming το 10%.
Οι MrBeast και SSSniperWolf ήταν πρώτοι στις τάσεις μεταξύ των bloggers και των καναλιών.
Μεταξύ των κινουμένων σχεδίων (46%), τα παιδιά έψαχναν συχνότερα για το Miraculous: Tales of Ladybug & Cat Noir σεζόν 5, και το MSA previously My Story Animated. Οι Chainsaw Man, Demon Slayer και One Piece βρέθηκαν στην κορυφή των αναζητήσεων για anime (16%). Και οι πιο αγαπημένες ταινίες μεταξύ των παιδιών ήταν το Super Mario Bros. Movie, Black Panther: Wakanda Forever, Rock Dog 3: Battle the Beat.
Το «Baby Shark» ήταν το τραγούδι με τη μεγαλύτερη ζήτηση μεταξύ των παιδιών. Όσον αφορά τις μουσικές προτιμήσεις, ηγέτες ήταν τα κορεάτικα pop συγκροτήματα BLACKPINK και BTS, η ραπ, και ο Πορτορικανός καλλιτέχνης Bad Bunny.
Οι Aphmau, Dream και Technoblade ήταν οι κορυφαίες τάσεις αναζήτησης για gaming bloggers κατά αριθμό αιτημάτων στη διάρκεια της περιόδου αναφοράς. Τα αγαπημένα παιχνίδια των παιδιών εκτός από το Roblox και το Minecraft ήταν τα Brawl Stars, Fortnite, Genshin Impact και Stumble Guys.
Άλλες δημοφιλείς τάσεις περιλαμβάνουν αναζητήσεις που σχετίζονται με το Gacha Life. Αυτό περιλαμβάνει βίντεο από το παιχνίδι, TikTok, μίνι ταινίες και άλλα.
Τα memes
Όσον αφορά τα memes, τον τελευταίο χρόνο τα «beluga», «skibidi bop», «gigachad» και «countryhumans» ήταν τα πιο δημοφιλή μεταξύ των παιδιών. Τα βίντεο ASMR ήταν επίσης πολύ δημοφιλή, με τους ήχους «Asmr eating» και «Αsmr makeup» να είναι οι ήχοι που αναζητήθηκαν περισσότερο.
Οι αναζητήσεις στην Ελλάδα
Όσον αφορά τις αναζητήσεις των παιδιών στην Ελλάδα, το YouTube ήταν η Android εφαρμογή με το υψηλότερο ποσοστό χρήσης (31,60%), με το TikTok (23,39%) και το Instagram (15,21%) να ακολουθούν. Παράλληλα, το Google Chrome αποτέλεσε την Windows εφαρμογή που χρησιμοποιήθηκε περισσότερο (42,19%), ενώ το Microsoft Edge βρέθηκε στη δεύτερη θέση (10,72%) και το Firefox στην τρίτη (9,72%).
Οι κατηγορίες αναζήτησης στις Android εφαρμογές αφορούσαν κυρίως την αλληλεπίδραση και την επικοινωνία με άλλους χρήστες (32,11%) και την αναζήτηση μουσικής, βίντεο και λογισμικού (30,96%), ενώ στην τρίτη θέση βρέθηκε η αναζήτηση περιεχομένου για ενήλικες (9,70%). Αντίστοιχη είναι η εικόνα αναφορικά με τις αναζητήσεις στις εφαρμογές Windows, με την πρώτη θέση να αφορά αναζήτηση λογισμικού και οπτικοακουστικού υλικού (43,65%), η δεύτερη υπηρεσίες επικοινωνίας (31,38%), ενώ στην τρίτη θέση βρίσκονται και πάλι οι αναζητήσεις που αφορούν περιεχόμενο ενηλίκων (6,00%).
Για να διασφαλιστεί ότι τα παιδιά θα έχουν μια θετική διαδικτυακή εμπειρία, η Kaspersky συνιστά στους γονείς τα ακόλουθα:
• Συμμετέχετε στις διαδικτυακές δραστηριότητες των παιδιών σας από μικρή ηλικία, έτσι ώστε αυτός να είναι ο καθιερωμένος κανόνας και στη συνέχεια να μπορείτε να τα καθοδηγείτε σχετικά με πρακτικές ασφάλειας στο διαδίκτυο.
• Εξετάστε το ενδεχόμενο λήψης εφαρμογών γονικού ελέγχου και συζήτησης αυτού του θέματος με το παιδί σας για να εξηγήσετε πώς λειτουργούν τέτοιες εφαρμογές και γιατί χρειάζονται για να παραμείνουν ασφαλείς στο διαδίκτυο.
• Κάντε τις συνομιλίες για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο πιο ευχάριστες και ενδιαφέρουσες συζητώντας το θέμα με το παιδί σας μέσω παιχνιδιών και άλλων διασκεδαστικών μορφών.
• Αφιερώστε περισσότερο χρόνο στην επικοινωνία με τα παιδιά σας σχετικά με τα μέτρα ασφαλείας στο διαδίκτυο. Προσπαθήστε να δώσετε προσοχή στις δικές σας συνήθειες. Χρησιμοποιείτε το smartphone σας όταν τρώτε ή συνομιλείτε; Δείτε αν υπάρχουν μοτίβα των παιδιών σας που μιμούνται τις συνήθειες σας; Αντιδρούν με διαφορετικό τρόπο όταν αφήνετε το τηλέφωνό σας μακριά;
• Ζητήστε από το παιδί σας να μην συμφωνήσει με καμία ρύθμιση απορρήτου από μόνο του και να ζητήσει τη βοήθειά σας. Οι ενήλικες θα πρέπει να αποκτήσουν τη συνήθεια να διαβάζουν όλες τις συμφωνίες απορρήτου.


Latest News

Worldline: Το μέλλον των ψηφιακών πληρωμών είναι ανθρώπινο και προσωποποιημένο
«Το μέλλον των πληρωμών δεν είναι απλώς ψηφιακό. Είναι έξυπνο, ανθρώπινο και εξατομικευμένο» επισήμανε ο κ. Κιτιξής, Country Head and Managing Director της Worldline

Στο στόχαστρο ξανά η Google - Η νέα δίκη για μονοπωλιακές πρακτικές
Η απόφαση επιτρέπει στις ΗΠΑ να υποστηρίξουν ότι η Google πρέπει να πουλήσει διαφημιστικά εργαλεία

Η SpaceX του Μασκ κοντά στο να αναλάβει την κατασκευή της πυραυλικής ασπίδας Golden Dome του Τραμπ
Η SpaceX έχει προτείνει να καθιερώσει τον ρόλο της στο «Golden Dome» ως «συνδρομητική υπηρεσία»

Τέλος στις κριτικές και βαθμολογήσεις για σχολεία στο Google maps
Η Google διευκρινίζει ότι αυτό το μέτρο θα εφαρμοστεί σε «σχολεία γενικής εκπαίδευσης» παγκοσμίως

Η Nvidia κράτησε στο... σκοτάδι τους Κινέζους πελάτες της - Τι αποκαλύπτει το Reuters
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters η Nvidia ενώ γνώριζε τους νέους περιορισμούς εξαγωγών της Ουάσιγκτον δεν ενημέρωσε εγκαίρως τους Κινέζους πελάτες της

Αντιμέτωπη με νέα αγωγή στη Βρετανία η Google - Πιθανές αποζημιώσεις 5 δισ. λιρών
Η μήνυση ασκείται για λογαριασμό όλων των οργανισμών που εδρεύουν στη Βρετανία και που χρησιμοποίησαν τις υπηρεσίες διαφήμισης αναζήτησης της Google από την 1η Ιανουαρίου 2011

Η Δικαιοσύνη αναβαθμίζεται ψηφιακά με συστήματα AI
Μέχρι σήμερα, η μετάφραση εκατοντάδων, αν όχι χιλιάδων, σελίδων και η αναζήτηση διαθέσιμων μεταφραστών και διερμηνέων, ειδικά σε κάποιες γλώσσες, προκαλεί σημαντικές καθυστερήσεις

Ξεκινά η υλοποίηση του ελληνικού εργοστασίου τεχνητής νοημοσύνης
Το AI Factory «Pharos» είναι ένα από τα πρώτα δεκατρία «εργοστάσια» Τεχνητής Νοημοσύνης στην Ευρώπη

Συνεργασία ψηφιακής διασύνδεσης στην Νοτιοανατολική Μεσόγειο Digital Realty - Space Hellas
Η συνεργασία Digital Realty - Space Hellas ενισχύει περαιτέρω το δίκτυο της δεύτερης και αναδεικνύει την Κρήτη σε κομβικό σημείο διασύνδεσης στην Νοτιοανατολική Μεσόγειο

Η Nvidia θα «χάσει» 5,5 δισ. καθώς οι ΗΠΑ περιορίζουν τις πωλήσεις chip στην Κίνα
Η Nvidia ανακοίνωσε ότι οι ΗΠΑ έχουν ξεκαθαρίσει ότι οι νέοι περιορισμοί είναι απαραίτητοι για την αντιμετώπιση του κινδύνου χρήσης τσιπ H20 σε «έναν υπερυπολογιστή στην Κίνα»