Οι Ινδοί τινάζουν τη… μπάνκα στον αέρα, καθώς μετά την αγορά 470 αεροσκαφών από την Air India τον Φεβρουάριο, η Indigo προχώρησε σε συμφωνία – ρεκόρ με την Airbus για την προμήθεια 500 επιβατικών αεροπλάνων.
Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει μέχρι στιγμής γνωστά ο μεγαλύτερος αερομεταφορέας της Ινδίας, η Indigo ανακοίνωσε το deal με την Airbus, το οποίο θα κοστίσει αρκετές δεκάδες δισ. δολάρια, ενώ ο εκτιμώμενος ορίζοντας παράδοσης των αεροσκαφών είναι μεταξύ του 2030 και του 2035.
Η Air India ίσως… διπλασιάσει την παραγγελία-μαμούθ
Done deal. @IndiGo6E has ordered 500 A320neo family aircraft from @Airbus. Aircraft will be delivered between 2030 and 2035. (IndiGo already has an order for aircraft to be delivered by 2030). This becomes the largest order by any airline in commercial aviation history! #PAS23 pic.twitter.com/7T6qyZHrOJ
— Ajay Awtaney (@LiveFromALounge) June 19, 2023
«Αυτό είναι μόνο η αρχή, υπάρχουν κι άλλα που θα ακολουθήσουν. Με την ανάπτυξη της Ινδίας και της ινδικής αεροπορικής αγοράς είναι η κατάλληλη στιγμή για εμάς να προχωρήσουμε σε αυτήν την παραγγελία», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της IndiGo, Pieter Elbers, σε συνέντευξη Τύπου, μετά τη συμφωνία για την παραγγελία των 500 αεροσκαφών τελευταίας γενιάς.
Το ιστορικό deal της Air India
Σύμφωνα με τον ξένο Τύπο, η συμφωνία αυτή είναι η μεγαλύτερη που έχει γίνει ποτέ, επισκιάζοντας την αγορά – μαμούθ της Air India από τις δύο μεγαλύτερες εταιρείας κατασκευής αεροσκαφών, την αμερικανική Boeing και την ευρωπαϊκή Airbus. Αναφερόμενος σε εκείνο το deal, ο Αμερικανός πρόεδρος, Τζο Μπάιντεν, το είχε χαρακτηρίσει «ιστορικό», με τα 470 αεροσκάφη να κοστολογούνται στα 70 δισ. δολάρια.
Η συμφωνία της Air India αφορούσε 210 αεροσκάφη στενής ατράκτου A320neo και 40 αεροσκάφη ευρείας ατράκτου A350 από την Airbus, τα οποία ο ινδικός αερομεταφορέας θα χρησιμοποιήσει για να ξεκινήσει «μακρινά δρομολόγια σε όλο τον κόσμο», ενώ το deal με την Boeing περιελάμβανε 190 737 MAX, 20 787 Dreamliner και 10 mini-jumbo 777X.
.@Indigo6E & Airbus making history at #ParisAirShow with a deal for 500 #A320neo Family aircraft. The biggest single purchase agreement in the history of commercial aviation will contribute to democratising affordable & efficient air travel in India. https://t.co/0vbRdZ8kQS pic.twitter.com/m7goSdOhoQ
— Airbus Newsroom (@AirbusPRESS) June 19, 2023
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι παραδόσεις της Airbus τον περασμένο μήνα έφτασαν τα 60 αεροσκάφη, σημειώνοντας αύξηση περίπου 30% σε ετήσια βάση και ανεβάζοντας τις παραδόσεις μέχρι στιγμής φέτος σε περισσότερα από 220 αεροσκάφη.
Εκθεση της Barclays
Οι αερομεταφορείς της Ινδίας αυτή τη στιγμή έχουν το δεύτερο μεγαλύτερο βιβλίο παραγγελιών, με μερίδιο άνω του 6% των ανεκτέλεστων παραγγελιών του κλάδου, όντας πίσω μόνο από τις Ηνωμένες Πολιτείες, σύμφωνα με έκθεση της Barclays της 1ης Ιουνίου.
Ωστόσο μερικοί αναλυτές έχουν εκφράσει την ανησυχία τους για το ότι οι αεροπορικές εταιρείες θα μπορούσαν να παραγγείλουν υπερβολικά πολλά αεροσκάφη στοχεύοντας στον ίδιο αριθμό επιβατών.
Μετά την υπογραφή της συμφωνίας με την IndiGo, ο διευθύνων σύμβουλος της Airbus Γκιγιόμ Φορί δήλωσε ότι είναι πρόωρο να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε ρυθμούς παραγωγής αεροσκαφών στενής ατράκτου υψηλότερους από τους προβλεπόμενους 75 ανά μήνα.
Η IndiGo, η οποία αντιπροσωπεύει σχεδόν το 60% της ινδικής εγχώριας αγοράς, αναμενόταν ευρέως να διατηρήσει την Airbus ως προμηθευτή αεροσκαφών ενός διαδρόμου για να αποσπάσει περαιτέρω οικονομίες κλίμακας.
Συνεχίζει να διεξάγει ξεχωριστές συνομιλίες με την Airbus και την ανταγωνίστρια Boeing για 25 αεροσκάφη ευρείας ατράκτου, τα οποία θα μπορούσαν να είναι είτε αεροσκάφη Airbus A330neos είτε αεροσκάφη Boeing 787, ανέφεραν πηγές.
Latest News
Τα διαπραγματευόμενα assets των αμερικανικών τραπεζών ξεπέρασαν το 1 τρισ. δολάρια
Είναι η πρώτη φορά από τη χρηματοπιστωτική κρίση που οι αμερικανικές τράπεζες χτίζουν τέτοιο ενεργητικό σε διαπραγματευόμενα assets
Τζον Κατσιματίδης: «Η Ελλάδα δεν χαίρει μεγάλου ενδιαφέροντος στο τραπέζι του Τραμπ»
Ο Τζον Κατσιματίδης, ένας από τους πλουσιότερους ελληνοαμερικανούς επιχειρηματίες είναι ένθερμος υποστηρικτής του Ντόναλντ Τραμπ
Η αγωγή 21,5 εκατ. της JPMorgan για ζημιές σε αποθήκη πολύτιμων μετάλλων
Η JPMorgan μηνύει βρετανική κατασκευαστική εταιρεία για «εκτεταμένες ζημιές» se μονάδα αποθήκευσης στο Λονδίνο
Γιατί η Tesla ανακαλεί το Cybertruck... πάλι
Είναι η πολλοστή φορά που το Cybertruck ανακαλείται και αυτή τη φορά το ζήτημα είναι σοβαρό
Η Boeing θα πληρώσει στην Spirit AeroSystems έως και 350 εκατ. δολάρια προκαταβολικά
Η προκαταβολή από την Boeing θα βοηθήσει την Spirit AeroSystems να αντιμετωπίσει προβλήματα ρευστότητας
«Σβήνει» το σχέδιο για τον αμερικανικό οίκο πολυτέλειας - Άδοξο τέλος στο deal Tapestry-Capri
Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ τερματίζει τα σχέδια για τη δημιουργία ενός οίκου πολυτελείας made in USA, με έξι ισχυρά brands
Ο γαλλικός κολοσσός που παίρνει... διαζύγιο από την ιστορία του
Ο γαλλικό γίγαντας δομικών υλικών Saint-Gobain σκέφτεται να πουλήσει τα συμφέροντά του στην βιομηχανία υαλοπινάκων αυτοκινήτων
Σε σταυροδρόμι η Κίνα - Γιατί είναι δύσκολη η μετάβαση της οικονομίας
Εάν η Κίνα προχωρήσει προσεκτικά, κινδυνεύει να καταπνίξει τη στροφή της σε μια οικονομία που βασίζεται στην κατανάλωση
Πώς Nike και Adidas έχασαν την κυριαρχία τους
Πολλοί νέοι παίκτες μπαίνουν στα αθλητικά είδη με τις Nike και Adidas να κάνουν μια σειρά από λάθη που τους κόστισαν
Τον θέλει ο Ίλον Μασκ για υπουργό Οικονομικών των ΗΠΑ - Ποιος είναι ο Χάουαρντ Λούτνικ, CEO της Cantor Fitzgerald
Η ιστορία πίσω από τον CEO της Cantor Fitzgerald, Χάουαρντ Λούτνικ, που προκρίνει ο Ίλον Μασκ για υπουργό Οικονομικών των ΗΠΑ