Αντιμέτωπες με αναταράξεις βρίσκονται οι εταιρείες παροχής υπηρεσιών delivery. Μετά από μια εκρηκτική ανάπτυξη τα προηγούμενα χρόνια, οι νέες συνθήκες που διαμορφώνονται στην αγορά ωθούν πολλές επιχειρήσεις που γιγαντώθηκαν μέσα σε ελάχιστον χρονικό διάστημα, να αναθεωρήσουν την στρατηγική τους, περιορίζοντας τις δραστηριότητές τους και προχωρώντας σε απολύσεις.
efood: Αυξημένος κατά 20,2% ο κύκλος εργασιών
Η αμερικανική Grubhub, θυγατρική της ολλανδικής Just Eat, ανακοίνωσε πριν λίγες ημέρες ότι θα περικόψει το 15% των θέσεων εργασίας. «Λειτουργούμε σε έναν άκρως ανταγωνιστικό και συνεχώς εξελισσόμενο κλάδο και πρέπει να εξετάζουμε διαρκώς αν είμαστε τοποθετημένοι με τον σωστό τρόπο», έγραψε ο Howard Migdal σε email που εστάλη σε όλους τους εργαζόμενους.
Και η Grubhub δεν είναι η μόνη: Η Zomato διέκοψε πρόσφατα τις δραστηριότητές της σε 225 πόλεις της Ινδίας. Η Deliveroo αποσύρθηκε από την Αυστραλία και η DoorDash απέλυσε 1.250 εργαζομένους, δηλαδή το 6% του εταιρικού της προσωπικού.
Μια καθυστερημένη αναμέτρηση
Όπως σημειώνουν οι Financial Times, ο τομέας των εταιρειών-εφαρμογών παράδοσης φαγητού είχε αργήσει να αναπτυχθεί. Οι σημερινές εφαρμογές εισήλθαν σε έναν κλάδο με σχετικά περιορισμένο περιθώριο κέρδους, αξιοποιώντας την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα. Συνέδεσαν τους πελάτες που έμεναν στο σπίτι με τους οδηγούς και τα εστιατόρια με τη δυνατότητα να εξυπηρετούν περισσότερους πελάτες από όσους μπορούσαν να προσελκύσουν για να καταναλώσουν προϊόντα επί τόπου ή να τα παραλάβουν για το σπίτι.
Πλέον, η αξία της παγκόσμιας αγοράς παράδοσης γευμάτων εκτιμάται ότι κυμαίνεται μεταξύ 167 και 300 δισ. δολαρίων. Όμως δύο καθοριστικοί παράγοντες που τα τελευταία χρόνια συνέβαλαν στη διαμόρφωση αυτής της κολοσσιαίας αγοράς, έχουν πλέον εξαφανιστεί. Ο πρώτος, σύμφωνα με τους FT, είναι ότι η επέκταση των εν λόγω επιχειρήσεων χρηματοδοτήθηκε από φθηνά κεφάλαια που κάλυπταν το χάσμα μεταξύ του πραγματικού κόστους της παράδοσης και αυτού που πλήρωναν οι πελάτες. Ο δεύτερος, είναι ότι τα lockdowns της πανδημίας εκτόξευσαν τη ζήτηση για παράδοση φαγητού στο σπίτι.
Τώρα, το momentum αυτό έχει χαθεί. Το αντίθετο μάλιστα: Τα γεύματα που καταναλώνονται στο σπίτι λιγοστεύουν, λόγω του υψηλότερου κόστους των τροφίμων και των συμπιεσμένων προϋπολογισμών των πελατών. Τα εστιατόρια έχουν αποκτήσει και πάλι πελάτες που καταναλώνουν επί τόπου, χωρίς τους περιορισμούς της πανδημίας ή της πρώτης μετα-πανδημικής περιόδου. Και ολοένα και λιγότεροι εστιάτορες εμφανίζονται πρόθυμοι να παραχωρήσουν στις εταιρείες-μεσάζοντες προμήθειες που κυμαίνονται μεταξύ 15 και 30% της τιμής.
Η νέα τάση
Πολλά καταστήματα έχουν δημιουργήσει τα δικά τους συστήματα ηλεκτρονικών παραγγελιών, προσφέροντας μάλιστα εκπτώσεις για να προσελκύσουν πελάτες.
Υπάρχει, βεβαίως, πάντα μια ελπίδα: Αναλυτές θεωρούν ότι πολλοί καταναλωτές θα συνεχίσουν να είναι πρόθυμοι να πληρώσουν κάτι παραπάνω, προκειμένου να εξοικονομήσουν χρόνο. Άλλες επιχειρήσεις, στις ΗΠΑ, μαγειρεύουν για πολλά διαφορετικά εμπορικά σήματα, με στόχο να μπορούν να εξυπηρετήσουν άμεσα τους πελάτες της περιοχής τους. Οι εταιρείες διανομής φαγητού έχουν ελπίδες, λοιπόν, να επιβιώσουν. Αλλά πρέπει να προσαρμοστούν.
Latest News
Μασκ (Tesla): Μεγιστάνας ελέω κράτους αλλά και ...υπηρέτης του κράτους
Πόση απο την περιουσία του Μασκ της Tesla οφείλεται σε κρατικό χρήμα - Τα κέρδη του μετα την εκλογή του νέου προέδρου
Η ΕΚΤ μπορεί να μειώσει τα επιτόκια ανεξάρτητα από τη Fed, διαμηνύει το Γάλλος τραπεζίτης
Ο Βιλερουά είπε ότι επιστροφή Τραμπ στον Λευκό Οίκο θα «σημάνει πιθανότατα περισσότερο πληθωρισμό στις ΗΠΑ και λιγότερη ανάπτυξη παντού»
Κάτι τρέχει με την Temu - Σε ελεύθερη πτώση ο κινεζικός κολοσσός
Δεν έπιασε τους στόχους η PDD με την Temu - Προειδοποιεί για εντατικοποίηση του ανταγωνισμού στο ηλεκτρoνικό εμπόριο
Γιατί επιβραδύνονται σε όλον τον κόσμο οι πωλήσεις ειδών πολυτελείας εκτός από το Τόκιο
Το μερίδιο της Ιαπωνίας στις αγορές πολυτελείας αυξήθηκε - Οι πωλήσεις στην Ιαπωνία αντιπροσώπευαν το 9% του συνόλου της LVMH, από 7% ένα χρόνο νωρίτερα.
Εσπρέσο... τέλος στα McDonald's
Άλλο ένα κακό συναπάντημα βάζει νάρκη στις πωλήσεις της McDonald's
«Μειώστε τα ενοίκια» - Νέα διαδήλωση των κατοίκων της Βαρκελώνης
Οι διαδηλωτές στη Βαρκελώνη ζητούν προσιτά ενοίκια για όλους - Σε πολλές πόλεις στην Ισπανία η εκτόξευση του τουρισμού και το Airbnb αφήνουν χωρίς σπίτια τους κατοίκους
Economist: Πόσο κινεζική είναι η Shein
Η Shein, προσπαθεί να επαναπροσδιοριστεί ως μία παγκόσμια εταιρεία και όχι ως αμιγώς κινεζική, σημειώνει ο Economist
Ποιος είναι ο εκκεντρικός κροίσος που αγόρασε μια μπανάνα για 6,2 εκατ.
Ο Τζάστιν Σαν είναι Κινέζος επιχειρηματίας και λάτρης των κρυπτονομισμάτων, γνωστός για την ίδρυση της πλατφόρμας blockchain TRON
Πόσο θα μπορούσαν να μειώσουν το ΑΕΠ τα ζευγάρια που δεν κάνουν παιδιά
Περισσότεροι millenials επιλέγουν να μην κάνουν παιδιά αλλά αυτό θα μπορούσε να έχει σοβαρό αντίκτυπο στην οικονομία
Η Μεγάλη Παραίτηση επανέρχεται; - Γιατί αυξάνεται ξανά η δυσαρέσκεια των εργαζομένων
Η αγορά εργασίας θα μπορούσε να περιμένει ένα νέο κύμα παραιτήσεων, σύμφωνα με μια νέα έκθεση της Glassdoor.