Η Google τίθεται στο στόχαστρο της ΕΕ η οποία ετοιμάζει να της απευθύνει επίσημη καταγγελία βάσει της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας της. Σύμφωνα με το Bloomberg, αυτή η εξέλιξη θα μπορούσε να οδηγήσει σε τεράστια νέα πρόστιμα και να χτυπήσει την καρδιά της ψηφιακής διαφημιστικής (ad-tech) πολιτικής της από όπου ο αμερικανικός τεχνολογικός κολοσσός αντλεί το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων του.
Η λεγόμενη κοινοποίηση αιτιάσεων, που θα ανακοινωθεί την Τετάρτη, θα σηματοδοτήσει μια περαιτέρω κλιμάκωση στη μακροχρόνια αντιπαράθεση των δύο μερών που έχει ήδη οδηγήσει σε μια τριάδα κυρώσεων της ΕΕ συνολικού ύψους άνω των 8 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Twitter: Αρνείται να πληρώσει τη Google για τις υπηρεσίες cloud
Τα νέα πρόστιμα θα στοχεύουν στον πυρήνα του επιχειρηματικού μοντέλου διαφήμισης της Alphabet, σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν το θέμα και που μίλησαν στο Bloomberg υπό τον όρο της ανωνυμίας. O επιχειρηματικός διαφημιστικός κλάδος της Google είναι μακράν η πιο επιτυχημένη της δραστηριότητα, καθώς αντιπροσωπεύει περίπου το 80% των ετήσιων εσόδων της. Το 2022, είχε διαφημιστικές πωλήσεις περίπου 225 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η νέα καταγγελία είναι η πιο σημαντική στην πενταετή θητεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με τη σημερινή της σύνθεση.
Σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ, τα πρόστιμα για παραβιάσεις της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας μπορούν να φτάσουν έως και το 10% των παγκόσμιων πωλήσεων – αν και οι κυρώσεις σπάνια φτάνουν σε αυτό το επίπεδο και οι εταιρείες έχουν το δικαίωμα να υπερασπιστούν τον εαυτό τους πριν και μετά την επιβολή προστίμου.
Η Google κατέχει εδώ και καιρό μια σημαντική θέση στα δεδομένα που είναι σε θέση να συλλέγει, επιτρέποντας στους διαφημιστές να οργανώνουν στοχευμένες διαφημιστικές καμπάνιες, αλλά και να πουλά διαφημιστικό χώρο.
Στο στόχαστρο της ΕΕ από το 2021
Η Ευρωπαϊκή Ένωση ξεκίνησε για πρώτη φορά έρευνα σχετικά με τις πρακτικές στο πεδίο των ψηφιακών διαφημίσεων της Google το 2021. Η έρευνα της Επιτροπής εξετάζει πώς η εταιρεία μπορεί να παρεμπόδισε την πρόσβαση των αντιπάλων της σε δεδομένα χρηστών για διαδικτυακή διαφήμιση, καθώς και πώς μπορεί να έχει ασφαλισμένα δεδομένα για δική της χρήση.
Η συμφωνία της Google με τη Meta Platforms ως μέρος ενός προγράμματος ανοικτής υποβολής προσφορών ήταν αρχικά μέρος της έρευνας, αλλά αποσύρθηκε στα τέλη του 2022.
Η Αρχή Ανταγωνισμού του Ηνωμένου Βασιλείου διερευνά επίσης τις πρακτικές στην ψηφιακή διαφήμιση της Google, ενώ μια δίκη κατά της συμπεριφοράς της εταιρείας βρίσκεται σε εξέλιξη στις ΗΠΑ.
Ταυτόχρονα, η Google συνεχίζει να δίνει δικαστική μάχη ενάντια στα αντιμονοπωλιακά πρόστιμα της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένου ενός προστίμου 4,34 δισεκατομμυρίων ευρώ για το πώς “τρέχει” το λειτουργικό της σύστημα Android για κινητά.
Οι δικαστές της ΕΕ πέρυσι μείωσαν αυτό το πρόστιμο σε 4,125 δισεκατομμύρια ευρώ, αλλά η Google αμφισβητεί την υπόθεση στο ανώτατο δικαστήριο της Ένωσης
Latest News
Facebook: Το ψεύτικο «μήνυμα απενεργοποίησης λογαριασμού» – Τι πρέπει να κάνετε
Έρχεται μήνυμα από φίλους για απενεργοποίηση λογαριασμού του Facebook
Νέο μπλόκο ΗΠΑ στις εξαγωγές μικροτσίπ και τεχνολογίας ΑΙ
Στόχος των νέων περιορισμών είναι οι Ηνωμένες Πολιτείες να διατηρήσουν την κυρίαρχη θέση τους στην τεχνητή νοημοσύνη
Meta και Amazon «κόβουν» τα προγράμματα συμπερίληψης – Νέα συνάντηση Τραμπ και Ζάκερμπεργκ
Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ συνεχίζει την επίθεση φιλίας στον Τραμπ καθώς οι αμερικανικές επιχειρήσεις προετοιμάζονται για ισχυροποίηση των συντηρητικών φωνών.
Οι Κινέζοι ανταγωνιστές «ροκανίζουν» το μερίδιο αγοράς των iPhone της Apple - Ο ρόλος της AI
Το iPhone υποχώρησε κατά μία μονάδα στο 18% του μεριδίου αγοράς το 2024
Ένας Cosmos γεμάτος ανθρωπόμορφα ρομπότ
Θα μπορούν να κάνουν δουλειές στο σπίτι ή σε χώρους εργασίας όπως τα εργοστάσια
Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ κατακρίνει την Apple για έλλειψη καινοτομίας
O Μαρκ Ζάκερμπεργκ είπε για την Apple, μεταξύ άλλων , πως «Δεν έχουν εφεύρει κάτι σπουδαίο εδώ και καιρό»
Γιατί 1 στους 4 Αμερικάνους αποφεύγουν την Τεχνολογία Tesla
Είναι εξαιρετικά σπάνια η εμπλοκή ενός επιχειρηματία τόσο ανοιχτά στην πολιτική με τρόπο που να οδηγεί σε μποϋκοτάζ της Tesla
Γιατί η Meta έπρεπε να «υποκλιθεί στον Τραμπ» πριν από την ορκωμοσία του
Η Meta έχει πολλά να διακινδυνεύσει, γι' αυτό και επαναπροσδιορίζει τη θέση της ανάλογα με τις πολιτικές εξελίξεις - Τι κάνει τώρα με τον Τραμπ
Η Google αλλάζει τον τρόπο που μαθαίνουμε τις ειδήσεις – Τι είναι η λειτουργία «Daily listen»
Η Google δοκιμάζει μια νέα λειτουργία, με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, που θα αλλάξει για πάντα τον τρόπο ενημέρωσης των χρηστών.
Στη «Silicon Valley» της Ταϊβάν - Εκεί που χτυπά η καρδιά της τεχνολογίας
Το νέο επιστημονικό πάρκο εισφέρει το 6% του ΑΕΠ της Ταϊβάν - Στο Σίντσου έχουν εγκατασταθεί εκατοντάδες τεχνολογικές επιχειρήσεις