
Οι ροές ρωσικού αργού πετρελαίου στις διεθνείς αγορές συνεχίζουν ακάθεκτες, χωρίς να υπάρχουν ενδείξεις για τις περικοπές που το Κρεμλίνο επιμένει ότι κάνει στην παραγωγή του.
Συγκεκριμένα, οι διά θαλάσσης μέσες αποστολές τεσσάρων εβδομάδων αυξήθηκαν για έκτη συνεχόμενη εβδομάδα την περίοδο έως τις 4 Ιουνίου, αγγίζοντας τα 3,73 εκατ. βαρέλια την ημέρα, από τα 3,68 εκατ. βαρέλια/ημέρα την περίοδο έως τις 28 Μαΐου. Με σχεδόν όλο το αργό της Ρωσίας να πηγαίνει σε Κίνα και Ινδία, οι όγκοι στην Ασία επίσης ανέβηκαν σε νέα κορυφή.
Πακιστάν: Για πρώτη φορά πλήρωσε ρωσικό πετρέλαιο σε γουάν
Την ίδια ώρα, σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία που δημοσίευσε το Bloomberg, οι ροές προς τις διεθνείς αγορές είναι υψηλότερες κατά 1,4 εκατ. βαρέλια ημερησίως από ό,τι ήταν στο τέλος του περασμένου έτους. Οι ρωσικές εξαγωγές έχουν επίσης αυξηθεί από τον Φεβρουάριο, τον μήνα αναφοράς για δέσμευση περί μείωσης της παραγωγής.
Οπως προκύπτει, ο συνδυασμένος όγκος αργού σε πλοία που κατευθύνονται προς την Κίνα και την Ινδία, συμπεριλαμβανομένων μικρότερων ποσοτήτων προς την Τουρκία, παρέμεινε ουσιαστικά αμετάβλητος, στα 3,62 εκατομμύρια βαρέλια. Τα μοτίβα υποδηλώνουν ότι τα περισσότερα από τα πλοία που προσδιορίζονται επί του παρόντος ως «αγνώστου προορισμού» και κατευθύνονται προς τη Διώρυγα του Σουέζ θα καταλήξουν στην Ινδία, ενώ αυτά που θα φορτωθούν σε VLCC στα ανοιχτά του Μαρόκου ή, πιο πρόσφατα, στον Ατλαντικό, θα κατευθυνθούν προς την Κίνα.
Στο μεταξύ, καθώς το ρωσικό αργό συνεχίζει να ρέει στις διεθνείς αγορές, τα έσοδα της Μόσχας από το πετρέλαιο έχουν συρρικνωθεί, πέφτοντας μόλις στο ένα τρίτο του επιπέδου του περασμένου έτους, καθώς επλήγησαν από τις κυρώσεις και τα ανώτατα όρια τιμών στις εξαγωγές. Τα έσοδα του προϋπολογισμού από αργό και πετρελαϊκά προϊόντα μειώθηκαν κατά 31% στα 426 δισεκατομμύρια ρούβλια (5,2 δισ. δολάρια) τον περασμένο μήνα, ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών.
Υπενθυμίζεται πως η Ρωσία δεσμεύτηκε να μειώσει την παραγωγή κατά 500.000 βαρέλια ημερησίως από τον Απρίλιο έως τον Ιούνιο ως απάντηση σε ένα ανώτατο όριο τιμών της Ομάδας των G7 για τις πωλήσεις αργού της χώρας. Τα μέλη του OPEC+ ζητούν από τη Ρωσία περισσότερη διαφάνεια σε ό,τι αφορά τα επίπεδα παραγωγής, τα οποία θεωρητικά θα έπρεπε να είναι χαμηλότερα. Ωστόσο, επί του παρόντος, η ρωσική παραγωγή αργού δεν δείχνει να έχει περιοριστεί, όπως αρχικά είχε δεσμευτεί η Μόσχα.


Latest News

Κατέρρευσαν οι παραγγελίες για bulk carriers - Οι μεσοπρόθεσμες προοπτικές
Η αβεβαιότητα που επικρατεί διεθνώς αποθαρρύνει τους πλοιοκτήτες από τη σύναψη νέων συμβάσεων ναυπήγησης πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου

Κικίλιας: «Πρώτος στόχος μου να μην αυξηθούν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια»
Ο νέος υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας παραλαμβάνοντας από τον Χρήστο Στυλιανίδη ανήγγειλε τέσσερις προτεραιότητες στη ναυτιλία και την ακτοπλοϊα

To LNG/C «Ασκληπιός» της Capital Ship Management, ύψωσε την ελληνική σημαία
Το LNG/C ‘ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ’, της Capital Gas Ship Management, είναι ένα πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου μεταφορικής ικανότητας 81,451 dwt, οικολογικού τύπου

Το σχέδιο Τραμπ να αναστήσει τη ναυπηγική βιομηχανία - Πρώτα «σκοτώνουμε την Κίνα»
Πατώντας στα χνάρια του κινεζικού σχεδίου ο Τραμπ σχεδιάζει να αναστήσει την αμερικανική ναυπηγική βιομηχανία

Τα σχέδια της Κίνας για να καταστεί παγκόσμιος ναυτιλιακός κόμβος
Έμφαση και στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα