Οι κατασκευαστές σε όλο τον κόσμο αγοράζουν περισσότερα ευρωπαϊκά εργοστάσια παρά την οικονομική ύφεση στην περιοχή, καθώς οι γεωπολιτικές ανησυχίες και οι ανησυχίες της αλυσίδας εφοδιασμού ωθούν τις επιχειρήσεις να φέρουν τις δραστηριότητές τους πιο κοντά στους πελάτες τους.
Σύμφωνα με στοιχεία της Cushman & Wakefield, που παρουσιάζουν οι Financial Times, οι επιχειρήσεις απέκτησαν ή μίσθωσαν 9,6 εκατομμύρια τετραγωνικά πόδια βιομηχανικού χώρου στην περιοχή το 2022, σημειώνοντας αύξηση 29% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Η ανάλυση του μεσίτη εμπορικών ακινήτων καλύπτει συναλλαγές σε εννέα ευρωπαϊκές χώρες, συμπεριλαμβανομένου του Ηνωμένου Βασιλείου, της Γαλλίας και της Γερμανίας.
Ο Tim Crighton, επικεφαλής logistics στην Cushman στην Ευρώπη, είπε ότι πρόσφατα είδε κάποιους από τους πελάτες του να επενδύουν στην ευρωπαϊκή παραγωγή, ώστε να εξαρτώνται λιγότερο από την Κίνα καθώς και από άλλες μακρινές τοποθεσίες.
Τα νέα εργοστάσια τσιπ της Γερμανίας: στοίχημα για το μέλλον ή σπατάλη χρημάτων;
Μαζικές αγορές
Κατασκευαστές από την Ασία μέχρι την Ευρώπη αγόραζαν ευρωπαϊκά εργοστάσια ανταποκρινόμενοι στη ζήτηση πελατών στην ήπειρο, οι οποίοι τις τελευταίες δεκαετίες είχαν αναθέσει την παραγωγή πολλών από τα προϊόντα που αγοράζουν στην Κίνα και σε άλλους κόμβους παραγωγής χαμηλού κόστους.
Η αυξανόμενη ζήτηση για νέα εργοστάσια έρχεται καθώς η συνολική απορρόφηση του ευρωπαϊκού βιομηχανικού χώρου μειώνεται εν μέσω περιορισμού των καταναλωτικών δαπανών, που ώθησε τους λιανοπωλητές και τους ιδιοκτήτες αποθηκών να περικόψουν τις επενδύσεις τους.
Ωστόσο, οι εταιρείες επανεξετάζουν τη στρατηγική τους καθώς βαθαίνουν οι εντάσεις μεταξύ των δυτικών κυβερνήσεων και του Πεκίνου, αλλά και εξαιτίας της σοβαρής διαταραχής στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19.
Η έκθεση της Cushman αναφέρει ότι στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, όπου η εργασία ήταν σχετικά φθηνή παρατηρούνται «σημαντικές επενδύσεις στη μεταποίηση», και φέρνει ως παράδειγμα τα σχέδια της Mercedes-Benz για την κατασκευή του πρώτου εργοστασίου για την κατασκευή ηλεκτρικών φορτηγών στην Πολωνία, καθώς και τα σχέδια της BMW να ενισχύσει την παραγωγή μπαταριών αυτοκινήτων σε ένα νέο εργοστάσιο στην Ουγγαρία.
Και όμως, η Ευρώπη θα αποκτήσει 50 εργοστάσια μπαταριών
Ο Bert Hesselink, της ευρωπαϊκής ιδιοκτήτριας εμπορικών ακινήτων CTP, υπογράμμιζε στους FΤ ότι οι εγκαταστάσεις παραγωγής αποτελούν ένα αυξανόμενο μερίδιο του χαρτοφυλακίου της μετά τη μείωση της ζήτησης για χώρους αποθήκευσης.
«Λένε [στους πελάτες μας], «αν θέλετε να συνεχίσετε να μας προμηθεύετε, προτιμούμε να το κάνετε από την Ευρώπη αντί από την Κίνα», πρόσθεσε. Αν και οι επενδύσεις σε νέες εγκαταστάσεις αυξάνουν το κόστος των κατασκευαστών κατά τη διάρκεια μιας περιόδου ήδη αυξημένου πληθωρισμού, ότι οι εταιρείες δίνουν προτεραιότητα στη διασφάλιση των εργασιών τους από την επόμενη «καταστροφή» της αλυσίδας εφοδιασμού.
