Με αμείωτους ρυθμούς προχωρούν οι εργασίες για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Ε65 που θα διασχίζει την Κεντρική Ελλάδα.
Ε65: Πότε θα δοθούν στην κυκλοφορία τα πρώτα 24 χλμ του βόρειου τμήματος
Με χθεσινή της ανακοίνωση, η Κεντρική Οδός ανάδοχος του έργου, έδωσε στη δημοσιότητα αναλυτικά στοιχεία αναφορικά με την πρόοδο των εργασιών για την οδική αρτηρία με συνολικό μήκος 181,5 χιλιόμετρα, η οποία θα συνδέει την Ανατολική με τη Δυτική Ελλάδα και θα συμβάλλει στην ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας. Το έργο έχει ενταχθεί στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών, κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου με νέα χάραξη και o σχεδιασμός του βασίζεται στα πλέον σύγχρονα διεθνή πρότυπα, με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον, όπως τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση.
Το βόρειο τμήμα του Ε65, έχει συνολικό μήκος 70,5 χλμ. και προϋπολογισμό 442,1 εκατ. ευρώ. Οι εργασίες κατασκευής του εκτιμάται ότι θα διαρκέσουν 36 μήνες και θα τονώσουν την απασχόληση με περισσότερες από 1.000 νέες θέσεις εργασίας, συνεισφέροντας περίπου 0,5% στο ΑΕΠ της χώρας. Περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, 2 σήραγγες (στο 137ο χλμ. και στο 176ο χλμ.), 23 γέφυρες, 6 ανισόπεδους κόμβους (Βασιλικής, Καλαμπάκας, Γρεβενών, Οξύνειας, Αγιόφυλλου-Καρπερού και Εγνατίας), 2 σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινήτων (Ράξα Τρικάλων, Αγιόφυλλο – Καρπερό), 3 αμφίπλευρους Χώρους Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC), 1 Μετωπικό Σταθμό Διοδίων και 2 Πλευρικούς Σταθμούς Διοδίων, 2 Κέντρα Ελέγχου και Συντήρησης (Τρικάλων, Αγιόφυλλου – Καρπερού), 1 Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας και ένα Κέντρο Ελέγχου Σηράγγων.
Πρόοδος Κατασκευής Βορείου Τμήματος
Η συνολική πρόοδος κατασκευής ανέρχεται στο 23,61%, για τις σήραγγες το ποσοστό έχει φθάσει στο 27,12%, για τις γέφυρες και τα τεχνικά στο 40,36%, των ασφαλτικών εργασιών στο 5,76% και των χωματουργικών εργασιών στο 25,02%
Σήμερα έχουν ολοκληρωθεί όλες οι περιβαλλοντικές μελέτες του βόρειου τμήματος, ενώ ειδικότερα από το 111ο χλμ. έως και το 136ο χλμ. έχουν υλοποιηθεί οι τεχνικές μελέτες έχουν ολοκληρωθεί απαλλοτριώσεις, οι μετακινήσεις δικτύων και οι αρχαιολογικές έρευνες. Η γενική κατασκευαστική πρόοδος του βόρειου τμήματος, βρίσκεται στο 23,61%, ενώ ειδικότερα για το τμήμα από Τρίκαλα έως Καλαμπάκα ανέρχεται σε 40%. Στο τμήμα αυτό, έχουν κατασκευαστεί ήδη έργα 30,9 εκατ. ευρώ όπως αντιπλημμυρικά, δίκτυο ομβρίων, χωματουργικά και μικρά τεχνικά. Η νέα χάραξη σε χαμηλότερο υψόμετρο από την αρχικά με μικρότερο μήκους υπόγειων έργων και άνω των 10 χλμ. επιπλέον ανοικτού έργου, ευνοεί τις συνθήκες ασφάλειας και λειτουργίας του αυτοκινητοδρόμου. Παράλληλα, μειώνει σημαντικά το κόστος κατασκευής, βελτιώνοντας σημαντικά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Με την ολοκλήρωσή του το βόρειο τμήμα, θα ενωθεί στον ανισόπεδο κόμβο Τρικάλων με το μεσαίο τμήμα του Ε65 Ξυνιάδα – Τρίκαλα που βρίσκεται σε λειτουργία από το Δεκέμβριο του 2017. Βασική βελτίωση για όλους τους οδηγούς, είναι ότι πλέον παρακάμπτονται οι γνωστές για την επικινδυνότητά τους στροφές στο Δομοκό, ενώ η διάρκεια του ταξιδιού προς Τρίκαλα και Καρδίτσα, έχει μειωθεί περισσότερο από 30 λεπτά.
Το νότιο τμήμα
Στην Ξυνιάδα και τον ομώνυμο κόμβο ενώνεται και το τρίτο γνωστό ως νότιο τμήμα του Ε65 το οποίο βρίσκεται ήδη σε φάση κατασκευής με πρόοδο άνω του 89%. Με την ολοκλήρωσή του νότιου τμήματος, θα μειωθεί περαιτέρω η διάρκεια του ταξιδιού από Αθήνα σε Τρίκαλα και Καρδίτσα, ενώ κατά 40 λεπτά θα μειωθεί η διάρκεια του ταξιδιού από Αθήνα σε Ευρυτανία.
Ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας
Με την ολοκλήρωσή του, ο αυτοκινητόδρομος Ε65, θα συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας και ειδικά των περιοχών της Θεσσαλίας καθώς και της Δυτικής Μακεδονίας, ενόψει μάλιστα και του εγχειρήματος της απολιγνιτοποίησης και της μετάβασης της περιοχής αυτής σε μια βιώσιμη ανάπτυξη. Με αυτά τα 181,5 χλμ. σύγχρονου ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας -που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη- με το λιμάνι του Βόλου, ενώ θα μειωθεί κατά περίπου 2 ώρες το συνολικό ταξίδι από το λιμάνι του Πειραιά προς τα δυτικά Βαλκάνια. Η επιρροή στις μεταφορές θα είναι εξαιρετικά σημαντική.
«Ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να γίνει και στην αναπτυξιακή ώθηση που θα προσφέρει ο Ε65 σε πολλούς τουριστικούς προορισμούς της χώρα μας, που με την ολοκλήρωσή του θα είναι προσβάσιμοι, γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι συνολικά το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία Οδό, μέσω του Ε65 θα διαρκεί 1 ώρα και 45 λεπτά, από 3 ώρες και 15 λεπτά σήμερα», καταλήγει η ανακοίνωση.
Latest News
Πότε ξεκινά η νέα ψηφιακή εφαρμογή για τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων
Αναρτώνται και βεβαιώνονται ψηφιακά στην ΑΑΔΕ τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων άνω των 6.000 ευρώ από εργολάβο ή υπεργολάβο
Αρδευτικό Ταυρωπού: Προσωρινός ανάδοχος το σχήμα «Άκτωρ Παραχωρήσεις - ΑΒΑΞ» - Στα 139,6 εκατ το ύψος του έργου
Το Αρδευτικό Ταυρωπού, ένα έργο ΣΔΙΤ, καλύπτει τις αρδευτικές ανάγκες 115.000 στρεμμάτων
Ολοκληρώθηκαν οι υποβρύχιες επιθεωρήσεις στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου
Οι εργασίες στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου έγιναν αμέσως μετά την ολοκλήρωση της καλοκαιρινής καμπάνιας επιθεωρήσεων από τους Αλπινιστές (Αέρα)
Νέος πόλεμος για την εκτροπή του Αχελώου – Οι υπέρμαχοι και οι πολέμιοι στο ΣτΕ
Ο Αχελώος και η εκτροπή του ποταμού για έβδομη φορά στο ΣτΕ – Το «μέτωπο» υπέρ των έργων που διαμορφώνεται στον κάμπο
Δυναμικό μπάσιμο AKTOR στην κατοικία – Ευκαιρίες στη στεγαστική κρίση βλέπει ο Εξάρχου
Τα σχέδια της AKTOR για το real estate αλλά και την πρόθεση να συμμετέχει σε δύο παραχωρήσεις έκανε γνωστά ο πρόεδρος και CEO Αλέξανδρος Εξάρχου
Με ΣΔΙΤ θα κατασκευαστούν 17 νέα σχολεία στην Κεντρική Μακεδονία - Τι προβλέπει η σύμβαση
Οι νέες σχολικές μονάδες αναμένεται να καλύψουν τις ανάγκες 5.000 μαθητών σε 9 δήμους
Τα 4+1 βήματα για το κυβερνητικό πάρκο στον Υμηττό - Ο «αφοπλισμός» και η μετακόμιση των ΕΑΣ
Εκτός από την Α΄ φάση του διαγωνισμού για την ανάπτυξη του κυβερνητικού πάρκου, έπονται άλλα 4 βήματα για να «αδειάσει» ο χώρος της ΠΥΡΚΑΛ
Η αναγέννηση της AKTOR – Μπάκος, Καϋμενάκης και Εξάρχου ρίχνουν… θεμέλια 2 δισ.
Πώς θα χτιστούν οι 5 θυγατρικές της AKTOR – Οι νέες μπίζνες και ο στόχος για EBITDA 430 εκατ. το 2030
Ταχιάος: Στην τελική ευθεία για την παράδοση του Μετρό Θεσσαλονίκης
Από την 1η Νοεμβρίου ξεκινούν οι δοκιμές προσομοίωσης της λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης
Πώς θα χτιστεί το κυβερνητικό πάρκο στις εγκαταστάσεις της ΠΥΡΚΑΛ
Το κυβερνητικό πάρκο στις εγκαταστάσεις της ΕΒΟ – ΠΥΡΚΑΛ αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα έργα ΣΔΙΤ που έχουν προκηρυχθεί ποτέ στη χώρα