Οι επενδυτές συνεχίζουν να αγνοούν ένα τεράστιο κλάδο της τεχνολογίας επειδή θεωρείται «ταμπού» – παρά το γεγονός ότι η αξία του αναμένεται να ξεπεράσει το 1 τρισεκατομμύριο δολάρια έως το 2027.
Ο τομέας FemTech περιλαμβάνει όλες τις καινοτομίες που έχουν σχεδιαστεί για την επίλυση προβλημάτων υγείας που υποφέρουν αποκλειστικά, διαφορετικά ή δυσανάλογα οι γυναίκες. Καλύπτει τα πάντα, από την υγεία κατά την εγκυμοσύνη και την εμμηνόπαυση, μέχρι το Αλτσχάιμερ και τον ιό HIV. όπως αναφέρει το CNBC.
Τεχνολογία: H γυναίκα που εφηύρε έναν κλάδο αξίας 1 τρισ.
H Fem Tech
Η Ιντα Τιν, συνίδρυσε το 2012 την Clue, μια εφαρμογή εμμηνορροϊκής υγείας που έχει τώρα 11 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες μηνιαίως και το 2016 επινόησε τον όρο «FemTech», ο οποίος περιγράφει όλη την τεχνολογία και την καινοτομία που στοχεύει στην αντιμετώπιση προβλημάτων υγείας που επηρεάζουν μόνο, ή δυσανάλογα, τις γυναίκες.
Ο όρος περιλαμβάνει προϊόντα και υπηρεσίες που έχουν σχεδιαστεί για την αντιμετώπιση 97 παθήσεων υγείας που «αποκλειστικά, δυσανάλογα ή διαφορετικά επηρεάζουν τα κορίτσια και τις γυναίκες». Αυτό καλύπτει 23 υποενότητες της υγείας των γυναικών, συμπεριλαμβανομένης της εμμηνόπαυσης, της υγείας των οστών, της άμβλωσης, της υγείας του εγκεφάλου, της καρδιαγγειακής και της αναπαραγωγικής υγείας.
Η αξία της βιομηχανίας FemTech θα εκτιμάται σε 1,186 τρισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2027, σύμφωνα με προβλέψεις του μη κερδοσκοπικού οργανισμού FemTech focus.
«Αρωμα γυναίκας»
Οι γυναίκες αποτελούν περισσότερο από το 50% του παγκόσμιου πληθυσμού, πράγμα που σημαίνει ότι η αγορά-στόχος για προϊόντα που εστιάζουν στην υγεία τους είναι τεράστια. Ωστόσο, μόνο το 3,3% των επενδύσεων στην ψηφιακή υγεία στις ΗΠΑ διατέθηκε για την υγεία των γυναικών μεταξύ 2011 και 2020, σύμφωνα με την εταιρεία ψηφιακών συμβούλων Rock Health.
Έρευνα του Women’s Health Access Matters, ενός μη κερδοσκοπικού οργανισμού που επικεντρώνεται στη χρηματοδότηση της έρευνας για την υγεία των γυναικών, προτείνει ότι μια επένδυση 300 εκατομμυρίων δολαρίων για τη βελτίωση της γυναικείας υγείας θα μπορούσε να αποφέρει περίπου 13 δισεκατομμύρια δολάρια για την παγκόσμια οικονομία.
Οι ευκαιρίες και οι δυνατότητες δημιουργίας αξίας για επενδύσεις σε αυτόν τον τομέα είναι τεράστιες», δήλωσε στο CNBC η Κάρεν Τέιλορ, ερευνητική διευθύντρια του Κέντρου Λύσεων Υγείας της Deloitte.
Το παράδειγμα της Elvie
Η Tania Boler δημιούργησε την Elvie, μια εταιρεία τεχνολογίας που επικεντρώνεται στην υγεία των γυναικών, το 2013, αφού διαπίστωσε έλλειψη προϊόντων σχεδιασμένων για νέες μητέρες.
Αλλά δεν πήραν όλοι στα σοβαρά τη νέα της επιχείρηση.
«Για να είμαι απόλυτα ειλικρινής, η βιομηχανία της τεχνολογίας θεώρησε ότι ήταν ένα αστείο», ανέφερε η Boler στο CNBC.
«Απλώς δεν το κατάλαβαν… [και] σε αρκετά θέματα υγείας των γυναικών, το πρόβλημα είναι ότι επειδή υπάρχει έλλειψη εκπαίδευσης, υπάρχει έλλειψη ζήτησης», καυτηρίασε.
