Σε νέα αύξηση των τελών για τα εμπορικά πλοία που θα διασχίζουν τα Στενά του Βοσπόρου και των Δαρδανελλίων, κατά 8%, προχωρά η Τουρκία από την 1η Ιουλίου.
Όπως δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Αμπντουλκαντίρ Ουράλογλου: «Από το 1983 έως τις 7 Οκτωβρίου 2022 χρεώνονταν 0,8063 δολάρια ανά καθαρό τόνο για τα ξένα πλοία που περνούσαν από τα Στενά. Έπειτα από 39 χρόνια, στις 7 Οκτωβρίου 2022, με προεδρική απόφαση αυξήσαμε τα καθαρά τέλη στα 4,08 δολάρια. Από την 1η Ιουλίου το τιμολόγιο θα είναι 4,42 δολάρια ανά τόνο».
«Μπαίνει στις ράγες» η παράκαμψη των Στενών του Βοσπόρου
Εισροή συναλλάγματος
Αυτό σημαίνει ότι ένα πλοίο 10.000 τόνων θα πρέπει να πληρώσει 17.760 δολάρια ΗΠΑ από τον επόμενο μήνα, σε σύγκριση με τον παλαιό τιμοκατάλογο με τον οποίο πλήρωνε 16.393 δολάρια.
Βασικός στόχος, σύμφωνα με τον Τούρκο υπουργό, είναι η αύξηση της εισροής συναλλάγματος, καθώς τα συναλλαγματικά αποθέματα της Τουρκίας βρέθηκαν στο ναδίρ μετά τις εκλογές της 28ης Μαΐου και συγκεκριμένα σε αρνητικά επίπεδα. Η Κεντρική Τράπεζα, όπως και οι ελεγχόμενες από την κυβέρνηση κρατικές τράπεζες προώθησαν στην αγορά όλα τα συναλλαγματικά τους αποθέματα, προκειμένου να συγκρατήσουν υπερτιμημένη με τεχνητά μέσα την τουρκική λίρα για προφανείς προεκλογικούς λόγους.
Σε ανακοίνωσή της η ΕΕΝΜΑ το περασμένο έτος ανέφερε ότι «η υπέρμετρη αύξηση, που αγγίζει το 400% από τις 07.10.2022 στα τέλη διέλευσης πλοίων από τον Βόσπορο, αυτονόητα δημιουργεί τεράστια προβλήματα διαχείρισης στα ήδη ναυλωμένα και συμφωνημένα ναύλα αλλά και στα υπό ναύλωση πλοία και ειδικά στα πλοία της shortsea ναυτιλίας, που πραγματοποιούν ιδιαίτερα συχνές διελεύσεις».
Βάσει της Συνθήκης του Μοντρέ του 1936, η Τουρκία χρεώνει τέλη φάρων, διάσωσης και ιατρικής περίθαλψης.
Latest News
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς
Στη «λίστα κυρώσεων» των ΗΠΑ η Cosco - Τι απαντούν οι Κινέζοι
Τι θα σημάνει για τα δεξαμενόπλοια και τους ναύλους η ένταξη της Cosco στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ για τις σχέσεις με τον κινεζικο στρατό
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Οι προτεραιότητες και οι στόχοι του υπουργείου Ναυτιλίας
Σε μια περίοδο που χαρακτηρίζεται από σημαντικές προκλήσεις και δύσκολες γεωπολιτικές συγκυρίες, η ελληνική ναυτιλία παραμένει η ραχοκοκαλιά του διεθνούς εμπορίου
Οι νέες προκλήσεις για την ελληνική ναυτιλία
Η «πράσινη μετάβαση», οι επενδυτικές ανάγκες και η υιοθέτηση ρεαλιστικών λύσεων για τη βιωσιμότητα στην ελληνική και διεθνή ναυτιλία