Αν και ο ποιοτικός καφές εσπρέσο θα συνεχίσει να έχει τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην επιχειρηματική δράση της ΑΒΕΚ Βεκράκος, η οποία μάλιστα έχει δρομολογήσει την κατασκευή ενός νέου εργοστασίου, μια μεγάλη επένδυση συνολικού ύψους 15 εκατ. ευρώ, ο Χρήστος Βεκράκος και ο συνεταίρος του Βασίλης Αρνάκης βρίσκονται ήδη ένα βήμα πιο μπροστά, σχεδιάζοντας την επόμενη μέρα της επιχείρησης με νέα, καινοτόμα προϊόντα πέραν του καφέ.
Πρόκειται για ένα διπλό αναπτυξιακό στοίχημα, που αφορά την ανάδειξη των δικών της brands μέσω του project Qualita Unica και σχεδόν ταυτόχρονα την είσοδο της εταιρείας σε νέες κατηγορίες προϊόντων εκχύλισης, με αιχμή την ελληνική φύση και την αυξανόμενη τάση κατανάλωσης κρύων ροφημάτων.
Το success story της ΑΒΕΚ Βεκράκος – Qualita Unica: Personalization, καινοτομία και ποιότητα
Όπως αναφέρει στον ΟΤ ο κος Βασίλης Αρνάκης, managing director της εταιρείας και υπεύθυνος για το project της Qualita Unica, τα νέα σχέδια της εταιρείας θα αποκαλυφθούν σε διάστημα 12-15 μηνών από σήμερα και συνδέονται με την δημιουργία της νέας μονάδας στην περιοχή Καβαλλάρι, στον Λαγκαδά Θεσσαλονίκης, αλλά και την αξιοποίηση του υφισταμένου.
Το κρύο τσάι με φρούτα και βότανα, μια προϊοντική κατηγορία που η ΑΒΕΚ λανσάρει τώρα στην αγορά μέσω του σήματος Lazy Mom, περιλαμβάνεται στα «κρυμμένα χαρτιά» της, τα οποία ωστόσο κρύβουν κι άλλες εκπλήξεις.
Το νέο εργοστάσιο
Κοντά στις λίμνες του Λαγκαδά, μια περιοχή Natura, που εντός των ορίων της απαγορεύονται δράσεις που μολύνουν το περιβάλλον, η νέα επένδυση ύψους 15 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων των κεφαλαίων αγοράς του οικοπέδου 30 στρεμμάτων, αφορά ένα εργοστάσιο 8.500 τ.μ. με τριπλάσια παραγωγική δυναμικότητα έναντι του υφιστάμενου.
Για τη χρηματοδότηση της νέας, εξ ολοκλήρου «πράσινης», μονάδας, η οποία θα καλύψει τις αυξανόμενες ανάγκες της Qualita Unica με έμφαση στην καινοτομία και την επιστημονική προσέγγιση του καφέ, έχει γίνει αίτηση στο Ταμείο Ανάκαμψης.
Πάει για double η Qualita Unica
Όπως ανέφερε ο κος Αρνάκης σε δημογραφική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε χθες στις εγκαταστάσεις της εταιρείας, πέρσι πουλήθηκαν 470 τόνοι προϊόντων της Qualita Unica και φέτος οι πωλήσεις θα φτάσουν κοντά στους 800 τόνους, με την ABEK Bεκράκος να κερδίζει σημαντικό μερίδιο από την αγορά των micro-roasters.
Σημειώνεται ότι οι συνολικές πωλήσεις καφέ της επιχείρησης ανέρχονται στους 2.500 τόνους, από τους οποίους οι 1.800 τόνοι αφορούν τον ιταλικό espresso Hausbrandt, του οποίου την αντιπροσωπεία έχει η εταιρεία εδώ και 26 χρόνια, ενώ οι υπόλοιποι τη δική της παραγωγή μέσω της Qualita Unica.
Αξίζει να αναφερθεί ότι η ΑΒΕΚ ως εισαγωγέας του Hausbrandt σήμερα είναι ο μεγαλύτερος συνεργάτης του οίκου εκτός Ιταλίας πραγματοποιώντας το 30% των πωλήσεων του κυρίως στην Ελλάδα, αλλά και στην Βρετανία όπου έχει επεκταθεί μέσω θυγατρικής εταιρείας, καθώς και στη Βουλγαρία.
Τα νέα σήματα και η μεγέθυνση της «πίτας»
Με 14 συνταγές εκ των οποίων οι 4 αποκλειστικές για συγκεκριμένους πελάτες, το επόμενο βήμα που κάνει η Qualita Unica είναι το λανσάρισμα των δικών της σημάτων, αυξάνοντας τις συνεργασίες της με επιχειρήσεις του HoReCa. Παράλληλα βρίσκονται στα σκαριά και τρεις νέες συνταγές που θα ανοίξουν τον δρόμο σε νέα καταναλωτικά κανάλια.
