![ΗΠΑ: Ο πληθωρισμός επηρεάζει την Ημέρα του Πατέρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/06/child-5489290_640.jpg)
Το ποσό ρεκόρ των 22,9 δισ. δολαρίων αναμένεται να ξοδέψουν φέτος οι Αμερικανοί για τον εορτασμό της Ημέρας του Πατέρα (που τιμάται σήμερα 18 Ιουνίου), σύμφωνα με την ετήσια έρευνα που δημοσιεύθηκε από την Εθνική Ομοσπονδία Λιανικής ( NRF ) και την Prosper Insights & Analytics.
Οι συνολικές αναμενόμενες δαπάνες για τον εορτασμό είναι αυξημένες από τα 20 δισεκατομμύρια δολάρια του περασμένου έτους και ξεπερνούν το προηγούμενο ρεκόρ των 20,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων που καταγράφηκε το 2021. Κι όλα αυτά εξαιτίας του πληθωρισμού…
«Η Ημέρα του Πατέρα παραμένει μια σημαντική ευκαιρία για τους Αμερικανούς να τιμήσουν τους σημαντικούς άντρες στη ζωή τους», δήλωσε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της NRF Μάθιου Σέι. «Οι καταναλωτές σχεδιάζουν να γιορτάσουν δυναμικά τις διακοπές φέτος και οι έμποροι λιανικής είναι έτοιμοι να βοηθήσουν να γίνουν ξεχωριστές».
Τα τρία τέταρτα των καταναλωτών σχεδιάζουν να γιορτάσουν φέτος την Ημέρα του Πατέρα. Οι καταναλωτές αναμένουν να ξοδέψουν ένα ρεκόρ 196,23 δολ. κατά μέσο όρο, από 171,79 δολ. πέρυσι και ξεπερνώντας το προηγούμενο ρεκόρ των 174,10 δολ. του 2021.
Πού οφείλεται η αύξηση
Σύμφωνα με την NRF τα υψηλά ρεκόρ τόσο για τη συλλογική όσο και για τη μέση δαπάνη οφείλονται κυρίως στην αύξηση του ποσοστού των καταναλωτών που αγοράζουν ρούχα, ηλεκτρονικά είδη, προσωπική φροντίδα και ειδικές εξόδους και το ποσό που ξοδεύουν σε αυτές τις κατηγορίες.
Οι μισοί από αυτούς που τιμούν αυτή την ημέρα σχεδιάζουν να αγοράσουν κάτι για τον πατέρα ή τον πατριό τους, και ακολουθούν δώρα για τον σύζυγο (27%), τον γιο (11%), τον αδελφό (9%), έναν φίλο (8%) ή τον παππού (7%).
Όπως και τα προηγούμενα χρόνια, τα πιο δημοφιλή δώρα για την Ημέρα του Πατέρα είναι οι ευχετήριες κάρτες, αγορασμένες κατά 61%. Άλλα κορυφαία δώρα περιλαμβάνουν ρούχα (55%), μια ειδική έξοδο όπως δείπνο ή brunch (52%), δωροκάρτες (48%) και είδη προσωπικής περιποίησης (32%).
«Αυτοί που ξοδεύουν περισσότερα αυτήν την Ημέρα του Πατέρα είναι καταναλωτές ηλικίας 35-44 ετών που αναμένεται να δαπανήσουν περισσότερο από άλλους καταναλωτές κατά σχεδόν 100 δολάρια», δήλωσε ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος στρατηγικής της Prosper, Phil Rist. «Οι ηλικίες 45-54 σχεδιάζουν να αυξήσουν τις δαπάνες τους περισσότερο, ξοδεύοντας 57,04 δολ. περισσότερα από ό,τι σχεδίαζαν πέρυσι».
Μέσω διαδικτύου
Επίσης, το διαδίκτυο παραμένει η βασική πηγή των αγορών, με 43% να ψωνίζει μέσω Διαδικτύου, από 40% πέρυσι. Ακολουθεί το 38% που ψωνίζει από πολυκαταστήματα, από 34% πέρυσι. Άλλοι δημοφιλείς προορισμοί είναι τα εκπτωτικά καταστήματα (24%) και τα εξειδικευμένα καταστήματα (22%).
Σχεδόν το ένα τρίτο (29%) όσων γιορτάζουν για την Ημέρα του Πατέρα σχεδιάζουν να δώσουν ένα «δώρο εμπειρίας», όπως εισιτήρια για μια αθλητική εκδήλωση ή συναυλία. Αυτό είναι αυξημένο από 25% πέρυσι και είναι το υψηλότερο από τότε που η NRF άρχισε να κάνει αυτήν την ερώτηση το 2016. Επίσης, το 42% ενδιαφέρεται να δώσει ένα κουτί συνδρομής προϊόντος, από 37% πέρυσι.
Οι αγοραστές εξακολουθούν να αγοράζουν παρά τις υψηλότερες τιμές. Οι καταναλωτικές δαπάνες, προσαρμοσμένες στον πληθωρισμό, αυξήθηκαν κατά 0,5% τον Μάιο, το υψηλότερο από την αρχή του 2023, σύμφωνα με στοιχεία του Υπουργείου Εμπορίου των ΗΠΑ.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![ΗΠΑ – λιανεμπόριο: Ξεπέρασαν τις προσδοκίες οι λιανικές πωλήσεις τον Ιούνιο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/retail-usa-600x400.jpg)
Ξεπέρασαν τις προσδοκίες οι λιανικές πωλήσεις στις ΗΠΑ τον Ιούνιο
Οι πωλήσεις στο λιανεμπόριο στις ΗΠΑ, εξαιρουμένων των οχημάτων και του φυσικού αερίου, αυξήθηκαν κατά 0,8%, με εκτιμήσεις +0,2%
![ΔΝΤ: Αυξήθηκαν οι κίνδυνοι για άνοδο του πληθωρισμού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/10/imf-768x576-1-600x450.jpg)
«Καμπανάκι» ΔΝΤ για πληθωρισμό - Αυξάνονται οι ανοδικοί κίνδυνοι, επίμονα ψηλά οι υπηρεσίες
Το ΔΝΤ κράτησε σταθερές τις παγκόσμιες προβλέψεις για την άνοδο του ΑΕΠ, στο 3,2% - Οι ευχάριστες και οι δυσάρεστες αναπτυξιακές εκπλήξεις
![Hugo Boss: Πτώση 10% στη μετοχή και μείωση προβλέψεων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/hugo-boss-1-600x337.jpg)
Και η Hugo Boss σε πτώση - Τι ανακοίνωσε ο γερμανικός οίκος μόδας
Η δεύτερη αναθεώρηση της χρονιάς μετριάζει εκ νέου τον στόχο πωλήσεων σε αύξηση 1% έως 4%
![TotalEnergies: H παραγωγή πετρελαίου θα φτάσει στο υψηλότερο επίπεδο του guidance β’ τριμήνου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/04/totalenergies-600x375.jpg)
TotalEnergies: H παραγωγή πετρελαίου θα φτάσει στο υψηλότερο επίπεδο του guidance β’ τριμήνου
Η TotalEnergies αναμένει ότι η παραγωγή ορυκτών καυσίμων θα φτάσει κοντά στα 2,45 χιλιάδες βαρέλια ισοδύναμου πετρελαίου την ημέρα
![Shein: Τι κρύβεται πίσω από την νέα πρωτοβουλία κυκλικής οικονομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/shein-1-600x434.png)
Ενοχές ή επενδύσεις; Τι κρύβεται πίσω από την πρωτοβουλία κυκλικής οικονομίας της Shein
Μήπως η επένδυση ύψους 216 εκατομμυρίων δολαρίων είναι ένα ακόμη τρικ του κολοσσού της γρήγορης μόδας;
![ΕΚΤ: Αύξηση της ζήτησης καταναλωτικών δανείων στην ευρωζώνη για πρώτη φορά από το 2022](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/daneia-trapezes-768x432-1-600x338.jpg)
Για πρώτη φορά μετά το 2022 - Αύξηση ζήτησης καταναλωτικών δανείων βλέπει η ΕΚΤ
Η ΕΚΤ άρχισε να μειώνει τα επιτόκια τον Ιούνιο, αλλά το κόστος δανεισμού στις χρηματοπιστωτικές αγορές άρχισε να μειώνεται πολύ νωρίτερα
![Kaspersky: Κλείνει το γραφείο στις ΗΠΑ – Απολύσεις εργαζομένων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/04/Kaspersky-600x391.jpg)
«Λουκέτο» στο γραφείο της Kaspersky στις ΗΠΑ - Απολύσεις εργαζομένων
Η εξέλιξη έρχεται αφού το αμερικανικό υπουργείο Εμπορίου ανακοίνωσε ότι απαγορεύει την πώληση λογισμικού της Kaspersky στις ΗΠΑ από τις 20 Ιουλίου
![Κίνα: Οι μάρκες ειδών πολυτελείας προσφέρουν εκπτώσεις 50%](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/china-luxury-scaled-1-600x480.jpg)
Γιατί τα "brand" ειδών πολυτελείας στην Κίνα κάνουν μεγάλες εκπτώσεις
Οι εκπτώσεις στη χώρα προσφέρονται κυρίως από σημαντικές φίρμες όπως η Versace και η Burberry, καθώς οι άλλοτε...αδηφάγοι καταναλωτές της μεσαίας τάξης της Κίνας γίνονται πιο λιτοί
![Ντίμον: Μήνυμα ενότητας και εναντίωσης σε πράξεις μίσους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/07/ot__prosopa_JamieDimonJPmorgan-768x606-1-600x473.png)
Μήνυμα Ντίμον για ενότητα και εναντίωση σε πράξεις μίσους
Ο Τζέιμι Ντίμον έστειλε email στους εργαζόμενους της JPMorgan μετά την απόπειρα δολοφονίας Τραμπ
![Ιαπωνία: Έχει τη λύση για τις επιχειρήσεις-ζόμπι – Αφήστε τις να αποτύχουν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/kishida-japan-600x340.png)
Κι όμως η Ιαπωνία έχει τη λύση για τις επιχειρήσεις-ζόμπι: Αφήστε τις να αποτύχουν
Η κυβέρνηση βρίσκεται σε δίλημμα: συγχωνεύσεις και εξαγορές ή χρεοκοπίες και απολύσεις μεγάλης κλίμακας;