Σε παρέμβαση με βάση ειδική νομοθεσία της Ιταλίας –την αποκαλούμενη «χρυσή δύναμη»- προχωρά η κυβέρνηση στη Ρώμη για να μην αφήσει την Κίνα να αποκτήσει εξ’ ολοκλήρου τον έλεγχο της Pirelli. Η κινεζική κρατική εταιρεία χημικών Sinochem ελέγχει το 37% της ιστορικής ιταλικής βιομηχανίας κατασκευής ελαστικών και πλέον ο ιταλός CEO της Pirelli Τροντσέτι Προβέρα κατηγορεί το Πεκίνο ότι προσπαθεί να αυξήσει ακόμη περισσότερο την επιρροή του.
«Η Pirelli σε κίνδυνο»: Αυξάνεται η πίεση για την είσοδο των Κινέζων στην εταιρεία
Η Ρώμη για την παρέμβασή της «πατάει» σε αυτό που αποκαλεί ανάγκη για προστασία τεχνολογίας, η οποία επιτρέπει σε προηγμένους ενσωματωμένους αισθητήρες σε ελαστικά να συλλέγουν δεδομένα τοποθεσίας και υποδομών. Τα δεδομένα θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για σημαντικές τεχνολογικές χρήσεις και να τροφοδοτηθούν σε μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης, καθιστώντας τα κρίσιμα για την εθνική ασφάλεια, αναφέρει η Ρώμη.
Μετά από επαφές του Προβέρα με τη Ρώμη, η κυβέρνηση της Τζόρτζια Μελόνι προχωρά στην παρέμβαση αυτή χωρίς προηγούμενο για να «αναχαιτίσει» τους μνηστήρες από την Κίνα. Όπως αποφάσισε η Ρώμη και ανακοίνωσε το γραφείο της Μελόνι, στόχος είναι «η δημιουργία δικτύου μέτρων για τη διασφάλιση της ανεξαρτησίας της Pirelli και της διαχείρισής της».
Τα έκτακτα μέτρα
Οι νέοι περιορισμοί που επιβάλλει η Ρώμη περιλαμβάνουν όρια πρόσβασης και ανταλλαγής ευαίσθητων πληροφοριών μεταξύ Pirelli και Sinochem αλλά και την ανάγκη να υπάρχει πλειοψηφία τεσσάρων πέμπτων για ορισμένες «στρατηγικές» όπως χαρακτηρίζονται αποφάσεις του διοικητικού συμβουλίου. Όλες αυτές οι παρεμβάσεις στοχεύουν στην προστασία «στρατηγικά σχετικών πληροφοριών και της τεχνογνωσίας της εταιρείας», ανέφερε το γραφείο της Μελόνι. Η απόφαση αυτή ελήφθη καθώς η ιταλική κυβέρνηση επιχειρεί μια δύσκολη ισορροπία –από τη μια να ευθυγραμμιστεί πιο στενά με την ΕΕ και τις ΗΠΑ στην εξωτερική πολιτική και να επαναξιολογήσει τη σχέση της με την Κίνα, αλλά από την άλλη να μην έλθει σε ανοικτή κόντρα με το Πεκίνο με το οποίο διατηρεί στενές εμπορικές σχέσεις.
Πρώτα τους την πούλησε, τώρα δεν τους θέλει
Το 2015 ο διευθύνων σύμβουλος της Pirelli, ο Μάρκο Τροντσέτι Προβέρα, ήταν το ίδιο πρόσωπο που είχε αποφασίσει να πουλήσει πλειοψηφικό πακέτο της Pirelli στους Κινέζους έναντι 7,7 δις δολ, παρά τις αντιδράσεις που τότε είχαν δημιουργηθεί. Στη συνέχεια το ποσοστό αυτό είχε μειωθεί μέσω αυξήσεων μετοχικού κεφαλαίου αλλά και πάλι η ελεγχόμενη από την Κίνα “Marco Polo Int. Italy” διατηρεί σήμερα το 37% της Pirelli ως ο μεγαλύτερος ιδιώτης επενδυτής. Ο Προβέρα είναι και ο ίδιος μέτοχος στην Pirelli με ποσοστό 14,10% μέσω της εταιρείας Camfin κι εδώ και χρόνια φέρεται να βρίσκεται σε σύγκρουση με τους κινέζους οι οποίοι ζητούν διαρκώς περισσότερη εξουσία και έλεγχο στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας ελαστικών.
Πληροφορίες ήθελαν τον ίδιο να είχε σπεύσει προσωπικά στην κυβέρνηση της Ιταλίας τις προηγούμενες ημέρες για να ζητήσει κρατική στήριξη. Η Ρώμη βέβαια πιθανότατα να μην χρειάστηκε και ιδιαίτερη πειθώ για να παρέμβει, καθώς ειδικά μετά την ανάληψη της πρωθυπουργίας από τη Τζόρτζια Μελόνι γίνονται περισσότερες κινήσεις για να προστατευθούν τα «Made in Italy» προϊόντα. Σημαντικό για τη Ρώμη είναι ότι στις κινήσεις αυτές έχει συμμάχους όχι μόνο τις ΗΠΑ αλλά και τις Βρυξέλλες.
Πυρετώδεις διαβουλεύσεις
Οι πληροφορίες από την κεκλεισμένων των θυρών επείγουσα συνάντηση της ιταλικής διοίκησης του ομίλου ελαστικών και της κυβέρνησης Μελόνι την προηγούμενη εβδομάδα, έκαναν λόγο για προσπάθεια να αποκτήσει τον πλήρη έλεγχο της Pirelli η κινεζική εταιρεία χημικών Sinochem η οποία ελέγχεται απευθείας από το Πεκίνο.
Οι σχέσεις του Μάρκο Τροντσέτι Προβέρα ο οποίος διευθύνει την Pirelli για περισσότερα από 30 χρόνια και του κινεζικού ομίλου έχουν χαλάσει τους τελευταίους μήνες είχαν αναφέρει πηγές της Wall Street Journal Financial Times τις προηγούμενες ημέρες, όταν το θέμα είχε αρχίσει να «καίει» για τα καλά και διαφαινόταν για τα καλά η «μετωπική» μεταξύ Ιταλίας και Κίνας.
Latest News
Ο Ινδός μεγιστάνας Γκαουτάμ Αντάμι κατηγορείται για απάτη στις ΗΠΑ
Ο Γκαουτάμ Αντάνι κατηγορήθηκε με άλλους κατηγορούμενους στη Νέα Υόρκη για φερόμενη απάτη πολλών δισ. δολαρίων
Στην αντεπίθεση οι Βρυξέλλες κατά του Πεκίνου - Προαπαιτούμενα για τις κινεζικές επενδύσεις στην Ε.Ε.
Σκληραίνουν τη στάση τους οι Βρυξέλλες απέναντι στο Πεκίνο - Τα κριτήρια που βάζει τώρα η Ευρώπη στις κινεζικές εταιρείες
Η McDonald's θέλει να συνεχίσει τις προσφορές και το 2025
Η McDonald's επεξεργάζεται μια προσφορά «αγόρασε ένα πάρε ένα ακόμη» η οποία θα ξεκινήσει στις ΗΠΑ
«Μυρίζει» συμβιβασμός για τους αντιπροέδρους της Κομισιόν
Κορυφώνονται σήμερα στο Ευρωκοινοβούλιο οι διαπραγματεύσεις των ευρωομάδων για τη συμφωνία έγκρισης των έξι εκτελεστικών αντιπροέδρων της Κομισιόν
«Διαζύγιο» του CNBC από τον αμερικανικό γίγαντα των ΜΜΕ Comcast - Η νέα εταιρεία
Η Comcast είναι η πρώτη εταιρεία ΜΜΕ στις ΗΠΑ που προχωρά σε διαχωρισμό της καλωδιακής της τηλεόρασης
Σε τεντωμένο σκοινί οι σιδηρόδρομοι στη Γερμανία
Οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι θα ήθελαν πολύ να είναι και πάλι στην ώρα τους. Η διάλυση της συγκυβέρνησης δεν βοηθάει
H Ford κόβει 4.000 θέσεις εργασίας στην Ευρώπη
Η αμερικανική Ford κατηγορεί την ΕΕ για απουσία ενός σαφούς προγράμματος πολιτικής για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης,
Πώς θα αντιδράσει η Fed στη «δεύτερη φορά» Τραμπ - Τι δείχνει δημοσκόπηση του Reuters
Οι οικονομικές πολιτικές του Τραμπ εκτιμάται ότι θα αναζωπυρώσουν τις πληθωριστικές πιέσεις - Τι βλέπουν οικονομολόγοι για την στρατηγική της Fed
Volkswagen: Πόσους μισθούς θυσιάζουν οι εργαζόμενοι για να γλιτώσουν απολύσεις
Το συνδικάτο IG Metall και το εργατικό συμβούλιο της Volkswagen υπέβαλαν την Τετάρτη την πρόταση για μείωση του κόστους εργασίας
Πάνω από τον στόχο του 2% επέστρεψε ο πληθωρισμός στη Βρετανία
Η εκτίναξη των τιμών στη Βρετανία περιορίζει τις προσδοκίες της αγορές για νέα μείωση των επιτοκίων τον Δεκέμβριο