Την τεχνολογία στην υπηρεσία τους ζητούν όλο και περισσότερο οι καταναλωτές παγκοσμίως, ακόμα και ψωνίζοντας σε φυσικά καταστήματα, με το 42% αυτών να ζητεί self-service ταμεία, τα 2/5 να περιηγούνται στον ιστότοπο ή στο mobile app του καταστήματος όπου βρίσκονται για να αναζητήσουν τα προϊόντα που θέλουν να αγοράσουν και σχεδόν το 1/3 να αναζητεί τη metaverse εμπειρία.
Στοιχεία που προκύπτουν από την έκθεση της PwC «February 2023 Global Consumer Insights Pulse Survey» δείχνουν ότι οι καταναλωτές αναπροσαρμόζουν τα πρότυπα αγορών τους και αλλάζουν τις συνήθειές τους ανάλογα με τις ισχύουσες συνθήκες και τις εξελίξεις.
Οι καταναλωτές βρίσκουν την ευτυχία σε έναν πιο λιτό τρόπο ζωής
Η έρευνα στην οποία συμμετείχαν 9.180 καταναλωτές από 25 χώρες σε όλες τις ηπείρους, ηλικίας άνω των 18 ετών (έπρεπε να έχουν ψωνίσει μέσω Διαδικτύου τουλάχιστον μία φορά τον προηγούμενο χρόνο), έδειξε ότι οι καταναλωτές εξακολουθούν να προτιμούν τις αγορές τους από τα φυσικά καταστήματα, με το 43% των ερωτηθέντων να τα επιλέγουν ως το πιο δημοφιλές κανάλι αγορών τους κατά τη διάρκεια των τελευταίων 12 μηνών και εμπιστεύονται και αναζητούν τις τεχνολογικές εφαρμογές που θα διευκολύνουν τις αγορές αυτές και θα τους προσφέρουν νέες αγοραστικές εμπειρίες.
Μάλιστα, όταν ζητήθηκε από τους καταναλωτές που συμμετείχαν στην έρευνα να δώσουν προτεραιότητα σε παράγοντες που θα ενίσχυαν τις εμπειρίες αγορών στα φυσικά καταστήματα, ο ένας στους δύο κατέταξε την πρόσβαση σε έμπειρους και χρήσιμους πωλητές ως τον κορυφαίο παράγοντα, ενώ τέσσερις στους δέκα εξέφρασαν έντονη προτίμηση στα self-service ταμεία και τo 26% είπε ότι αναζητεί τη metaverse εμπειρία. Οι ηλεκτρονικές αγορές μέσω smartphone κατέλαβαν τη δεύτερη θέση σε δημοτικότητα με 34%.
Η τεχνητή νοημοσύνη
Εξατομικευμένη αγοραστική εμπειρία που μπορούν να προσφέρουν τεχνολογικές εφαρμογές επιθυμούν πάνω από έξι στους δέκα καταναλωτές, επιλέγοντας μάλιστα το 1/3 από αυτούς έναν συνδυασμό αγορών από φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της Klara, ενώ οι αλλαγές που φέρνουν τα τεχνολογικά επιτεύγματα – όπως για παράδειγμα η τεχνητή νοημοσύνη – οδηγούν σε αναμόρφωση το εμπόριο.
Προβλέψεις για τις τάσεις που αναμένονται τα επόμενα χρόνια είχαν παρουσιαστεί κατά τη διάρκεια του συνεδρίου της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας «Future of Retail 2022» και έδειχναν ότι έως το 2040 οι λιανέμποροι στην ΕΕ θα προωθούν τα προϊόντα τους και σε εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης, ενώ πάνω από το 80% οι επιχειρήσεις στην ένδυση θα διαθέτουν εικονικά δοκιμαστήρια, εφαρμογές δηλαδή που θα επιτρέπουν στους καταναλωτές να ανεβάζουν μια φωτογραφία τους και να βλέπουν πώς ταιριάζει σε αυτούς το ρούχο που επιλέγουν χωρίς να το δοκιμάζουν. Ηδη υπάρχουν τέτοιες εφαρμογές αλλά όχι σε εκτεταμένη χρήση.
Επίσης το ένα στα δύο σουπερμάρκετ δεν θα έχει φυσικά ταμεία και χρήση αυτής της εφαρμογής υπάρχει ήδη και στην Ελλάδα. Πάνω από το 30% των πωλήσεων του ηλεκτρονικού εμπορίου θα είναι click and collect (παραγγέλνω ηλεκτρονικά και παραλαμβάνω από το φυσικό κατάστημα ή από έξυπνες θυρίδες παράδοσης).
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ
Latest News
Άγγιξαν τα 2 δισ. οι επενδύσεις σε εμπορικά ακίνητα το 2024 - Τι αναμένεται το 2025
H φιλοξενία ενίσχυσε τη θέση της ως ο πιο ελκυστικός επενδυτικός κλάδος στα εμπορικά ακίνητα με αύξηση 100%
Τα 10 «κλειδιά» για τις ηλεκτρονικές μεταβιβάσεις ακινήτων
Ποιες δηλώσεις υποβάλλονται ψηφιακά στην πλατφόρμα myProperty και ποιες χειρόγραφα – Πότε πληρώνεται ο φόρος
Ποια ασφάλιστρα (δεν) μειώνουν οι ασφαλιστικές – Η τροπολογία ΠΑΣΟΚ και η πίεση Θεοδωρικάκου
Ποια ασφάλιστρα υγείας μειώνουν οι ασφαλιστικές εταιρείες – Το μήνυμα Θεοδωρικάκου – Το ραντεβού με ΠΑΣΟΚ
Το «δώρο» των 2,2 δισ. του πληθωρισμού στα σούπερ μάρκετ
Πάνω από 2,2 δισ. οι επιπλέον εισπράξεις των σούπερ μάρκετ την τελευταία πληθωριστική τριετία – Προσφορές και ιδιωτική ετικέτα τροφοδοτούν την κατανάλωση
Ραγδαία αύξηση του κόστους στέγασης σε τρία χρόνια - Τι δείχνει έρευνα
Το κόστος στέγασης πρόκειται για μείζον κοινωνικό πρόβλημα, σημειώνει η έκθεση του Ινστιτούτου Εργασίας της ΓΣΕΕ
Βαμβακίδης (BofA): Οι 2 προϋποθέσεις για να έχει η Ελλάδα μια μακρά θετική πορεία
Ο κ. Βαμβακίδης επιβεβαίωσε ότι η Ελλάδα τα πάει πολύ καλύτερα από ότι περιμέναν οι αγορές μετά την πανδημία
ΟΔΔΗΧ: Πάνω από 40 δισ. οι προσφορές για το δεκαετές ομόλογο - Αντλήθηκαν 4 δισ.
Για το 2025 η Ελλάδα σχεδιάζει να αντλήσει από τις αγορές ένα ποσό της τάξης των 8 δισ. - Στο 3,6% το επιτόκιο του ομολόγου
Η αντεπίθεση των... PIIGS στην Ευρώπη - Γύρισμα της τύχης ή πραγματικότητα;
Με τη γερμανική οικονομία σε τέλμα, Ελλάδα, Πορτογαλία, Ιταλία και Ισπανία αναδεικνύονται σε πυλώνες σταθερότητας στην ευρωζώνη
Έρχονται δάνεια έως 25.000 ευρώ σε μικρές επιχειρήσεις - Οι εταιρείες μικροπιστώσεων
Η Αναπτυξιακή Τράπεζα μέσα από το Ταμείο Μικροπιστώσεων θα χρηματοδοτεί άτοκα μικρές επιχειρήσεις μέσω των εταιρειών μικροπιστώσεων
Πράσινο φως από επιτροπή της Βουλής στο νομοσχέδιο για τα Airbnb
Στη «σωστή κατεύθυνση» κινείται το νομοσχέδιο για τη θέσπιση προδιαγραφών στα ακίνητα βραχυχρόνιας μίσθωσης τύπου Airbnb