Μόνο από απόσταση και πάνω στα πλοία που τους μεταφέρουν θα μπορούν να θαυμάσουν, την μοναδική ομορφιά του Ναυαγίου, στη Ζάκυνθο, οι χιλιάδες τουρίστες που επισκέπτονται την περιοχή, όπως αναφέρει σε απόφαση του ο λιμενάρχης Ζακύνθου, η οποία δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ. Σύμφωνα με την απόφαση, καθορίστηκαν τα ακριβή όρια ασφαλούς προσέγγισης στον όρμο του Ναυαγίου με γνώμονα την προστασία της ανθρώπινης ζωής και τη διαφύλαξη της τάξης-ασφάλειας και κατ’ επέκταση του εν γένει δημοσίου συμφέροντος κατά την διάρκεια της τουριστικής περιόδου.
Ποιο είναι το «κλειδί» για τον μισθό των 1.500 ευρώ – Η δύσκολη απόφαση για τη νέα κυβέρνηση
Ακόμα η απόφαση του λιμενάρχη Ζακύνθου αναφέρει ότι «απαγορεύεται εσωτερικά της νοητής γραμμής η οποία ενώνει τα δύο (02) άκρα (βόρειο και νότιο) του όρμου «Ναυάγιο» Ζακύνθου σύμφωνα με τις υπό (δ) και (ε) σχετικές η αγκυροβόλια κάθε πλωτού μηχανοκίνητου ή μη μηχανοκίνητου μέσου, καθώς και η λήψη θαλασσίου λουτρού» ενώ επίσης επισημαίνεται ότι «η είσοδός τους εντός των ορίων της ασφαλούς θαλάσσιας ζώνης στον όρμο «Ναυάγιο» θα διενεργείται από το βόρειο άκρο του όρμου «Ναυάγιο» Ζακύνθου προς το νότιο άκρο για να εξέλθουν αυτού και ο μέγιστος χρόνος προσέγγισης τους εντός της καθορισθείσας ασφαλούς θαλάσσιας ζώνης από την είσοδο, από τις 08:00 έως 15:30 το μεσημέρι.
Η απόφαση του λιμενάρχη
Αναλυτικά η απόφαση του λιμενάρχη Ζακύνθου:
«Καθορισμός ορίων ασφαλούς θαλάσσιας ζώνης εντός της οποίας επιτρέπεται αποκλειστικά η προσέγγιση κάθε πλωτού μηχανοκίνητου ή μη μηχανοκίνητου μέσου στον Όρμο «Ναυάγιο» Ζακύνθου.
Ο ΛΙΜΕΝΑΡΧΗΣ ΖΑΚΥΝΘΟΥ
Έχοντας υπόψη:
α. Τα άρθρα 9, 14, 188, 295 και 296 του Γενικού Κανονισμού Λιμένα Ζακύνθου (Β’ 330/1978).
β. Το άρθρο 141 του ν.δ. 187/1973 περί Κ.Δ.Ν.Δ. (Α’ 261).
γ. Το άρθρο 68 του ν. 4875/2021 (Α’ 250) όπως ισχύει.
δ. Την υπ’ αρ. 7190/06.04.2023 κοινή απόφαση των
Υπουργών Προστασίας του Πολίτη – Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής – Τουρισμού – Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας «Λήψη μέτρων απαγόρευσης πρόσβασης επισκεπτών στην περιοχή Ναυάγιο Ζακύνθου» (Β’ 2290).
ε. Την υπ’ αρ. 7851/13.04.2023(Β’ 2477) κοινή απόφαση των Υπουργών Προστασίας του Πολίτη- Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής -Τουρισμού – Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας «Τροποποίηση της κοινής απόφασης των Υπουργών Προστασίας του Πολίτη-Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής -Τουρισμού – Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Λήψη μέτρων απαγόρευσης πρόσβασης επισκεπτών στην περιοχή Ναυάγιο Ζακύνθου» (Β’ 2290).
στ. Το από 03-05-2023 πρακτικό σύσκεψης Λ/Χ Ζακύνθου.
ζ. Το υπ’ αρ. 990/02-05-2023 έγγραφο Υ.Κ.Κ.Π.Π. / Οργανισμού Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας.
η. Η Α.Π.: 2132.1/35244/11-05-2023 διαταγή ΥΝΑΝΠ / ΑΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ/ΔΛΑ Β’, με συνημμένο το (ζ) σχετικό.
θ. Το υπ’ αρ. 43224/8363/23-05-2023 έγγραφο ΠΙΝ/Π.Ε. Ζακύνθου / Γρ. Αντιπεριφερειάρχη.
ι. Το υπ’ αρ. 47718/9161/02-06-2023 έγγραφο ΠΙΝ/Π.Ε. Ζακύνθου/Τμήμα Πολιτικής Προστασίας, με συνημμένο «πρακτικό τοποθέτησης σήμανσης στην περιοχή Ναυαγίου Ζακύνθου».
ια. Την εξακολουθούσα ανάγκη λήψης έκτακτων μέτρων με γνώμονα την προστασία της ανθρώπινης ζωής και τη διαφύλαξη της τάξης-ασφάλειας και κατ’ επέκταση του εν γένει δημοσίου συμφέροντος κατά την διάρκεια της τουριστικής περιόδου στον όρμο Ναυάγιο Ζακύνθου.
ιβ. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της απόφασης αυτής δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
Κατ’ εξαίρεση και συμφώνως των υπό ε, ζ, η, θ και ι σχετικών τον καθορισμό ακριβών ορίων ασφαλούς θαλάσσιας ζώνης στον όρμο «Ναυάγιο» Ζακύνθου, που θα περικλείονται μεταξύ των γεωγραφικών θαλάσσιων στιγμάτων ως αυτά εμφαίνονται στο Παράρτημα που συνοδεύει την παρούσα.
