
Δημοσιεύτηκε η ετήσια Έκθεση «Global Powers of Retailing 2023» της Deloitte που αναλύει και κατατάσσει τις 250 μεγαλύτερες εταιρείες λιανικού εμπορίου σε όλο τον κόσμο. Η έκθεση είναι βασισμένη στα δημόσια διαθέσιμα δεδομένα για το οικονομικό έτος 2021, αξιολογεί τις εταιρείες που παρουσιάζουν την ταχύτερη ανάπτυξη και αναλύει την απόδοσή τους σε γεωγραφικές περιοχές δραστηριοποίησης και κατηγορίες προϊόντων. Επιπρόσθετα, παρέχει μια εκτίμηση για τις σημαντικότερες οικονομικές εξελίξεις το 2023, διερευνά τις επίκαιρες τάσεις του λιανικού εμπορίου ως προς τη βιωσιμότητα και το μέλλον του φυσικού καταστήματος και παραθέτει αναφορές ηγετικών στελεχών του κλάδου για τις σχετικές δράσεις των εταιρειών τους.
KPMG: Οι νέες τεχνολογίες διαμορφώνουν το μέλλον του οργανωμένου λιανικού εμπορίου
Αξίζει να αναφερθεί ότι για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, ο όμιλος Σκλαβενίτη είναι η μοναδική ελληνική επιχείρηση λιανεμπορίου που συμπεριλαμβάνεται στη λίστα των 250 κορυφαίων εταιρειών παγκοσμίως, παρουσιάζοντας ανάπτυξη των πωλήσεών του κατά 5,1% για το οικονομικό έτος 2021 με τον ενοποιημένο κύκλο εργασιών να ανέρχεται πολύ κοντά στο επίπεδο των 4 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Ίσως η πιο σημαντική επισήμανση που ξεχωρίζει μέσα στην έκθεση είναι ο ρυθμός ανάπτυξης της τάξης του 8,5% που παρουσίασαν οι 250 κορυφαίοι λιανέμποροι, με τους 10 επικεφαλής του κλάδου να αυξάνουν τις πωλήσεις τους κατά 8%. Πρωτοπόρος της σχετικής λίστας είναι για ακόμα μια χρονιά η Walmart, η οποία μαζί με την Amazon, ως εταιρείες ψηφιακού λιανικού εμπορίου, ωφελήθηκαν από τις αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών και την αυξημένη χρήση των ψηφιακών καταστημάτων κατά τη διάρκεια της πανδημίας αλλά και μετά από αυτή. Στην πλειονότητά τους, οι 10 κορυφαίοι λιανέμποροι ενίσχυσαν τις ψηφιακές τους δυνατότητες, μέσω της κεφαλαιοποίησης σύγχρονων τεχνολογικών λύσεων, τόσο εντός του καταστήματος όσο και για την ανάπτυξη και βελτίωση των εναλλακτικών καναλιών διεπαφής (Omni-channel) με την πελατειακή τους βάση.
Ο Evan Sheehan, Deloitte Global Retail, Wholesale & Distribution Leader δήλωσε: «Σε ένα έτος ισχυρής ετήσιας αύξησης των εσόδων για τους Top 250, η βιωσιμότητα παραμένει ιδιαίτερα ψηλά στις προτεραιότητές τους. Αρκετές εταιρείες ήδη ετοιμάζουν, ή και ήδη υλοποιούν ενέργειες στοχευμένες στη δημιουργία αγορών μεταπώλησης ελαφρώς μεταχειρισμένων προϊόντων, ενώ παρατηρούμε πολλές καινοτομίες που βασίζονται στην αξιοποίηση της τεχνολογίας. Οι πιο πετυχημένοι έμποροι συνδυάζουν την τεχνολογία με τον ανθρώπινο παράγοντα για να προσφέρουν την καλύτερη δυνατή εμπειρία στους πελάτες τους. Ανάμεσα στις 50 ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες, ξεχώρισαν με την απόδοση τους οι πολυτελείς εμπορικές μάρκες, οι πάροχοι ηλεκτρονικού εμπορίου e-commerce και τα πολυκαταστήματα».
