Σημαία «πρώτης ποιότητας» παραμένει η ελληνική σύμφωνα με τα αποτελέσματα ελέγχων στα πλοία που διενεργεί ο Paris MOU, ένας οργανισμός ελέγχει και καταγράφει την συμμόρφωση των πλοίων με τους διεθνείς κανονισμούς που αφορούν σε θέματα ασφαλείας πρόληψης της ρύπανσης και στις συνθήκες διαβίωσης και εργασίας των ναυτικών.
Πρόσφατα η Επιτροπή του Paris MoU ενέκρινε κατά την 56η συνεδρίασή της τα αποτελέσματα των επιθεωρήσεων για το 2022 και υιοθέτησε τη νέα λίστα επιδόσεων η οποία διακρίνεται ανάλογα με αυτές σε «λευκή», «γκρίζα» και «μαύρη» («White», «Grey» και «Black List»).
Η αξιολόγηση αυτή βασίζεται στον συνολικό αριθμό επιθεωρήσεων και κρατήσεων κατά τη διάρκεια μιας κυλιόμενης περιόδου 3 ετών για σημαίες πλοίων με τουλάχιστον 30 επιθεωρήσεις κατά την εν λόγω περίοδο.
Η ελληνική σημαία παραμένει στη «λευκή λίστα» με μόλις πέντε κρατήσεις πλοίων που φέρουν τη γαλανόλευκη.
Λευκή, γκρι και μαύρη λίστα
Στη Λευκή, Γκρι και Μαύρη Λίστα για το 2022 συμπεριλήφθηκαν συνολικά 67 σημαίες, εκ των οποίων 39 συμπεριελήφθησαν στη Λευκή, 18 στη Γκρι και 9 στη Μαύρη. Το 2019 και πριν την έλευση της πανδημίας ο συνολικός αριθμός σημαιών στη Λίστα ήταν 68, εκ των οποίων 41 στη Λευκή, 16 στη Γκρι και 13 στη Μαύρη. Η σύγκριση του 2022 με το 2019 δείχνει μια μετατόπιση σημαιών από τη Λευκή στη Γκρι Λίστα. Η Μαύρη Λίστα μειώθηκε κατά τέσσερις σημαίες.
Στη Λευκή Λίστα περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων οι εξής οι σημαίες: Δανίας, Ιταλίας, Ελλάδας, Ολλανδίας, Νορβηγίας, Σιγκαπούρης, Φινλανδίας, Κύπρου, Βελγίου, Ηνωμένου Βασιλείου, Μπαχαμών, Τουρκίας, Σουηδίας, Χονγκ Κονγκ, Ιαπωνίας, Νησιών Καυμάν, Γαλλίας, Nησιών Μάρσαλ, Mάλτας, Λιβερίας, κ.α..
Σε πλοία που φέρουν την ελληνική σημαία πραγματοποιήθηκαν 617 επιθεωρήσεις, την διετία 2020-2022 με μόλις πέντε κρατήσεις.
Σημειώνεται ότι ο οργανισμός Paris MOU ξεκίνησε την δραστηριότητα του το 1982 όταν δεκατέσσερις ευρωπαϊκές χώρες συμφώνησαν να συντονίσουν τις προσπάθειες επιθεώρησης από το κράτος λιμένα στο πλαίσιο μιας εθελοντικής συμφωνίας γνωστής ως Paris Memorandum of Understanding (Μνημόνιο Συνεννόησης). Αυτή τη στιγμή στον οργανισμό συμμετέχουν 27 χώρες.
Από την 1η Ιουλίου 2023 οι νέες λίστες επιδόσεων θα χρησιμοποιούνται για τον υπολογισμό του Ship Risk Profile (προφίλ κινδύνου).
Latest News
Αυξήσεις φωτιά στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και το 2025
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας θα αυξηθούν έως 12% από τον Μάιο λόγω του υψηλού κόστους από το νέο καύσιμο με μειωμένο θείο
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση