Την τεχνολογία στην υπηρεσία τους ζητούν όλο και περισσότερο οι καταναλωτές παγκοσμίως, ακόμα και ψωνίζοντας σε φυσικά καταστήματα, με το 42% αυτών να ζητεί self-service ταμεία, τα 2/5 να περιηγούνται στον ιστότοπο ή στο mobile app του καταστήματος όπου βρίσκονται για να αναζητήσουν τα προϊόντα που θέλουν να αγοράσουν και σχεδόν το 1/3 να αναζητεί τη metaverse εμπειρία.
Στοιχεία που προκύπτουν από την έκθεση της PwC «February 2023 Global Consumer Insights Pulse Survey» δείχνουν ότι οι καταναλωτές αναπροσαρμόζουν τα πρότυπα αγορών τους και αλλάζουν τις συνήθειές τους ανάλογα με τις ισχύουσες συνθήκες και τις εξελίξεις.
Οι καταναλωτές βρίσκουν την ευτυχία σε έναν πιο λιτό τρόπο ζωής
Η έρευνα στην οποία συμμετείχαν 9.180 καταναλωτές από 25 χώρες σε όλες τις ηπείρους, ηλικίας άνω των 18 ετών (έπρεπε να έχουν ψωνίσει μέσω Διαδικτύου τουλάχιστον μία φορά τον προηγούμενο χρόνο), έδειξε ότι οι καταναλωτές εξακολουθούν να προτιμούν τις αγορές τους από τα φυσικά καταστήματα, με το 43% των ερωτηθέντων να τα επιλέγουν ως το πιο δημοφιλές κανάλι αγορών τους κατά τη διάρκεια των τελευταίων 12 μηνών και εμπιστεύονται και αναζητούν τις τεχνολογικές εφαρμογές που θα διευκολύνουν τις αγορές αυτές και θα τους προσφέρουν νέες αγοραστικές εμπειρίες.
Μάλιστα, όταν ζητήθηκε από τους καταναλωτές που συμμετείχαν στην έρευνα να δώσουν προτεραιότητα σε παράγοντες που θα ενίσχυαν τις εμπειρίες αγορών στα φυσικά καταστήματα, ο ένας στους δύο κατέταξε την πρόσβαση σε έμπειρους και χρήσιμους πωλητές ως τον κορυφαίο παράγοντα, ενώ τέσσερις στους δέκα εξέφρασαν έντονη προτίμηση στα self-service ταμεία και τo 26% είπε ότι αναζητεί τη metaverse εμπειρία. Οι ηλεκτρονικές αγορές μέσω smartphone κατέλαβαν τη δεύτερη θέση σε δημοτικότητα με 34%.
Η τεχνητή νοημοσύνη
Εξατομικευμένη αγοραστική εμπειρία που μπορούν να προσφέρουν τεχνολογικές εφαρμογές επιθυμούν πάνω από έξι στους δέκα καταναλωτές, επιλέγοντας μάλιστα το 1/3 από αυτούς έναν συνδυασμό αγορών από φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της Klara, ενώ οι αλλαγές που φέρνουν τα τεχνολογικά επιτεύγματα – όπως για παράδειγμα η τεχνητή νοημοσύνη – οδηγούν σε αναμόρφωση το εμπόριο.
Προβλέψεις για τις τάσεις που αναμένονται τα επόμενα χρόνια είχαν παρουσιαστεί κατά τη διάρκεια του συνεδρίου της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας «Future of Retail 2022» και έδειχναν ότι έως το 2040 οι λιανέμποροι στην ΕΕ θα προωθούν τα προϊόντα τους και σε εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης, ενώ πάνω από το 80% οι επιχειρήσεις στην ένδυση θα διαθέτουν εικονικά δοκιμαστήρια, εφαρμογές δηλαδή που θα επιτρέπουν στους καταναλωτές να ανεβάζουν μια φωτογραφία τους και να βλέπουν πώς ταιριάζει σε αυτούς το ρούχο που επιλέγουν χωρίς να το δοκιμάζουν. Ηδη υπάρχουν τέτοιες εφαρμογές αλλά όχι σε εκτεταμένη χρήση.