Η προσωπική κατανόηση ενός προϊόντος είναι συχνά το κλειδί για τους επενδυτές, αλλά τα στατιστικά δείχνουν ότι οι περισσότερες επενδυτικές αποφάσεις λαμβάνονται από άνδρες. Μια έκθεση του 2022 από τις European Women in VC, διαπίστωσε ότι μόλις το 15% των γενικών εταίρων των Venture Capital ( Eπιχειρηματικά Κεφάλαια) ήταν γυναίκες.
Παρά τα εμπόδια, η Boler τα κατάφερε. Είναι πλέον μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον χώρο της FemTech και έχει έσοδα 100 εκατομμυρίων δολαρίων.
«Στείλαμε ένα πολύ ισχυρό μήνυμα, αλλά ταυτόχρονα αντιμετωπίζουμε τα ταμπού κατά μέτωπο, δεν το αποφεύγουμε», τονίζει η Boler.
«Βαθιές ρίζες»
Το ζήτημα της μη κατανόησης της υγείας των γυναικών – και η σημασία των λύσεων υγείας που αφορούν ειδικά τις γυναίκες – έχει βαθύτερες ρίζες.
«Επειδή ήταν ένα θέμα ταμπού , είναι πραγματικά δύσκολο να ξεπεραστεί», ισχυρίζεται η Valerie Evans, επενδυτής στο ταμείο venture capital The Craftory.
«Όχι επειδή [οι επενδυτές] δεν θέλουν να μάθουν και όχι επειδή έχουν σκόπιμα άγνοια, αλλά νομίζω ότι είναι ένα γενικό κοινωνικό πρόβλημα που διαπερνά τον επενδυτικό κόσμο».
Φειδωλή χρηματοδότηση
Πάνω από το 70% των εταιρειών FemTech έχουν τουλάχιστον μία γυναίκα ιδρυτή, σε σύγκριση με τον μέσο όρο του 20%, σύμφωνα με την McKinsey & Company.
Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι έχουν και την κατάλληλη υποστήριξη.
Λιγότερο από το 3% των επιχειρηματικών κεφαλαίων πήγαν σε νεοφυείς επιχειρήσεις το 2020, σύμφωνα με στοιχεία από τη σχολή επιχειρήσεων INSEAD, ενώ οι γυναίκες επιχειρηματίες έχουν 63% λιγότερες πιθανότητες να λάβουν χρηματοδότηση VC από τους άνδρες.
Η Taylor της Deloitte, δήλωσε ότι οι γυναίκες ιδρυτές ζητούν επίσης γενικά από τους επενδυτές λιγότερα χρήματα έναντι των ανδρών ομολόγους τους, κάτι που θα μπορούσε να βλάψει τις προοπτικές τους στο χώρο.
«Ζαλίζει» ο ρυθμός ανάπτυξης
Ο τομέας FemTech αναπτύσσεται με εκπληκτικό ρυθμό. Πάνω από το 60% των νεοφυών επιχειρήσεων FemTech ιδρύθηκαν την πενταετία μέχρι το 2022 και έχει σημειωθεί αύξηση 1.000% στον αριθμό των επιχειρήσεων στον χώρο τα τελευταία 10 χρόνια, σύμφωνα με την έρευνα της FemHealth Insights. Αυτοί οι ρυθμοί ανάπτυξης – παρά τα τεράστια εμπόδια – είναι ενθαρρυντικοί για έναν κλάδο που αγωνίζεται να κερδίσει επενδυτές.
H εταιρεία που έφερε την «επανάσταση» στην FemTech
H Clue ήταν μια από τις πρώτες εφαρμογές παρακολούθησης περιόδου και επιτρέπει στους χρήστες να παρακολουθούν τους κύκλους τους, καθώς και παρενέργειες όπως η διάθεση, τα επίπεδα ενέργειας και οι διατροφικές συνήθειες.
Καθώς το Clue κέρδιζε χρήστες, η Τιν συνειδητοποίησε ότι δεν υπήρχε μεγάλη κοινότητα γύρω από τις υπηρεσίες και τα προϊόντα υγείας των γυναικών, παρά το γεγονός ότι όλο και περισσότερα κυκλοφορούσαν στην αγορά.
«Ένιωθαν σαν συγγενικά πνεύματα και προσπαθούσα να καταλάβω πώς μιλούσαμε για τον εαυτό μας και τα προϊόντα μας… Έτσι ήθελα πολύ κάτι που θα μπορούσε να το συνδυάσει κάτω από μια ομπρέλα», ανέφερε η ίδια στο CNBC. Και έτσι, το 2016, γεννήθηκε το όνομα «FemTech».
Ο όρος καλύπτει πλέον όλους τους τύπους τεχνολογίας και καινοτομίας που έχουν σχεδιαστεί για την αντιμετώπιση προβλημάτων υγείας που επηρεάζουν αποκλειστικά ή δυσανάλογα την υγεία των γυναικών, από εφαρμογές παρακολούθησης εμμηνορροϊκού κύκλου και προϊόντα σεξουαλικής ευεξίας έως καρδιαγγειακές ιατρικές συσκευές και θεραπείες ψυχικής υγείας.
