
Εφτασαν τα «κακά μαντάτα» στην Google από την Ευρωπαϊκή Eπιτροπή καθώς την ενημέρωσε σήμερα για την προκαταρκτική της άποψη ότι η εταιρεία παραβίασε τους αντιμονοπωλιακούς κανόνες της ΕΕ στρεβλώνοντας τον ανταγωνισμό στον κλάδο της ψηφιακής διαφήμισης («adtech»).
Η Επιτροπή διαφωνεί με το γεγονός ότι «η Google ευνοεί τις δικές της υπηρεσίες διαδικτυακής διαφημιστικής προβολής σε βάρος ανταγωνιστικών παρόχων υπηρεσιών αντίστοιχης τεχνολογίας διαφήμισης, διαφημιστών και διαδικτυακών εκδοτικών εταιρειών».
Η Επιτροπη εξηγεί αναλυτικά το πώς ενεργεί η αμερικανική πολυεθνική εταιρεία τεχνολογίας σημειώνοντας τα ακόλουθα:
Η κορυφαία υπηρεσία της Google είναι η μηχανή αναζήτησής της Google Search. Η Google διαχειρίζεται επίσης άλλες δημοφιλείς υπηρεσίες, όπως η πλατφόρμα ροής βίντεο YouTube ή το λειτουργικό σύστημα για κινητά Android.
Google: Αντίστροφη μέτρηση για πρόστιμο μαμούθ από την ΕΕ – Οι παραβιάσεις για τις διαφημίσεις
Η κύρια πηγή εσόδων της Google είναι η διαδικτυακή διαφήμιση: (i) πουλά διαφημιστικό χώρο στους δικούς της ιστότοπους και εφαρμογές. και (ii) λειτουργεί ως ενδιάμεσος μεταξύ διαφημιζόμενων που θέλουν να τοποθετήσουν τις διαφημίσεις τους στο διαδίκτυο και εκδοτών (δηλαδή ιστοτόπων και εφαρμογών τρίτων) που μπορούν να παρέχουν τέτοιο χώρο.
Οι διαφημιστές και οι εκδότες βασίζονται στα ψηφιακά εργαλεία του κλάδου της adtech για την τοποθέτηση διαφημίσεων σε πραγματικό χρόνο που δεν συνδέονται με ένα ερώτημα αναζήτησης, όπως διαφημίσεις banner σε ιστότοπους εφημερίδων («διαφημίσεις προβολής»).
Ειδικότερα, ο κλάδος της adtech παρέχει τρία ψηφιακά εργαλεία:
(i) διακομιστές διαφημίσεων εκδοτών που χρησιμοποιούνται από εκδότες για τη διαχείριση του διαφημιστικού χώρου στους ιστότοπους και τις εφαρμογές τους.
(ii) εργαλεία αγοράς διαφημίσεων που χρησιμοποιούνται από τους διαφημιστές για τη διαχείριση των αυτοματοποιημένων διαφημιστικών καμπανιών τους· και
(iii) ανταλλαγές διαφημίσεων όπου εκδότες και διαφημιστές συναντώνται σε πραγματικό χρόνο, συνήθως μέσω δημοπρασιών, για να αγοράσουν και να πουλήσουν πρόσθετα προβολής.
Η Google παρέχει αρκετές υπηρεσίες adtech ως ενδιάμεσος μεταξύ των διαφημιζόμενων και των εκδοτών για την προβολή διαφημίσεων σε ιστότοπους ή εφαρμογές για κινητά.
Λειτουργεί (i) δύο εργαλεία αγοράς διαφημίσεων – “Google Ads” και “DV 360”. (ii) έναν διακομιστή διαφημίσεων εκδότη, “DoubleClick For Publishers ή DFP”. και (iii) μια ανταλλαγή διαφημίσεων, “AdX”.

Κοινοποίηση αιτιάσεων σχετικά με τις πρακτικές της Google στο adtech
Στην κοινοποίηση αιτιάσεων που απέστειλε την Τετάρτη η Επιτροπή, διαπιστώνει προκαταρκτικά ότι η Google κατέχει δεσπόζουσα θέση στις αγορές του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου: (i) για διακομιστές διαφημίσεων εκδοτών με την υπηρεσία «DFP»· και (ii) για εργαλεία αγοράς διαφημίσεων μέσω προγραμματισμού για τον ανοιχτό ιστό με τις υπηρεσίες «Google Ads» και «DV360».
Η Επιτροπή διαπιστώνει προκαταρκτικά ότι, τουλάχιστον από το 2014, η Google έκανε κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της:
– Ευνοεί το δικό της AdX για ανταλλαγή διαφημίσεων στη δημοπρασία επιλογής διαφημίσεων που διεξάγει ο κυρίαρχος διακομιστής διαφημίσεων εκδότη DFP, ενημερώνοντας, για παράδειγμα, το AdX εκ των προτέρων για την αξία της καλύτερης προσφοράς από ανταγωνιστές που έπρεπε να κερδίσει για να κερδίσει τη δημοπρασία.
– Ευνοεί το AdX της ανταλλαγής διαφημίσεων με τον τρόπο που τα εργαλεία αγοράς διαφημίσεων Google Ads και DV360 υποβάλλουν προσφορές σε ανταλλακτήρια διαφημίσεων. Για παράδειγμα, το Google Ads απέφευγε τις ανταγωνιστικές ανταλλαγές διαφημίσεων και κυρίως έκανε προσφορές στο AdX, καθιστώντας το έτσι την πιο ελκυστική ανταλλαγή διαφημίσεων.
Η Επιτροπή ανησυχεί για το γεγονός ότι οι φερόμενες σκόπιμες συμπεριφορές της Google αποσκοπούσαν στο να δώσουν στο AdX ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και ενδέχεται να έχουν αποκλείσει τις ανταγωνιστικές ανταλλαγές διαφημίσεων. Αυτό θα ενίσχυε τον κεντρικό ρόλο του AdX της Google στην αλυσίδα εφοδιασμού adtech και την ικανότητα της Google να χρεώνει υψηλή χρέωση για την υπηρεσία της.
Εάν επιβεβαιωθούν, αυτές οι συμπεριφορές θα παραβιάζουν το άρθρο 102 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (TFEU) που απαγορεύει την κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης στην αγορά.
Η Επιτροπή διαπιστώνει προκαταρκτικά ότι, στη συγκεκριμένη περίπτωση, μια θεραπεία συμπεριφοράς είναι πιθανό να είναι αναποτελεσματική για να αποτρέψει τον κίνδυνο να συνεχίσει η Google τέτοιες συμπεριφορές αυτοπροτίμησης ή να εμπλακεί σε νέες. Η Google δραστηριοποιείται και στις δύο πλευρές της αγοράς με τον διακομιστή διαφημίσεων εκδότη και με τα εργαλεία αγοράς διαφημίσεων και κατέχει δεσπόζουσα θέση και στις δύο πλευρές. Επιπλέον, λειτουργεί το μεγαλύτερο χρηματιστήριο διαφημίσεων. Αυτό οδηγεί σε μια κατάσταση εγγενών συγκρούσεων συμφερόντων για την Google. Επομένως, η προκαταρκτική άποψη της Επιτροπής είναι ότι μόνο η υποχρεωτική εκχώρηση από την Google μέρους των υπηρεσιών της θα αντιμετώπιζε τις ανησυχίες της για τον ανταγωνισμό.
Πρακτικά επιβεβαιώνεται το Reuters, που είχε προαναγγείλει πως οι αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης ενδέχεται να ζητήσουν από την εταιρεία να πουλήσει ένα μέρος της δραστηριότητας της στον τομέα της ψηφιακής διαφημιστικής (ad-tech).


Latest News

Η Ευρώπη θα πρέπει να επιλέξει μεταξύ αμερικανικής ή κινεζικής τεχνολογίας - Τι είπε αξιωματούχος του Τραμπ
Ο πρόεδρος της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Επικοινωνιών Μπρένταν Καρ προτρέπει την Ευρώπη να επιλέξει την εταιρεία Starlink του ίλον Μασκ

Τα... καμάρια της Silicon Valley δεν πλήρωσαν φόρους εκατοντάδων δισ. δολαρίων
Οι κορυφαίες αμερικανικές εταιρείες τεχνολογίας, γνωστές ως Silicon Six, δημιουργούν κέρδη δισεκατομμυρίων, αλλά «κλέβουν» το δημόσιο ταμείο

Ξεπέρασαν τις 15.000 οι επισκέπτες στη Beyond 2025
Η BEYOND 2025 συγκέντρωσε περισσότερους από 300 εκθέτες από την Ελλάδα και από 10 χώρες

Πώς θα προστατευτείτε από ηλεκτρονικές απάτες σε καιρούς οικονομικής αβεβαιότητας
Επιτήδειοι με κακούς σκοπούς μπορεί να επιχειρήσουν να εκμεταλλευτούν την κατάσταση και οι χρήστες να πέσουν θύματα σε ηλεκτρονικές απάτες

Οι start-ups που δημιουργούν εργαλεία παραγωγικότητας είναι το νέο μεγάλο στοίχημα της ΑΙ - Ποιες είναι
Οι επενδυτές ποντάρουν σε AI startups που αναπτύσσουν πρακτικές εφαρμογές της ΑΙ αναζητώντας μεγάλα κέρδη χωρίς τεράστιες δαπάνες

Τα 5 πράγματα που δεν πρέπει να μοιράζεστε ποτέ με την τεχνητή νοημοσύνη
To ChatGPT, όπως και άλλα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, εξελίσσονται χρησιμοποιούνται από όλο και περισσότερους ανθρώπους για μια ευρεία γκάμα αναζητήσεων

Ποιες είναι οι 10 χώρες με τα περισσότερα ταλέντα στην AI
Έρευνα της Microsoft, με τη συμμετοχή 31.000 ατόμων σε 31 χώρες, έδειξε ότι το 66% των επιχειρήσεων δεν θα προσλάμβανε κάποιον χωρίς δεξιότητες στην τεχνητή νοημοσύνη

Η συμβολή της ΑΙ στην κατανόηση της σεισμικής κρίσης στη Σαντορίνη
Τα πρώτα αποτελέσματα της χρήση υψηλής τεχνολογίας και τεχνητής νοημοσύνης στην παρακολούθηση της σεισμικής δραστηριότητας στη Σαντορίνη

Alphabet και Nvidia επενδύουν στην εταιρεία του Σάτσκεβερ, συνιδρυτή της OpenAI
Σύμφωνα με το Reuters, Alphabet και Nvidia επενδύουν στην SSI του Ίλια Σάτσκεβερ που είχε αποχωρήσει πέρυσι από την OpenAI δημιουργό του ChatGTP

Πισσαρίδης (LSE): Η μάχη για την AI κερδίζεται με επενδύσεις και αλλαγές
Για την ανάγκη επενδύσεων στην Τεχνητή Νοημοσύνη και τα βήματα που πρέπει να κάνει η Ευρώπη ώστε να μη χάσει ακόμα περισσότερο έδαφος από τις ΗΠΑ, μίλησε ο Χριστόφορος Πισσαρίδης, Regius Professor, London School of Economics and Political Science