Επίσης το ένα στα δύο σουπερμάρκετ δεν θα έχει φυσικά ταμεία και χρήση αυτής της εφαρμογής υπάρχει ήδη και στην Ελλάδα. Πάνω από το 30% των πωλήσεων του ηλεκτρονικού εμπορίου θα είναι click and collect (παραγγέλνω ηλεκτρονικά και παραλαμβάνω από το φυσικό κατάστημα ή από έξυπνες θυρίδες παράδοσης).
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ
Latest News
Όλες οι αλλαγές στη φορολογία - Τι έρχεται για μισθωτούς, ελεύθερους επαγγελματίες και ακίνητα
Το φορολογικό νομοσχέδιο, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει μέτρα που ανακοινώθηκαν από τον Πρωθυπουργό στη ΔΕΘ
Κτηματολόγιο: Από 4 Νοεμβρίου ψηφιακά η διαδικασία προανάρτησης σε Ζάκυνθο, Ιθάκη και Κεφαλλονιά
Η διαδικασία γίνεται εξ ολοκλήρου ψηφιακά, χωρίς να απαιτείται επίσκεψη στο Γραφείο Κτηματογράφησης
Αναρτήθηκαν τα τέλη κυκλοφορίας στο MyCar - Πώς μπορείτε να τα εξοφλήσετε
Ποια είναι τα πρόστιμα για όσους καθυστερήσουν να καταβάλουν τα τέλη κυκλοφορίας - Όλη η διαδικασία
Νέο επενδυτικό χτύπημα από την Vivartia – Προς εξαγορά της αλυσίδας Jackaroo
Η Vivartia βρίσκεται σε προχωρημένες επαφές για την απόκτηση της αλυσίδας street food – Τι κέντρισε το ενδιαφέρον της
Επανεξελέγη μέλος Επιτροπής του ΟΟΣΑ η Βασιλική Λαζαράκου
Επέρχονται αλλαγές στον τομέα που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν σε νομοθετικό πλαίσιο
Χατζηδάκης στο Eurogroup: Η ΕΕ πρέπει να είναι πιο φιλόδοξη για την ανταγωνιστικότητα
Συνάντηση με τον επικεφαλής του ESM Pierre Gramegna - Τα πέντε σημεία στο ψήφισμα που υιοθετήθηκε από το συμβούλιο υπουργών
Δεύτερο Ταμείο Ανάκαμψης «βλέπει» ο Καραβίας - Ανάγκη για επενδυτικό άλμα
Ως μεγάλη πρόκληση ανέφερε την αλλαγή μεγάλη συσχέτιση του ελληνικού ΑΕΠ με την κατανάλωση (φτάνει το 68,7% και είναι 15 μονάδες πάνω από τον μέσο όρο της ευρωζώνης)
Με καρτελάκια οι μειωμένες τιμές στα σούπερ μάρκετ - Τι είπε ο Θεοδωρικάκος
Σε εξέλιξη βρίσκεται η συζήτηση σχετικά με το σύστημα προσφορών στα σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης
Οι νέοι κανόνες για τα ύψη κτιρίων - Η απόφαση
Κεκλεισμένων των θυρών ξεκίνησαν οι συζητήσεις για τη συνταγματικότητα του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού n «Κλειδί» η ημερομηνία ισχύος
Ποιους τομείς επιλέγουν στην Ελλάδα οι ξένες εταιρείες
Μόλις το 0,6% του συνολικού αριθμού των επιχειρήσεων όλων των κλάδων που δραστηριοποιούνται στη χώρα είναι συνδεδεμένο με ξένες επιχειρήσεις