«Βαφτίζοντας» τη FemTech βοήθησε την κοινότητα των ανθρώπων που εργάζονται στον κλάδο να βρουν ο ένας τον άλλον, αλλά επίσης έδωσε στους επενδυτές διαβεβαίωση για το πού τοποθετούσαν τα χρήματά τους.
«Είναι λίγο πιο εύκολο να πούμε ότι επενδύσατε στη FemTech παρά, ξέρετε, μια εταιρεία που βοηθά τις γυναίκες να μην λερώνουν τα παντελόνια τους… Κάπως γεφύρωσε το χάσμα και στους άνδρες, κάτι που ήταν σημαντικό, εξακολουθεί να είναι σημαντικό, επειδή τόσα πολλά οι επενδυτές είναι άνδρες».
«Και πρέπει να πω ότι έχω εκπλαγεί, αλλά πραγματικά βλέπω πώς έχει απήχηση παγκοσμίως», πρόσθεσε η Τιν.
Latest News
Ποιες είναι οι τάσεις στις σχέσεις καταναλωτών-Τεχνητής Νοημοσύνης
Σύμφωνα με την έρευνα της Salesforce, η εμπιστοσύνη των καταναλωτών απέναντι στις επιχειρήσεις είναι στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών
Ευρωπαίοι συνασπίζονται για να ανταγωνιστούν τη μηχανή αναζήτησης της Google
Η Ecosia και η Qwant συνεργάζονται για να δημιουργήσουν ένα ευρωπαϊκό ευρετήριο για μηχανές αναζήτησης και να μειώσουν την εξάρτησή τους από τις αμερικανικές Big Tech
Οι επιχειρήσεις φοβούνται τις κυβερνοεπιθέσεις που βασίζονται στην AI
Μελέτη επισημαίνει ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη ενισχύει πλέον και τη δράση των κυβερνοεγκληματιών προσθέτοντας ένα επιπλέον επίπεδο απειλών στην κυβερνοασφάλεια
Η Salesforce ανακοίνωσε την παγκόσμια διαθεσιμότητα του Agentforce
Το εργαλείο Agentforce της Salesforce δημιουργεί αξιόπιστους, αυτοματοποιημένους βοηθούς Τεχνητής Νοημοσύνης που ενισχύουν το ανθρώπινο δυναμικό των επιχειρήσεων
Ενίσχυση των επιχειρηματικών επενδύσεων στην AI - Τι δείχνει έρευνα της IBM
Έρευνα της IBM δείχνει ότι τα στελέχη των επιχειρήσεων αναγνωρίζουν τα οφέλη των επενδύσεων στην πληροφορική για την ενίσχυση της βιωσιμότητας, με το 88% να σχεδιάζει να αυξήσει τις επενδύσεις
Lenovo: Kαθαρά κέρδη αυξημένα κατά 48% στα 404 εκατομμύρια δολάρια
Η Lenovo ανακοίνωσε τα αποτελέσματα του β' τριμήνου για το οικονομικό έτος 2024/25, με σημαντική αύξηση των καθαρών εσόδω
Κινέζοι χάκερ διείσδυσαν στα συστήματα της T-Mobile στις ΗΠΑ
Η Wall Street Journal αναφέρει ότι οι χάκερ συνδέονται με τις κινεζικές υπηρεσίες πληροφοριών και ότι κατάφεραν να παραβιάσουν την κυβερνοασφάλεια της T-Mobile στο πλαίσιο πολύμηνης εκστρατείας
Cookie Stuffing: Η σκοτεινή πλευρά του διαδικτυακού μάρκετινγκ
Το cookie stuffing είναι ένα αυξανόμενο πρόβλημα στη διαδικτυακή διαφήμιση - Πώς λειτουργεί, ποιους κλάδους πλήττει, ποιοι οδηγήθηκαν στη φυλακή για τη συγκεκριμένη πρακτική
Η Δανία ανοίγει τον δρόμο για υπεύθυνες λύσεις AI στην Ευρώπη
Επιχειρήσεις και δημόσιοι οργανισμοί της Δανίας ένωσαν τις δυνάμεις τους για να καταγράψουν τις κατευθυντήριες γραμμές που θα επιταχύνουν την εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Κανονισμού για την Τεχνητή Νοημοσύνη (AI Act)
Η Apple κατηγορείται ότι παγίδευσε και έκλεψε 40 εκατ. πελάτες
Η Apple βρίσκεται ενώπιον των δικαστικών αρχών για παραβίαση αντιανταγωνιστικών πρακτικών