Ένα από τα σήματα της Qualita Unica είναι η σειρά Fair Specialty Coffee με έμφαση στις αρχές του δίκαιου εμπορίου (fair trade) και της αειφορίας, χωρίς συμβιβασμούς στη γεύση.
Στόχος της σειράς Fair είναι μια πιο επιστημονική προσέγγιση στην ethical πλευρά του καφέ, λέει ο κος Αρνάκης.
Σημειώνεται ότι η εταιρεία αγοράζει specialty καφέ από μικρές φάρμες από χώρες, όπως Τανζανία, Μπαλί, Νικαράγουα κ.ά.
Παράλληλα έχει αναπτυχθεί ένα top brand, το QU, με μοναδική ταυτότητα.
Το χαρακτηριστικό των νέων σημάτων, αλλά και όλης της παραγωγής της Qualita Unica, είναι η απόλυτα επιστημονική προσέγγιση καβουρδίσματος και blending. Ένα scientific roasting.
«Στην QU, επενδύουμε πολύ χρόνο, προσπάθεια και κεφάλαια στην εφαρμοσμένη έρευνα και ανάπτυξη» τονίζει ο κος Αρνάκης.
Κοντά στα 50 εκατ. ευρώ
Σε οικονομικό επίπεδο, η εταιρεία που απασχολεί σήμερα 130 εργαζόμενους, παρουσιάζει στο πεντάμηνο αύξηση πωλήσεων της τάξης του 15%.
Το 2022 οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν σε επίπεδα άνω των 43 εκατ. ευρώ, έναντι 40,7 εκατ. ευρώ το 2021, ποσά που την κατατάσσουν στις πρώτες θέσεις σε ότι αφορά τους εγχώριους παίκτες που δραστηριοποιούνται στην επεξεργασία καφέ εσπρέσο.
Για εφέτος, με τα έως τώρα δεδομένα, ενδεχομένως ο τζίρος της να φθάσει κοντά στα 50 εκατ. ευρώ.
Latest News
Καραμολέγκος: Άγνωστα τα αίτια της πυρκαγιάς
Η πρώτη ανακοίνωση της εταιρείας μετά την εκδήλωση της πυρκαγιάς στο Κορωπί
Alter Ego Media: Στη διάθεση του επενδυτικού κοινού το ενημερωτικό δελτίο
Η Alter Ego Media προχωρά σε δημόσια προσφορά έως 14.249.000 νέων μετοχών - Ποιο είναι το αναμενόμενο χρονοδιάγραμμα
Μειώνει τα ασφάλιστρα υγείας η Interamerican
Ο μέσος όρος της αναπροσαρμογής των ασφαλίστρων των μακροχρόνιων προγραμμάτων υγείας διαμορφώνεται σε ποσοστό της τάξεως του 50% του δείκτη υγείας του ΙΟΒΕ
Ίδρυση αστικού συνεταιρισμού μέσα από την e-υπηρεσία μιας «στάσης»
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι ενδιαφερόμενοι
Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς: Εγκρίθηκε το ενημερωτικό δελτίο της Alter Ego Media για εισαγωγή στο ΧΑ
Με απόφαση του το διοικητικό συμβούλιο της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς ενέκρινε το περιεχόμενο του ενημερωτικού δελτίου της Alter Ego Media
Εθνική Ασφαλιστική: Προσαρμογή προς τα...κάτω στα ισόβια ασφάλιστρα υγείας - Στο 7% η αύξηση
Η Εθνική Ασφαλιστική υπογραμμίζει τη δέσμευση της εταιρίας στην διασφάλιση του οφέλους των ασφαλισμένων
Κορυφαία επιλογή της BofA η Eurobank - Οι τιμές στόχοι για τις τράπεζες [γραφήματα]
Μετά από βελτιωμένη καθοδήγηση σχετικά με τα αποτελέσματα του 3ου τριμήνου, η BofA αναμένει άνοδο των χορηγήσεων στην Ελλάδα κατά 7-10%
Μειώνει τις...αυξήσεις και η Generali: Υψηλότερα 6,9% τα ασφάλιστρα υγείας το 2025
Η Generali σημειώνει πως οι αυξήσεις τίθενται σε ισχύ από την 01.01.2025 και έως το τέλος του τρέχοντος έτους
«Ψαλιδίζει» τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας η Eurolife
Η μείωση αναμένεται να φτάσει σε ποσοστό της τάξεως του 50% του δείκτη υγείας του ΙΟΒΕ, σύμφωνα με την ασφαλιστική εταιρεία Eurolife
Η Παπουτσάνης μπαίνει στην αγορά των μαλακτικών με τα Aromatics
Τα μπουκάλια της σειράς μαλακτικών της Παπουτσάνης περιέχουν 30% ανακυκλωμένο πλαστικό