
Οι κατασκευαστές σε όλο τον κόσμο αγοράζουν περισσότερα ευρωπαϊκά εργοστάσια παρά την οικονομική ύφεση στην περιοχή, καθώς οι γεωπολιτικές ανησυχίες και οι ανησυχίες της αλυσίδας εφοδιασμού ωθούν τις επιχειρήσεις να φέρουν τις δραστηριότητές τους πιο κοντά στους πελάτες τους.
Σύμφωνα με στοιχεία της Cushman & Wakefield, που παρουσιάζουν οι Financial Times, οι επιχειρήσεις απέκτησαν ή μίσθωσαν 9,6 εκατομμύρια τετραγωνικά πόδια βιομηχανικού χώρου στην περιοχή το 2022, σημειώνοντας αύξηση 29% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Η ανάλυση του μεσίτη εμπορικών ακινήτων καλύπτει συναλλαγές σε εννέα ευρωπαϊκές χώρες, συμπεριλαμβανομένου του Ηνωμένου Βασιλείου, της Γαλλίας και της Γερμανίας.
Ο Tim Crighton, επικεφαλής logistics στην Cushman στην Ευρώπη, είπε ότι πρόσφατα είδε κάποιους από τους πελάτες του να επενδύουν στην ευρωπαϊκή παραγωγή, ώστε να εξαρτώνται λιγότερο από την Κίνα καθώς και από άλλες μακρινές τοποθεσίες.
Τα νέα εργοστάσια τσιπ της Γερμανίας: στοίχημα για το μέλλον ή σπατάλη χρημάτων;
Μαζικές αγορές
Κατασκευαστές από την Ασία μέχρι την Ευρώπη αγόραζαν ευρωπαϊκά εργοστάσια ανταποκρινόμενοι στη ζήτηση πελατών στην ήπειρο, οι οποίοι τις τελευταίες δεκαετίες είχαν αναθέσει την παραγωγή πολλών από τα προϊόντα που αγοράζουν στην Κίνα και σε άλλους κόμβους παραγωγής χαμηλού κόστους.

Η αυξανόμενη ζήτηση για νέα εργοστάσια έρχεται καθώς η συνολική απορρόφηση του ευρωπαϊκού βιομηχανικού χώρου μειώνεται εν μέσω περιορισμού των καταναλωτικών δαπανών, που ώθησε τους λιανοπωλητές και τους ιδιοκτήτες αποθηκών να περικόψουν τις επενδύσεις τους.
Ωστόσο, οι εταιρείες επανεξετάζουν τη στρατηγική τους καθώς βαθαίνουν οι εντάσεις μεταξύ των δυτικών κυβερνήσεων και του Πεκίνου, αλλά και εξαιτίας της σοβαρής διαταραχής στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19.
Η έκθεση της Cushman αναφέρει ότι στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, όπου η εργασία ήταν σχετικά φθηνή παρατηρούνται «σημαντικές επενδύσεις στη μεταποίηση», και φέρνει ως παράδειγμα τα σχέδια της Mercedes-Benz για την κατασκευή του πρώτου εργοστασίου για την κατασκευή ηλεκτρικών φορτηγών στην Πολωνία, καθώς και τα σχέδια της BMW να ενισχύσει την παραγωγή μπαταριών αυτοκινήτων σε ένα νέο εργοστάσιο στην Ουγγαρία.
Και όμως, η Ευρώπη θα αποκτήσει 50 εργοστάσια μπαταριών
Ο Bert Hesselink, της ευρωπαϊκής ιδιοκτήτριας εμπορικών ακινήτων CTP, υπογράμμιζε στους FΤ ότι οι εγκαταστάσεις παραγωγής αποτελούν ένα αυξανόμενο μερίδιο του χαρτοφυλακίου της μετά τη μείωση της ζήτησης για χώρους αποθήκευσης.
«Λένε [στους πελάτες μας], «αν θέλετε να συνεχίσετε να μας προμηθεύετε, προτιμούμε να το κάνετε από την Ευρώπη αντί από την Κίνα», πρόσθεσε. Αν και οι επενδύσεις σε νέες εγκαταστάσεις αυξάνουν το κόστος των κατασκευαστών κατά τη διάρκεια μιας περιόδου ήδη αυξημένου πληθωρισμού, ότι οι εταιρείες δίνουν προτεραιότητα στη διασφάλιση των εργασιών τους από την επόμενη «καταστροφή» της αλυσίδας εφοδιασμού.
Ωστόσο, δεν φεύγουν όλες οι επιχειρήσεις από την Κίνα. Πολλοί έχουν δει τις αλυσίδες εφοδιασμού τους να επηρεάζονται από το αυξημένο ενεργειακό κόστος, το οποίο πρόσφατα βοήθησε να οδηγηθεί η βιομηχανική δυναμική της Γερμανίας σε ύφεση. Τον Απρίλιο, ο ιδιοκτήτης της Dulux, Akzo Nobel, δήλωσε ότι ο ολλανδικός όμιλος έπρεπε στην πραγματικότητα να προμηθεύεται περισσότερα από την Κίνα αφού το ενεργειακό κόστος ανάγκασε τους ευρωπαίους προμηθευτές του να κλείσουν τα εργοστάσια.
Έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού
Ενα άλλο μεγάλο πρόβλημα ωστόσο είναι ότι μετά από χρόνια, κατά τα οποία οι δυτικές πολυεθνικές επένδυαν στην Κίνα, οι επιχειρήσεις προειδοποιούν ότι η Ευρώπη δεν έχει το κατάλληλο εργατικό δυναμικό για να «τρέξει» αυτά τα εργοστάσια.
«Είναι μια πρόκληση [η εύρεση ανθρώπων με τις κατάλληλες δεξιότητες]», είπε ο Hesselink. «Και αυτό πρέπει να αντιμετωπιστεί, για παράδειγμα, με την εισαγωγή εργαζομένων από ξένες χώρες».


Latest News

Αμερικανικό σκάκι στην Ουκρανία: Ποιες επαρχίες «περνούν» στη Ρωσία - Χαλάρωση των κυρώσεων
Τι ειπώθηκε στο Παρίσι και πώς αντιδρούν Κίεβο και Μόσχα

Ιαπωνία: Δεν παρεμβαίνει για να υποτιμήσει το γεν
Ενδεχόμενη συνάντηση των υπουργών Οικονομικών ΗΠΑ και Ιαπωνίας

Ο χρυσός παίρνει τον δρόμο της... επιστροφής - Γιατί «εγκαταλείπει» τη Νέα Υόρκη
Ο χρυσός καταρρίπτει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο

Μείωση 1,1% στα δημοσιονομικά έσοδα της Κίνας το α΄ τρίμηνο 2025
Τα δημοσιονομικά έσοδα για την Κίνα κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου ανήλθαν συνολικά σε 821,54 δισ. δολάρια

Moody’s: Αυξάνει τις προβλέψεις για αθετήσεις πληρωμών
Κατά το πρώτο τρίμηνο, σημειώθηκαν 27 αθετήσεις πληρωμών, έναντι 38 την ίδια περίοδο πέρυσι

Ο Τραμπ δηλώνει απρόθυμος να συνεχίσει να αυξάνει τους δασμούς στην Κίνα - Τι είπε για TikTok
Ο Τραμπ μιλώντας σε δημοσιογράφους υπαινίχθηκε ότι έχουν γίνει προσπάθειες προσέγγισης της Κίνας για συνομιλίες

Το εγκώμιο Πάουελ «έπλεξε» ο Βιλεροούα - «Ένας υποδειγματικός κεντρικός τραπεζίτης»
«Ένας κεντρικός τραπεζίτης πρέπει να λέει την αλήθεια ανεξάρτητα και αυτό έκανε ... Χαιρετίζω τον επαγγελματισμό και το θάρρος του.» είπε ο Βιλερουά

O Τραμπ «απασφάλισε» - Αυξάνει τα τέλη για πλοία κατασκευασμένα στην Κίνα
Ο εμπορικός αντιπρόσωπος σχεδιάζει να χρεώνει τα πλοία για κάθε ταξίδι, όχι για κάθε λιμάνι των ΗΠΑ, μετά από αντίδραση της βιομηχανίας

Έσοδα πάνω από τις προβλέψεις των αναλυτών για το Netflix
Μεγάλες βοήθειες έλαβε το Netflix από τις φθηνές συνδρομές με προβολή διαφημίσεων, όπου αυτές είναι διαθέσιμες -

Κίνηση έκπληξη της Τουρκίας - Αιφνιδιαστική αύξηση επιτοκίων
Η απροσδόκητη κίνηση έρχεται καθώς η Τουρκία αντιμετωπίζει τους δασμούς Τραμπ και αναταραχή από την σύλληψη Ιμάμογλου