
Αντιμέτωπες με αναταράξεις βρίσκονται οι εταιρείες παροχής υπηρεσιών delivery. Μετά από μια εκρηκτική ανάπτυξη τα προηγούμενα χρόνια, οι νέες συνθήκες που διαμορφώνονται στην αγορά ωθούν πολλές επιχειρήσεις που γιγαντώθηκαν μέσα σε ελάχιστον χρονικό διάστημα, να αναθεωρήσουν την στρατηγική τους, περιορίζοντας τις δραστηριότητές τους και προχωρώντας σε απολύσεις.
efood: Αυξημένος κατά 20,2% ο κύκλος εργασιών
Η αμερικανική Grubhub, θυγατρική της ολλανδικής Just Eat, ανακοίνωσε πριν λίγες ημέρες ότι θα περικόψει το 15% των θέσεων εργασίας. «Λειτουργούμε σε έναν άκρως ανταγωνιστικό και συνεχώς εξελισσόμενο κλάδο και πρέπει να εξετάζουμε διαρκώς αν είμαστε τοποθετημένοι με τον σωστό τρόπο», έγραψε ο Howard Migdal σε email που εστάλη σε όλους τους εργαζόμενους.
Και η Grubhub δεν είναι η μόνη: Η Zomato διέκοψε πρόσφατα τις δραστηριότητές της σε 225 πόλεις της Ινδίας. Η Deliveroo αποσύρθηκε από την Αυστραλία και η DoorDash απέλυσε 1.250 εργαζομένους, δηλαδή το 6% του εταιρικού της προσωπικού.
Μια καθυστερημένη αναμέτρηση
Όπως σημειώνουν οι Financial Times, ο τομέας των εταιρειών-εφαρμογών παράδοσης φαγητού είχε αργήσει να αναπτυχθεί. Οι σημερινές εφαρμογές εισήλθαν σε έναν κλάδο με σχετικά περιορισμένο περιθώριο κέρδους, αξιοποιώντας την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα. Συνέδεσαν τους πελάτες που έμεναν στο σπίτι με τους οδηγούς και τα εστιατόρια με τη δυνατότητα να εξυπηρετούν περισσότερους πελάτες από όσους μπορούσαν να προσελκύσουν για να καταναλώσουν προϊόντα επί τόπου ή να τα παραλάβουν για το σπίτι.

Πλέον, η αξία της παγκόσμιας αγοράς παράδοσης γευμάτων εκτιμάται ότι κυμαίνεται μεταξύ 167 και 300 δισ. δολαρίων. Όμως δύο καθοριστικοί παράγοντες που τα τελευταία χρόνια συνέβαλαν στη διαμόρφωση αυτής της κολοσσιαίας αγοράς, έχουν πλέον εξαφανιστεί. Ο πρώτος, σύμφωνα με τους FT, είναι ότι η επέκταση των εν λόγω επιχειρήσεων χρηματοδοτήθηκε από φθηνά κεφάλαια που κάλυπταν το χάσμα μεταξύ του πραγματικού κόστους της παράδοσης και αυτού που πλήρωναν οι πελάτες. Ο δεύτερος, είναι ότι τα lockdowns της πανδημίας εκτόξευσαν τη ζήτηση για παράδοση φαγητού στο σπίτι.
Τώρα, το momentum αυτό έχει χαθεί. Το αντίθετο μάλιστα: Τα γεύματα που καταναλώνονται στο σπίτι λιγοστεύουν, λόγω του υψηλότερου κόστους των τροφίμων και των συμπιεσμένων προϋπολογισμών των πελατών. Τα εστιατόρια έχουν αποκτήσει και πάλι πελάτες που καταναλώνουν επί τόπου, χωρίς τους περιορισμούς της πανδημίας ή της πρώτης μετα-πανδημικής περιόδου. Και ολοένα και λιγότεροι εστιάτορες εμφανίζονται πρόθυμοι να παραχωρήσουν στις εταιρείες-μεσάζοντες προμήθειες που κυμαίνονται μεταξύ 15 και 30% της τιμής.
Η νέα τάση
Πολλά καταστήματα έχουν δημιουργήσει τα δικά τους συστήματα ηλεκτρονικών παραγγελιών, προσφέροντας μάλιστα εκπτώσεις για να προσελκύσουν πελάτες.
Υπάρχει, βεβαίως, πάντα μια ελπίδα: Αναλυτές θεωρούν ότι πολλοί καταναλωτές θα συνεχίσουν να είναι πρόθυμοι να πληρώσουν κάτι παραπάνω, προκειμένου να εξοικονομήσουν χρόνο. Άλλες επιχειρήσεις, στις ΗΠΑ, μαγειρεύουν για πολλά διαφορετικά εμπορικά σήματα, με στόχο να μπορούν να εξυπηρετήσουν άμεσα τους πελάτες της περιοχής τους. Οι εταιρείες διανομής φαγητού έχουν ελπίδες, λοιπόν, να επιβιώσουν. Αλλά πρέπει να προσαρμοστούν.


Latest News

Nestlé: Αύξηση 2,8% των πωλήσεων το α' τρίμηνο - Ο ρόλος των Kit-Kat και Nescafe
Παρόλο που η Nestlé αύξησε τις τιμές της Kit-Kat και του Nescafe, τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου ήταν καλύτερα από τα προβλεπόμενα

Πώς η Adidas διπλασίασε τα κέρδη της παρά τις εμπορικές εντάσεις
Τα λειτουργικά κέρδη της Adidas διαμορφώθηκαν το πρώτο τρίμηνο στα 610 εκατ. ευρώ, από 336 εκατ. ευρώ την ίδια περίοδο πέρυσι

Έσοδα ρεκόρ 1,19 δισ. στο α' τρίμηνο από τις συναλλαγές μετοχών για την BNP Paribas
Ο διευθύνων σύμβουλος της BNP Paribas Ζαν Λορέν Μποναφέ έχει μπροστά του ετήσια γενική συνέλευση τον Μάιο, οπότε οι επενδυτές θα αποφασίσουν για την παραμονή του

Revolut: Κέρδη πάνω από 1 δισ. δολάρια το 2024 - Ανάπτυξη ρεκόρ και ευρεία προσφορά προϊόντων
Το οικονομικό ορόσημο φτάνει καθώς η Revolut προετοιμάζει μια μετάβαση για να γίνει μια πλήρως λειτουργική τράπεζα στο Ηνωμένο Βασίλειο

Ο Τραμπ ετοιμάζει εξαιρέσεις από τους δασμούς για την αυτοκινητοβιομηχανία
Οι αμερικανικές εταιρείες αυτοκινήτων πίεσαν τις τελευταίες εβδομάδες για περαιτέρω εξαιρέσεις, προειδοποιώντας ότι οι δασμοί Τραμπ θα επιφέρουν σοβαρό πλήγμα στον κλάδο

Αυτό είναι το πιο «ακριβό» αεροδρόμιο του κόσμου
«Είναι εκμετάλλευση. Εκμεταλλεύονται τις ανάγκες των ανθρώπων που απλώς θέλουν να φάνε ή να πιούνε», λένε οι ταξιδιώτες για τις τιμές στο αεροδρόμιο

Πόσο κόστισε η επίθεση Τραμπ στην αμερικανική επιστήμη
Σαρωτικές περικοπές χρηματοδότησης απειλούν να υπονομεύσουν την καινοτομία που αποτελεί κεντρικό στοιχείο της οικονομικής ισχύος των ΗΠΑ εδώ και δεκαετίες

Η παγίδα των futures στην οποία έπεσαν οι σοκολατοβιομηχανίες - Τί συνέβη με τις τιμές του κακάο
Οι βιομηχανίες σοκολάτας ποντάρουν στο ότι η παρατεταμένη ανοδική πορεία στην αγορά κακάο φτάνει στο τέλος της

Η Kimberly-Clark μειώνει τις προοπτικές κερδών καθώς αυξάνεται το κόστος των δασμών Τραμπ
Ο Διευθύνων Σύμβουλος λέει ότι η Kimberly-Clark δεν σκοπεύει να μετακυλίσει το κόστος που προκαλούν οι δασμοί στους καταναλωτές με συνολικές αυξήσεις τιμών

Οι οικονομικές ανησυχίες βαραίνουν τα αποτελέσματα των αεροπορικών εταιρειών
Οι ευρωπαϊκές κρατήσεις μειώνονται και αυτό θα μπορούσε να επηρεάσει τα οικονομικά αποτελέσματα