Μια αξιοσημείωτη πτώση 81% καταγράφεται στα κέρδη EBIT των ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών, κατά τα α’ τρίμηνο του 2023, σε συνέχεια της ανεμικής πορείας που που ξεκίνησε το 2022.
Σύμφωνα με τους αναλυτές της Sea-Intelligence τα EBIT κατέγραψαν τεράστια πτώση σε σχέση με τα προηγούμενα δύο χρόνια και πιο συγκεκριμένα τους τρεις πρώτους μήνες του έτους ανήλθαν σε 7 δισ. δολάρια, την ώρα που το αντίστοιχο διάστημα του 2022 και του 2021 ήταν 43,93 δισ. και 16,28 δισ. δολάρια αντίστοιχα.
Βόμβα στην παραγωγή containers – Κίνδυνος να…. «πνιγούν» τα λιμάνια
Τα έσοδα των liners σημείωσαν κατακόρυφη πτώση της τάξης του 35-70% σε ετήσια βάση.
Βέβαια, όπως σημειώνει η Sea-Intelligence, η κερδοφορία των εν λόγω εταιρειών έχει αυξηθεί σημαντικά σε σύγκριση με τα επίπεδα πριν από την πανδημία.
Μαίνεται η κατάρρευση ναύλων
Στο μεταξύ, ο ναυτιλιακός δείκτης της Xeneta (XSI) στην αγορά των liners, σημειώνει πτώση τους τελευταίους εννέα μήνες, καθώς οι ναυλωτές επαναδιαπραγματεύονται χαμηλότερες τιμές συμβολαίων λόγω της απότομης πτώσης των τιμών στη spot αγορά.
Οι αλλαγές έρχονται καθώς τον Μάιο λήγουν οι υπάρχουσες 12μηνες συμβάσεις στις ΗΠΑ και τίθενται σε ισχύ νέες συμφωνίες. Αυτές αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα των σημερινών υποτονικών αγορών, γι’ αυτό και τιμολογούνται πολύ χαμηλότερα από τις προηγούμενες. Ο αντίκτυπος αυτού του γεγονότος στον ευρύτερο κλάδο είναι εδώ, ανέφερε ο Patrik Berglund, CEO της Xeneta.
Εξετάζοντας συγκεκριμένα το εισαγωγικό εμπόριο στις ΗΠΑ, ο υποδείκτης για το εμπόριο αυτό έχει χάσει το 54,6% της αξίας του από την κορύφωσή του τον Οκτώβριο του περασμένου έτους.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη