Εκεί όπου όλα τα στοιχεία έδειχναν ομαλοποίηση και νηνεμία μετά τα μεγάλα προβλήματα που δημιούργησε η πανδημία και τα lockdown, μια νέα «καταιγίδα» φαίνεται πως απειλεί τις ναυτιλιακές εταιρείες και το θαλάσσιο εμπόριο. Αυτή τη φορά οι κινητοποιήσεις εργαζομένων στα λιμάνια της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ οδηγούν σε νέα συμφόρηση και απειλούν την ευρύτερη εφοδιαστική αλυσίδα.
Πήρε φόρα… ο Ερντογάν – Ακόμη πιο ακριβή η διέλευση από τον Βόσπορο
Οι ενέργειες της International Longshore and Warehouse Union, ουσιαστικά έχουν παραλύσει τις μεταφορές σε λιμάνια όπως το Λος Αντζελες, το Λονγκ Μπιτς και το Σιάτλ, ενώ οι συνέπειες έχουν μεταπηδήσει και στους εμπορικούς σιδηρόδρομους.
Οπως τονίζουν αναλυτές, η κατάσταση είναι ιδιαίτερα ρευστή κατά μήκος της ακτογραμμής και τα δεδομένα αλλάζουν κάθε ώρα. Το Σάββατο ένας σημαντικός αριθμός πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σχημάτιζε ουρές στο πολυσύχναστο Οκλαντ, ενώ τα λιμάνια του Σιάτλ και της Τακόμα φαίνεται πως είναι έτοιμα να μπλοκάρουν.
Λίγο πιο νότια, η κατάσταση είναι ελαφρώς πιο «χαλαρή» στους τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων στο Λος Αντζελες και στο Λονγκ Μπιτς, ωστόσο τα σύννεφα της αβεβαιότητας πυκνώνουν στο Σαν Πέδρο, καθώς πολλά δεξαμενόπλοια κατευθύνονται προς τη νότια Καλιφόρνια.
Οι συνέπειες των κινητοποιήσεων δεν είναι πλήρως ορατές, την ώρα που συμπληρώνεται μια εβδομάδα από τότε που τα μέλη του συνδικάτου αποφάσισαν να απεργήσουν σε πολλούς τερματικούς σταθμούς σε όλη τη δυτική ακτή των ΗΠΑ μετά τις πολύμηνες και αδιέξοδες διαπραγματεύσεις για τους μισθούς των εργαζομένων.
Η κατάσταση, μάλιστα, ενδέχεται να επιδεινωθεί εάν γίνει πραγματικότητα η προαναγγελθείσα απόφαση για 72ωρη απεργία στα λιμάνια του Βανκούβερ και του Πρινς Ρούπερτ.
Ο αντιπρόεδρος της Εθνικής Ομοσπονδίας Λιανικής, Jonathan Gold, εκφράζει την ανησυχία του για τις συνεχιζόμενες διακοπές στα λιμάνια, επισημαίνοντας πως «εάν οι εργαζόμενοι και η διοίκηση δεν καταφέρουν να καταλήξουν σε συμφωνία και να λειτουργήσουν ομαλά και αποτελεσματικά, οι λιανέμποροι δεν θα έχουν άλλη επιλογή από το να συνεχίζουν να μεταφέρουν το φορτίο τους στην ανατολική ακτή και στον Κόλπο του Μεξικού».
Οι σιδηρόδρομοι
Την ίδια ώρα, η Ενωση Αμερικανικών Σιδηροδρόμων (AAR) δημοσίευσε τα τελευταία στοιχεία από τη σιδηροδρομική κίνηση στις ΗΠΑ για την εβδομάδα που έληξε το περασμένο Σάββατο. «Τα προβλήματα ξεκίνησαν στο λιμάνι του Οκλαντ, το οποίο έκλεισε πλήρως. Χωρίς μια συγκεκριμένη λύση ενόψει, έλλειψη αξιόπιστης επικοινωνίας από οποιοδήποτε μέρος, οι εμπλεκόμενοι θα πρέπει να παραμείνουν σε επαγρύπνηση, καθώς η κατάσταση παραμένει εξαιρετικά ρευστή», επισημαίνει η (AAR).
Σύμφωνα με την επενδυτική τράπεζα Jefferies, πολλές εταιρείες συζητούν όλο και περισσότερο για υψηλότερες επιβαρύνσεις στα φορτία που προορίζονται για τη δυτική ακτή, ειδικά καθώς η επαναδρομολόγηση προς τα ανατολικά μέσω της Διώρυγας του Παναμά ή της Διώρυγας του Σουέζ αυξάνει την υλικοτεχνική πολυπλοκότητα.
Οποιαδήποτε συμφόρηση στη δυτική ακτή των ΗΠΑ θα έχει σημαντικό αντίκτυπο σε τρεις έως τέσσερις εβδομάδες, εξηγεί από την πλευρά του ο Andy Lane, συνεργάτης της συμβουλευτικής CTI Consultancy. «Τότε είναι πιθανό να δείτε απότομη αύξηση των ναύλων, καθώς τα πλοία δεν θα μπορούν να επιστρέψουν εγκαίρως στην Ασία», σημειώνει.
Τέλος, καθώς οι επαγγελματικές ενώσεις εμπόρων ζητούν την άμεση παρέμβαση της διοίκησης Μπάιντεν, μια έκθεση από την αμερικανική εταιρεία logistics ASF, αναφέρει πως «δυστυχώς, η αλυσίδα εφοδιασμού είναι ακατάστατη», λέγοντας στους πελάτες της να εξετάσουν όλες τις εναλλακτικές δρομολογήσεις, προκειμένου να μη χαθεί πολύτιμος χρόνος.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ
Latest News
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο
Τρία νέα λιμάνια για κρουαζιερόπλοια – Διαγωνισμοί για Πάτρα, Καβάλα και Κατάκολο
Στο πακέτο μέτρων για την κρουαζιέρα περιλαμβάνονται και οι διαγωνισμοί παραχώρησης ή υπο-παραχώρησης λιμένων από το ΤΑΙΠΕΔ
Ε.ΛΙΜ.Ε: Ένταξη τεσσάρων νέων Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων
Η Ε.ΛΙΜ.Ε απαριθμεί πλέον 35 μέλη
«Πατήθηκε το κουμπί» για το νέο λιμάνι στη Σαντορίνη - Η νέα θέση και το... τελεφερίκ
Άρχισαν οι διεργασίες στα συναρμόδια υπουργεία για το νέο λιμάνι στη Σαντορίνη - Το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ και η ελαφρά... μετατόπιση
Το λιμάνι της Ρουμανίας που «κερδίζει» από τον πόλεμο στην Ουκρανία - Κόμβος logistics στη Μ. Θάλασσα
Η Ρουμανία έχει γίνει η μεγαλύτερη εναλλακτική οδός εξαγωγής σιτηρών της Ουκρανίας, μετά την εισβολή της Ρωσίας το 2022
Eπενδύει στον ψηφιακό μετασχηματισμό ο ΟΛΘ - Τα οφέλη στους εργαζόμενους
Οι κυβερνο-απειλές αυξάνουν τους κινδύνους και ο ΟΛΘ θωρακίζεται επενδύοντας στην κυβερνοασφάλεια
Νέο ρεκόρ στην ιστορία του Λιμένα Θεσσαλονίκης - Κατέπλευσε το «Jean Gabriel» [φωτό]
Στο πρώτο εξάμηνο του 2024 ο τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΘ, σημείωσε σημαντική αύξηση εσόδων κατά 16,7%
Μega-λιμάνι που κατασκεύασε η Κίνα στο Περού θα συνδέει Ασία - Νότια Αμερική
Το τεράστιο λιμάνι Chancay του Περού θεωρείται ότι θα εξελιχθεί σε σημαντικό ναυτιλιακό κόμβο σε παγκόσμιο επίπεδο
Μεγαλώνει ο χρόνος παραμονής των containers στο λιμάνι του Λος Αντζελες
Τον Σεπτέμβριο, το λιμάνι του Λος Άντζελες διακίνησε συνολικά 954.706 ισοδύναμες μονάδες είκοσι ποδών, ή TEUs
Υπογράφει η Lamda Marinas και για τη «Μαρίνα Megayacht Κέρκυρας» - Το roadmap των επενδύσεων
Τον 6ο απολογισμό Βιώσιμης Ανάπτυξης της Μαρίνας Φλοίσβου, παρουσίασε η Lamda Marinas