Ο Θωμάς Λεβέντης, Consumer Industry Leader της Deloitte Ελλάδος προσέθεσε: «Από τις κινήσεις των κορυφαίων λιανεμπόρων σε παγκόσμιο επίπεδο, αλλά και από τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά, αναγνωρίζουμε ότι δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στη συνεχή ανάπτυξη του e-commerce, στη σημασία και το μέλλον του φυσικού καταστήματος, καθώς και σε πρωτοβουλίες και επενδύσεις προς τη βιωσιμότητα. Επιπλέον, παρατηρούμε μια αυξανόμενη τάση όπου τα ψηφιακά κανάλια υποστηρίζουν την εμπειρία στο κατάστημα, προσφέροντας ανθρωποκεντρικές υπηρεσίες, όπως η εξατομίκευση των προϊόντων (personalization). Οι συγκεκριμένες διαφαίνεται να είναι και οι πιο σημαντικές εξελίξεις που αναμένεται να μεταλλάξουν την παγκόσμια αγορά του λιανικού εμπορίου».
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη διεθνή έκθεση της Deloitte, οι σημαντικότερες τάσεις στο λιανεμπόριο που θα επηρεάσουν την παγκόσμια αγορά παρατίθενται στη συνέχεια:
Μεταπώληση προϊόντων
Πολλοί έμποροι λιανικής εισέρχονται ή επεκτείνονται στην αγορά μεταχειρισμένων αγαθών, τα οποία αποτελούν αγοραστική επιλογή ολοένα και περισσότερων καταναλωτών, ιδίως νεότερης γενιάς, γεγονός που οφείλεται στην αναζήτηση πιο βιώσιμων επιλογών και στις υψηλές τιμές των καινούργιων προϊόντων.
Βιωσιμότητα στην εφοδιαστική αλυσίδα
Η αλυσίδα εφοδιασμού λιανικής επιβαρύνει επί του παρόντος κατά 25% τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου παγκοσμίως. Αυτό ενισχύει την ανάγκη ενσωμάτωσης από πλευράς των λιανεμπόρων όλο και πιο βιώσιμων πρακτικών στις λειτουργίες της αλυσίδας εφοδιασμού. Επιπλέον σημαντικά σημεία στα οποία θα πρέπει να εστιάσουν είναι η ιχνηλασιμότητα των προϊόντων, η εξάλειψη των αποβλήτων από την αλυσίδα αξίας και ο καθορισμός αυστηρών περιβαλλοντικών στόχων αλλά και του πλαισίου παρακολούθησης της επίτευξης αυτών.
Ο ρόλος της τεχνολογίας στο μέλλον του φυσικού καταστήματος
Η αξιοποίηση της τεχνολογίας στο λιανικό εμπόριο γίνεται ολοένα και πιο σημαντική στην προσπάθεια των λιανεμπόρων να προσελκύσουν τους καταναλωτές στο φυσικό κατάστημα. Η χρήση προηγμένων τεχνολογιών, όπως η εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα, η τεχνητή νοημοσύνη και η ανάλυση δεδομένων βοηθά τους λιανεμπόρους να εξατομικεύουν τις προτάσεις τους, να εξορθολογίζουν τις διαδικασίες ολοκλήρωσης αγοράς και να προσφέρουν μια σειρά από υπηρεσίες πέρα από τις πωλήσεις προϊόντων, όπως υποστήριξη κατά την υποδοχή, επιτόπιες επισκευές και υπηρεσίες προσαρμοσμένες στο προσωπικό στυλ. Αυτές οι πρόσθετες υπηρεσίες που εστιάζουν στην ευκολία και την εξατομίκευση μπορούν να διαφοροποιήσουν τους λιανεμπόρους με φυσικά καταστήματα από τους αποκλειστικά διαδικτυακούς εμπόρους, οι οποίοι ενδέχεται να μην είναι σε θέση να προσφέρουν παρόμοια εξυπηρέτηση.
Σε αυτή τη νέα εποχή του λιανικού εμπορίου, η καινοτόμος εφαρμογή της τεχνολογίας αναμένεται να διαδραματίσει ουσιαστικό ρόλο για την ενίσχυση της πιστότητας των πελατών και την διασφάλιση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.
Για περισσότερες πληροφορίες, η ολοκληρωμένη έκθεση «Global Powers of Retailing 2023» εδώ.


Latest News

Τι έδειξε το «πασχαλινό» ταμείο των σούπερ μάρκετ – Από ποιο προϊόν έχασαν 4-5 εκατ. ευρώ
Πηγές της αγοράς των σούπερ μάρκετ μιλώντας προς τον ΟΤ, αναφέρουν ότι η πασχαλινή αγορά κινήθηκε μέτρια φέτος

Πώς οι τράπεζες θωρακίζουν την κερδοφορίας τους - Στη μάχη οι ομολογιακές εκδόσεις
Οι πιέσεις που ασκούν στις τράπεζες οι μειώσεις των επιτοκίων - Η εκδοτική δραστηριότητα θα συνεχισθεί και φέτος με αμείωτη ένταση

Δωδώνη: Νέο εργοστάσιο στα Ιωάννινα και επενδύσεις έως 200 εκατ. από τους αδελφούς Σαράντη
Τι λέει στον ΟΤ ο Δημήτρης Σαράντης για την εξαγορά της Δωδώνης και τα σχέδια για την επόμενη μέρα της εταιρείας

Η Pink Woman μιλάει... ιταλικά - Η εξωστρέφεια και ο τζίρος ρεκόρ
Στην Ιταλία συνεχίζεται η ανάπτυξη του brand Pink Woman - Πώς αποδίδει το επιχειρηματικό μοντέλο επί ελληνικού εδάφους

ΔΥΠΑ: Έναρξη υποβολής προτάσεων για νέα δράση κατάρτισης σε κλάδους αιχμής
H υποβολή προτάσεων ξεκινά σήμερα και η προθεσμία υποβολής θα λήξει την Πέμπτη 8 Μαΐου 2025, σύμφωνα με την πρόσκληση της ΔΥΠΑ

Alter Ego Media: Οι 4 πυλώνες που φέρνουν ανάπτυξη και μερίσματα
Η διοίκηση της Alter Ego Media παρουσίασε στους αναλυτές τα αποτελέσματα της χρήσης του 2024 και το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης του Ομίλου

Ανεβάζει τον πήχη για Eurobank και Πειραιώς η Goldman Sachs - Τι βλέπει για Εθνική
Η Goldman Sachs έδωσε νέες τιμές στόχους για τις ελληνικές τράπεζες

Οι 9 τάσεις της ευρωπαϊκής αγοράς λιανικού εμπορίου τροφίμων την επόμενη πενταετία
Η κατάσταση κρίνεται εξαιρετικά κρίσιμη, με αβεβαιότητα γύρω από τις παγκόσμιες εμπορικές ροές, σύμφωνα με το ΕΒΕΠ

Mega-deal της Metlen με την Glenfarne για υβριδικό έργο ΑΠΕ στη Χιλή
Η συνολική αξία της συναλλαγής συμφωνήθηκε στα 815 εκ. δολάρια, στη βάση συγκεκριμένων χρηματοδοτικών όρων και αναπροσαρμογών

Η ελληνική σταδιοδρομία της Unilever – Από την «Ελαϊς» σε hub για 14 χώρες
Η Unilever Hellas είναι μία από τις λίγες πολυεθνικές εταιρείες στην Ελλάδα, που συνεχίζουν να έχουν παραγωγική δραστηριότητα μετά από τα χρόνια της οικονομικής κρίσης