
Τα εξοχικά τους -εφόσον υπάρχουν ήδη-, φιλοξενία σε φίλους ή συγγενείς -εφόσον διαθέτουν κάποιο ακίνητο σε… προνομιακές τοποθεσίες- ή ενοικιαζόμενα δωμάτια, επιλέγει η πλειονότητα των Ελλήνων προκειμένου να καταφέρει φέτος να κάνει διακοπές. Ελάχιστοι και σε μονοψήφιο ποσοστό είναι εκείνοι που διαμείνουν σε ξενοδοχεία, εκ των οποίων οι περισσότερη χωρίς διατροφή στο πακέτο διαμονής. Μάλιστα, σχεδόν οι μισοί θα μαγειρέψουν πολλά από τα γεύματα των διακοπών, γιατί τρώγοντας κάθε μέρα έξω… δεν βγαίνει.
Τουρισμός: Απλησίαστες οι διακοπές στα νησιά για τους Έλληνες – Πόσα θα πληρώσει μια οικογένεια
Τα παραπάνω στοιχεία, στα οποία αποτυπώνεται ανάγλυφα η γενικευμένη τάση αναζήτησης οικονομικότερων λύσεων προκειμένου να καταφέρουν οι εργαζόμενοι να εξοικονομήσουν χρήματα για να μπορέσουν να κάνουν διακοπές ή να τις παρατείνουν κατά κάποιες ημέρες, προκύπτουν από την πανελλαδική έρευνα του ΣΕΛΠΕ την περίοδο 3-5 Ιουνίου 2022 σε σχέση με τις αγοραστικές συνήθειες του κοινού για την αγορά των διακοπών του 2023.
Πιο συγκεκριμένα, το 26% των ερωτηθέντων θα φιλοξενηθεί σε κάποιο φιλικό ή συγγενικό εξοχικό σπίτι, το 22% θα διαμείνει σε κάποια εξοχική κατοικία, το 20% επιλέγει διαμονή σε ενοικιαζόμενα δωμάτια και μόνο το 9% διαμονή σε ξενοδοχεία (7% χωρίς διατροφή και 2% με πλήρη διατροφή).
Τέλος το 6% επιλέγει camping και το 6% επιλέγει ταξίδι στο εξωτερικό.
Μαγείρεμα μέσα
Χαρακτηριστικό είναι ότι το 45% των ερωτηθέντων απαντάει ότι κατά τη διάρκεια των διακοπών μαγειρεύει συχνά, κάτι που σημαίνει ότι προσπαθεί να μειώσει τη δαπάνη της εστίασης. Παράλληλα το 66% δηλώνει ότι επισκέπτεται συχνά καταστήματα τροφίμων όπως σουπερμάρκετ κάτι που δείχνει και πάλι μία τάση εξοικονόμησης χρημάτων, ενώ το 53% αγοράζει τοπικά προϊόντα. Το 16% αγοράζει προϊόντα άλλων τύπων στις διακοπές του, είτε αναμνηστικά είδη, είτε λοιπά προϊόντα όπως ρούχα, παπούτσια, κοσμήματα, παιχνίδια κ.λπ.


Σε τρόφιμα -όχι ταβέρνα- ο μισός προϋπολογισμός
Η μέση δαπάνη για αγορές προϊόντων στις διακοπές εκτιμάται στα 230 ευρώ. Από αυτά τα 118 ευρώ (δηλαδή το 51%) αφορούν αγορές τροφίμων εκτός εστίασης, όπως π.χ. αγορές από το σουπερμάρκετ, για μαγειρική στο κατάλυμα ή για απευθείας κατανάλωση π.χ. στην παραλία.
Τα 52 ευρώ αφορούν αγορές τουριστικών ειδών, όπως αναμνηστικά είδη και τα 59 ευρώ αγορές άλλων προϊόντων, όπως ρούχα, παπούτσια, παιχνίδια, κοσμήματα καθώς οι καταναλωτές εντάσσουν την αγοραστική εμπειρία στην καθημερινότητα των διακοπών τους. Με βάση αυτά τα στοιχεία, η εγχώρια τουριστική δαπάνη από τον εσωτερικό τουρισμό εκτιμάται στα 380 εκατ. ευρώ.
Παρόλα αυτά, σύμφωνα με τους ερωτηθέντες, η δαπάνη τους για τις φετινές διακοπές εκτιμάται ότι θα είναι μειωμένη κατά 15%. Οι λόγοι για αυτήν τη μείωση καιη σύγκρισή τους με το 2022 αποκαλύπτουν ότι ο περισσότερο αρνητικός παράγοντας είναι το μειωμένο εισόδημα λόγω των ανατιμήσεων των προϊόντων με αύξηση από 63% σε 69%, ακολουθεί το κόστος μεταφορικών με μείωση από 52% σε 43%, το αυξημένο κόστος διαμονής με αύξηση από 23% σε 38% και το μειωμένο εισόδημα λόγω κόστους ενέργειας με μείωση από 50% σε 37%.
Παρόλα αυτά, σύμφωνα με τους συντάκτες των συμπερασμάτων της έρευνας, τα στοιχεία δείχνουν ότι παρά τα προβλήματα λόγω των πληθωριστικών πιέσεων, ένα σημαντικό κομμάτι του πληθυσμού θα κάνει διακοπές και σημαντικές αγορές τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, αλλά με μειωμένη δαπάνη, κάτι που είναι αποτέλεσμα και της ευρύτερης τάσης για εξοικονόμηση χρημάτων.


