
Οι κατασκευαστές σε όλο τον κόσμο αγοράζουν περισσότερα ευρωπαϊκά εργοστάσια παρά την οικονομική ύφεση στην περιοχή, καθώς οι γεωπολιτικές ανησυχίες και οι ανησυχίες της αλυσίδας εφοδιασμού ωθούν τις επιχειρήσεις να φέρουν τις δραστηριότητές τους πιο κοντά στους πελάτες τους.
Σύμφωνα με στοιχεία της Cushman & Wakefield, που παρουσιάζουν οι Financial Times, οι επιχειρήσεις απέκτησαν ή μίσθωσαν 9,6 εκατομμύρια τετραγωνικά πόδια βιομηχανικού χώρου στην περιοχή το 2022, σημειώνοντας αύξηση 29% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Η ανάλυση του μεσίτη εμπορικών ακινήτων καλύπτει συναλλαγές σε εννέα ευρωπαϊκές χώρες, συμπεριλαμβανομένου του Ηνωμένου Βασιλείου, της Γαλλίας και της Γερμανίας.
Ο Tim Crighton, επικεφαλής logistics στην Cushman στην Ευρώπη, είπε ότι πρόσφατα είδε κάποιους από τους πελάτες του να επενδύουν στην ευρωπαϊκή παραγωγή, ώστε να εξαρτώνται λιγότερο από την Κίνα καθώς και από άλλες μακρινές τοποθεσίες.
Τα νέα εργοστάσια τσιπ της Γερμανίας: στοίχημα για το μέλλον ή σπατάλη χρημάτων;
Μαζικές αγορές
Κατασκευαστές από την Ασία μέχρι την Ευρώπη αγόραζαν ευρωπαϊκά εργοστάσια ανταποκρινόμενοι στη ζήτηση πελατών στην ήπειρο, οι οποίοι τις τελευταίες δεκαετίες είχαν αναθέσει την παραγωγή πολλών από τα προϊόντα που αγοράζουν στην Κίνα και σε άλλους κόμβους παραγωγής χαμηλού κόστους.

Η αυξανόμενη ζήτηση για νέα εργοστάσια έρχεται καθώς η συνολική απορρόφηση του ευρωπαϊκού βιομηχανικού χώρου μειώνεται εν μέσω περιορισμού των καταναλωτικών δαπανών, που ώθησε τους λιανοπωλητές και τους ιδιοκτήτες αποθηκών να περικόψουν τις επενδύσεις τους.
Ωστόσο, οι εταιρείες επανεξετάζουν τη στρατηγική τους καθώς βαθαίνουν οι εντάσεις μεταξύ των δυτικών κυβερνήσεων και του Πεκίνου, αλλά και εξαιτίας της σοβαρής διαταραχής στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19.
Η έκθεση της Cushman αναφέρει ότι στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, όπου η εργασία ήταν σχετικά φθηνή παρατηρούνται «σημαντικές επενδύσεις στη μεταποίηση», και φέρνει ως παράδειγμα τα σχέδια της Mercedes-Benz για την κατασκευή του πρώτου εργοστασίου για την κατασκευή ηλεκτρικών φορτηγών στην Πολωνία, καθώς και τα σχέδια της BMW να ενισχύσει την παραγωγή μπαταριών αυτοκινήτων σε ένα νέο εργοστάσιο στην Ουγγαρία.
Και όμως, η Ευρώπη θα αποκτήσει 50 εργοστάσια μπαταριών
Ο Bert Hesselink, της ευρωπαϊκής ιδιοκτήτριας εμπορικών ακινήτων CTP, υπογράμμιζε στους FΤ ότι οι εγκαταστάσεις παραγωγής αποτελούν ένα αυξανόμενο μερίδιο του χαρτοφυλακίου της μετά τη μείωση της ζήτησης για χώρους αποθήκευσης.
«Λένε [στους πελάτες μας], «αν θέλετε να συνεχίσετε να μας προμηθεύετε, προτιμούμε να το κάνετε από την Ευρώπη αντί από την Κίνα», πρόσθεσε. Αν και οι επενδύσεις σε νέες εγκαταστάσεις αυξάνουν το κόστος των κατασκευαστών κατά τη διάρκεια μιας περιόδου ήδη αυξημένου πληθωρισμού, ότι οι εταιρείες δίνουν προτεραιότητα στη διασφάλιση των εργασιών τους από την επόμενη «καταστροφή» της αλυσίδας εφοδιασμού.
Ωστόσο, δεν φεύγουν όλες οι επιχειρήσεις από την Κίνα. Πολλοί έχουν δει τις αλυσίδες εφοδιασμού τους να επηρεάζονται από το αυξημένο ενεργειακό κόστος, το οποίο πρόσφατα βοήθησε να οδηγηθεί η βιομηχανική δυναμική της Γερμανίας σε ύφεση. Τον Απρίλιο, ο ιδιοκτήτης της Dulux, Akzo Nobel, δήλωσε ότι ο ολλανδικός όμιλος έπρεπε στην πραγματικότητα να προμηθεύεται περισσότερα από την Κίνα αφού το ενεργειακό κόστος ανάγκασε τους ευρωπαίους προμηθευτές του να κλείσουν τα εργοστάσια.
Έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού
Ενα άλλο μεγάλο πρόβλημα ωστόσο είναι ότι μετά από χρόνια, κατά τα οποία οι δυτικές πολυεθνικές επένδυαν στην Κίνα, οι επιχειρήσεις προειδοποιούν ότι η Ευρώπη δεν έχει το κατάλληλο εργατικό δυναμικό για να «τρέξει» αυτά τα εργοστάσια.
«Είναι μια πρόκληση [η εύρεση ανθρώπων με τις κατάλληλες δεξιότητες]», είπε ο Hesselink. «Και αυτό πρέπει να αντιμετωπιστεί, για παράδειγμα, με την εισαγωγή εργαζομένων από ξένες χώρες».


Latest News

Τη συγχώνευση των ταχυδρομείων με το υπουργείο Εμπορίου εξετάζει ο Τραμπ
Αντιδρούν οι Δημοκρατικοί στα σχέδια του Ντόναλντ Τραμπ για τη συγχώνευση της US Postal Service (USPS)

Αλλαγή φρουράς στην αεροδιαστημική ασφάλεια της Boeing
Αποχωρεί μετά από 40 χρόνια ο επικεφαλής του τμήματος αεροδιαστημικής ασφάλειας της Boeing - Το σημείωμα του Ορτεμπεργκ στους εργαζόμενους

Ετοιμη να συνθηκολογήσει η Ουκρανία για τα ορυκτά, λένε οι ΗΠΑ
Ο σύμβουλος εθνικής ασφάλειας των ΗΠΑ, Μάικ Γουόλτς δηλώνει σε συνέδριο ότι η «οικονομική εταιρική σχέση» θα είναι «καλή» για το Κίεβο

Δάνειο από τα Αραβικά Εμιράτα θα πάρει η Κένυα
Η Κένυα προσπαθεί να διαφοροποιήσει τις πηγές χρηματοδότησης του προϋπολογισμού πέρα από τους παραδοσιακούς διμερείς πιστωτές της

Η Coca-Cola εστιάζει στο γάλα - Οι εναλλακτικές στα αναψυκτικά
Η ξεχωριστή περίπτωση της μάρκας Fairlife - Η εξαγορά, η διανομή και τα εναλλακτικά προϊόντα της Coca-Cola

Τελειώνει η ύφεση που πλήττει τους εργαζόμενους στα γραφεία;
Η αγορά εργασίας μετά την πανδημία έγιρε υπέρ των εργοδοτών, αλλά αχνοφαίνεται φως για τους εργαζομένους στη άκρη του εργασιακού τούνελ

Πώς οι πυρκαγιές ανέτρεψαν την αγορά ασφάλισης στην Καλιφόρνια
Τον Φεβρουάριο, οι κορυφαίες ασφαλιστικές εταιρείες της πολιτείας ανακοίνωσαν ζημιές δισεκατομμυρίων δολαρίων από την πυρκαγιά

Career catfishing: Γιατί η Gen Z αποδέχεται προσφορές εργασίας και μετά… εξαφανίζεται
Το φαινόμενο του Career catfishing - 1 στους 3 εργαζόμενους της Gen Z έχει αποδεχθεί μια θέση εργασίας αλλά δεν εμφανίστηκε ποτέ

Κομισιόν: 5+1 μέτρα για την «καθαρή» βιομηχανία
«ΤΑ ΝΕΑ» παρουσιάζουν το σχέδιο της Κομισιόν, που συνδυάζει την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης με την ενίσχυση της ανάπτυξης και της ανταγωνιστικότητας

Πώς η «ευάλωτη» Ευρώπη κάνει πιο... ισχυρή την αμυντική βιομηχανία της
Ο δείκτης STOXX Europe Total Market Aerospace & Defense που παρακολουθεί την αμυντική βιομηχανία εκτοξεύτηκε σε ιστορικό υψηλό την Τρίτη