
Σε νέα αύξηση των τελών για τα εμπορικά πλοία που θα διασχίζουν τα Στενά του Βοσπόρου και των Δαρδανελλίων, κατά 8%, προχωρά η Τουρκία από την 1η Ιουλίου.
Όπως δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Αμπντουλκαντίρ Ουράλογλου: «Από το 1983 έως τις 7 Οκτωβρίου 2022 χρεώνονταν 0,8063 δολάρια ανά καθαρό τόνο για τα ξένα πλοία που περνούσαν από τα Στενά. Έπειτα από 39 χρόνια, στις 7 Οκτωβρίου 2022, με προεδρική απόφαση αυξήσαμε τα καθαρά τέλη στα 4,08 δολάρια. Από την 1η Ιουλίου το τιμολόγιο θα είναι 4,42 δολάρια ανά τόνο».
«Μπαίνει στις ράγες» η παράκαμψη των Στενών του Βοσπόρου
Εισροή συναλλάγματος
Αυτό σημαίνει ότι ένα πλοίο 10.000 τόνων θα πρέπει να πληρώσει 17.760 δολάρια ΗΠΑ από τον επόμενο μήνα, σε σύγκριση με τον παλαιό τιμοκατάλογο με τον οποίο πλήρωνε 16.393 δολάρια.
Βασικός στόχος, σύμφωνα με τον Τούρκο υπουργό, είναι η αύξηση της εισροής συναλλάγματος, καθώς τα συναλλαγματικά αποθέματα της Τουρκίας βρέθηκαν στο ναδίρ μετά τις εκλογές της 28ης Μαΐου και συγκεκριμένα σε αρνητικά επίπεδα. Η Κεντρική Τράπεζα, όπως και οι ελεγχόμενες από την κυβέρνηση κρατικές τράπεζες προώθησαν στην αγορά όλα τα συναλλαγματικά τους αποθέματα, προκειμένου να συγκρατήσουν υπερτιμημένη με τεχνητά μέσα την τουρκική λίρα για προφανείς προεκλογικούς λόγους.
Σε ανακοίνωσή της η ΕΕΝΜΑ το περασμένο έτος ανέφερε ότι «η υπέρμετρη αύξηση, που αγγίζει το 400% από τις 07.10.2022 στα τέλη διέλευσης πλοίων από τον Βόσπορο, αυτονόητα δημιουργεί τεράστια προβλήματα διαχείρισης στα ήδη ναυλωμένα και συμφωνημένα ναύλα αλλά και στα υπό ναύλωση πλοία και ειδικά στα πλοία της shortsea ναυτιλίας, που πραγματοποιούν ιδιαίτερα συχνές διελεύσεις».
Βάσει της Συνθήκης του Μοντρέ του 1936, η Τουρκία χρεώνει τέλη φάρων, διάσωσης και ιατρικής περίθαλψης.


Latest News

Τα σχέδια της Κίνας για να καταστεί παγκόσμιος ναυτιλιακός κόμβος
Έμφαση και στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Στυλιανίδης: Στο 1,68 δισ. ευρώ τα κοινοτικά κονδύλια για ακτοπλοΐα και υποδομές
Τα κοινοτικά κονδύλια που εξασφάλισε η Ελλάδα θα κατευθυνθούν για την ενίσχυση κρίσιμων δράσεων για την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές και την ναυτική εκπαίδευση

Στο στόχαστρο, η ναυτιλιακή υπεροπλία του Πεκίνου
Μέτρα από τις ΗΠΑ για τα κινεζικής πλοιοκτησίας πλοία που αφορούν όλες τις εταιρείες έστω και εάν έχουν ένα πλοίο κατασκευασμένο στην Κίνα

Η στρατηγική σημασία της ναυτιλίας σε εκδήλωση της ΕΕΕ στις Βρυξέλλες
Εκδήλωση με τίτλο «Shipping anchors the EU’s Future» διοργανώνει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και κεντρικό ομιλητή τον Σαρλ Μισέλ