Μείωση του κόστους μεταφοράς των αγαθών αναμένεται σε όλο το δεύτερο εξάμηνο του έτους καθώς οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών (Liners) βλέπουν τις τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων να μειώνονται.
Οι κορυφαίες ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μειώνουν τους επίναυλους καυσίμων που είχαν επιβάλλει στο παρελθόν καθώς αναγνωρίζουν τη σημαντική πτώση των τιμών των ναυτιλιακών καυσίμων αναφέρει σε μία μελέτη του ο οίκος αναλύσεων Alphaliner.
Πτώση στα κέρδη των ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών
Το κόστος καυσίμων είναι μια σημαντική μεταβλητή του λειτουργικού κόστους του πλοίου και όλες οι ναυτιλιακές για να το αντιμετωπίσουν επιβάλλουν συνήθως επιπλέον χρεώσεις όταν αυτό ξεπερνά κάποιο όριο. Το 2022 ήταν ένα έτος που οι τιμές στα ναυτιλιακά καύσιμα είχαν εκτιναχθεί προσεγγίζοντας το χαμηλού θείου τα 1.000 δολ τον τόνο και το χαμηλού θείου gas oil τα 1.500 δολ για τον τόνο, με σημαντικές επιπτώσεις στο κόστος μεταφοράς των προϊόντων. Το 2023 οι τιμές των καυσίμων σύμφωνα με την Alphaliner μειώνονται σταθερά, ακολουθώντας μία τάση που ξεκίνησε στο δεύτερο εξάμηνο του 2022 και αναμένεται να μειωθούν περαιτέρω.
Το βαρύ μαζούτ IFO380 (HFO) ήταν κατά μέσο όρο 454 δολάρια ανά τόνο την περασμένη εβδομάδα στο Ρότερνταμ, από 642 δολάρια πριν από ένα χρόνο, ενώ το μαζούτ πολύ χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο 0,5% (VLSFO) ήταν κατά μέσο όρο λίγο κάτω από 545 δολάρια, καταγράφοντας μια απότομη πτώση από τα 963 δολάρια που παρατηρήθηκαν την ίδια περίοδο το 2022. Και στη Σιγκαπούρη οι τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων παρουσίασαν παρόμοιες μειώσεις. Κατά μέσο όρο, οι τιμές των καυσίμων (όλων των προδιαγραφών) έχουν μειωθεί κατά 35% σε ετήσια βάση μέχρι στιγμής στο τρέχον τρίμηνο, ενώ οι εκτιμν΄σηερις των ίδιων των στελεχών των ναυτιλιακών εταιρειών κάνουν λόγο για νέα μείωση. Η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Hapag-Lloyd, πέμπτη μεγαλύτερη στον κόσμο, ανέφερε ότι τα έξοδα καυσίμων ήταν αυξημένα κατά 7,5% σε ετήσια βάση το πρώτο τρίμηνο του 2023, αλλά αυτό αναμένεται να αλλάξει κατά τη διάρκεια του έτους.
Η κερδοφορία
Στις ανακοινώσεις της για τα κέρδη που αναμένει το 2023 η Hapag-Lloyd προβλέπει σαφή μείωση των τιμών των καυσίμων μετά τα 753 δολάρια ανά τόνο που καταβλήθηκαν κατά μέσο όρο το 2022. Η Maersk ανέφερε επίσης αύξηση 2,3% σε ετήσια βάση στο μέσο κόστος καυσίμων το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους σε 625 δολάρια ανά τόνο, ωστόσο, και οι δύο ναυτιλιακές έχουν προσαρμόσει τον επίναυλο καυσίμων προς τα κάτω για την περίοδο Απριλίου-Ιουνίου και ξανά για την περίοδο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου. Η δανέζικη ναυτιλιακή δεύτερη σε μέγεθος στον κόσμο, καθόρισε τον συντελεστή προσαρμογής καυσίμων στη διαδρομή Άπω Ανατολή – Ανατολική Ακτή ΗΠΑ σε 842 δολάρια ανά teu με ισχύ από την 1η Ιουλίου, από 889 δολάρια την τρέχουσα περίοδο. Η Hapag-Lloyd μείωσε τη χρέωση ανάκτησης του κόστους ναυτιλιακών καυσίμων σε 397 USD ανά teu για την τρίμηνη περίοδο από την 1η Ιουλίου, από 441 δολ ανά teu που ίσχυε πριν. Σε γενικές γραμμές, οι προσαυξήσεις στους επίναυλος καυσίμων των ναυτιλιακών κορυφώθηκαν το τέταρτο τρίμηνο του 2022, αναφέρει η Alphaliner.
Η πορεία του LNG
Στο μεταξύ η πτωτική τάση των τιμών στο υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), το κατέστησε πιο ελκυστικό για την χρήση του ως ναυτιλιακό καύσιμο για τα πλοία που έχουν αυτή τη δυνατότητα. Οι τιμές στην spot αγορά του φυσικού αερίου έπεσαν σε χαμηλό σχεδόν τριών ετών τον Απρίλιο και συνεχίζουν να κυμαίνονται γύρω από αυτό το επίπεδο σημειώνει η Alphaliner, ενώ το κόστος έχει μειωθεί περισσότερο από 75% από την κορύφωση τον περυσινό Αύγουστο. Οι ναυτιλιακές εταιρείες με πλοία διπλού καυσίμου, οι οποίες χρησιμοποιούσαν σε μεγάλο βαθμό με συμβατικά καύσιμα, θα κάνουν νέους υπολογισμούς τους, καθώς αναζητούν τη μέγιστη δυνατή εξοικονόμηση κόστους στο νέο περιβάλλον τιμών. Αν και οι ναυτιλιακές δεν θα επωφεληθούν από τις ίδιες μειώσεις τιμών που παρατηρούνται στην spot αγορά καθώς οι περισσότερες υπογράφουν συμφωνίες σε πολυετή βάση, ωστόσο οι όροι των συμφωνιών παρακολουθούν τις τάσεις της spot αγοράς.
Πηγή: Εντυπη Εκδοση ΤΑ ΝΕΑ
Latest News
Τραυλού: Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι διαχρονικά κοντά στα Σώματα Ασφαλείας
Η κ. Τραυλού παρέστη σε εκδήλωση κατά την οποία ο Μ. Χρυσοχοΐδη, τίμησε την ΕΕΕ για την δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο
Νέες εκδόσεις από το Ίδρυμα Ευγενίδου για τους σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού
Το Ίδρυμα Ευγενίδου προχώρησε φέτος στη συγγραφή και έκδοση 5 νέων τίτλων και 6 επικαιροποιημένων για τους σπουδαστές και τις σπουδάστριες των ΑΕΝ.
Μεταφορικό ισοδύναμο: Νέα αποδέσμευση ποσού 14.642.070 ευρώ
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την περίοδο 2019-2024, έχει διαθέσει συνολικά το ποσό των 265.132.348 ευρώ στην Δράση «Μεταφορικό Ισοδύναμο»
«Αποκαλυπτήρια» για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πού αυξήθηκαν, πού μειώθηκαν [πίνακες]
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και σε ποιες γραμμές αυξήθηκαν και σε ποιες μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών
Πλοίο με εκατοντάδες τόνους βιομηχανικών αποβλήτων αγκυροβόλησε στο Δυρράχιο
Πριν το πλοίο αγκυροβολήσει στην Αλβανία είχε προηγηθεί η άρνηση της Ταϊλάνδης να παραλάβει το φορτίο βιομηχανικών αποβλήτων
«Ρουκέτες» Χούθι στο ΑΕΠ και τις τιμές – Οι οικονομικές επιπτώσεις
Οι επιθέσεις των Χούθι, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση «Review of Maritime Transport 2024», προκαλούν απώλειες έως και 0,06% στο παγκόσμιο ΑΕΠ
Αποκολλήθηκε το πλοίο με 500 επιβάτες που προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας
Το πλοίο ελέγχεται τώρα από δύτη για να διαπιστωθεί η κατάσταση του πλοίου και εάν έχει υποστεί μηχανική βλάβη
Πλοίο με 500 επιβάτες προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας - Έσπευσαν το λιμενικό και ρυμουλκά
Το πλοίο «Αγ. Θεοδώρα» προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας μετά από μηχανική βλάβη - Στη θαλάσσια περιοχή ο καιρός είναι καλός
Τρία νέα λιμάνια για κρουαζιερόπλοια – Διαγωνισμοί για Πάτρα, Καβάλα και Κατάκολο
Στο πακέτο μέτρων για την κρουαζιέρα περιλαμβάνονται και οι διαγωνισμοί παραχώρησης ή υπο-παραχώρησης λιμένων από το ΤΑΙΠΕΔ