
Έντονη είναι η πίεση που ασκείται στην Meta Platforms από βουλευτές, ομάδες καταναλωτών και τον τραπεζικό τομέα της Βρετανίας λόγω της αποτυχίας της να αποτρέψει το «τσουνάμι» απάτης μέσω των εφαρμογών Facebook, Instagram και WhatsApp.
Έρευνα της εφημερίδας The Guardian αποκαλύπτει ότι οι Βρετανοί χάνουν καθημερινά ποσά που «αλλάζουν τη ζωή τους». Στο ρεπορτάζ της βρετανικής εφημερίδας αποκαλύπτονται οι ανθρώπινες ιστορίες πίσω από τις απάτες που προέρχονται από τις πλατφόρμες της Meta.
Ευρωπαϊκή «καμπάνα» για τις πρακτικές Facebook και Instagram
Σημειώνεται ότι έρευνα που δημοσιεύτηκε στην Βρετανία προβλέπει ότι η αποτυχία της εταιρείας τεχνολογίας να εξαλείψει την απάτη θα κοστίσει στα βρετανικά νοικοκυριά 250 εκατομμύρια λίρες το 2023.
Σύμφωνα με τον Guardian, ένας άνθρωπος στο Ηνωμένο Βασίλειο πέφτει θύμα αγοραστικής απάτης μέσω Facebook ή Instagram κάθε επτά λεπτά, με την εφημερίδα να ζητά από άτομα που είχαν εξαπατηθεί σε αυτές τις εφαρμογές, όπως και στο WhatsApp, να μεταφέρουν στους αναγνώστες τις δυσάρεστες εμπειρίες τους.
Ανθρώπινες ιστορίες
Όπως εξομολογείται μια χρήστης του Facebook στην βρετανική εφημερίδα την εξαπάτησαν μέσω μια υποτιθέμενης επένδυσης και έχασε τις αποταμιεύσεις μια ζωής (περίπου 70.000 λίρες) ενώ επιπλέον βρέθηκε να χρωστά και ένα σημαντικό ποσό. Άλλοι χρήστες έχασαν μεγάλα χρηματικά ποσά μέσω διαδικτυακών αγορών τις οποίες πραγματοποιούσαν ανυποψίαστοι σε πλαστά ηλεκτρονικά καταστήματα που διαφημίζονταν σε Facebook και Instagram.
Μια άλλη δυσάρεστη εμπειρία που αναγνώστες μοιράστηκαν με την εφημερίδα ήταν οι απάτες πλαστοπροσωπίας μέσω του WhatsApp. Η συγκεκριμένη απάτη έχει λάβει στην Βρετανία το προσωνύμιο «Hi Mum» με τους απατεώνες να υποδύονται μέλη της οικογένειας του θύματος για να το κάνουν να στείλει μεγάλα χρηματικά ποσά. Πρόκειται για την «ηλεκτρονική εκδοχή» της απάτης με τις τηλεφωνικές κλήσεις που έχουν παρατηρηθεί και στην Ελλάδα.

Η εκτίμηση της τράπεζας TSB
Η τράπεζα TSB έχει ανακοινώσει την εκτίμησή της ότι οι απάτες που προέρχονται από πλατφόρμες Meta θα μπορούσαν να προκαλέσουν ζημίες έως και 250 εκατ. λίρες στα νοικοκυριά του Ηνωμένου Βασιλείου το 2023. Σύμφωνα με την τράπεζα υπήρξε μία έξαρση οργανωμένων ενεργειών τέτοιου είδους από ιστότοπους και εφαρμογές που ανήκουν στην Meta Platforms, μέσα στο 2022, οι οποίες ήταν υπεύθυνες για το 80% των περιπτώσεων που αντιμετώπισε.
Αξιοσημείωτο είναι ότι, σύμφωνα με το δημοσίευμα, αρκετά θύματα δήλωναν ότι δυσκολεύτηκαν να αναφέρουν τις απάτες στην Meta ή ότι όταν το έκαναν λάμβαναν μια αυτοματοποιημένη απάντηση – ή καθόλου απάντηση.
Νομοθετική ρύθμιση και άλλες παρεμβάσεις
Το πρόβλημα υπάρχει ελπίδα ότι θα λύσει το επερχόμενο νομοσχέδιο για την ασφάλεια στο Διαδίκτυο, που θα απαιτεί από τις εταιρείες τεχνολογίας και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να αφαιρέσουν τις διαφημίσεις που οδηγούν τελικά σε απάτες, ενώ τα νέα κυβερνητικά μέτρα θα προβλέπουν από τις εταιρείες τεχνολογίας να διευκολύνουν την αναφορά απάτης και να επιτρέπουν στις τράπεζες να καθυστερούν ύποπτες πληρωμές.
Παρόλα αυτά, όπως αναφέρει ο Guardian, στο νομοσχέδιο δεν υπάρχουν προβλέψεις για αποζημιώσεις εκ μέρους των εταιρειών τεχνολογίας προς τους πελάτες τους που έπεσαν θύματα απάτης.
Η θέση των τραπεζών
«Ως η μόνη τράπεζα με εγγύηση επιστροφής χρημάτων για απάτη, έχουμε άπειρες γνώσεις για αυτό το ζήτημα και είναι τραγικό να βλέπουμε νοικοκυριά στο Ηνωμένο Βασίλειο να χάνουν καθημερινά ποσά που αλλάζουν τη ζωή τους λόγω ανεπαρκούς προστασίας στις πλατφόρμες της Meta», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της TSB, Robin Bulloch, τονίζοντας ότι «ανησυχεί βαθιά» από τα υψηλά επίπεδα απάτης στους ιστότοπους της Meta.
Ο Matt Hammerstein, διευθύνων σύμβουλος της Barclays UK, επανέλαβε τη δεινή κατάσταση, δηλώνοντας ότι η χώρα «υφίσταται μια επιδημία απάτης», με τα στοιχεία της να δείχνουν ότι το 77% λαμβάνει χώρα σε τεχνολογικές πλατφόρμες, συμπεριλαμβανομένων ιστοτόπων κοινωνικής δικτύωσης και διαδικτυακών αγορών.
Η Starling Bank περιέγραψε το Facebook ως τον «μεγαλύτερο παράγοντα απάτης» που απειλεί τους πελάτες της, ακολουθούμενο μόνο από το Instagram. Η συγκεκριμένη τράπεζα απέσυρε όλες τις πληρωμένες διαφημίσεις από τις πλατφόρμες της Meta τον Δεκέμβριο του 2021 σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την αποτυχία της να αντιμετωπίσει το πρόβλημα.
Οι ίδιες οι τράπεζες, συμπεριλαμβανομένων των TSB, Barclays, Nationwide και Starling Bank, επιχειρούν να δημιουργήσουν έναν «λογιαριασμό επιστροφής χρημάτων» για αυτές τις περιπτώσεις ενώ υποστηρίζουν ότι στο συγκεκριμένο κεφάλαιο θα πρέπει να συμμετέχει και η Meta. Σημειώνεται ότι η αμερικανική εταιρεία έχει χρηματιστηριακή αξία της τάξης των 700 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα του Guardian, η Meta εισπράττει τεράστια ποσά από την ψηφιακή διαφήμιση μέσω του Facebook. Μόνο στην Βρετανία τα ακαθάριστα διαφημιστικά έσοδα αυξήθηκαν πάνω από 37% το 2022 στα 3,3 δισ. λίρες.


Latest News

Lazard: Προσλαμβάνει πρώην πρόεδρο της Επιτροπής Οικονομικών Υπηρεσιών της Αμερικανικής Βουλής
Το νέο απόκτημα της Lazard, Πάτρικ ΜακΧένρι, ήταν γνωστός ως σύμμαχος της βιομηχανίας κρυπτονομισμάτων στο Κογκρέσο

«Παζάρια» της Uber για την απόκτηση της τουρκικής πλατφόρμας delivery Trendyol Go
Η Uber Eats δραστηριοποιείται επί του παρόντος σε περίπου 45 χώρες και σε περισσότερες από 6.000 πόλεις, δημιουργώντας έσοδα 13,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2024.

Το Plan B των πλούσιων Αμερικανών - Γιατί ανοίγουν μαζικά λογαριασμούς στην Ελβετία
Η ουδέτερη πολιτική της Ελβετίας, η σταθερή οικονομία, το ισχυρό νόμισμα και το αξιόπιστο νομικό σύστημα προσελκύουν πελάτες

Οι τουρίστες αποφεύγουν τις ΗΠΑ και... στριμώχνουν την αγορά πετρελαίου
Μια πτώση του τουρισμού προς τις ΗΠΑ φαίνεται στα στοιχεία για τη ζήτηση πετρελαίου

Μπορούν 1,6 τρισ. δολάρια να λύσουν το πρόβλημα του κρυφού χρέους της Κίνας;
Το πακέτο μέτρο που ανακοίνωσε η Κίνα τον Νοέμβριο για να στηρίξει τις υπερχρεωμένες τοπικές κυβερνήσεις είναι σε εξέλιξη

Θα μπορούσε ο Τραμπ να απολύσει τον πρόεδρο της Ομοσπονδιακής Τράπεζας;
Στο προσκήνιο μετά από 90 χρόνια η απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου, που έμεινε στην ιστορία ως «Εκτελεστής του Χάμφρεϊ εναντίον ΗΠΑ»

H δυναμική επιστροφή της Puma με αθλητικά τρεξίματος
Με το λανσάρισμα αυτό, στον Μαραθώνιο της Βοστώνης, η Puma προσπαθεί να αναβιώσει το brand, σε ένα άθλημα που βοήθησε να διαδοθεί

Ελ Εριάν: Η οικονομία σε ένα επικίνδυνο ταξίδι σε αχαρτογράφητα νερά
Ο κορυφαίος οικονομολόγος Μοχάμεντ Ελ Εριάν βλέπει τις ρωγμές στην οικονομική πολιτική των ΗΠΑ και

Η Coca Cola επαναλανσάρει το BodyArmor με στόχο την αναζωογόνηση των πωλήσεων
To προϊόν BodyArmor της Coca Cola θα αρχίζει να εμφανίζεται στα ράφια με τη νέα εφμάνιση αυτό τον μήνα

Προσεχώς και... Αudi θα κατασκευάζονται στις ΗΠΑ - Το σχέδιο της VW
Η παραγωγή αυτοκινήτων Audi στις ΗΠΑ θα αποτελέσει ένα βήμα ανάπτυξης στο πλαίσιο της στρατηγικής του ομίλου VW