
Εφτασαν τα «κακά μαντάτα» στην Google από την Ευρωπαϊκή Eπιτροπή καθώς την ενημέρωσε σήμερα για την προκαταρκτική της άποψη ότι η εταιρεία παραβίασε τους αντιμονοπωλιακούς κανόνες της ΕΕ στρεβλώνοντας τον ανταγωνισμό στον κλάδο της ψηφιακής διαφήμισης («adtech»).
Η Επιτροπή διαφωνεί με το γεγονός ότι «η Google ευνοεί τις δικές της υπηρεσίες διαδικτυακής διαφημιστικής προβολής σε βάρος ανταγωνιστικών παρόχων υπηρεσιών αντίστοιχης τεχνολογίας διαφήμισης, διαφημιστών και διαδικτυακών εκδοτικών εταιρειών».
Η Επιτροπη εξηγεί αναλυτικά το πώς ενεργεί η αμερικανική πολυεθνική εταιρεία τεχνολογίας σημειώνοντας τα ακόλουθα:
Η κορυφαία υπηρεσία της Google είναι η μηχανή αναζήτησής της Google Search. Η Google διαχειρίζεται επίσης άλλες δημοφιλείς υπηρεσίες, όπως η πλατφόρμα ροής βίντεο YouTube ή το λειτουργικό σύστημα για κινητά Android.
Google: Αντίστροφη μέτρηση για πρόστιμο μαμούθ από την ΕΕ – Οι παραβιάσεις για τις διαφημίσεις
Η κύρια πηγή εσόδων της Google είναι η διαδικτυακή διαφήμιση: (i) πουλά διαφημιστικό χώρο στους δικούς της ιστότοπους και εφαρμογές. και (ii) λειτουργεί ως ενδιάμεσος μεταξύ διαφημιζόμενων που θέλουν να τοποθετήσουν τις διαφημίσεις τους στο διαδίκτυο και εκδοτών (δηλαδή ιστοτόπων και εφαρμογών τρίτων) που μπορούν να παρέχουν τέτοιο χώρο.
Οι διαφημιστές και οι εκδότες βασίζονται στα ψηφιακά εργαλεία του κλάδου της adtech για την τοποθέτηση διαφημίσεων σε πραγματικό χρόνο που δεν συνδέονται με ένα ερώτημα αναζήτησης, όπως διαφημίσεις banner σε ιστότοπους εφημερίδων («διαφημίσεις προβολής»).
Ειδικότερα, ο κλάδος της adtech παρέχει τρία ψηφιακά εργαλεία:
(i) διακομιστές διαφημίσεων εκδοτών που χρησιμοποιούνται από εκδότες για τη διαχείριση του διαφημιστικού χώρου στους ιστότοπους και τις εφαρμογές τους.
(ii) εργαλεία αγοράς διαφημίσεων που χρησιμοποιούνται από τους διαφημιστές για τη διαχείριση των αυτοματοποιημένων διαφημιστικών καμπανιών τους· και
(iii) ανταλλαγές διαφημίσεων όπου εκδότες και διαφημιστές συναντώνται σε πραγματικό χρόνο, συνήθως μέσω δημοπρασιών, για να αγοράσουν και να πουλήσουν πρόσθετα προβολής.
Η Google παρέχει αρκετές υπηρεσίες adtech ως ενδιάμεσος μεταξύ των διαφημιζόμενων και των εκδοτών για την προβολή διαφημίσεων σε ιστότοπους ή εφαρμογές για κινητά.
Λειτουργεί (i) δύο εργαλεία αγοράς διαφημίσεων – “Google Ads” και “DV 360”. (ii) έναν διακομιστή διαφημίσεων εκδότη, “DoubleClick For Publishers ή DFP”. και (iii) μια ανταλλαγή διαφημίσεων, “AdX”.

Κοινοποίηση αιτιάσεων σχετικά με τις πρακτικές της Google στο adtech
Στην κοινοποίηση αιτιάσεων που απέστειλε την Τετάρτη η Επιτροπή, διαπιστώνει προκαταρκτικά ότι η Google κατέχει δεσπόζουσα θέση στις αγορές του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου: (i) για διακομιστές διαφημίσεων εκδοτών με την υπηρεσία «DFP»· και (ii) για εργαλεία αγοράς διαφημίσεων μέσω προγραμματισμού για τον ανοιχτό ιστό με τις υπηρεσίες «Google Ads» και «DV360».
Η Επιτροπή διαπιστώνει προκαταρκτικά ότι, τουλάχιστον από το 2014, η Google έκανε κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της:
– Ευνοεί το δικό της AdX για ανταλλαγή διαφημίσεων στη δημοπρασία επιλογής διαφημίσεων που διεξάγει ο κυρίαρχος διακομιστής διαφημίσεων εκδότη DFP, ενημερώνοντας, για παράδειγμα, το AdX εκ των προτέρων για την αξία της καλύτερης προσφοράς από ανταγωνιστές που έπρεπε να κερδίσει για να κερδίσει τη δημοπρασία.
– Ευνοεί το AdX της ανταλλαγής διαφημίσεων με τον τρόπο που τα εργαλεία αγοράς διαφημίσεων Google Ads και DV360 υποβάλλουν προσφορές σε ανταλλακτήρια διαφημίσεων. Για παράδειγμα, το Google Ads απέφευγε τις ανταγωνιστικές ανταλλαγές διαφημίσεων και κυρίως έκανε προσφορές στο AdX, καθιστώντας το έτσι την πιο ελκυστική ανταλλαγή διαφημίσεων.
Η Επιτροπή ανησυχεί για το γεγονός ότι οι φερόμενες σκόπιμες συμπεριφορές της Google αποσκοπούσαν στο να δώσουν στο AdX ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και ενδέχεται να έχουν αποκλείσει τις ανταγωνιστικές ανταλλαγές διαφημίσεων. Αυτό θα ενίσχυε τον κεντρικό ρόλο του AdX της Google στην αλυσίδα εφοδιασμού adtech και την ικανότητα της Google να χρεώνει υψηλή χρέωση για την υπηρεσία της.
Εάν επιβεβαιωθούν, αυτές οι συμπεριφορές θα παραβιάζουν το άρθρο 102 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (TFEU) που απαγορεύει την κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης στην αγορά.
Η Επιτροπή διαπιστώνει προκαταρκτικά ότι, στη συγκεκριμένη περίπτωση, μια θεραπεία συμπεριφοράς είναι πιθανό να είναι αναποτελεσματική για να αποτρέψει τον κίνδυνο να συνεχίσει η Google τέτοιες συμπεριφορές αυτοπροτίμησης ή να εμπλακεί σε νέες. Η Google δραστηριοποιείται και στις δύο πλευρές της αγοράς με τον διακομιστή διαφημίσεων εκδότη και με τα εργαλεία αγοράς διαφημίσεων και κατέχει δεσπόζουσα θέση και στις δύο πλευρές. Επιπλέον, λειτουργεί το μεγαλύτερο χρηματιστήριο διαφημίσεων. Αυτό οδηγεί σε μια κατάσταση εγγενών συγκρούσεων συμφερόντων για την Google. Επομένως, η προκαταρκτική άποψη της Επιτροπής είναι ότι μόνο η υποχρεωτική εκχώρηση από την Google μέρους των υπηρεσιών της θα αντιμετώπιζε τις ανησυχίες της για τον ανταγωνισμό.
Πρακτικά επιβεβαιώνεται το Reuters, που είχε προαναγγείλει πως οι αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης ενδέχεται να ζητήσουν από την εταιρεία να πουλήσει ένα μέρος της δραστηριότητας της στον τομέα της ψηφιακής διαφημιστικής (ad-tech).


Latest News

Ποια κατηγορία AI «φέρνει» έσοδα 57 δισ. δολ. τα επόμενα τρία χρόνια
Σύμφωνα με την μελέτη της Juniper, προβλέπεται ότι τα έσοδα αυτά, θα προέλθουν από τα οφέλη της ενσωμάτωσης AI Agents στις διάφορες υπηρεσίες

Καταγγελία για Μαρκ Ζάκερμπεργκ: «Ενδοτικό στους Κινέζους και μισογυνικό το Facebook»
Πρώην στέλεχος του παγκόσμιου μέσου κοινωνικής δικτύωσης καταγγέλλει την αυτοκρατορία του Μαρκ Ζάκερμπεργκ

Σχέδια της Chevron για data centers που θα τροφοδοτεί η ίδια με ενέργεια
Η Chevron προωθεί τα σχέδιά της για να εκμεταλλευθεί την μεγάλη ζήτηση ενέργειας για data centers, σύμφωνα με τις δηλώσεις στελέχους της

Πώς η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει για τα καλά τα logistics - Ο ρόλος των ρομπότ
Η πολυεθνική εταιρεία logistics DHL χρησιμοποιεί τη ρομποτική και την τεχνητή νοημοσύνη στις αποθήκες της

Foxconn: Μείωση κερδών για το δ’ τρίμηνο 2024 αλλά πρόβλεψη για αύξηση εσόδων το 2025
Η Foxconn υποστηρίζει ότι πλέον διαθέτει πιο ανθεκτικές αλυσίδες εφοδιασμού για να αντιμετωπίσει τον εμπορικό πόλεμο

Νέα προσπάθεια ανακάμψης της Intel με διορισμό νέου διευθύνοντα συμβούλου
Ο νέος CEO της Intel αναλαμβάνει μεγάλες ευθύνες αλλά έχει να αντιμετωπίσει και τις ανησυχίες των επενδυτών για την πορεία της εταιρείας

Η Αλβανία κατέβασε το διακόπτη στο TikTok
Σε εφαρμογή απο σήμερα στην Αλβανια περιορισμοί στη λειτουργια του TikTok - Η εφαρμογή δεν ειναι προσβάσιμη στο διαδικτυο

Αραβικά Εμιράτα: Πιέσεις στις ΗΠΑ για ευκολότερη πρόσβαση στην τεχνολογία μικροτσίπ
Ανώτατος αξιωματούχος από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα σχεδιάζει να επισκεφθεί την Ουάσινγκτον για να ζητήσει καλύητερη συμφωνία

Γιατί εκτινάχθηκαν κατά 390% οι μετοχές της Eutelsat την περασμένη εβδομάδα
Οι μετοχές της γαλλικής εταιρείας δορυφόρων Eutelsat εκτοξεύτηκαν σχεδόν κατά 390% την περασμένη εβδομάδα - Εικασίες ότι η Eutelsat θα μπορούσε να αντικαταστήσει την Starlink του Μασκ στην Ουκρανία

Πτώση στις πωλήσεις smartwatch για πρώτη φορά - Στα... τάρταρα η Apple
Οι αποστολές συσκευών Apple Watch μειώθηκαν κατά 19% το 2024, σύμφωνα με την Counterpoint - Αιτία είναι η έλλειψη νέων χαρακτηριστικών στις πιο πρόσφατες συσκευές της Apple