Οι ροές ρωσικού αργού πετρελαίου στις διεθνείς αγορές συνεχίζουν ακάθεκτες, χωρίς να υπάρχουν ενδείξεις για τις περικοπές που το Κρεμλίνο επιμένει ότι κάνει στην παραγωγή του.
Συγκεκριμένα, οι διά θαλάσσης μέσες αποστολές τεσσάρων εβδομάδων αυξήθηκαν για έκτη συνεχόμενη εβδομάδα την περίοδο έως τις 4 Ιουνίου, αγγίζοντας τα 3,73 εκατ. βαρέλια την ημέρα, από τα 3,68 εκατ. βαρέλια/ημέρα την περίοδο έως τις 28 Μαΐου. Με σχεδόν όλο το αργό της Ρωσίας να πηγαίνει σε Κίνα και Ινδία, οι όγκοι στην Ασία επίσης ανέβηκαν σε νέα κορυφή.
Πακιστάν: Για πρώτη φορά πλήρωσε ρωσικό πετρέλαιο σε γουάν
Την ίδια ώρα, σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία που δημοσίευσε το Bloomberg, οι ροές προς τις διεθνείς αγορές είναι υψηλότερες κατά 1,4 εκατ. βαρέλια ημερησίως από ό,τι ήταν στο τέλος του περασμένου έτους. Οι ρωσικές εξαγωγές έχουν επίσης αυξηθεί από τον Φεβρουάριο, τον μήνα αναφοράς για δέσμευση περί μείωσης της παραγωγής.
Οπως προκύπτει, ο συνδυασμένος όγκος αργού σε πλοία που κατευθύνονται προς την Κίνα και την Ινδία, συμπεριλαμβανομένων μικρότερων ποσοτήτων προς την Τουρκία, παρέμεινε ουσιαστικά αμετάβλητος, στα 3,62 εκατομμύρια βαρέλια. Τα μοτίβα υποδηλώνουν ότι τα περισσότερα από τα πλοία που προσδιορίζονται επί του παρόντος ως «αγνώστου προορισμού» και κατευθύνονται προς τη Διώρυγα του Σουέζ θα καταλήξουν στην Ινδία, ενώ αυτά που θα φορτωθούν σε VLCC στα ανοιχτά του Μαρόκου ή, πιο πρόσφατα, στον Ατλαντικό, θα κατευθυνθούν προς την Κίνα.
Στο μεταξύ, καθώς το ρωσικό αργό συνεχίζει να ρέει στις διεθνείς αγορές, τα έσοδα της Μόσχας από το πετρέλαιο έχουν συρρικνωθεί, πέφτοντας μόλις στο ένα τρίτο του επιπέδου του περασμένου έτους, καθώς επλήγησαν από τις κυρώσεις και τα ανώτατα όρια τιμών στις εξαγωγές. Τα έσοδα του προϋπολογισμού από αργό και πετρελαϊκά προϊόντα μειώθηκαν κατά 31% στα 426 δισεκατομμύρια ρούβλια (5,2 δισ. δολάρια) τον περασμένο μήνα, ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών.
Υπενθυμίζεται πως η Ρωσία δεσμεύτηκε να μειώσει την παραγωγή κατά 500.000 βαρέλια ημερησίως από τον Απρίλιο έως τον Ιούνιο ως απάντηση σε ένα ανώτατο όριο τιμών της Ομάδας των G7 για τις πωλήσεις αργού της χώρας. Τα μέλη του OPEC+ ζητούν από τη Ρωσία περισσότερη διαφάνεια σε ό,τι αφορά τα επίπεδα παραγωγής, τα οποία θεωρητικά θα έπρεπε να είναι χαμηλότερα. Ωστόσο, επί του παρόντος, η ρωσική παραγωγή αργού δεν δείχνει να έχει περιοριστεί, όπως αρχικά είχε δεσμευτεί η Μόσχα.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη