Προσπέρασαν πρώτα τους Γερμανούς, μόλις πέρυσι τους Ιάπωνες, και πλέον οι Κινέζοι αυτοκινητοπαραγωγοί είναι στην κορυφή της λίστας των εξαγωγέων στον κόσμο. Η BYD, αγαπημένη μεταξύ άλλων και του θρύλου των επενδύσεων Γουόρεν Μπάφετ, ξεκινά τις πωλήσεις μοντέλων της στη Γαλλία δημιουργώντας έτσι ένα ακόμα προγεφύρωμα για την κατάκτηση της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου.
Πρόκειται για τη μεγάλη ανταγωνίστρια της Tesla και βεβαίως των Ευρωπαίων κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων, η έλευση της οποίας στη Γηραιά Ήπειρο ήδη προκάλεσε συναγερμό στον κλάδο, με τον μάνατζερ της Stellantis Κάρλος Ταβάρες να προειδοποιεί για αθέμιτο ανταγωνισμό σε περίπτωση που τα κινεζικά μοντέλα ευεργετηθούν κι αυτά, στη Γαλλία τουλάχιστον, με το «οικολογικό μπόνους», τις φοροαπαλλαγές δηλαδή που προβλέπονται για τα ευρωπαϊκά μοντέλα.
Byd: Πώς κατάφερε να κυριαρχήσει στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων [γράφημα]
Η BYD είχε κάνει δυναμικά την εμφάνισή της ήδη από το Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, τον περασμένο Οκτώβριο. Τότε ήταν που ο Ταβάρες (διευθύνων σύμβουλος του γιγαντιαίου ομίλου PSA Peugeot-Citroen Fiat Chrysler) αλλά και υπουργοί της γαλλικής κυβέρνησης είχαν σημάνει το συναγερμό. Αλλά τα επιχειρήματά τους – θλιβερές κορόνες οικονομικού προστατευτισμού επί της
ουσίας – ουδόλως επτόησαν την BYD και τις συμπατριώτισσές της, SAIC (MG) και Geely, για να αναθεωρήσουν τα στρατηγικά τους σχέδια μάχης.
Την Πέμπτη στο Αιξ αν Προβάνς της νότιας Γαλλίας, κοντά στη Μασσαλία, οι μάνατζερ της BYD ανέλυσαν στους εκπροσώπους του Τύπου τις κινήσεις που σχεδιάζουν για την κατάκτηση της γαλλικής και γενικότερα της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου.
Σύντομα η προσιτή «μπερλίνα του λαού»
Η BYD έρχεται στην Ευρώπη για να ανταγωνιστεί τους ακριβούς κατασκευαστές και τα κορυφαία σε πολυτέλεια μοντέλα τους – πρωτίστως την Tesla. Φέρνει κατ’ αρχάς τα κορυφαία μοντέλα της και βέβαια δεν εκπλήσσει το γεγονός ότι προτάσσει ως εμπορικό δέλεαρ για τους καταναλωτές τη σχέση ποιότητας/τιμής των αυτοκινήτων της.
Όπως σημειώνει η Βαλερί Κολέ στον «Figaro», στη γαλλική αγορά διατίθεται εδώ και λίγες εβδομάδες το «συμπαγών διαστάσεων» ελευθέρου χρόνου (SUV) Atto προς 44.000 ευρώ. Διατίθενται επίσης αντί 71.000 ευρώ η πολυτελής μπερλίνα Han, όπως και το ογκώδες επταθέσιο μοντέλο SUV, Tang.
Η αιχμή του δόρατος, όμως, για την κατάκτηση των Ευρωπαίων αγοραστών θα είναι το Dolphin. Ένα μεσαίων διαστάσεων τετράπορτο ή πεντάπορτο μοντέλο με μήκος 4,29 μέτρα και εφοδιασμένο με μια μπαταρία 60KWh που θα του εξασφαλίζει αυτονομία 427 χιλιομέτρων.
Το Dolphin στη γαλλική αγορά θα πωλείται προς 28.990 ευρώ μόνο. Δηλαδή στην πράξη η τελική τιμή θα είναι χαμηλότερη από 24.000 ευρώ, εφόσον συνυπολογιστεί η
έκπτωση του «οικολογικού μπόνους», όπως έχουν βαφτίσει οι Γάλλοι την κρατική επιδότηση της ηλεκτροκίνησης – αυτή που ο Ταβάρες και κάποιοι πολιτικοί θέλουν να μην ισχύσει για τους Κινέζους, όπως βέβαια θα ισχύσει για τη Citroen, τη Renault, ή τη Volkswagen, που επίσης έχουν προγραμματίσει την κατασκευή αναλόγως προσιτών για τους Ευρωπαίους καταναλωτές μοντέλων.
Συγκριτικά πλεονεκτήματα
Η BYD έχει πολλά πλεονεκτήματα για να κερδίσει το στοίχημα στην αγορά των προσιτών στα μέσα εισοδήματα ηλεκτρικών οχημάτων. Πρώτον γιατί είναι ο τρίτος μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών μπαταριών στον κόσμο πίσω από την επίσης κινεζική CATL και την κορεατική LG. Έχει τη δυνατότητα ως εκ τούτου η BYD να προμηθεύει με δικές της μπαταρίες τις μονάδες παραγωγής της εξοικονομώντας χρήματα και επίσης εξασφαλίζοντας επάρκεια, την ώρα που οι μεγάλοι ανταγωνιστές της στη Δύση εξαρτώνται από τους ανεξάρτητους προμηθευτές τους (ως επί το πλείστον Κινέζους και Κορεάτες).
«Η BYD συγκεκριμένα έχει αναπτύξει τις δικές της μπαταρίες LFP χωρίς κοβάλτιο», αναφέρει στο ρεπορτάζ του ο «Figaro». Η φόρτισή τους μπορεί να ανέβει από το 30% στο 80% σε λιγότερο από 30 λεπτά και το σύστημα διαχείρισης της μπαταρίας θεωρείται από τα πιο εξελιγμένα χάρη στη «μακρόχρονη εμπειρία του κατασκευαστή».
Ενα άλλο συγκριτικό πλεονέκτημα για την BYD είναι η οικοδόμηση ενός δικτύου διανομής αυτοκινήτων εμπνευσμένου από τη συμπατριώτισσά της SAIC, που
έχει αποκτήσει πλέον τη βρετανική επωνυμία MG. Χάρη στη δομή και τη λειτουργικότητα του δικτύου διανομής της SAIC, το μοντέλο MG4 βρίσκεται σήμερα στην 6η θέση της κατάταξης των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη πίσω από το γαλλικό Dacia Spring.
Γνωρίζοντας ότι η «μετά την πώληση εξυπηρέτηση» είναι απαραίτητη για να προσελκύσει και να καθησυχάσει τους πελάτες της, η BYD επιδιώκει συμφωνίες με τοπικούς και εθνικούς συνεργάτες και αντιπροσώπους. Έως το 2025 υπολογίζει να έχει αυξήσει σε 100 τους αντιπροσώπους της μόνο στη Γαλλία. Δίκτυα αντιπροσωπειών η κινεζική εταιρεία έχει ήδη αναπτύξει και διευρύνει σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, συγκεκριμένα στη Νορβηγία, τη Σουηδία, τη Δανία, τη Φινλανδία, την Ισλανδία, την Ολλανδία, το Βέλγιο, το Λουξεμβούργο, τη Βρετανία, την Ιρλανδία, τη Γερμανία, την Αυστρία, την Ισπανία, την Πορτογαλία, ενώ σύντομα θα εγκατασταθεί και στην Ιταλία.
Ρίζες στην Ευρώπη
Σκοπός της BYD δεν είναι να εισάγει απλώς και να πωλεί τα οχήματά της στην Ευρώπη. Η κινεζική εταιρεία, που κατασκευάζει ήδη ηλεκτρικά λεωφορεία στην Ουγγαρία, αναζητά μια ευρωπαϊκή τοποθεσία για να «χτίσει» μια μονάδα κατασκευής επιβατικών αυτοκινήτων. Όπως γράφει ο «Figaro», Γαλλία, Ισπανία και Γερμανία προσπαθούν να σαγηνεύσουν τους Κινέζους, ασχέτως αν θέλουν να προστατεύσουν την εθνική τους παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων απ’ αυτούς. Είναι κι αυτό ένα από τα παράδοξα της συγκυρίας.
Το πρώτο τρίμηνο του 2023 η BYD πούλησε 264.647 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και 283.270 plug-in υβριδικά, διπλασιάζοντας σχεδόν τις πωλήσεις της συγκριτικά με το αντίστοιχο χρονικό διάστυμα πέρυσι. Συγκριτικά η Volkswagen, η δεύτερη σε πωλήσεις αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο μετά από την Toyota, πούλησε το τρίμηνο Ιανουαρίου-Μαρτίου της εφετινής χρονιάς 70.000 αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.
Latest News
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων
Διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον στα υπεράκτια αιολικά πάρκα της Ελλάδας
Η προοπτική της Ελλάδας στο πλαίσιο της φετινής Διάσκεψης Κορυφής του ΟΗΕ για το Κλίμα, COP29 - Το επενδυτικό ενδιαφέρον
Η δημιουργική ασάφεια της COP29 - Τι είναι το... NCQG και τι προσδοκούν οι φτωχές χώρες
Το πιο δύσκολο ζήτημα που αντιμετωπίζουν οι διαπραγματεύσεις για το κλίμα στην COP29 είναι ο «νέος συλλογικός ποσοτικός στόχος»
Ρήγας (Energean): Η αποθήκευση CO2 είναι μια λύση για να επιβιώσουν οι βιομηχανίες
Η μεγάλη επένδυση στον Πρίνο με την ασφαλή αποθήκευση CO2 θα διατηρήσει τη βιομηχανική δραστηριότητα στον Κόλπο της Καβάλας για τις επόμενες δεκαετίες, είπε ο Μαθιός Ρήγας