Εντός της θαλάσσιας ζώνης παρ 1 της παρούσης επιτρέπεται με αποκλειστική ευθύνη του εκάστου πλοιάρχου ή κυβερνήτη ή χειριστή ή μισθωτή-εκμισθωτή ή προστεθέντα κάθε πλωτού μέσου αντίστοιχα, σε συνδυασμό με τις υφιστάμενες ελικτικές δυνατότητες αυτού και λαμβάνοντας ο ίδιος παράλληλα υπόψη κατά κρίση του, τις πραγματικές επικρατούσες καιρικές συνθήκες (όχι, όμως, απαγορευτικές του απόπλου σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις) ή/και τα φαινόμενα αποθαλασσίας, καθώς και με μέριμνα και ευθύνη του ιδίου ως προς τη διασφάλιση της ασφαλούς και άμεσης απομάκρυνσης του συνόλου των επιβαινόντων τους αποκλειστικά και μόνο η προσέγγιση κάθε πλωτού μηχανοκίνητου ή μη μηχανοκίνητου μέσου ως εξής:
Ι. Η είσοδός τους εντός των ορίων της ασφαλούς θαλάσσιας ζώνης στον όρμο «Ναυάγιο» θα διενεργείται από το βόρειο άκρο του όρμου «Ναυάγιο» Ζακύνθου προς το νότιο άκρο για να εξέλθουν αυτού.
ΙΙ. Ο μέγιστος χρόνος προσέγγισης τους εντός της καθορισθείσας ασφαλούς θαλάσσιας ζώνης από την είσοδο τους στον όρμο «Ναυάγιο» Ζακύνθου θα είναι είκοσι (20) λεπτά της ώρας.
ΙΙΙ. Από ώρα 08:00 έως 15:30 έκαστης ημέρας επιτρέπεται η ταυτόχρονη προσέγγιση συνολικά δεκαπέντε (15) πλωτών μηχανοκίνητων ή μη μηχανοκίνητων μέσων εντός της καθορισθείσας ασφαλούς θαλάσσιας ζώνης του όρμου Ναυαγίου Ζακύνθου, εκ των οποίων τα δέκα (10) θα είναι Ε/Γ-Τ/Ρ και Ε/Π-Τ/Ρ τα δε υπόλοιπα πέντε (05) θα είναι πλοία/σκάφη λοιπών κατηγοριών (ιδιωτικά πλοία/σκάφη αναψυχής, εκμισθούμενα σκάφη/τ/χ αρ. 38 ΓΚΛ – 20 ΓΚΛ) και μη μηχανοκίνητα μέσα».
Latest News
Ομαδικές αγωγές ξενοδόχων κατά της Booking
Το ΔΣ του ΞΕΕ θα εξετάσει τον το ζήτημα για αγωγές μαζί με άλλες ευρωπαϊκές οργανώσεις
Τουριστικός προορισμός το Ιράκ; - Τι απαντούν tour operators
Το Κουρδικό Συμβούλιο Τουρισμού έχει θέσει ακόμη και στόχο να υποδέχεται 20 εκατομμύρια επισκέπτες ετησίως έως το 2030
Πυρ ομαδόν από τον τουρισμό: «Νάρκη» στην επέκταση της σεζόν το τέλος ανθεκτικότητας
Τι λέει στον ΟΤ η πρόεδρος του ΙΤΕΠ για το τέλος ανθεκτικότητας - Ανοδικά και ο Οκτώβριος
«Πέταξε» η επιβατική κίνηση - Ποιο αεροδρόμιο αναδείχθηκε «πρωταθλητής» [πίνακες]
Εντυπωσιακά κινείται η επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια σύμφωνα με τα στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας
Σε Μύκονο και Κάρπαθο οι επόμενες «στάσεις» της Hilton - Το σχέδιο επέκτασης
Οι νέες συμφωνίες franchise σε Ελλάδα, Πορτογαλία και Κροατία υπογραμμίζουν τη δέσμευση της Hilton για περαιτέρω ανάπτυξη στην Ευρωπαϊκή αγορά των resorts.
Έρχονται αυστηρές προδιαγραφές για τα Airbnb - Η ρύθμιση «κλειδί» και η ανατροπή στις μισθώσεις
Οι παρεμβάσεις του σχεδίου νόμου αφορούν στα καταλύματα τύπου Airbnb και όχι τους κοινόχρηστους χώρους
Αντιδρούν οι ξενοδόχοι στο ενδεχόμενο αύξησης στα τέλη παρεπιδημούντων
Οι ξενοδόχοι υπενθυμίζουν σε όλους πως η τουριστική βιομηχανία αποτελεί έναν από τους βασικότερους πυλώνες της οικονομίας της Αττικής
«Κλείδωσε» το ρεκόρ στον τουρισμό - Πόσοι ήρθαν τον Σεπτέμβριο, πόσες ημέρες έμειναν [γραφήματα]
Ο τουρισμός συνεχίζει την εντυπωσιακή του πορεία - Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία του κρατικού προϋπολογισμού για το 2025
Καταγγελία στην Κομισιόν για τα μέτρα θηλιά στο Airbnb
Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους στις ισπανικές αρχές για τα Airbnb
Η ακρίβεια «πλήγωσε» Μύκονο και Σαντορίνη - Απώλειες για καταλύματα και εστίαση
Σαντορίνη και Μύκονος κατέγραψαν απώλειες στον τουρισμό τους καλοκαιρινούς μήνες - Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία