Μείωση του κόστους μεταφοράς των αγαθών αναμένεται σε όλο το δεύτερο εξάμηνο του έτους καθώς οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών (Liners) βλέπουν τις τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων να μειώνονται.
Οι κορυφαίες ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μειώνουν τους επίναυλους καυσίμων που είχαν επιβάλλει στο παρελθόν καθώς αναγνωρίζουν τη σημαντική πτώση των τιμών των ναυτιλιακών καυσίμων αναφέρει σε μία μελέτη του ο οίκος αναλύσεων Alphaliner.
Πτώση στα κέρδη των ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών
Το κόστος καυσίμων είναι μια σημαντική μεταβλητή του λειτουργικού κόστους του πλοίου και όλες οι ναυτιλιακές για να το αντιμετωπίσουν επιβάλλουν συνήθως επιπλέον χρεώσεις όταν αυτό ξεπερνά κάποιο όριο. Το 2022 ήταν ένα έτος που οι τιμές στα ναυτιλιακά καύσιμα είχαν εκτιναχθεί προσεγγίζοντας το χαμηλού θείου τα 1.000 δολ τον τόνο και το χαμηλού θείου gas oil τα 1.500 δολ για τον τόνο, με σημαντικές επιπτώσεις στο κόστος μεταφοράς των προϊόντων. Το 2023 οι τιμές των καυσίμων σύμφωνα με την Alphaliner μειώνονται σταθερά, ακολουθώντας μία τάση που ξεκίνησε στο δεύτερο εξάμηνο του 2022 και αναμένεται να μειωθούν περαιτέρω.
Το βαρύ μαζούτ IFO380 (HFO) ήταν κατά μέσο όρο 454 δολάρια ανά τόνο την περασμένη εβδομάδα στο Ρότερνταμ, από 642 δολάρια πριν από ένα χρόνο, ενώ το μαζούτ πολύ χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο 0,5% (VLSFO) ήταν κατά μέσο όρο λίγο κάτω από 545 δολάρια, καταγράφοντας μια απότομη πτώση από τα 963 δολάρια που παρατηρήθηκαν την ίδια περίοδο το 2022. Και στη Σιγκαπούρη οι τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων παρουσίασαν παρόμοιες μειώσεις. Κατά μέσο όρο, οι τιμές των καυσίμων (όλων των προδιαγραφών) έχουν μειωθεί κατά 35% σε ετήσια βάση μέχρι στιγμής στο τρέχον τρίμηνο, ενώ οι εκτιμν΄σηερις των ίδιων των στελεχών των ναυτιλιακών εταιρειών κάνουν λόγο για νέα μείωση. Η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Hapag-Lloyd, πέμπτη μεγαλύτερη στον κόσμο, ανέφερε ότι τα έξοδα καυσίμων ήταν αυξημένα κατά 7,5% σε ετήσια βάση το πρώτο τρίμηνο του 2023, αλλά αυτό αναμένεται να αλλάξει κατά τη διάρκεια του έτους.
Η κερδοφορία
Στις ανακοινώσεις της για τα κέρδη που αναμένει το 2023 η Hapag-Lloyd προβλέπει σαφή μείωση των τιμών των καυσίμων μετά τα 753 δολάρια ανά τόνο που καταβλήθηκαν κατά μέσο όρο το 2022. Η Maersk ανέφερε επίσης αύξηση 2,3% σε ετήσια βάση στο μέσο κόστος καυσίμων το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους σε 625 δολάρια ανά τόνο, ωστόσο, και οι δύο ναυτιλιακές έχουν προσαρμόσει τον επίναυλο καυσίμων προς τα κάτω για την περίοδο Απριλίου-Ιουνίου και ξανά για την περίοδο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου. Η δανέζικη ναυτιλιακή δεύτερη σε μέγεθος στον κόσμο, καθόρισε τον συντελεστή προσαρμογής καυσίμων στη διαδρομή Άπω Ανατολή – Ανατολική Ακτή ΗΠΑ σε 842 δολάρια ανά teu με ισχύ από την 1η Ιουλίου, από 889 δολάρια την τρέχουσα περίοδο. Η Hapag-Lloyd μείωσε τη χρέωση ανάκτησης του κόστους ναυτιλιακών καυσίμων σε 397 USD ανά teu για την τρίμηνη περίοδο από την 1η Ιουλίου, από 441 δολ ανά teu που ίσχυε πριν. Σε γενικές γραμμές, οι προσαυξήσεις στους επίναυλος καυσίμων των ναυτιλιακών κορυφώθηκαν το τέταρτο τρίμηνο του 2022, αναφέρει η Alphaliner.
Η πορεία του LNG
Στο μεταξύ η πτωτική τάση των τιμών στο υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), το κατέστησε πιο ελκυστικό για την χρήση του ως ναυτιλιακό καύσιμο για τα πλοία που έχουν αυτή τη δυνατότητα. Οι τιμές στην spot αγορά του φυσικού αερίου έπεσαν σε χαμηλό σχεδόν τριών ετών τον Απρίλιο και συνεχίζουν να κυμαίνονται γύρω από αυτό το επίπεδο σημειώνει η Alphaliner, ενώ το κόστος έχει μειωθεί περισσότερο από 75% από την κορύφωση τον περυσινό Αύγουστο. Οι ναυτιλιακές εταιρείες με πλοία διπλού καυσίμου, οι οποίες χρησιμοποιούσαν σε μεγάλο βαθμό με συμβατικά καύσιμα, θα κάνουν νέους υπολογισμούς τους, καθώς αναζητούν τη μέγιστη δυνατή εξοικονόμηση κόστους στο νέο περιβάλλον τιμών. Αν και οι ναυτιλιακές δεν θα επωφεληθούν από τις ίδιες μειώσεις τιμών που παρατηρούνται στην spot αγορά καθώς οι περισσότερες υπογράφουν συμφωνίες σε πολυετή βάση, ωστόσο οι όροι των συμφωνιών παρακολουθούν τις τάσεις της spot αγοράς.
Πηγή: Εντυπη Εκδοση ΤΑ ΝΕΑ
Latest News
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους