
Μια αξιοσημείωτη πτώση 81% καταγράφεται στα κέρδη EBIT των ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών, κατά τα α’ τρίμηνο του 2023, σε συνέχεια της ανεμικής πορείας που που ξεκίνησε το 2022.
Σύμφωνα με τους αναλυτές της Sea-Intelligence τα EBIT κατέγραψαν τεράστια πτώση σε σχέση με τα προηγούμενα δύο χρόνια και πιο συγκεκριμένα τους τρεις πρώτους μήνες του έτους ανήλθαν σε 7 δισ. δολάρια, την ώρα που το αντίστοιχο διάστημα του 2022 και του 2021 ήταν 43,93 δισ. και 16,28 δισ. δολάρια αντίστοιχα.
Βόμβα στην παραγωγή containers – Κίνδυνος να…. «πνιγούν» τα λιμάνια
Τα έσοδα των liners σημείωσαν κατακόρυφη πτώση της τάξης του 35-70% σε ετήσια βάση.
Βέβαια, όπως σημειώνει η Sea-Intelligence, η κερδοφορία των εν λόγω εταιρειών έχει αυξηθεί σημαντικά σε σύγκριση με τα επίπεδα πριν από την πανδημία.
Μαίνεται η κατάρρευση ναύλων
Στο μεταξύ, ο ναυτιλιακός δείκτης της Xeneta (XSI) στην αγορά των liners, σημειώνει πτώση τους τελευταίους εννέα μήνες, καθώς οι ναυλωτές επαναδιαπραγματεύονται χαμηλότερες τιμές συμβολαίων λόγω της απότομης πτώσης των τιμών στη spot αγορά.
Οι αλλαγές έρχονται καθώς τον Μάιο λήγουν οι υπάρχουσες 12μηνες συμβάσεις στις ΗΠΑ και τίθενται σε ισχύ νέες συμφωνίες. Αυτές αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα των σημερινών υποτονικών αγορών, γι’ αυτό και τιμολογούνται πολύ χαμηλότερα από τις προηγούμενες. Ο αντίκτυπος αυτού του γεγονότος στον ευρύτερο κλάδο είναι εδώ, ανέφερε ο Patrik Berglund, CEO της Xeneta.
Εξετάζοντας συγκεκριμένα το εισαγωγικό εμπόριο στις ΗΠΑ, ο υποδείκτης για το εμπόριο αυτό έχει χάσει το 54,6% της αξίας του από την κορύφωσή του τον Οκτώβριο του περασμένου έτους.


Latest News

«Κοπή χάλυβα» για το δεύτερο σύγχρονο πλοίο μεταφοράς οχημάτων της Neptune Lines
Στις 17 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε η παραδοσιακή τελετή κοπής χάλυβα που σηματοδοτεί την επίσημη έναρξη κατασκευής ενός πλοίου.

Τα ελληνικά λιμάνια και το παζλ του IMEC
Αλλαγή δεδομένων προκαλεί ο ανταγωνισμός για τον οικονομικό διάδρομο που προωθεί η Ινδία n Οι βλέψεις της Αθήνας και η «σφήνα» Τραμπ υπέρ Ιταλίας

Εμπόδια και προκλήσεις για τα εναλλακτικά καύσιμα - Οι προτάσεις της ECSA
Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή κοινότητα τονίζει την ανάγκη η ΕΕ να στραφεί πιο αποφασιστικά σε μια πολιτική στήριξης για την παραγωγή και διανομή καθαρών καυσίμων

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.