Mπαταρίες υψηλής απόδοσης, στερεάς κατάστασης και άλλες τεχνολογίες σχεδιάζει να εισαγάγει η Toyota προκειμένου να βελτιώσει την αυτονομία και να μειώσει το κόστος των μελλοντικών ηλεκτρικών οχημάτων της. Τα νέα σχέδια της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας συνθέτουν τον νέο στρατηγικό άξονα και ώθησαν ανοδικά τη μετοχή της.
Ο οδικός χάρτης τεχνολογίας του ιαπωνικού γίγαντα, που καλύπτει πτυχές τόσο ποικίλες όπως η ανάπτυξη μπαταριών επόμενης γενιάς και ο ριζικός επανασχεδιασμός των εργοστασίων της, ισοδυναμεί με την πλήρη αποκάλυψη από την αυτοκινητοβιομηχανία του σχεδίου της να καταστεί πιο ανταγωνιστική στην ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων, όπου υστερεί έναντι των αντιπάλων της, προεξάρχουσας της αμερικανικής Tesla.
Ηλεκτροκίνηση: 11 εκατ. ηλεκτρικά οχήματα στους δρόμους του πλανήτη το 2022
Το σχέδιο έρχεται μια ημέρα πριν από την ετήσια συνάντηση των μετόχων, όπου η διακυβέρνηση και η στρατηγική – συμπεριλαμβανομένης της στροφής της εταιρείας στα ηλεκτρικά (με μπαταρία) αυτοκίνητα, υπό τον πρώην CEO Akio Toyoda, θα εξεταστούν εξονυχιστικά.
Η μετοχή της αυτοκινητοβιομηχανίας με τις μεγαλύτερες πωλήσεις παγκοσμίως σημείωσε άνοδο 5% μέσα στην ημέρα, στα 2.173 γιεν, τιμή που αποτελεί την υψηλότερη από τον περασμένο Αύγουστο.
Η Toyota ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να λανσάρει μπαταρίες ιόντων λιθίου επόμενης γενιάς από το 2026, προσφέροντας αυτονομία για μεγαλύτερες αποστάσεις και ταχύτερη φόρτιση.
Δημοσιοποίησε επίσης και μια «τεχνολογική ανακάλυψη» που αντιμετωπίζει προβλήματα ανθεκτικότητας στις μπαταρίες στερεάς κατάστασης, προσθέτοντας ότι αναπτύσσει μέσα μαζικής παραγωγής αυτών των μπαταριών, με στόχο την εμπορική διάθεσή τους το 2027-2028.
Μπαταρίες στερεάς κατάστασης
Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης μπορούν να κρατήσουν περισσότερη ενέργεια από τις τρέχουσες μπαταρίες υγρών ηλεκτρολυτών. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι αναλυτές αναμένουν από αυτές τις μπαταρίες να επιταχύνουν τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα αντιμετωπίζοντας μια σημαντική ανησυχία των καταναλωτών: την εμβέλεια.
Ωστόσο, τέτοιες μπαταρίες είναι ακριβές και είναι πιθανό να παραμείνουν έτσι για χρόνια. Η Toyota θα αντισταθμίσει το υψηλό κόστος με μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου με καλύτερη απόδοση, μια φθηνότερη εναλλακτική λύση στις μπαταρίες ιόντων λιθίου που έχουν καταστήσει δημοφιλή τα ηλεκτρικά οχήματα στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά οχημάτων στον κόσμο.
Στο υψηλότερο επίπεδο της αγοράς, η Toyota επισήμανε ότι θα παράγει ένα ηλεκτρικό όχημα με πιο αποδοτική μπαταρία ιόντων λιθίου που προσφέρει αυτονομία 1.000 χλμ. Συγκριτικά, η έκδοση μεγάλης εμβέλειας του Tesla Model Y που κινείται με μπαταρία ιόντων λιθίου, του ηλεκτρικού οχήματος με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στον κόσμο, μπορεί να κινηθεί αυτόνομα για περίπου συνεχόμενα 530 χλμ βάσει των προτύπων των ΗΠΑ.
Ένα ηλεκτρικό όχημα που τροφοδοτείται από μπαταρία στερεάς κατάστασης θα έχει αυτονομία 1.200 χλμ. και χρόνο φόρτισης μόλις 10 λεπτά, ανακοίνωσε η Toyota. Συγκριτικά, το δίκτυο Supercharger της Tesla – το μεγαλύτερο στο είδος του – προσφέρει φόρτιση που ισοδυναμεί με 321 χλμ. σε 15 λεπτά.
Η Toyota δεν διευκρίνισε το αναμενόμενο κόστος ή τις απαιτούμενες επενδύσεις για τα σχέδια που έδωσε στη δημοσιότητα.
Οι μηχανικοί της αυτοκινητοβιομηχανίας εξετάζουν το ενδεχόμενο επανεκκίνησης της στρατηγικής της για ηλεκτρικά οχήματα από πέρυσι για να καταστεί η εταιρεία πιο ανταγωνιστική.
Ο οδικός χάρτης που αναλύθηκε την Τρίτη έδειξε ότι υπό τον νέο CEO Koji Sato, η Toyota έχει υιοθετήσει μεγάλο μέρος της ανανέωσης που οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές ανέπτυσσαν ως επιλογές εδώ και μήνες.
Latest News
Διαφωνεί και το δείχνει - Η BlackRock γυρίζει πλάτη στις κλιματικές ανησυχίες
Η BlackRock, ο μεγαλύτερος διαχειριστής χρημάτων στον κόσμο είχε αποκτήσει φήμη ως ηγέτης βιώσιμων επενδύσεων
Πώς η Νορβηγία πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση
Μέχρι το τέλος του 2025 θα πωλούνται στη Νορβηγία μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τι διδάγματα μπορεί να πάρει η Ευρώπη από το success-story της χώρας στην ηλεκτροκίνηση;
Αλλαγές σε ΚΤΕΟ, ηλεκτροφόρτιση και μεταχειρισμένα - Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο
Η κλιματική αλλαγή δείχνει τα δόντια της - Προστέθηκαν 41 μέρες επικίνδυνης ζέστης
Η κλιματική αλλαγή αποτελεί τον υπ’ αριθμόν ένα κίνδυνο για την ανθρωπότητα, με τους καύσωνες εντείνονται κάθε χρόνο λόγω της καύσης ορυκτών καυσίμων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Ο κόσμος ξεπέρασε το όριο του 1,5°C ως προς την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας το 2024
Η συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή και ο στόχος για τη συγκράτηση της αύξησης της μέσης θερμοκρασίας έμειναν μόνο στα χαρτιά
Πάνω από 320 δισ. δολ. ο «λογαριασμός» των φυσικών καταστροφών το 2024
Σύμφωνα με τον αντασφαλιστικό κολοσσό Munich Re το μεγαλύτερο ποσοστό των απωλειών είναι «ανασφάλιστες»
Αυξημένες πωλήσεις αναφέρει η σουηδική Polestar
Η Polestar ανακοίνωσε λιανικές πωλήσεις 12.256 για το τέταρτο τρίμηνο του 2024 ,έναντι 11.640 κατα το ίδιο διάστημα του 2023
«Αναβαθμίζω το Σπίτι μου»: Ποιοι και πώς θα λάβουν άτοκα δάνεια 5.000 – 25.000 ευρώ
Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την πρεμιέρα του νέου προγράμματος «Αναβαθμίζω το Σπίτι μου» με την επιλογή των δικαιούχων να γίνεται με βάση τη σειρά υποβολής των αιτήσεων
Μητσοτάκης για «Εξοικονομώ 2025»: «Βελτιώνει την ποιότητα ζωής και συμβάλει στην πράσινη ανάπτυξη»
Το πρόγραμμα, οι δικαιούχοι και η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για το «Εξοικονομώ 2025»
Ενεργειακή λύση αυτοπαραγωγής «πράσινης» ενέργειας με αποθήκευση από την Elpedison
Η συγκεκριμένη λύση της Elpedison δίνει τη δυνατότητα χωρίς καμία δέσμευση και κανένα κόστος επένδυσης