Χρώμα Ινδίας είχε η φετινή αεροπορική έκθεση του Παρισιού, με την ασιατική χώρα να κυριαρχεί για δεύτερη ημέρα καθώς η Air India ολοκλήρωσε μια τεράστια παραγγελία για 470 αεροπλάνα από την Airbus και την Boeing .
Air India: Μετά την παραγγελία μαμούθ, μπορεί να αγοράσει άλλα 370 αεροπλάνα
Όταν προγραμματιζόταν, τον Φεβρουάριο, επρόκειτο για την μεγαλύτερη παραγγελία αεροπλάνων που έχει γίνει ποτέ με βάση τον αριθμό των αεροσκαφών. Αλλά ξεπεράστηκε την πρώτη ημέρα της έκθεσης του Παρισιού από την παραγγελία της ινδικής ανταγωνίστριας IndiGo για 500 αεροσκάφη στενής ατράκτου της Airbus.
Η οριστικοποίηση της συμφωνίας την τοποθετεί στα ανεκτέλεστα της αεροδιαστημικής βιομηχανίας ως σταθερή παραγγελία. Μέχρι τώρα, ήταν μόνο μια προκαταρκτική συμφωνία. Η Air India δήλωσε ότι η αξία της ήταν 70 δισεκατομμύρια δολάρια σε τιμές καταλόγου, αν και οι αεροπορικές εταιρείες συνήθως λαμβάνουν εκπτώσεις σε μεγάλες παραγγελίες που αξίζουν τουλάχιστον το ήμισυ της αρχικής τιμής, λένε οι αναλυτές.
Αγώνας δρόμου
Οι προσπάθειες των ινδικών αεροπορικών εταιρειών να συμβαδίσουν με την ταχύτερα αναπτυσσόμενη αεροπορική αγορά του κόσμου, που εξυπηρετεί τον μεγαλύτερο πληθυσμό, έχουν δημιουργήσει προβλήματα στην αεροπορική βιομηχανία παρά την προσπάθεια των κατασκευαστών να επιτύχουν τους στόχους παραγωγής λόγω εμπλοκών στην αλυσίδα εφοδιασμού.
Ωστόσο, ορισμένοι αναλυτές έχουν εκφράσει την ανησυχία ότι οι αεροπορικές εταιρείες θα μπορούσαν να παραγγείλουν υπερβολικά πολλά αεροσκάφη.
Η συμφωνία της Air India περιλαμβάνει 250 αεροπλάνα από την Airbus και 220 από την Boeing. Το τμήμα που αφορά την Airbus περιλαμβάνει 210 αεροσκάφη στενής ατράκτου A320neo και A321neo και 40 αεροσκάφη ευρείας ατράκτου A350. Η συμφωνία της Boeing αφορά 190 αεροσκάφη στενής ατράκτου 737 MAX, καθώς και 20 αεροσκάφη 787 Dreamliner και 10 αεροσκάφη ευρείας ατράκτου 777X.
«Με το φιλόδοξο πρόγραμμα ανανέωσης και επέκτασης του στόλου μας, η Air India θα χρησιμοποιήσει τα πιο προηγμένα και αποδοτικά ως προς τα καύσιμα αεροσκάφη σε όλο το δίκτυο δρομολογίων μας εντός πέντε ετών», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Air India Campbell Wilson.
«Ντελίριο» παραγγελιών
Το «ντελίριο» αγορών των ινδικών αεροπορικών εταιρειών έρχεται να προστεθεί στις ενδείξεις ισχυρής παγκόσμιας ζήτησης για αεροσκάφη της πολιτικής αεροπορίας, καθώς τα ταξίδια ανακάμπτουν από την πανδημία και οι αεροπορικές εταιρείες προσπαθούν να μειώσουν τις περιβαλλοντικές τους επιπτώσεις με νέα μοντέλα που είναι πιο αποδοτικά σε καύσιμα.
Η ζήτηση ήταν πιο έντονη για αεροσκάφη στενής ατράκτου μικρών και μεσαίων αποστάσεων, αλλά η κατασκευάστρια εταιρεία κινητήρων Rolls-Royce δήλωσε την Τρίτη ότι η αγορά για αεροσκάφη ευρείας ατράκτου μεγάλων αποστάσεων επανέρχεται επίσης δυναμικά.
Ωστόσο, οι κατασκευαστές αεροσκαφών και οι προμηθευτές τους εξακολουθούν να ανησυχούν για την ικανότητά τους να ανταποκριθούν στα διογκωμένα βιβλία παραγγελιών εν μέσω αύξησης του κόστους, ελλείψεων ανταλλακτικών και έλλειψης εξειδικευμένων εργαζομένων.
Ο Lars Wagner, Διευθύνων Σύμβουλος της MTU Aero Engines, δήλωσε την Τρίτη ότι οι ελλείψεις εργατικού δυναμικού και τα προβλήματα με στην παραγωγή αποτελούν τις μεγαλύτερες πιέσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού κινητήρων.
Η Air India
Όπως σημειώνει το Reuters, η Air India ήταν κάποτε γνωστή για τα πλούσια διακοσμημένα αεροπλάνα της και τις εξαιρετικές υπηρεσίες της, αλλά η φήμη της έπεσε στα μέσα της δεκαετίας του 2000, καθώς τα οικονομικά προβλήματα αυξήθηκαν.
Η αναγέννησή της υπό τον όμιλο Tata έχει ως στόχο να επωφεληθεί από την αυξανόμενη βάση επιβατών και τη μεγάλη διασπορά της Ινδίας, η οποία σήμερα εξυπηρετείται κυρίως από ξένους ανταγωνιστές όπως η Emirates.
Η παραγγελία-μαμούθ θα θέσει επίσης την Air India σε ισχυρότερη βάση για να ανταγωνιστεί την αντίπαλη εταιρεία IndiGo, η οποία κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο της ινδικής αγοράς και ισχυρή θέση στις περιφερειακές πτήσεις.
Οι άλλες χώρες
Όσον αφορά τις άλλες εταιρείες, η Ethiopian Airlines δήλωσε ότι αναμένεται να ανακοινώσει παραγγελία για περίπου 130 αεροπλάνα Airbus και Boeing. Η εταιρεία χρηματοδοτικής μίσθωσης Avolon οριστικοποίησε μια παραγγελία για 40 αεροσκάφη Boeing 737 MAX 8, ενώ η Philippine Airlines επιβεβαίωσε μια παραγγελία για εννέα αεροσκάφη ευρείας ατράκτου Airbus A350-1000 και η Qantas οριστικοποίησε μια συμφωνία για εννέα αεροσκάφη Airbus A220-300, επιβεβαιώνοντας ένα δημοσίευμα του Reuters.
Latest News
Κάτι τρέχει με την Temu - Σε ελεύθερη πτώση ο κινεζικός κολοσσός
Δεν έπιασε τους στόχους η PDD με την Temu - Προειδοποιεί για εντατικοποίηση του ανταγωνισμού στο ηλεκτρoνικό εμπόριο
Γιατί επιβραδύνονται σε όλον τον κόσμο οι πωλήσεις ειδών πολυτελείας εκτός από το Τόκιο
Το μερίδιο της Ιαπωνίας στις αγορές πολυτελείας αυξήθηκε - Οι πωλήσεις στην Ιαπωνία αντιπροσώπευαν το 9% του συνόλου της LVMH, από 7% ένα χρόνο νωρίτερα.
Εσπρέσο... τέλος στα McDonald's
Άλλο ένα κακό συναπάντημα βάζει νάρκη στις πωλήσεις της McDonald's
«Μειώστε τα ενοίκια» - Νέα διαδήλωση των κατοίκων της Βαρκελώνης
Οι διαδηλωτές στη Βαρκελώνη ζητούν προσιτά ενοίκια για όλους - Σε πολλές πόλεις στην Ισπανία η εκτόξευση του τουρισμού και το Airbnb αφήνουν χωρίς σπίτια τους κατοίκους
Economist: Πόσο κινεζική είναι η Shein
Η Shein, προσπαθεί να επαναπροσδιοριστεί ως μία παγκόσμια εταιρεία και όχι ως αμιγώς κινεζική, σημειώνει ο Economist
Ποιος είναι ο εκκεντρικός κροίσος που αγόρασε μια μπανάνα για 6,2 εκατ.
Ο Τζάστιν Σαν είναι Κινέζος επιχειρηματίας και λάτρης των κρυπτονομισμάτων, γνωστός για την ίδρυση της πλατφόρμας blockchain TRON
Πόσο θα μπορούσαν να μειώσουν το ΑΕΠ τα ζευγάρια που δεν κάνουν παιδιά
Περισσότεροι millenials επιλέγουν να μην κάνουν παιδιά αλλά αυτό θα μπορούσε να έχει σοβαρό αντίκτυπο στην οικονομία
Η Μεγάλη Παραίτηση επανέρχεται; - Γιατί αυξάνεται ξανά η δυσαρέσκεια των εργαζομένων
Η αγορά εργασίας θα μπορούσε να περιμένει ένα νέο κύμα παραιτήσεων, σύμφωνα με μια νέα έκθεση της Glassdoor.
Νέα δολιοφθορά στη Βαλτική θάλασσα - Οι καταστροφές στα υποβρύχια καλώδια [διάγραμμα]
Μετά την καταστροφή του αγωγού Nordstream μια ακόμα δολιοφθορά, σε υποδομές στη Βαλτική θάλασσα, προβληματίζει
Αντληση αερίου με δέσμευση άνθρακα από την BP - Επένδυση μαμούθ στην Ινδονησία
Η παραγωγή φυσικού αερίου της BP από το κοίτασμα Ubadari στην Ινδονησία έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει το 2028