Latest News

ΑΧΙΑ για Eurobank: Τι φέρνει η ενοποίηση της Ελληνικής Τράπεζας - Ισχυρό το δ' τρίμηνο
Πώς θα κινηθούν τα οικονομικά αποτελέσματα της Eurobank για το τρίτο τρίμηνο σύμφωνα με την ΑΧΙΑ - Τι λέει για την πλήρη ενοποίηση της Ελληνικής Τράπεζας

Αγορές-έκπληξη από τους Έλληνες για την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου
Ποια ήταν τα δημοφιλέστερα δώρα των Ελλήνων καταναλωτών για την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου

Οι Ομοσπονδίες και οι Εμπορικοί Σύλλογοι είναι η δύναμη της ΕΣΕΕ - Τι δήλωσε ο Καφούνης
Τι συζητήθηκε στην 1η συνεδρίαση της Ολομέλειας Προέδρων Ομοσπονδιών της ΕΣΕΕ

Intralot: Πενταετές συμβόλαιο για παιγνιομηχανές VLT στη Νεμπράσκα
Η Intralot ανακοίνωσε νέα σύμβαση με την Πολιτεία της Νεμπράσκα - Το συμβόλαιο αποτελεί σημαντική εξέλιξη στην ενίσχυση της εποπτείας

Ρυθμό ανάπτυξης 6% κατέγραψε η Atradius Hellas το 2024
Η αξία των αποζημιώσεων του 2024 κατέγραψε άνοδο 31% στα 15 εκατ. ευρώ από 11 εκατ. ευρώ το 2023 και αυτό διότι πέρυσι υπήρξε αύξηση στη συχνότητα των ζημιών

Υψηλές πτήσεις για τη Metlen και το 2024 – Ρεκόρ επιδόσεων σε κύκλο εργασιών και λειτουργική κερδοφορία
Η Metlen ανακοίνωσε αύξηση 7% στον κύκλο εργασιών και 3% στα EBITDA – Πυλώνες αξίας και ανάπτυξης η ενέργεια και τα μέταλλα – Διπλάσια μεγέθη το 2028 βλέπει ο Μυτιληναίος

«Φουντώνει» ο ανταγωνισμός στα επιχειρηματικά δάνεια – Οι νέοι παίκτες
Τα επιχειρηματικά δάνεια το νέο πεδίο αντιπαράθεσης για τις τράπεζες - Η σφήνα από νέους παίκτες και ο ρόλος της ανάπτυξης

«Άναψαν τα αίματα» στη ΓΣ της Folli Follie – Τι απάντησε η διοίκηση στον Δ. Κουτσολιούτσο
Απαντήσεις στις κατηγορίες του Δημήτρη Κουτσολιούτσου έδωσε η διοίκηση της Folli Follie – Τι αποφασίστηκε, πώς αντέδρασε ο μεγαλομέτοχος της εταιρείας και καταδικασμένος για το σκάνδαλο

Η SKAG κάνει update απαντώντας στη δημογραφική κρίση - Οι νέες business
Το νέο βήμα της SKAG στις ψηφιακές εκτυπώσεις με επένδυση 1,2 εκατ. – Οι στόχοι - Στα 8,4 εκατ. ευρώ ο τζίρος το 2024

Εταίρους για τα κοιτάσματα αερίου ψάχνει η HELLENiQ ENERGY – Οι επαφές Σιάμισιη με Chevron, ExxonMobil και άλλες πετρελαϊκές
Η HELLENiQ ENERGY αναζητά συνεπενδυτές στις παραχωρήσεις του Ιονίου και της Κρήτης – Ο Ανδρέας Σιάμισιης CEO του ομίλου είχε συναντήσει και με πετρελαϊκές που ενδιαφέρονται να μπουν στην Ελλάδα