Ωστόσο, δεν φεύγουν όλες οι επιχειρήσεις από την Κίνα. Πολλοί έχουν δει τις αλυσίδες εφοδιασμού τους να επηρεάζονται από το αυξημένο ενεργειακό κόστος, το οποίο πρόσφατα βοήθησε να οδηγηθεί η βιομηχανική δυναμική της Γερμανίας σε ύφεση. Τον Απρίλιο, ο ιδιοκτήτης της Dulux, Akzo Nobel, δήλωσε ότι ο ολλανδικός όμιλος έπρεπε στην πραγματικότητα να προμηθεύεται περισσότερα από την Κίνα αφού το ενεργειακό κόστος ανάγκασε τους ευρωπαίους προμηθευτές του να κλείσουν τα εργοστάσια.
Έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού
Ενα άλλο μεγάλο πρόβλημα ωστόσο είναι ότι μετά από χρόνια, κατά τα οποία οι δυτικές πολυεθνικές επένδυαν στην Κίνα, οι επιχειρήσεις προειδοποιούν ότι η Ευρώπη δεν έχει το κατάλληλο εργατικό δυναμικό για να «τρέξει» αυτά τα εργοστάσια.
«Είναι μια πρόκληση [η εύρεση ανθρώπων με τις κατάλληλες δεξιότητες]», είπε ο Hesselink. «Και αυτό πρέπει να αντιμετωπιστεί, για παράδειγμα, με την εισαγωγή εργαζομένων από ξένες χώρες».
Latest News
Αλλάζει τους κανόνες του παιχνιδιού - Η νέα στρατηγική της Starbucks
Η Starbucks δημιούργησε έναν «Κώδικα Δεοντολογίας Καφετέριας» και με την εφαρμογή του στις ΗΠΑ, αρχίζει η μεγάλη της μεταμόρφωση
Πίεση από παντού - Θα παρατείνει ο Μπάιντεν την προθεσμία απαγόρευσης του TikTok στις 19 Ιανουαρίου;
Ο Μπάιντεν θα μπορούσε να παρατείνει την προθεσμία κατά 90 ημέρες - Το ενδεχόμενο που εξετάζεται μέχρι την ολοκλήρωση της ακρόασης
Όλι Ρεν: Στα μέσα του 2025 θα φτάσουμε στα ουδέτερα επιτόκια
Ο διοικητής της φινλανδικής κεντρικής τράπεζας, Όλι Ρεν, εκτίμησε ότι η ΕΚΤ θα πρέπει επίσης λάβει υπόψη της τις πολιτικές του Τραμπ
Ο «τζόγος» του Τραμπ με τους δασμούς - Τα νέα σχέδια στο τραπέζι
Σύμφωνα με πληροφορίες, το οικονομικό επιτελείο του Ντόναλντ Τραμπ μελετά τη σταδιακή αύξηση στους δασμούς μήνα με τον μήνα
Ο Τραμπ και το Brexit «τσακίζουν» το διεθνές εμπόριο της Βρετανίας
Η Βρετανία βρίσκεται πλέον υπό διπλή μέγγενη, καθώς ο Τραμπ προβλέπεται πως θα ασκήσει περαιτέρω πίεση στο διεθνές εμπόριο
Υποχώρηση δίχως τέλος - Η Macy’s περιορίζει τις προοπτικές πωλήσεων καθώς οι γιορτές δεν απέδωσαν
Μετά τις λογιστικές απάτες, η Macy’s βρίσκεται αντιμέτωπη με υποτονικά αποτελέσματα μετά την εορταστική αγοραστική περίοδο
Η διαφοροποίηση επενδύσεων είναι το κλειδί σε ένα ασταθές περιβάλλον - Ο χρησμός του Ικμπάλ Καν της UBS
Η γεωπολιτική και παγκόσμια οικονομική κατάσταση είναι ρευστή, άρα μια διαφοροποίηση επενδύσεων είναι λογική, σύμφωνα με τον Ίκμπαλ Καν
Θέσεις- φαντάσματα και «μωβ σκιούροι»: Τι συμβαίνει στην αγορά εργασίας
Μία στις πέντε θέσεις στην αγορά εργασίας που διαφημίζονται είναι ψεύτικες ή δεν έχουν καλυφθεί, σύμφωνα με μια νέα έρενα
Pepsi και Pringles πλημμυρίζουν τη Συρία - Τα δολάρια δεν είναι πια «μαϊντανοί»
Το τέλος των περιορισμών που είχε επιβάλει ο Άσαντ στα δολάρια αλλάζει το σκηνικό στο Συρία και οδηγεί σε έκρηξη στα ξένα αγαθά
Τα κέρδη-ρεκόρ φέρνουν πιο κοντά τις συγχωνεύσεις και εξαγορές στις ευρωπαϊκές τράπεζες
Οι ευρωπαϊκές τράπεζες έχουν επιτύχει μια σειρά από κέρδη ρεκόρ ενώ βλέπουν την πορεία των μετοχών να διαγρφάφεται διαρκώς ανοδική