Η απαλλαγή της ναυτιλίας, από τις ανθρακούχες εκπομπές είναι ο κύριος στόχος μας, είπε ο κ. Χαράλαμπος Φαφαλιός, πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee ), και την επιδιώκουμε συνέχισε, όσο και οποιοσδήποτε άλλος τομέας της παγκόσμιας οικονομίας.
Μιλώντας στην ετήσια γενική συνέλευση Επιτροπής στη Βρετανική πρωτεύουσα, ο κ. Φαφαλιός σημείωσε για την απανθρακοποίηση, ότι δεν πρέπει να ξεχνάμε παράλληλα, τις εξαιρετικές προσπάθειες που έχει καταβάλει η ναυτιλιακή βιομηχανία από μόνη της κατά τη διάρκεια του τα τελευταία εβδομήντα χρόνια για την αύξηση τόσο της λειτουργικής όσο και της τεχνικής ή σχεδιαστικής της απόδοσης, όπως καθώς και στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα ανά τόνο μεταφερόμενου φορτίου. Δεν νομίζω, πρόσθεσε, ότι οποιοσδήποτε άλλος τομέας έχει σημειώσει τέτοια πρόοδο μέσω επενδύσεων σε υψηλή τεχνολογία, με ολοένα και καλύτερες βελτιώσεις στο κύτος και τα μηχανήματα. Εάν αυτή η πρόοδος συνεχιστεί με την συμβολή των κύριων ενδιαφερομένων, δηλαδή των ναυπηγείων, των κατασκευαστών μηχανών και των προμηθευτών καυσίμων, τότε δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα να επιτύχουμε όλους τους στόχους μας για την αποδοτικότητα στο μέλλον.
Χαράλαμπος Φαφαλιός: Κάποιοι κάθονται στο περιθώριο και περιμένουν λύση από άλλους
Δυστυχώς, όμως, κανένας από τους παραπάνω δεν έχει καταφέρει να επιτύχει καθαρά μηδενικά αποτελέσματα, οπότε η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία περιμένει υπομονετικά να γίνει το μεγάλο άλμα προς τα εμπρός, τόνισε ο κ. Φαφαλιός.
Η ναυτική εκπαίδευση
Αναφερόμενος στα «ελληνικά πράγματα» υπογράμμισε την ανάγκη ενίσχυσης της ναυτικής εκπαίδευσης δημόσιας και ιδιωτικής ως απαραίτητης προϋπόθεσης για την διατήρηση του ηγετικού του ρόλου της ελληνόκτητης ναυτιλίας σε παγκόσμιο επίπεδο.
Συνεχίζουμε να τονίζουμε τη σημασία μιας δυναμικής δημόσιας και ιδιωτικά χρηματοδοτούμενης ναυτικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα, είπε ο κ. Φαφαλιός και πρόσθεσε ότι είναι ένα κρίσιμο στοιχείο του ελληνικού ναυτιλιακού συμπλέγματος, και χωρίς αυτό, η Ελλάδα δεν θα παραμείνει το επίκεντρο της παγκόσμιας διαχείρισης πλοίων.
Η ελληνική πολιτεία πρέπει να νομοθετήσει τη δημιουργία ιδιωτικών σχολείων και να γίνουν περισσότερες επενδύσεις σε σχολεία που χρηματοδοτούνται από το κράτος τόνισε ο κ. Φαφαλιός. Ο πρόεδρος του Committee αναφέρθηκε και στην πορεία του ελληνικού στόλου σημειώνοντας ότι ο ελληνικός εμπορικός στόλος συνεχίζει να παραμένει ο μεγαλύτερος παγκοσμίως (πάνω από το 20%) και επενδύει σημαντικά σε εξελιγμένα αποδοτικά νέα πλοία. Είναι πολύ σημαντικό να τονιστεί ότι ο ελληνικός στόλος αντιπροσωπεύει περίπου το 60% της συνολικής χωρητικότητας της ΕΕ και είναι πολύ σημαντικός από στρατηγική άποψη για την κάλυψη των αναγκών της ΕΕ.
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons