Σε λίγα χρόνια η Αστυπάλαια θα είναι το πιο αθόρυβο νησί και τα κύματα του Αιγαίου θα είναι ο μοναδικός θόρυβος που θα «ενοχλεί» τους τουρίστες.

Ο μετασχηματισμός της Αστυπάλαιας σε ένα αειφόρο εξηλεκτρισμένο νησί δείχνει να πατάει σε στέρεο έδαφος, χάρη στις δυναμικές πρωτοβουλίες της τοπικής δημοτικής αρχής, που… κυνήγησε το όνειρο με χίλια μύρια προβλήματα και απροσπέλαστα «αγκάθια», όπως μας ανέφερε ο δήμαρχος της Αστυπάλαιας Νίκος Κομηνέας, κατά την παρουσίαση της VW που έχει την εποπτεία του συγκεκριμένου πρότζεκτ, στο νησί των 36.000 τουριστών που βιώνουν την ηλεκτρική κινητικότητα με θετική ανταπόκριση.

Ενα πρότζεκτ που έχει τραβήξει το παγκόσμιο ενδιαφέρον, με απτά αποτελέσματα που φέρνουν χαμόγελα σε όσους έβλεπαν την ηλεκτροκίνηση με «καχυποψία».

ΔΕΗ Ανανώσιμες: Ανέλαβε την κατασκευή του υβριδικού σταθμού ΑΠΕ στην Αστυπάλαια

Το «εξηλεκτρισμένο» νησί δεν δίνει λύσεις μόνο στους επισκέπτες και τους χιλιάδες τουρίστες που έχουν τη δυνατότητα να κινηθούν με ένα ηλεκτρικό VW – το πλαίσιο του astyGO eCars περιλαμβάνει οκτώ Volkswagen ID.3, έξι ηλεκτρικά σκούτερ MO125 και ηλεκτρικά ποδήλατα Ducati Scrambler – αλλά έχει μεταλλάξει ευχάριστα και τη φιλοσοφία των κατοίκων που εκμεταλλεύονται τα προνόμια (με οικονικά μπόνους για την αγορά ενός ηλεκτρικού), ενώ χρησιμοποιεί τις αστικές μετακινήσεις με τα ηλεκτρικά βαν.

ASTYBUS ridesharing

Στο πλαίσιο της παρουσίασης, γνωρίσαμε από κοντά τις δυνατότητες που προσφέρει και η νέα υπηρεσία ASTYBUS ridesharing, τον ρόλο των οποίων τον έχουν τα νέα βαν μεταφοράς επιβατών, τα αμιγώς ηλεκτρικά ID.Buzz. Συνολικά στο νησί χρησιμοποιούνται 84 ηλεκτρικά οχήματα, από τα οποία τα 51 είναι ιδιωτών και τα υπόλοιπα κοινής ωφέλειας. Ακόμη και το περιπολικό του νησιού είναι ηλεκτρικό (ένα VW ID.4) όπως και το ασθενοφόρο που έχει μόνο ηλεκτροκινητήρα (e-Crafter).

Το ASTYBUS – η αστική συγκοινωνία -λειτουργεί όλο τον χρόνο και συνδέει τα περισσότερα σημεία στο νησί. Με αυτόν τον τρόπο οι ανάγκες μετακίνησης στην Αστυπάλαια μπορούν να πραγματοποιηθούν με εύκολο και απλό τρόπο μέσω της πρωτοποριακής εφαρμογής «astyMOVE» ενσωματώνοντας με καινοτόμο τρόπο όλες τις υπηρεσίες στο smartphone του επισκέπτη και του μόνιμου κατοίκου της.

Ενδεικτικά, μόνο μέσα σε 12 μήνες οι πελάτες των ηλεκτρικών του πρότζεκτ της VW έχουν διανύσει 200.000 χιλιόμετρα ενώ εξίσου σημαντικό ότι η υπηρεσία ridesharing ASTYBUS αντικατέστησε την παραδοσιακή λεωφορειακή γραμμή.

Παράλληλα, οι επισκέπτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν – μέσω εφαρμογής να κάνουν κράτηση – τα ηλεκτρικά σκούτερ από τη SEAT MO και ηλεκτρικά ποδήλατα από την Ducati. Παράλληλα, η ηλεκτρική ενέργεια θα παράγεται από ανανεώσιμες πηγές και όχι από τη μονάδα παραγωγής ρεύματος του νησιού που καίει πετρέλαιο ενώ ήδη υπάρχει μικρές αλλά ωφέλιμες για το περιβάλλον ηλιακές μονάδες που τροφοδοτούν, μεταξύ άλλων, τον σημερινό ηλεκτρικό στόλο.

Υπολογίζεται ότι έως το 2026, το ενεργειακό σύστημα πρόκειται να επεκταθεί περαιτέρω στο τελικό στάδιο για να καλύπτει το 80% της συνολικής ενεργειακής ζήτησης.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα