Οι ροές ρωσικού αργού πετρελαίου στις διεθνείς αγορές συνεχίζουν ακάθεκτες, χωρίς να υπάρχουν ενδείξεις για τις περικοπές που το Κρεμλίνο επιμένει ότι κάνει στην παραγωγή του.
Συγκεκριμένα, οι διά θαλάσσης μέσες αποστολές τεσσάρων εβδομάδων αυξήθηκαν για έκτη συνεχόμενη εβδομάδα την περίοδο έως τις 4 Ιουνίου, αγγίζοντας τα 3,73 εκατ. βαρέλια την ημέρα, από τα 3,68 εκατ. βαρέλια/ημέρα την περίοδο έως τις 28 Μαΐου. Με σχεδόν όλο το αργό της Ρωσίας να πηγαίνει σε Κίνα και Ινδία, οι όγκοι στην Ασία επίσης ανέβηκαν σε νέα κορυφή.
Πακιστάν: Για πρώτη φορά πλήρωσε ρωσικό πετρέλαιο σε γουάν
Την ίδια ώρα, σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία που δημοσίευσε το Bloomberg, οι ροές προς τις διεθνείς αγορές είναι υψηλότερες κατά 1,4 εκατ. βαρέλια ημερησίως από ό,τι ήταν στο τέλος του περασμένου έτους. Οι ρωσικές εξαγωγές έχουν επίσης αυξηθεί από τον Φεβρουάριο, τον μήνα αναφοράς για δέσμευση περί μείωσης της παραγωγής.
Οπως προκύπτει, ο συνδυασμένος όγκος αργού σε πλοία που κατευθύνονται προς την Κίνα και την Ινδία, συμπεριλαμβανομένων μικρότερων ποσοτήτων προς την Τουρκία, παρέμεινε ουσιαστικά αμετάβλητος, στα 3,62 εκατομμύρια βαρέλια. Τα μοτίβα υποδηλώνουν ότι τα περισσότερα από τα πλοία που προσδιορίζονται επί του παρόντος ως «αγνώστου προορισμού» και κατευθύνονται προς τη Διώρυγα του Σουέζ θα καταλήξουν στην Ινδία, ενώ αυτά που θα φορτωθούν σε VLCC στα ανοιχτά του Μαρόκου ή, πιο πρόσφατα, στον Ατλαντικό, θα κατευθυνθούν προς την Κίνα.
Στο μεταξύ, καθώς το ρωσικό αργό συνεχίζει να ρέει στις διεθνείς αγορές, τα έσοδα της Μόσχας από το πετρέλαιο έχουν συρρικνωθεί, πέφτοντας μόλις στο ένα τρίτο του επιπέδου του περασμένου έτους, καθώς επλήγησαν από τις κυρώσεις και τα ανώτατα όρια τιμών στις εξαγωγές. Τα έσοδα του προϋπολογισμού από αργό και πετρελαϊκά προϊόντα μειώθηκαν κατά 31% στα 426 δισεκατομμύρια ρούβλια (5,2 δισ. δολάρια) τον περασμένο μήνα, ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών.
Υπενθυμίζεται πως η Ρωσία δεσμεύτηκε να μειώσει την παραγωγή κατά 500.000 βαρέλια ημερησίως από τον Απρίλιο έως τον Ιούνιο ως απάντηση σε ένα ανώτατο όριο τιμών της Ομάδας των G7 για τις πωλήσεις αργού της χώρας. Τα μέλη του OPEC+ ζητούν από τη Ρωσία περισσότερη διαφάνεια σε ό,τι αφορά τα επίπεδα παραγωγής, τα οποία θεωρητικά θα έπρεπε να είναι χαμηλότερα. Ωστόσο, επί του παρόντος, η ρωσική παραγωγή αργού δεν δείχνει να έχει περιοριστεί, όπως αρχικά είχε δεσμευτεί η Μόσχα.
Latest News
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία