![Λιανεμπόριο: Οι νέες παγκόσμιες τάσεις – Νέες τεχνολογίες και επαυξημένη πραγματικότητα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/06/store.jpg)
Τις νέες τάσεις στο λιανεμπόριο στη μετα-covid εποχή, όπου η χρήση των νέων τεχνολογιών καθίσταται απαραίτητη ώστε τα φυσικά καταστήματα να γίνουν ξανά θελτικά, παρουσιάζει η έκθεση Global Powers of Retailing 2023 της Deloitte.
Deloitte: Ποιοι είναι οι κορυφαίοι λιανέμποροι στον κόσμο – Ο Σκλαβενίτης στην κορυφή
Όπως αναφέρεται στην έκθεση, στον μεταπανδημικό κόσμο «η ενσωμάτωση της τεχνολογίας στον κλάδο του λιανικού εμπορίου γίνεται όλο και πιο σημαντική για την προσέλκυση πελατών πίσω στα φυσικά καταστήματα και τη δημιουργία καθηλωτικών εμπειριών αγορών. Η χρήση προηγμένων τεχνολογιών, όπως η εικονική και η επαυξημένη πραγματικότητα, η τεχνητή νοημοσύνη και η ανάλυση δεδομένων, βοηθά τους λιανοπωλητές να εξατομικεύουν τις συστάσεις, να βελτιώνουν τις διαδικασίες πληρωμής και να εμπλέκουν τους πελάτες με μοναδικούς τρόπους». Όπως σημειώνει η Deloitte, σε αυτή τη νέα εποχή του λιανικού εμπορίου «η καινοτόμος εφαρμογή της τεχνολογίας θα είναι ζωτικής σημασίας για την ενίσχυση της αφοσίωσης των πελατών και την προώθηση της επιχειρηματικής επιτυχίας».
Επιπλέον, οι λιανοπωλητές επιδιώκουν να βελτιώσουν την εμπειρία αγορών προσφέροντας μια σειρά από ανθρωποκεντρικές υπηρεσίες πέρα από τις πωλήσεις προϊόντων, όπως εξυπηρέτηση ήδη από την είσοδο στο κατάστημα, επιτόπιες επισκευές, στάθμευση και προσωπικό styling. Αυτές οι πρόσθετες πινελιές ευκολίας και εξατομίκευσης μπορούν να διαφοροποιήσουν τα φυσικά καταστήματα από τους διαδικτυακούς λιανοπωλητές, οι οποίοι δεν είναι σε θέση να προσφέρουν τέτοιες υπηρεσίες.
Ψηφιακά ταμεία
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της ιαπωνικής αλυσίδας καταστημάτων ψιλικών 7-Eleven, η οποία τον Μάρτιο του 2022 πραγματοποίησε δοκιμή ενός νέου συστήματος αυτόματων πληρωμών σε επιλεγμένα καταστήματα στο Τόκιο. Το σύστημα, γνωστό ως Digi POS, αναπτύχθηκε σε κοινοπραξία μεταξύ της Toshiba Tec, της 7-Eleven και άλλων.
Οι πελάτες που χρησιμοποιούσαν το σύστημα μπορούσαν να σαρώνουν τα προϊόντα τους και να προχωρούν στην πληρωμή. Επιπλέον, οι ταμειακές μηχανές προσέφεραν μια επιλογή ποτών Seven Cafe για να επιλέξουν οι πελάτες.
Όπως σημειώνεται στην έκθεση, η δοκιμή παρείχε πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με τη σκοπιμότητα και την αποτελεσματικότητα αυτής της καινοτόμου τεχνολογίας στον κλάδο του λιανικού εμπορίου.
![](http://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/06/1-10.png)
Επαυξημένη πραγματικότητα για δοκιμή προϊόντων
Μια άλλη εταιρεία, η Ulta Beauty, έχει επίσης ενσωματώσει την τεχνητή νοημοσύνη (AI) και την επαυξημένη πραγματικότητα (AR) στις επιχειρηματικές της δραστηριότητες, προκειμένου να βελτιώσει την εμπειρία των πελατών και να προσαρμοστεί στις μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς.
Το 2018, η εταιρεία εξαγόρασε τις νεοσύστατες εταιρείες QM Scientific και GlamST, κάτι που βοήθησε την Ultra Beauty να προσφέρει μια εικονική εμπειρία δοκιμής των προϊόντων της, με τη χρήση τεχνολογιών AR και AI. Η εταιρεία χρησιμοποιεί επίσης AI για την ανάλυση των δεδομένων των καταναλωτών και τη βελτιστοποίηση της διαχείρισης των αποθεμάτων. Ο Chief Digital Officer της εταιρείας σχολίασε ότι ο συνδυασμός AR και AI έχει θετικό αντίκτυπο στην επιχείρηση.
Η Nike
Όπως σημειώνεται στην έκθεση, οι έμποροι λιανικής χρησιμοποιούν την τεχνολογία για να δημιουργήσουν μέσα στο κατάστημα εντυπωσιακές εμπειρίες ως μέσο προσέλκυσης και διατήρησης πελατών σε μια ανταγωνιστική αγορά. Τον Ιανουάριο του 2022, η Nike ανακοίνωσε τη συνεργασία της με την 8th Wall και την BDRG Studios για να φέρει την τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας (AR) στην εμπειρία λιανικής πώλησης στα καταστήματά της σε επιλεγμένες τοποθεσίες στις ΗΠΑ. Η συνεργασία, που ονομάστηκε πρωτοβουλία PLAY NEW, καλούσε τους πελάτες να σαρώσουν κωδικούς QR που βρίσκονταν σε όλο το κατάστημα για να ξεκλειδώσουν και να παίξουν πέντε διαδικτυακά αθλητικά παιχνίδια AR.
Επιπλέον, η Nike ανακοίνωσε τη συνεργασία της με το online gaming brand Roblox για να φέρει μια εμπειρία AR, με την ονομασία Nikeland, στο κατάστημά της στην Πέμπτη Λεωφόρο της Νέας Υόρκης.
Η Alibaba
Ο όμιλος Alibaba έχει χρησιμοποιήσει τις νέες τεχνολογίες για να βελτιώσει την εμπειρία αγορών για τους πελάτες του στα καταστήματά του, με έμφαση στην ενσωμάτωση του online, του offline, των logistics και των δεδομένων. Ένα παράδειγμα της πρακτικής αυτής, όπως σημειώνει η Deloitte, είναι η Hema, μια αλυσίδα σούπερ μάρκετ υψηλής τεχνολογίας που αποτελεί μέρος της στρατηγικής «Νέο Λιανεμπόριο» της Alibaba.
Τα καταστήματα Hema έχουν σχεδιαστεί γύρω από τα smartphones των πελατών, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τα πάντα, από την τοποθέτηση αντικειμένων σε ένα ψηφιακό καλάθι αγορών και τη λήψη πληροφοριών για τα προϊόντα, μέχρι την πληρωμή των προϊόντων. Οι πελάτες μπορούν επίσης να απολαμβάνουν εξατομικευμένες προτάσεις αγορών με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης. Τα προϊόντα διαθέτουν ψηφιακές ετικέτες τιμών που μπορούν να ενημερώνονται σε πραγματικό χρόνο.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Σπάνιες γαίες: Ποιες εποφθαλμιά ο Ντόναλντ Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/spanies-gaies6-600x390.jpg)
Ποιες σπάνιες γαίες εποφθαλμιά ο Ντόναλντ Τραμπ
Η Κίνα πρωτοστατεί στις σπάνιες γαίες και σχεδόν μονοπωλεί την επεξεργασία τους και οι ΗΠΑ θέλουν να απεξαρτηθούν από αυτή την επίπονη δέσμευση
![Ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία: Τι ζητούν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/RENAULT-600x600.jpg)
Στο «ρελαντί» η πράσινη μετάβαση - Τι ζητούν οι ευρωπαίοι αυτοκινητοβιομήχανοι
«Καλός ο στρατηγικός διάλογος, αλλα χρειαζόμαστε λύσεις γρήγορα», λένε οι εκπρόσωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας - Oι καθυστερήσεις απειλούν επενδύσεις 250 δισ. ευρώ
![Μεξικό: Αδικαιολόγητοι οι δασμοί ΗΠΑ σε χάλυβα και αλουμίνιο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/xalyvas-600x370.jpg)
Αδικαιολόγητοι οι δασμοί ΗΠΑ σε χάλυβα και αλουμίνιο λέει το Μεξικό
Το Μεξικό εισάγει περισσότερο χάλυβα από τις Ηνωμένες Πολιτείες απ' ό,τι εξάγει
![Κομισιόν: Συνάντηση φον ντερ Λάιεν με τον Αμερικανό αντιπρόεδρο Τζέι Ντι Βανς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/von-der-leyen-vance-600x400.jpg)
Συνάντηση φον ντερ Λάιεν με τον Αμερικανό αντιπρόεδρο Τζέι Ντι Βανς
Η Πρόεδρος της Κομισιόν υπογράμμισε τη δέσμευση της ΕΕ για δίκαιες και ισορροπημένες εμπορικές σχέσεις
![Πάουελ: Σε μη βιώσιμη πορεία το έλλειμμα – Δεν βιαζόμαστε να μειώσουμε τα επιτόκια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/πγ1-1-600x366.jpg)
Καμπανάκι Πάουελ για το έλλειμμα στις ΗΠΑ - Καμία βιασύνη για τα επιτόκια
Τι είπε ο Πάουελ, για έλλειμμα, χρέος, δασμούς και επιτόκια στην καθιερωμένη κατάθεση του στη Γερουσία
![Πορτογαλία: Εξετάζει την πώληση του 49% του εθνικού αερομεταφορέα TAP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/01/tap-portugal-600x400.jpg)
Η Πορτογαλία εξετάζει την πώληση του 49% του εθνικού αερομεταφορέα TAP
Υπάρχουν περίπου 12 εταιρείες που ενδιαφέρονται για τον εθνικό αερομεταφορέα της Πορτογαλίας
![Σόλομον: Η Goldman είναι ανοικτή σε εξαγορές στους τομείς της διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων και πλούτου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/06/solomon-600x400.jpg)
Σόλομον: Η Goldman είναι ανοικτή σε εξαγορές στους τομείς της διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων και πλούτου
Ο πήχης για την πραγματοποίηση μιας συμφωνίας είναι πολύ υψηλός
![Cucci: Η πτώση πωλήσεων στο τέταρτο τρίμηνο προβληματίζει τους αναλυτές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/gucci-store-600x410.jpg)
Νέο πλήγμα για την Gucci - Συνεχίζεται η πτώση πωλήσεων
Τα έσοδα της Kering, στην οποία ανήκει η Gucci, ολόκληρου του έτους από δραστηριότητες του ομίλου ανήλθαν σε 2,6 δισεκατομμύρια ευρώ
![Βρετανία: Άντλησε 13 δισ. στερλίνες – Οι αγορές της πρόσφεραν 140 δισ.](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/ot_bonds_london11-768x450-1-600x352.png)
Το Λονδίνο ζήτησε 13 δισ. στερλίνες και οι αγορές του πρόσφεραν 140 δισ.
Η έκδοση καταρρίπτει το προηγούμενο ρεκόρ ζήτησης βρετανικών ομολόγων
![Φυσικό αέριο: Γιατί η Ευρώπη ανησυχεί όλο και περισσότερο για την αποθήκευση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/illustration-600x405.jpg)
Γιατί η Ευρώπη ανησυχεί για την αποθήκευση φυσικού αερίου;
Καθώς η Μόσχα πίεζε τη ροή του φυσικού αερίου μέσω των ρωσικών αγωγών, η ΕΕ είχε καταφέρει να αποφύγει μια χειμερινή κρίση εφοδιασμού περιορίζοντας τη συνολική ζήτηση φυσικού αερίου