Οι ελβετικές εξαγωγές ρολογιών εκτινάχθηκαν ξανά τον Μάιο, καθώς οι εξαγωγές στις ΗΠΑ ανέκαμψαν και η ζήτηση για πολυτελή ρολόγια από την Κίνα παρέμεινε ισχυρή.
Όπως ανακοίνωσε σήμερα Τρίτη, η Ομοσπονδία της Ελβετικής Βιομηχανίας Ρολογιών οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 14% τον Μάιο σε 2,3 δισεκατομμύρια φράγκα (2,6 δισεκατομμύρια δολάρια) σε αξία
Η αύξηση υπογραμμίζει τη συνεχιζόμενη ζήτηση για ακριβά ρολόγια από μάρκες όπως οι Rolex, Omega, Patek Philippe και Cartier παρά τις ανησυχίες ότι η κλονισμένη οικονομική ανάπτυξη μπορεί να μειώσει το ενδιαφέρον των καταναλωτών.
Αλλαγή τάσης στην αγορά ρολογιών – Ποια πολυτελή μοντέλα πωλούνται φθηνότερα
Τους πρώτους πέντε μήνες του έτους, οι εξαγωγές του βασικού ελβετικού προϊόντος αυξήθηκαν κατά 11% στα 10,9 δισεκατομμύρια φράγκα. Πέρυσι οι εξαγωγές ανήλθαν σε ιστορικά υψηλά επίπεδα.
Στην Ελλάδα καταγράφηκε αύξηση 12,6% σε σχέση με το 2022, ενώ από το 2021 η αύξηση ανέρχεται σε 73,%. Συνολικά τον Μάιο του 2023 εισήχθησαν στη χώρα μας ελβετικά ρολόγια αξίας 12,4 εκατ. ελβετικών φράγκων από 11 εκατ. το 2022 και 7,1 εκατ. τον αντίστοιχο μήνα του 2021.
Η εικόνα στις ΗΠΑ
Οι εξαγωγές στις Ηνωμένες Πολιτείες, που αποτελούν τη μεγαλύτερη αγορά ελβετικών ρολογιών, αυξήθηκαν κατά 9,8% τον Μάιο. Αυτό ακολούθησε μια πτώση τον Απρίλιο, την πρώτη σε περισσότερα από δύο χρόνια.
Οι αποστολές στην Κίνα, τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά, υπερδιπλασιάστηκαν καθώς οι έμποροι λιανικής της χώρας ανεφοδιάζονταν μετά από χρόνια επαναλαμβανόμενων lockdown κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Παρά την αύξηση, οι εξαγωγές προς την Κίνα ήταν 10% χαμηλότερες σε σύγκριση με τον Μάιο του 2021.
Οι εξαγωγές στις ευρωπαϊκές αγορές αυξήθηκαν κατά 8,8%, με τη Γαλλία να καταγράφει πτώση και την Ιταλία άνοδο, ανέφερε η Ομοσπονδία.
Η μόνη κατηγορία τιμών, που καταγράφηκε μείωση ήταν τα ρολόγια μεταξύ 200 και 500 φράγκων. Οι αποστολές ρολογιών με τιμές άνω των 3.000 φράγκων αυξήθηκαν 15%, ενώ τα ρολόγια κάτω των 200 φράγκων αυξήθηκαν κατά 27%, πιθανότατα ενισχυμένες από τις πωλήσεις του Omega MoonSwatch της Swatch Group AG.
Latest News
H «ατμομηχανή» της Ευρώπης αγκομαχά - Σε ύφεση για δεύτερη χρονιά η Γερμανία
Η οικονομία στη Γερμανία συρρικνώθηκε κατά 0,2% το προηγούμενο έτος
O νέος «πονοκέφαλος» της Λαγκάρντ - Γιατί η ΕΚΤ «κλείνει τα αυτιά» στους traders
Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα συνεδριάζει στο τέλος του μήνα - Τι προβλέπουν οι αγορές για τα επιτόκια
Μειώθηκε απροσδόκητα ο πληθωρισμός της Βρετανίας στο 2,5%
Τα στοιχεία θα βρεθούν στο επίκεντρο της συνεδρίασης της BoE στις 6 Φεβρουαρίου που αποφασίζει για τα επιτόκια στη Βρετανία
Οι πυρκαγιές στην Καλιφόρνια κάνουν τις ανισότητες μεγαλύτερες
Ποιο ρόλο παίζουν οι μεγάλες κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες στις εφιαλτικές πυρκαγιές στην Καλιφόρνια
Με το βλέμμα στον πληθωρισμό των ΗΠΑ οι αγορές - Ο φόβος για τα επιτόκια
Ο χρόνος ανακοίνωσης του πληθωρισμού των ΗΠΑ συμπίπτει με μια κρίσιμη στιγμή για τους επενδυτές και τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής
Γιατί η SEC μηνύει τον Ίλον Μασκ - Το «colpo grosso» με τη μετοχή του Twitter
Η SEC αναφέρει ότι ο σύμμαχος Τραμπ «κέρδισε» περίπου 150 εκατ. δολ. με το να μην αποκαλύψει εγκαίρως το μερίδιο αγορά του Twitter
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες