
Η απαλλαγή της ναυτιλίας, από τις ανθρακούχες εκπομπές είναι ο κύριος στόχος μας, είπε ο κ. Χαράλαμπος Φαφαλιός, πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee ), και την επιδιώκουμε συνέχισε, όσο και οποιοσδήποτε άλλος τομέας της παγκόσμιας οικονομίας.
Μιλώντας στην ετήσια γενική συνέλευση Επιτροπής στη Βρετανική πρωτεύουσα, ο κ. Φαφαλιός σημείωσε για την απανθρακοποίηση, ότι δεν πρέπει να ξεχνάμε παράλληλα, τις εξαιρετικές προσπάθειες που έχει καταβάλει η ναυτιλιακή βιομηχανία από μόνη της κατά τη διάρκεια του τα τελευταία εβδομήντα χρόνια για την αύξηση τόσο της λειτουργικής όσο και της τεχνικής ή σχεδιαστικής της απόδοσης, όπως καθώς και στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα ανά τόνο μεταφερόμενου φορτίου. Δεν νομίζω, πρόσθεσε, ότι οποιοσδήποτε άλλος τομέας έχει σημειώσει τέτοια πρόοδο μέσω επενδύσεων σε υψηλή τεχνολογία, με ολοένα και καλύτερες βελτιώσεις στο κύτος και τα μηχανήματα. Εάν αυτή η πρόοδος συνεχιστεί με την συμβολή των κύριων ενδιαφερομένων, δηλαδή των ναυπηγείων, των κατασκευαστών μηχανών και των προμηθευτών καυσίμων, τότε δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα να επιτύχουμε όλους τους στόχους μας για την αποδοτικότητα στο μέλλον.
Χαράλαμπος Φαφαλιός: Κάποιοι κάθονται στο περιθώριο και περιμένουν λύση από άλλους
Δυστυχώς, όμως, κανένας από τους παραπάνω δεν έχει καταφέρει να επιτύχει καθαρά μηδενικά αποτελέσματα, οπότε η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία περιμένει υπομονετικά να γίνει το μεγάλο άλμα προς τα εμπρός, τόνισε ο κ. Φαφαλιός.
Η ναυτική εκπαίδευση
Αναφερόμενος στα «ελληνικά πράγματα» υπογράμμισε την ανάγκη ενίσχυσης της ναυτικής εκπαίδευσης δημόσιας και ιδιωτικής ως απαραίτητης προϋπόθεσης για την διατήρηση του ηγετικού του ρόλου της ελληνόκτητης ναυτιλίας σε παγκόσμιο επίπεδο.
Συνεχίζουμε να τονίζουμε τη σημασία μιας δυναμικής δημόσιας και ιδιωτικά χρηματοδοτούμενης ναυτικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα, είπε ο κ. Φαφαλιός και πρόσθεσε ότι είναι ένα κρίσιμο στοιχείο του ελληνικού ναυτιλιακού συμπλέγματος, και χωρίς αυτό, η Ελλάδα δεν θα παραμείνει το επίκεντρο της παγκόσμιας διαχείρισης πλοίων.
Η ελληνική πολιτεία πρέπει να νομοθετήσει τη δημιουργία ιδιωτικών σχολείων και να γίνουν περισσότερες επενδύσεις σε σχολεία που χρηματοδοτούνται από το κράτος τόνισε ο κ. Φαφαλιός. Ο πρόεδρος του Committee αναφέρθηκε και στην πορεία του ελληνικού στόλου σημειώνοντας ότι ο ελληνικός εμπορικός στόλος συνεχίζει να παραμένει ο μεγαλύτερος παγκοσμίως (πάνω από το 20%) και επενδύει σημαντικά σε εξελιγμένα αποδοτικά νέα πλοία. Είναι πολύ σημαντικό να τονιστεί ότι ο ελληνικός στόλος αντιπροσωπεύει περίπου το 60% της συνολικής χωρητικότητας της ΕΕ και είναι πολύ σημαντικός από στρατηγική άποψη για την κάλυψη των αναγκών της ΕΕ.


Latest News

«Κοπή χάλυβα» για το δεύτερο σύγχρονο πλοίο μεταφοράς οχημάτων της Neptune Lines
Στις 17 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε η παραδοσιακή τελετή κοπής χάλυβα που σηματοδοτεί την επίσημη έναρξη κατασκευής ενός πλοίου.

Τα ελληνικά λιμάνια και το παζλ του IMEC
Αλλαγή δεδομένων προκαλεί ο ανταγωνισμός για τον οικονομικό διάδρομο που προωθεί η Ινδία n Οι βλέψεις της Αθήνας και η «σφήνα» Τραμπ υπέρ Ιταλίας

Εμπόδια και προκλήσεις για τα εναλλακτικά καύσιμα - Οι προτάσεις της ECSA
Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή κοινότητα τονίζει την ανάγκη η ΕΕ να στραφεί πιο αποφασιστικά σε μια πολιτική στήριξης για την παραγωγή και διανομή καθαρών καυσίμων

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.