Μια αξιοσημείωτη πτώση 81% καταγράφεται στα κέρδη EBIT των ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών, κατά τα α’ τρίμηνο του 2023, σε συνέχεια της ανεμικής πορείας που που ξεκίνησε το 2022.
Σύμφωνα με τους αναλυτές της Sea-Intelligence τα EBIT κατέγραψαν τεράστια πτώση σε σχέση με τα προηγούμενα δύο χρόνια και πιο συγκεκριμένα τους τρεις πρώτους μήνες του έτους ανήλθαν σε 7 δισ. δολάρια, την ώρα που το αντίστοιχο διάστημα του 2022 και του 2021 ήταν 43,93 δισ. και 16,28 δισ. δολάρια αντίστοιχα.
Βόμβα στην παραγωγή containers – Κίνδυνος να…. «πνιγούν» τα λιμάνια
Τα έσοδα των liners σημείωσαν κατακόρυφη πτώση της τάξης του 35-70% σε ετήσια βάση.
Βέβαια, όπως σημειώνει η Sea-Intelligence, η κερδοφορία των εν λόγω εταιρειών έχει αυξηθεί σημαντικά σε σύγκριση με τα επίπεδα πριν από την πανδημία.
Μαίνεται η κατάρρευση ναύλων
Στο μεταξύ, ο ναυτιλιακός δείκτης της Xeneta (XSI) στην αγορά των liners, σημειώνει πτώση τους τελευταίους εννέα μήνες, καθώς οι ναυλωτές επαναδιαπραγματεύονται χαμηλότερες τιμές συμβολαίων λόγω της απότομης πτώσης των τιμών στη spot αγορά.
Οι αλλαγές έρχονται καθώς τον Μάιο λήγουν οι υπάρχουσες 12μηνες συμβάσεις στις ΗΠΑ και τίθενται σε ισχύ νέες συμφωνίες. Αυτές αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα των σημερινών υποτονικών αγορών, γι’ αυτό και τιμολογούνται πολύ χαμηλότερα από τις προηγούμενες. Ο αντίκτυπος αυτού του γεγονότος στον ευρύτερο κλάδο είναι εδώ, ανέφερε ο Patrik Berglund, CEO της Xeneta.
Εξετάζοντας συγκεκριμένα το εισαγωγικό εμπόριο στις ΗΠΑ, ο υποδείκτης για το εμπόριο αυτό έχει χάσει το 54,6% της αξίας του από την κορύφωσή του τον Οκτώβριο του περασμένου έτους.
Latest News
ΟΛΘ: Σε αγορές μετοχών μετά την Dreyfus προχωρά και η πλευρά Σαββίδη
Η Belterra αγόρασε μετοχές του ΟΛΘ πάνω από την τιμή των 27 ευρώ ανά μετοχή που έχει προτείνει η Dreyfus στη δημόσια πρόταση
Αυξήσεις φωτιά στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και το 2025
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας θα αυξηθούν έως 12% από τον Μάιο λόγω του υψηλού κόστους από το νέο καύσιμο με μειωμένο θείο
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά